abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40446984
Eigenlijk precies zoals in de titel al staat. Wegens diefstal van drinken die dan gedronken wordt op de wc's hebben ze besloten om 's avonds als de avondploeg begint de deur tot de wc's op slot te doen. En nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel mag.
Ik zelf zou niet zo weten waar ik het zou kunnen vinden, dus zou ik geholpen zijn als iemand het hier toevallig weet en ook weet waar dat in staat beschreven.

Gr Qwox
pi_40447037
Hoe moet je dan naar het toilet?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:52:01 #3
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_40447054
Lijkt me niet, je moet immers toch naar het toilet kunnen
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_40447251
Hoe je dan naar het toilet moet. NIET, moeten het maar ophouden tot na het werk (betekent ongeveer 5 uur dat je niet naar het toilet kan, volgens hen kun je van te voren wel weten of je de komende 5 uur naar het toilet moet.

Lijkt mij dus ook dat het niet mag, maar als ik niet kan aantonen dat het niet mag ben ik bang dat ze er weinig aan doen.
pi_40447254
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:52 schreef BONG4002 het volgende:
Lijkt me niet, je moet immers toch naar het toilet kunnen
Vraag 1
Wat voor werk doe je?

Verder is dit in strijd met de wet. Om de diefstal tegen te gaan zullen ze toch andere maatregelingen moeten treffen.
bijv. supervisor, beveiligings camera etc.
pi_40447288
Lol, wat is dat nou weer voor maatregel? Zeker zo'n LBO leidinggevende ofzo die het allemaal niet aankan. Wat is het dan precies voor duur drinken dat deze maatregelen genomen moeten worden? Lijkt me neit dat die paar 'drinkdieven' liters drinken achterover slaan.. Op een gegeven moement zit je wel vol (en moet je naar de wc )
pi_40447306
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:57 schreef qwox het volgende:
volgens hen kun je van te voren wel weten of je de komende 5 uur naar het toilet moet.
Oh ja, dat weet ik ook altijd. Zo weet ik nu dat ik om 18:56 een kleine boodschap moet doen.

Leuk bedrijf trouwens, met zo'n instelling.
For great justice!
pi_40447310
als je meer dan 4,5 uur werkt, heb je recht op een kwartier pauze. en he is belachelijk dat je in je pauze niet naar de wc kan.
dag
pi_40447339
Vraag 1
Wat voor werk doe je?

Het is een bijbaantje bij de AH.
Ik zelf heb er vooral problemen mee zoals de laatste tijd met het hete weer. Ik moet dan de vrachtwagens lossen in de knallende zon en drink dus ook meer water, dan moet je wel eens naar de wc
pi_40447361
Klinkt als mijn oude bijbaan, Deli XL in Ede. Ik heb er zelf ook wel eens een slaatje op de wc gegeten uiteraard, je moet veel eten om het in een koelcel warm te houden
Daar hebben ze op gegeven moment de deuren uit de wc-hokjes gehaald, zodat je vol in het zicht zat
Werd niet echt gewaardeerd door etnische groeperingen die liever niet hebben dat anderen hun schaamte zien, dus binnen 2 weken zaten de deuren er weer in.

Daarna moest je eerst de wc-sleutel halen bij de bewaker, en de start- en eindtijd werden genoteerd. Bij idioot lange tijdsduren werd je er op aangesproken. Ik heb toen aangekaart dat ze dan wel een inschatting moesten maken van de standaard-tijdsduren die er staan voor poepen (5min? en als ie niet wil, krijg je dan bonustijd?) plassen (1 min) of rukken (ligt aan de inspiratie)
Ook dat werd dus op den duur afgeschaft, want te moeilijk voor de -inderdaad LBO- leidinggevenden

Maar goed, ze ontzeggen je je poeprecht? Prima, dan schijt je toch lekker voor de deur van de WC.
Wel zelf even pleepapier meenemen

[ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 03-08-2006 13:07:05 (aanvullingen...) ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_40447608
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef petre86 het volgende:
als je meer dan 4,5 uur werkt, heb je recht op een kwartier pauze. en he is belachelijk dat je in je pauze niet naar de wc kan.
Dat over de pauze is weer een ander leuk punt. Zelf als ik toe ben aan pauze zeg ik dat ik even pauze neem, maar de rest niet omdat de meeste (jonge) werknemers niet weten wat hun rechten zijn. En de leidinggevende zullen echt niet uit hen zelf melden dat je recht op een pauze hebt.
pi_40447648
Lijkt me sterk dat dit mag. Lijkt me nog sterker dat jullie (het personeel) dit aan de kaak durven te stellen door massaal tegen de deur van de WC aan te zeiken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40447810
Ik merk al wel dat iedereen er van overtuigd is dat het niet mag, maar is er misschien ook iemand die mij kan zeggen waar ik misschien bewijs kan vinden.
Lijkt mij namelijk dat ergens de rechten van werknemers staan. Zou dit in een CAO staan of is het ergens algemener te vinden. Misschien een wet of zo.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:16:43 #14
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_40447946
Zeik gewoon over die manager heen als je moet. Kijken hoe gauw die wc's weer open gaan (of jij je baan kwijt bent )

Ow, en draai meteen een mooie bruine op z'n bureaustoel
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_40448061
gewoon een keer bij je werkplek op de grond zeiken, zul je zien hoe snel die deuren weer van het slot af zijn
pi_40448092
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Lijkt me sterk dat dit mag. Lijkt me nog sterker dat jullie (het personeel) dit aan de kaak durven te stellen door massaal tegen de deur van de WC aan te zeiken.
Dit mag inderdaad ook niet. Toen ik in een supermarkt werktte hebben ze dit ook geprobeerd. Vervolgens is er gedreigd met de arbeidsinspectie (Werkt erg goed in supermarkten!) en toen was het probleem opgelost
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_40448633
WC op slot? wedden dat die zo open is?
En anders bij uitzonderlijk hoge nood, recht voor de gesloten deur.
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_40448654
inderdaad, gewoon over de vloer zeiken of tegen een muur/deur. Desnoods gewooon in je broek en dan door de winkel gaan wandelen.

Als je moet dan moet je
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_40449695
Telefoontje naar de arbeidsinspectie met 't verzoek of die op hun beurt even een telefoontje plegen naar de directie.
Hoef je opzich niet eens je naam bij te vermelden mocht je dat niet willen..
pi_40449965
En toch was er vorig jaar ergens een rel omdat bouwvakkers enkel en alleen tijdens hun kwartiertje pauze naar de WC mochten. Daar moest ik nu even aan denken.
pi_40450004
belachelijk, dat niemand daar nog wat aan gedaan heeft.
gewoon stappen ondernemen, liefst met zijn allen.
is hun probleem dat ze hun zaakjes wat betreft diefstal prventie/controle niet op orde hebben, daar moeten ze niet jullie probleem van maken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:46:00 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40450961
wat een suf bedrijf
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40451153
http://www.xs4all.nl/~ftpbb009/arbbsl97/arb3.html#art324

Is het enige dat ik zelf kon vinden. Lijkt me als ze aanwezig moeten zijn dat je ze ook mag bruiken.
Ik straks maar eens een gesprek aan met mijn leidinggevende en als die niet toegeeft even wijzen op dit wetsartikel en anders idd maar eens gaan denken aan de arbeidsinspectie (al vind ik dat personelijk ver gaan)
pi_40451827
Als je in de winkel werkt, moet je voor de gein een kopje water in je schoot gooien (en/of een pot pindakaas of chocopasta in je onderbroek doen). Probeer een paar collega's zover te krijgen dat ze meedoen. Moet je zien hoe snel die WC weer open is.
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')