van alles....quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:57 schreef YPPY het volgende:
Welke liedjes zingen jullie?
Wij hebben aan het begin:
weet je wat ik het allerliefste doe
ik ga zo graag naar het zwembad toe
lekker spelen in het grote bad
m'n hoofd onder water en ik word kletsnat
spetter, spetter, de spetter, spetter, de spetterderspat
(en nog twee coupletten)
En verder bijv:
De kindjes in de bus gaan rond en rond
Visje, visje, in het water
Visje, visje in de zee
Visje, visje, kun je zwemmen
Visje, visje zwem dan mee
quote:Meestal aan het begin:
1, 2, 3, 4.. Spetter dan, spetter dan.
1, 2, 3, 4.. Spetter met plezier.
Met je handjes op en neer..
Doe het daarna nog een keer..
1, 2, 3, 4.. Spetter met plezier.
en dan nog een keer met de voetjes ipv de handjes.
quote:Op een klein stationnetje 's morgens in de vroegte..
Stonden zeven wagentjes netjes op een rij..
En het machienistje draaide aan het wieletje..
Hakke hakke puf puf.. Brobbelennnn....
*en dan samen met je kind met je mond in het water blazen*
Op een klein stationnetje 's morgens in de vroegte..
Hakke hakke puf puf.. Mammmma weggg....
*alleen moeder onder, kind boven water houdend*
Op een klein stationnetje 's morgens in de vroegte..
Hakke hakke puf puf.. Weg ben jijijijijijij....
*kindje onder water*
De allereerste keren onder water ging het dan Weg zijn wij... en dan samen onderwater. Later als de kleintjes wat meer gewend waren werd het Weg ben jij..
quote:Het regen, het regent werd altijd gebruikt als er water over de bolletjes ging.
(Na de les stond dan ook iedereen nog het regent te zingen onder de douche)
Te kort door de bocht... Welke garantie heb je dat je kind géén astma zou hebben als je níet was gaan babyzwemmen?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:51 schreef Nightwulf het volgende:
babyzwemmen gedaan, mijn kind heeft nu astma!
hadden ze dat maar eerder ontdekt
waarom zou je het risico nemen??
Je kind zal het je later niet kwalijk nemen dat je het niet hebt gedaan....
die doen wij ook en ook de molen....quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:05 schreef Noli. het volgende:
Zo gaat de molen deden wij idd ook en
Een damespaard, een damespaard, een damespaard gaat zo...
* zachtjes op en neer hupsend door het water *
En een herenpaard, een herenpaard, herenpaard gaat zo...
* iets hoger op en neer hupsend door het water *
En een boerenpaard, een boerenpaard, een boerenpaard gaat ZOOOOOOOOO ! ! ! !
* wild door het water hupsend en bij ZOOOO ! ! ! kindje de lucht in 'gooien' *
Beetje late reactie misschien, en inderdaad , dat ene kind van mij is natuurlijk geen bewijs dat babyzwemmen astma veroorzaakt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:48 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Te kort door de bocht... Welke garantie heb je dat je kind géén astma zou hebben als je níet was gaan babyzwemmen?
Wij hebben met twee kindren baby-gezwommen, niets aan de hand met de luchtwegen. Het enige 'nadeel' dat we er van ondervinden is dat de kinders zodra er een zwembad in beeld komt de neiging hebben om er in te springen.
Ga in de stad wonen. Lekker veel smog, Niet in meertjes zwemmen wegens allerlei rare bacillen en ziektes. Ik zou je eigen groenten gaan verbouwen dan heb je alleen gezond, tenzij je bodem is vervuilt uiteraardquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:14 schreef Nightwulf het volgende:
[..]
Beetje late reactie misschien, en inderdaad , dat ene kind van mij is natuurlijk geen bewijs dat babyzwemmen astma veroorzaakt.
Maar als je hier of hier en vooral hier leest, dan vraag ik me serieus af of het plezier dat je hebt van het zwemmen met je baby opweegt tegen de mogelijke risico's.
Bron: www.envoz.nlquote:Teddybeer Brons richtlijnen en vaardigheden
1. Zittend op de rand van het bad het water in gaan (hulp mag). Het kind begeeft zich in (voor
hem/haar) diep water, waarbij het hoofd onder water gaat.
2. Water over het hoofd spetteren.
3. Aan de hand loopbewegingen maken in het water.
4. Liggend op de buik 5 meter door het water getrokken worden.
5. Liggend op de rug 5 meter door het water getrokken worden.
De kinderen zitten per jaar in een groep van max 15 kindjes. 0 tot 1 en dan van 1-2 en 2-3. Hun zwemmen allemaal een half uurtjes. Daarna komt ouder kindzwemmen van 3-4, hun zwemmen een uur. Daarna kun je voor A gaan beginnen. Het sluit eigenlijk allemaal aan.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:32 schreef kims_mama het volgende:
goedzo Merlijn! Klinkt erg leuk trouwens. En dat is dat baby/dreumes zwemmen met een groep?
Ze hoeft niet 3 meter naar de kant te zwemmen hoor. Ze moet zelfstandig naar de kant kunnen komen, maar dat is wel in water waarin ze kunnen staan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:05 schreef hestria het volgende:
goed hoor! dat merlijn zijn tedyberen brons heeft gehaalt!
Michelle heeft ook haar teddyberen brons. Ze kon 3 weken geleden ook op voor het zilver maar heb haar nog niet op laten gaan, vind het niet echt ok dat ze 2 meter naar de kant moet zwemmen met 2 jaar. ook het zelfstandig een rondje onder water draaien vind ik erg veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |