abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40473968
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online, nu kreeg ik gisteren een mailtje dat het product niet op voorraad is en dat het pas volgende week weer op voorraad is...

Aangezien het een verjaardagscadeau is annuleer ik dus de hele boel maar nu krijg ik net een mailtje terug,

"Annuleren binnen 30 dagen kan, maar dan brengt kosten met zich mee. 10 euro + 10% van het aankoopbedrag"

God@*%$&#^^$ Welke mongool heeft dat verzonnen, ze hebben het product nog niet eens verzonden en wat boeit het aankoopbedrag nou voor als je het wilt annuleren...?

Dit bedrijf heet trouwens:
WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL WWW.BESTEKEUS.NL

Misschien lezen ze dit en snappen ze dat het een domme regel is........
pi_40473990
lullig voor je.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:06:36 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_40474003
Bestel het gewoon, je moet nu toch al geld betalen. Dan zeg je maar "Mijn cadeau krijg je volgende week" oid.
pi_40474008
Goed voor hun!
pi_40474050
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:06 schreef Afwazig het volgende:
Bestel het gewoon, je moet nu toch al geld betalen. Dan zeg je maar "Mijn cadeau krijg je volgende week" oid.
Ik hoop dat ze het volgende week niet kunnen leveren, dan accepteer ik de hele boel gewoon niet aan de deur en dan zien ze maar wat ze ermee doen!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:11:35 #6
545 dop
:copyright: dop
pi_40474136
ik zou ze eens mailen of ze op de hoogte zijn van de regeltjes binnen de wet koop op afstand
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_40474173
Je hebt toch de afkoelperiode toestand, dat mag toch nix kosten als je binnen die termijn annuleert?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:13:11 #8
545 dop
pi_40474180
je hebt het recht om het produkt binnen 7 dagen na onvangst terug te sturen , alleen de kosten van het retour zenden zijn dan voor jou
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_40474196
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:13 schreef dop het volgende:
je hebt het recht om het produkt binnen 7 dagen na onvangst terug te sturen , alleen de kosten van het retour zenden zijn dan voor jou
En als ik het gelijk weiger aan de deur, wat zijn dan mijn kosten?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:14:17 #10
545 dop
pi_40474205
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Bedenktijd en opzegtermijn

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:15:55 #11
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40474250
Wat is er mis mee, om gewoon eens buiten te komen. En in een echte winkel wat te kopen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:17:22 #12
545 dop
pi_40474295
ik neem aan dat het nog niet verzonden is dus als je nu een mailtje stuurt met de verwijzing naar de wet dan moet dat voldoende zijn
is het verzonden dan kan hij de koste van retourzending dus rekenen

let wel op er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld produkten die kunnen bederven
pi_40474388
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef dop het volgende:
ik neem aan dat het nog niet verzonden is dus als je nu een mailtje stuurt met de verwijzing naar de wet dan moet dat voldoende zijn
is het verzonden dan kan hij de koste van retourzending dus rekenen

let wel op er zijn uitzonderingen voor bijvoorbeeld produkten die kunnen bederven
Mailtje is net verstuurd dat ik dus alsnog mijn bestelling kostenloos wil annuleren!

Bedankt voor de hulp, scheelt mij weer centen en weer wat bijgeleerd
pi_40474470
De wet koop-op-afstand geeft je *geen* recht om te annuleren, maar als je ze vertelt dat je het pakje direct terugstuurt na ontvangst en dat ze dan verplicht zijn het *hele* bedrag terug te betalen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:23:38 #15
545 dop
pi_40474475
als ze heel vervelend zijn zullen ze nog verder zeuren maar je weet nu in elk geval wat je recht is

bewaar voorlopig wel de mailtjes, voor het geval dat er toch ooit een deurwaarde komt zeuren
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:24:14 #16
58651 crew  murp
murp
pi_40474594
Ik krijg het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dit geld niet wanneer het product speciaal voor u besteld is, tevens geld : de
termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen
ontvangen heeft. Gemaakte kosten zullen aan u worden doorberekend wanneer u
wilt annuleren.

--
Met vriendelijke groet,

BesteKeus.nl
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:28:04 #18
545 dop
pi_40474624
hebben ze vooraf kenbaar gemaakt dat ze het produkt speciaal bestellen ?

je kunt inderdaat pas heroepen na ontvangst
maar zij schieten er niet mee op om het eerst nog te versturen en jij ook niet
als ze dat echt graag willen dan moet je ze die lol maar gunnen

wat voor produkt is het ? ik hoor de je net over vooraad spreken, dus is dat volgens mij niet speciaal bestellen.

[ Bericht 30% gewijzigd door dop op 04-08-2006 11:35:54 ]
pi_40474654
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef McGilles het volgende:
Ik bestel dus vrolijk eergisteren een cadeau voor iemand online,
Zou wat wezen als ik voor iedereen die online was een cadeau moest bestellen
JOHNNY HEITINGA
pi_40474821
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:28 schreef dop het volgende:
hebben ze vooraf kenbaar gemaakt dat ze het produckt speciaal bestellen ?

je kunt inderdaat pas heroepen na ontvangst
maar zij schieten er niet mee op om het eerst nog te versturen en jij ook niet
als ze dat echt graag willen dan moet je ze die lol maar gunnen

wat voor produkt is het ? ik hoor de je net over vooraad spreken, dus is dat volgens mij niet speciaal bestellen.
Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komt

Dit is het eerste mailtje wat ik ontvangen heb nadat ik had besteld:

"De status van uw bestelling is bijgewerkt.

Uw bestelling: Niet op voorraad - Verwachte levering in week 32

Voor vragen kunt u deze email beantwoorden."

Er is nooit iets gezegd over speciaal bestellen voor mij dus dat is geen reden
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:37:02 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40474926
Zoals al gezegd: je hebt 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Dat hebben ze maar gewoon te accepteren. Na die 7 dagen kunnen ze geld vragen, na 30 dagen daarentegen (als er nog steeds niet geleverd is) niet meer.
censuur :O
pi_40474963
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik kan het product niet noemen, aangezien de persoon waar ik het voor bestel wel eens op fok komt

Dit is het eerste mailtje wat ik ontvangen heb nadat ik had besteld:

"De status van uw bestelling is bijgewerkt.

Uw bestelling: Niet op voorraad - Verwachte levering in week 32

Voor vragen kunt u deze email beantwoorden."

Er is nooit iets gezegd over speciaal bestellen voor mij dus dat is geen reden
Dan hoef jij je ook geen zorgen te maken.
Voeg anders als bijlage het wetsartikel toe.
pi_40474981
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals al gezegd: je hebt 7 dagen de tijd om kosteloos te annuleren. Dat hebben ze maar gewoon te accepteren. Na die 7 dagen kunnen ze geld vragen, na 30 dagen daarentegen (als er nog steeds niet geleverd is) niet meer.
Ja, ik weiger het gewoon aan de deur, want dat is dag1 van de periode van 7 dagen!
Dan zie ik daarna wel wat er gebeurt, maar ik ga nog in de tegenaanval op mail dat beide partijen er niks mee op schieten als het word verstuurd, zoals hierboven als suggestie is gegeven!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:38:52 #24
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_40474983
Hun hebben niet alle informatie gegeven op de website + bedenktijd = jij hoeft niets te betalen

en ik zeg je dat je eerder moet reageren en niet het pakket niet aan nemen
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:40:43 #25
545 dop
pi_40475065
ik mag aan nemen iets kleins waar van je niet hoeft aan te nemen dat het speciaal word besteld
bijvoorbeeld een pen met daar op een naam of boodschap gegraveerd.

volgens mij heb je op hun mailtje dat het niet op vooraad is al gezegt dat je dan geen produkt wilt afnemen , dus hoe kunnen ze dan nog spreken voor speciaal bestellen.

mail ze maar dat als het produkt niet op vooraad is dat je dan niet wilt dat ze dat speciaal voor jou bestellen. juist omdat je conform de wet koop op afstand zaken wil doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')