Ah kom op. Net alsof Muse ooit een tekstueel sterke band is geweest. Het is meer zo dat het nu begint op te vallen omdat hij in herhaling valt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:54 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Hele album is textueel gezien niet van hetzelfde niveau als hun eerdere werk.
Dat is gewoon een feit.![]()
Hoewel ik het daar wel mee eens ben wil ik toch even een kanttekeningetje plaatsen in de vorm van enkele nummers die WEL tekstueel erg in orde zijn. Op Origin stonden enkele tekstueel interessante nummers, zoals Space Dementia en Citizen Erased.. En persoonlijk (maar het is moeilijk daarvoor met echt intelligente argumenten te komen) vind ik Plug In Baby, Microcuts en Megalomania ook erg sterk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:25 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ah kom op. Net alsof Muse ooit een tekstueel sterke band is geweest. Het is meer zo dat het nu begint op te vallen omdat hij in herhaling valt.
Herhaling? Nee.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:25 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ah kom op. Net alsof Muse ooit een tekstueel sterke band is geweest. Het is meer zo dat het nu begint op te vallen omdat hij in herhaling valt.
Ja misschien is zulke hoogstaande literatuur inderdaad niet aan mij besteed.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:46 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Herhaling? Nee.
Kijk dat jij de teksten niet begrijpt snap ik, mar ga Muse daar niet van de schuld geven aub.
Als je nou gewoon helemaal niet had gereageerd was beter geweest, want je hebt nu wel bewezen dat je er geen kaas van gegeten hebt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:38 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja misschien is zulke hoogstaande literatuur inderdaad niet aan mij besteed.![]()
Oh gaan we editen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:38 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja misschien is zulke hoogstaande literatuur inderdaad niet aan mij besteed.![]()
Maar goed, het gaat mij in het algemeen om terugkerende thema's. Dat is helemaal niet erg, maar bijv. bij het openingsnummer van de nieuwe cd heb je meteen weer zo'n gevoel als bij Apocalypse Please. Daardoor is het wat minder verrassend. En verder vind ik de rijmpjes van Muse gewoon vaak iets te simpel. Maar ach, het is popmuziek en er zijn inderdaad genoeg andere bands die het er slechter van afbrengen.
Laten we het daar maar bij houden. Ik ben een groot liefhebber van Muse en het concert in 013 vlak voor de release van de tweede cd is nog steeds een van mijn favo concerten.
Ik ervaar de teksten van BHAR soms ook als herhaling. Niet vanwege de thematiek, maar door woord en zinsgebruik. Ik kan niet persé concrete voorbeelden noemen, maar in mijn ogen is er zeker sprake van herhaling, dat moet ik Wepeel nageven..quote:Herhaling? Nee.
onofficiëel vervolg op Ruled by Secrecy? Mja, het verbaast me niet, ik las volgens mij dat het nummer expres nog wat Absolution sfeer had meegekregen. En ik las ook dat ze Apocalypse Please expres wat bombastischer hebben gelaten dan de rest van Absolution om te herinneren aan Origin of Symmetry.quote:Als je je er beter in verdiept had had je geweten dat Take A Bow een on-officieel vervolg is op Ruled by Secrecy, dit heeft meneer Bellamy trouwens nog bevestigd in een recente interview. Vind het persoonlijk qua boodschap van beide wat weghebben. BH&R is eigenlijk een vervolg op Absolution. BH&R geeft wat antwoorden op vragen die in Absolution werden gesteld. Als je alleen naar de tekst kijkt zijn het inderdaad rijmpjes, niet altijd even briljant(heb het over BH&R) maar in combinatie met de melodie klinkt het toch wel mooi. Simpel hoeft nog niet te betekenen dat het van minder kwaliteit is. Het was ook weleens tijd voor wat anders, als hij alleen maar zwaarmoedige, diep gegraven teksten gaat uitkramen dan raak je op een moment toch ook wel verveeld.
Mwoah, neehoorquote:Het was ook weleens tijd voor wat anders, als hij alleen maar zwaarmoedige, diep gegraven teksten gaat uitkramen dan raak je op een moment toch ook wel verveeld
Ok het is al goed. En ja ik edit omdat ik nog wat wilde toevoegen. Geloof niet dat daar een straf op staat.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:57 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Oh gaan we editen?
Als je je er beter in verdiept had had je geweten dat Take A Bow een on-officieel vervolg is op Ruled by Secrecy, dit heeft meneer Bellamy trouwens nog bevestigd in een recente interview. Vind het persoonlijk qua boodschap van beide wat weghebben. BH&R is eigenlijk een vervolg op Absolution. BH&R geeft wat antwoorden op vragen die in Absolution werden gesteld. Als je alleen naar de tekst kijkt zijn het inderdaad rijmpjes, niet altijd even briljant(heb het over BH&R) maar in combinatie met de melodie klinkt het toch wel mooi. Simpel hoeft nog niet te betekenen dat het van minder kwaliteit is. Het was ook weleens tijd voor wat anders, als hij alleen maar zwaarmoedige, diep gegraven teksten gaat uitkramen dan raak je op een moment toch ook wel verveeld.![]()
Dat was ook sarcastisch bedoeldquote:
M'n post was rustig, weet niet waar jij het 'onrustige' vandaan haalt..?quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:15 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ok het is al goed. En ja ik edit omdat ik nog wat wilde toevoegen. Geloof niet dat daar een straf op staat.
En je mag het best met me oneens zijn maar het zou je sieren als je iets rustiger zou kunnen reageren. Verder no hard feelings en laten we maar gewoon van Muse genieten, akkoord?
Damn. Ze zullen toch wel NL aandoen tijdens een tour?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:49 schreef roppurt het volgende:
veel, alleen niet over concertdata in nederland![]()
Ze moetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Misstique het volgende:
[..]
Damn. Ze zullen toch wel NL aandoen tijdens een tour?
Inderdaadquote:
Dank jequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Inderdaad.
Die van jou is mooi trouwens..
Met welk programma verklein je ze?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:17 schreef roppurt het volgende:
ik vind die van jullie alledrie heel erg mooi (misstique, megalomaniac en rena). Alle gave foto's krijg ik niet mooi als avater, omdat je het dan niet meer goed ziet. of doe ik iets fout? :\
Die Mr. X is lekker bezigquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:50 schreef Megalomaniac het volgende:
'Starlight'
CD-Single:
[afbeelding]
DVD-Single:
[afbeelding]
Fruit. Ga ik met je.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:01 schreef rena het volgende:
O wat wil ik graag naar dat concert![]()
Maar ik heb niemand om er mee naar toe te gaan![]()
Tof! Hoe ziet het er uit en wat staat er op?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:10 schreef Innuendo het volgende:
Ik heb een prijs gewonnen via bol.com waar ik mun cd bestelde, een maand geleden...
namelijk de vinyl picture disc van SBH! Leuk voor de verzameling(Ziet er wel gaaf uit)
Wat ben je ook een stakkertje soms he? Gefeliciteeeeeeeeeeeerd!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:03 schreef Innuendo het volgende:
Ik heb ook nog helemaal niemand... *crying outlout!*, het is wat.
Ik vraag me af waarom niemand mij feliciteert met mijn exclusieve vinyl prijs.. Denk ik eens stoer te zijn
Nieuwe b-side, voor single van Starlight.quote:
Marco gaat toch niet mee, dat heb ik al eens eerder geprobeerd. Dus ik zoek ook nog medestanders.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wat ben je ook een stakkertje soms he? Gefeliciteeeeeeeeeeeerd!![]()
Enne...jij zou met Marco naar Muse...niet piepen he?![]()
Oh, en as t een beetje mee zit, ga ik ook.....altijd gezellig!![]()
Ikikikikikquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:09 schreef Innuendo het volgende:
[..]
Marco gaat toch niet mee, dat heb ik al eens eerder geprobeerd. Dus ik zoek ook nog medestanders.![]()
Als het niks bijzonders is, stuur 'm dan maar naar mijquote:Over mijn ultrastoereexclusieveprijs:
Dankjewelll, ook rena bedankt. Ik zal nog wel even een exclusieve foto van m'n exclusieve prijs posten straks. En 't is niks anders dan een vinyl uitgave van SBH & Crying Shame, maar dan wel leuk opgesiert met mooie plaatjes op dat vinyl. Snappie ?(Volgens mij ist niks bijzonders maar oke
)
Boehh niemand wil met mij gaan (naar Muse dan he..), zie jenouwel.. (Psst, is er uberhaupt al sprake van een NL-concert?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:27 schreef rena het volgende:
[..]
IkikikikikMaar ik heb inmiddels waarschijnlijk wel medestanders.
[..]
Ik zal er over nadenken hoor..quote:Als het niks bijzonders is, stuur 'm dan maar naar mij![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |