Dan mag dat wel een heel compacte ster zijn!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:28 schreef SocialDisorder het volgende:
of een HELE kleine ster ertussenin?
dat dacht ik ook, hoe bepalen ze nou of het twee planeten zijn? geven die andere radiogolven af ofzo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 05:34 schreef Walrik het volgende:
misschien een gewone planeet met een wat grote maan?
Verdiep je eens in Newton enz.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:37 schreef Dynia het volgende:
[..]
dat dacht ik ook, hoe bepalen ze nou of het twee planeten zijn? geven die andere radiogolven af ofzo?
Ik ben geen fan van StarWars maar zelfs ik zie dat het de deathstar isquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:08 schreef roepdeman het volgende:
Ziet eruit als een speaker. Een hele koele speaker en met z'n tween dus Stereo! Ik vind het alleen jammer dat er tot nu toe geen planeten met zuurstof zijn gevonden al dan niet met een eco systeem
Maar ik heb hoop! ik heb laatst mijn eerste Star Trek movie gezien! We wachten af..
Nou ja, sowieso dus niet gewoon. Want je kunt niet echt bedenken hoe die maan om die planeet is gekomen/gebleven dan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 05:34 schreef Walrik het volgende:
misschien een gewone planeet met een wat grote maan?
Hoezo zouden ze geen zwarte gaten kunnen ontdekkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:54 schreef RecomServ het volgende:
tuurlijk ... vindt maar eens een zwart gaatje op zo'n afstand in het heelal
deze planeten hebben ze ook niet gezien ze hebben de zwaartekracht afwijking gemeten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze geen zwarte gaten kunnen ontdekken
Dat BBC artikel geeft tenminste wat meer informatie...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef ChOas het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5241774.stm :
Artist impression:
[afbeelding]
De afstand tussen die 2 is trouwens zo'n 240 maal de afstand tussen de aarde en de zon
als er geen zon (ster) is, is er toch ook geen licht om te weerkaatsen en kunnen ze elkaar toch niet zien? al helemaal niet op 240x de afstand aarde <> zonquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:09 schreef ChOas het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5241774.stm :
Artist impression:
[afbeelding]
De afstand tussen die 2 is trouwens zo'n 240 maal de afstand tussen de aarde en de zon
ar-tist im-pres-sion.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
als er geen zon (ster) is, is er toch ook geen licht om te weerkaatsen en kunnen ze elkaar toch niet zien? al helemaal niet op 240x de afstand aarde <> zon
maar zon kindertekening plaats je dan toch niet bij een wetenschappelijk nieuwsberichtquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:49 schreef ChOas het volgende:
[..]
ar-tist im-pres-sion.
Zie het als dichterlijke vrijheid
Dit is wel een "echte" foto:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar zon kindertekening plaats je dan toch niet bij een wetenschappelijk nieuwsbericht
De gasreuzen in ons zonnestelsel stralen ook warmte uit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is wel een "echte" foto:
[afbeelding]
Zal niet in zichtbaar licht zijn, maar als het infrarood is betekend dat dat die planeten to behoorlijk wat warmte uitstralen, hoe kan dat? ZIjn het toch mini sterren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |