abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:45:01 #251
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41276231
Wat, kun je het niet hebben dat ik een andere mening heb dan jij? Vrijheid van meningsuiting is iets heel moois.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:47:37 #252
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41276331
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:45 schreef Relayer het volgende:
Wat, kun je het niet hebben dat ik een andere mening heb dan jij? Vrijheid van meningsuiting is iets heel moois.
een diuscussie niet kunnen winnen uitdraaien op vrijheid van meningsuiting

echt chapeau hoor

hier 5 cent

koop een leven

There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:25 #253
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41276411
Tsjonge jonge, jij bent toch degene die roept dat ik de moeite niet waard ben. Wie kan er nou geen discussie winnen? Ga je toch lekker achter een "Wall" verstoppen.
(Marillion - Neverland)
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:50:52 #254
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41276473
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Relayer het volgende:
Tsjonge jonge, jij bent toch degene die roept dat ik de moeite niet waard ben. Wie kan er nou geen discussie winnen? Ga je toch lekker achter een "Wall" verstoppen.
jij snapt het echt helemaal

dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:04:04 #255
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41276891
Goed, jij wilt een echte discussie? OK, zal ik hier mijn argumenten geven. Ik op mijn beurt ben bereid om naar de jouwe te luisteren, akkoord?

Mijn redenen om me dood te ergeren aan Roger Waters:

1 Roger Waters is een credit-fraudeur

Denk je nu echt dat Roger Waters alles schreef bij Pink Floyd. Echt niet. David Gilmour heeft vaak gesteld dat 70% van "Sheep" door hemzelf is geschreven, en bij "Is there anybody out there" hoort een credit voor Bob Ezrin. (Het boek "Echoes the story behind every Pink Floyd-song" erkent dit.)
En hoe is het mogelijk dat "The Nile Song" alleen door Roger Waters geschreven zou zijn, en "Ibiza Bar" door de hele groep, terwijl het vrijwel identieke nummers zijn?

2 Roger Waters denkt alleen aan zichzelf
Toen Roger Waters in scheiding lag, en nauwelijks kwam opdagen voor de "Animals"-opnames, maakte niemand bezwaar. Waarom moest hij dan moeilijk doen toen Rick Wright tijdens de "Wall"-opnames in dezelfde situatie zat?

3 Roger Waters behandelt iedereen die niet doet wat hij wil als vuil
Het is bekend dat Roger Waters Rick Wright dwong de band te verlaten tijdnes de opnames van "The Wall". En op "The Final Cut" zien we een soldaat met een filmblik, en een mes in de rug. Dit omdat Andrew Parker niet de filmversie van "The Wall" maakte die hij wil.

4 Roger Waters is toondoof.
In de vroege dagen moest Rick Wright de basgitaar stemmen, omdat Roger Waters toondoof is. (En Syd Barrett stemde de gitaar niet omdat het hem niks kon schelen.) En Rick zei ook dat hij alleen kwaad werd op Roger tijdens een concert als hij door bleef spelen in E terwijl de rest al verder was gaan spelen in D. KOM OP ZEG, hoe kun je van zo iemand verwachten dat hij al die liedjes kan schrijven als hij dat verschil niet kan horen. (Geen wonder dat zoveel nummers maar één riff hebben.)

OK, ik heb mijn zegje gedaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ben benieuwd naar jouw mening, die ik zeker zal respecteren, maar dat wil niet zeggen dat ik er mee eens ben.
(Marillion - Neverland)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:08:04 #256
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41277011
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:04 schreef Relayer het volgende:
Goed, jij wilt een echte discussie? OK, zal ik hier mijn argumenten geven. Ik op mijn beurt ben bereid om naar de jouwe te luisteren, akkoord?

Mijn redenen om me dood te ergeren aan Roger Waters:

1 Roger Waters is een credit-fraudeur

Denk je nu echt dat Roger Waters alles schreef bij Pink Floyd. Echt niet. David Gilmour heeft vaak gesteld dat 70% van "Sheep" door hemzelf is geschreven, en bij "Is there anybody out there" hoort een credit voor Bob Ezrin. (Het boek "Echoes the story behind every Pink Floyd-song" erkent dit.)
En hoe is het mogelijk dat "The Nile Song" alleen door Roger Waters geschreven zou zijn, en "Ibiza Bar" door de hele groep, terwijl het vrijwel identieke nummers zijn?

2 Roger Waters denkt alleen aan zichzelf
Toen Roger Waters in scheiding lag, en nauwelijks kwam opdagen voor de "Animals"-opnames, maakte niemand bezwaar. Waarom moest hij dan moeilijk doen toen Rick Wright tijdens de "Wall"-opnames in dezelfde situatie zat?

3 Roger Waters behandelt iedereen die niet doet wat hij wil als vuil
Het is bekend dat Roger Waters Rick Wright dwong de band te verlaten tijdnes de opnames van "The Wall". En op "The Final Cut" zien we een soldaat met een filmblik, en een mes in de rug. Dit omdat Andrew Parker niet de filmversie van "The Wall" maakte die hij wil.

4 Roger Waters is toondoof.
In de vroege dagen moest Rick Wright de basgitaar stemmen, omdat Roger Waters toondoof is. (En Syd Barrett stemde de gitaar niet omdat het hem niks kon schelen.) En Rick zei ook dat hij alleen kwaad werd op Roger tijdens een concert als hij door bleef spelen in E terwijl de rest al verder was gaan spelen in D. KOM OP ZEG, hoe kun je van zo iemand verwachten dat hij al die liedjes kan schrijven als hij dat verschil niet kan horen. (Geen wonder dat zoveel nummers maar één riff hebben.)

OK, ik heb mijn zegje gedaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ben benieuwd naar jouw mening, die ik zeker zal respecteren, maar dat wil niet zeggen dat ik er mee eens ben.
inderdaad harde feiten hij zei dat....

weltrusten

zoals al eerder aan gegeven

ik ga niet in discussie over smaak!

dus ook dit was een verspilde tekst

en dag hoor
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:11:22 #257
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41277142
Mij best, maar kom dan voortaan niet meer roepen over 'een discussie niet kunnen winnen'. Discussies worden namelijk nooit gewonnen, ieder heeft zijn mening en die worden zelden door anderdenkenden gewijzigd.
(Marillion - Neverland)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:13:31 #258
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41277203
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:11 schreef Relayer het volgende:
Mij best, maar kom dan voortaan niet meer roepen over 'een discussie niet kunnen winnen'. Discussies worden namelijk nooit gewonnen, ieder heeft zijn mening en die worden zelden door anderdenkenden gewijzigd.
gast jij begint hier met een opera te vergelijken met een pop/rock album

get your facts straight
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:16:42 #259
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41277309
Dat is in ieder geval beter dan een vergelijking tussen On an island en een album wat 14 jaar geleden werd gemaakt. Hallo, de heren zijn ondertussen de 60 gepasseerd, is het dan gek dat ze nu rustiger muziek maken?
(Marillion - Neverland)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:18:14 #260
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41277356
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:16 schreef Relayer het volgende:
Dat is in ieder geval beter dan een vergelijking tussen On an island en een album wat 14 jaar geleden werd gemaakt. Hallo, de heren zijn ondertussen de 60 gepasseerd, is het dan gek dat ze nu rustiger muziek maken?
nee

on an island kun/mag je niet vergelijken met ca ira, want er valt niks te vergelijken

appels en peren

joe snep?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:20:31 #261
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41277426
Eerder apples and oranges
(Marillion - Neverland)
pi_41282816
Jezus wat een topicvervuiling! !!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:28:42 #263
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41284881
Haal de topicmilieupolitie erbij!
(Marillion - Neverland)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:08:25 #264
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41285843
Relayer, loop niet zo te ouwehoeren: On An Island is net zo vergelijkbaar alsAbout A Face...wat maakt het jaar van release dan uit
Okay dan..ik vergelijk About A Face met Amused To Death...jij je zin: imo is er een groot klasseverschil tussen die twee albums. het feit dat Roger nog steeds nummers van dat album kan spelen en iedereen de tekst mee blèrt, zegt toch wel even iets dan David die je nu toch echt niet Near The End hoort spelen en de hele zaal mee zingt.

En die opera is een totaal ander project, en in mijn ogen een van de knapste dingen die Roger heeft gedaan. Je kan er dan niet van houden (ik persoonlijk vind er hele geslaagde stukken muziek in zitten) maar het afdoen als niet goed of vernieuwend alleen omdat jij het saai vind is natuurlijk raar.

En ik vraag me af waarom je die 5 punten erbij haalt als we het over de muzikale kunsten van de heren hebben. We weten allemaal dat Roger de grootste eikel in de muziekbuss. was in de jaren 80, ookal is maar de helft waar van wat er over hem gezegd wordt. Want de vergelijking van de situatie van Animals met Roger en die van The Wall met Rick gaat ook niet helemaal op.

Roger is niet de meest geniale bassist ter wereld, maar hij is echt niet toondoof (Je moet niet alles geloven wat de heren over elkaar zeggen)
En het klopt dat David een aantal bassloopjes heeft opgenomen, maar dat was met name tijdens Animals met de reden die jij al noemde. Verder is het helemaal niet zo heel erg raar dat iemand anders een instrument tijdens de opnamen sessies overneemt, dat gebeurt bij meerdere bands.
Roger heeft gewoon het grootste deel van de teksten geschreven en dat heeft David ook altijd bevestigd. Het enige waar ze soms echt ruzie over hebben gehad is met name over de muziek zelf en uyteraerd de hoogte van de royalties. Maar een DSOTM is toch echt voor 3 kwart een Roger plaat, en dat zei David ook toen Roger aankondigde DSOTM op te gaan voeren dit jaar.
En dat over de film The Wall: je begrijpt nog steeds niet dat dat zijn levenswerk is geweest he? Als het dan op film wordt vastgelegd dan wil je daar zelf ook de hand in hebben. Nu moet je daar geen drama over maken, want zulke achteraf acties worden veel vaker gemaakt...zeker in de muziekwereld.

Wie is er beter..wie is er beter....och
David is een van de beste gitaristen ter wereld en kan behoorlijk zingen.
Roger was een grote eikel maar is nu wel bijgeturned. Niet de meest geniale bassist, en zeker geen geweldig zanger, maar de man heeft gewoon een erg goed gevoel voor componeren en al helemaal voor teksten schrijven.

En nu weer normaal verder.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hankster op 29-08-2006 11:19:23 ]
pi_41287288
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:08 schreef Hankster het volgende:
Relayer, loop niet zo te ouwehoeren: On An Island is net zo vergelijkbaar alsAbout A Face...wat maakt het jaar van release dan uit
Okay dan..ik vergelijk About A Face met Amused To Death...jij je zin: imo is er een groot klasseverschil tussen die twee albums. het feit dat Roger nog steeds nummers van dat album kan spelen en iedereen de tekst mee blèrt, zegt toch wel even iets dan David die je nu toch echt niet Near The End hoort spelen en de hele zaal mee zingt.

En die opera is een totaal ander project, en in mijn ogen een van de knapste dingen die Roger heeft gedaan. Je kan er dan niet van houden (ik persoonlijk vind er hele geslaagde stukken muziek in zitten) maar het afdoen als niet goed of vernieuwend alleen omdat jij het saai vind is natuurlijk raar.

En ik vraag me af waarom je die 5 punten erbij haalt als we het over de muzikale kunsten van de heren hebben. We weten allemaal dat Roger de grootste eikel in de muziekbuss. was in de jaren 80, ookal is maar de helft waar van wat er over hem gezegd wordt. Want de vergelijking van de situatie van Animals met Roger en die van The Wall met Rick gaat ook niet helemaal op.

Roger is niet de meest geniale bassist ter wereld, maar hij is echt niet toondoof (Je moet niet alles geloven wat de heren over elkaar zeggen)
En het klopt dat David een aantal bassloopjes heeft opgenomen, maar dat was met name tijdens Animals met de reden die jij al noemde. Verder is het helemaal niet zo heel erg raar dat iemand anders een instrument tijdens de opnamen sessies overneemt, dat gebeurt bij meerdere bands.
Roger heeft gewoon het grootste deel van de teksten geschreven en dat heeft David ook altijd bevestigd. Het enige waar ze soms echt ruzie over hebben gehad is met name over de muziek zelf en uyteraerd de hoogte van de royalties. Maar een DSOTM is toch echt voor 3 kwart een Roger plaat, en dat zei David ook toen Roger aankondigde DSOTM op te gaan voeren dit jaar.
En dat over de film The Wall: je begrijpt nog steeds niet dat dat zijn levenswerk is geweest he? Als het dan op film wordt vastgelegd dan wil je daar zelf ook de hand in hebben. Nu moet je daar geen drama over maken, want zulke achteraf acties worden veel vaker gemaakt...zeker in de muziekwereld.

Wie is er beter..wie is er beter....och
David is een van de beste gitaristen ter wereld en kan behoorlijk zingen.
Roger was een grote eikel maar is nu wel bijgeturned. Niet de meest geniale bassist, en zeker geen geweldig zanger, maar de man heeft gewoon een erg goed gevoel voor componeren en al helemaal voor teksten schrijven.

En nu weer normaal verder.
Graag. Het gaat hier over muziek, over Pink Floyd. Bonje maken kan ergens anders ook!
pi_41288372
Amen Hankster!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:37:57 #267
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41288496
Daar drink ik eentje op.
OK, muziek dus...waar waren we gebleven?
(Marillion - Neverland)
pi_41294088
Het mooiste nummer van Pink Floyd
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:53 #269
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41296162
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:37 schreef Relayer het volgende:
Daar drink ik eentje op.
OK, muziek dus...waar waren we gebleven?
ik ook man!
er wilden een aantal lijstjes hebben van mooiste nummers ...

okay..ondanks dat ik er niet zo van houd omdat het toch altijd weer veranderd, mijn top 5:
1. Shine On
2. Comfortably Numb
3. pffff...
laat maar..ik ben hier niet goed in
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:50:43 #270
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_41296189
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Pudy op 29-08-2006 17:32:44 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:52:29 #271
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41296229
---

[ Bericht 99% gewijzigd door Hankster op 29-08-2006 17:47:06 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:03:13 #272
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_41296600
Wat een discussies weer. Umma zou jij mij nog een keertje een seintje kunnen geven voor die uploads die je had? Ik ben nog steeds erg benieuwd Thanks alvast!
pi_41319419
Oh mijn god wat is dat Pulse concert op DVD geweldig zeg Ik had volgens mij gewoon 2 uur constant kippevel!
Hoogtepuntjes:
De opbouw naar Time, de Comfortably Numb solo en Run Like Hell waarmee het allemaal eindigde.. ...Echt geweldig gewoon. Ik wist dat de concerten van Pink Floyd speciaal waren, maar ik had er nog nooit één gezien en deze was mindblowing!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:24:48 #274
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41320681
goed issie he?

Gister weer eens The Wall In Berlin opgezet, en dat vind ik nu toch ook helemaal te gek hoor. Althans, niet helemaal in de zin van de volle 110 minuten natuurlijk....(Cindy Lauper )

Maar ik denk he, dat de officiele DVD van Roger @ Magny Cours (als die nou echt uit gaat komen, want gek genoeg heb ik er nu nog niets over gehoord..) toch wel in debuurt van PULSE gaat komen, zo niet nog beter gaat worden. Want DVD technisch gezien is PULSE niet zo heel erg hoogstaand natuurlijk. Vooral het geluid op disc 1 was een aantal keren harder en zachter is gedraaid vind ik redelijk amateuristisch (wat niet wegneemt dat de 640 track erg mooi klinkt!)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:33:15 #275
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41322920
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:46 schreef Norrage het volgende:
Oh mijn god wat is dat Pulse concert op DVD geweldig zeg Ik had volgens mij gewoon 2 uur constant kippevel!
Hoogtepuntjes:
De opbouw naar Time, de Comfortably Numb solo en Run Like Hell waarmee het allemaal eindigde.. ...Echt geweldig gewoon. Ik wist dat de concerten van Pink Floyd speciaal waren, maar ik had er nog nooit één gezien en deze was mindblowing!
Een minpuntje: geen Astronomy Domine. Vreemd dat ze daar zelfs geen bootleg van hebben kunnen vinden. Maar goed, Gilmour heeft zijn show in Gdansk laten filmen, en daarbij is dat foutje gelukkig rechtgezet. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.
(Maar verder is Pulse natuurlijk top!)
(Marillion - Neverland)
pi_41322988
Nouja, ik miste wel meer nummers natuurlijk. Je kan niet alles in een uur of twee proppen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:40:07 #277
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41323120
Moeten ze gewoon langer spelen, shows van Yes, Dream Theater of Mostly Autumn duren ook minstens drie uur.
(Marillion - Neverland)
pi_41323246
Dan nog krijg je het er niet op -_- Je kan niet alles verwachten...

Waarom zie ik trouwens dat op de CD versie van Pulse Astronomy Domine en een aantal anderen er wel op staan? Gewoon studio opnames bijgevoegd?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:45:27 #279
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41323303
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:44 schreef Norrage het volgende:
Dan nog krijg je het er niet op -_- Je kan niet alles verwachten...

Waarom zie ik trouwens dat op de CD versie van Pulse Astronomy Domine en een aantal anderen er wel op staan? Gewoon studio opnames bijgevoegd?
Nee, gewoon op andere concerten ook audio-opnames gemaakt, maar voor de video/DVD slechts één concert gefilmd.
(Marillion - Neverland)
pi_41323782
Ik ben zelf in Gdansk geweest afgelopen weekend.
Daar heeft Gilmour 3 uur gespeeld, hij was erg in vorm.
Zijn gitaarwerk was echt super! Heb hem nog nooit zo goed zien spelen.

Zijn stem werd tegen het einde van show wat minder,
maar van mij mag dat wel na zo'n lange set en op zijn leeftijd.
Kan Roger nog wat van leren ;-) Beetje bandje opzetten en dan playbacken..

Ben benieuwd naar de DVD van Roger en die van David, we zullen wel zien wanneer ze komen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:00:54 #281
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41323838
Hopelijk hoeven we daar niet zo lang op te wachten als de DVD-versie van Pulse!
(Marillion - Neverland)
pi_41323939
Laten we het hopen ;-)
Er zijn toch ook opnames gemaakt tijdens de RAH shows van Gilmour?

Zijn er nog meer mensen in Gdansk geweest of ben ik de enige die zo gek is?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:39:14 #283
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41327335
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Relayer het volgende:

[..]

Een minpuntje: geen Astronomy Domine. Vreemd dat ze daar zelfs geen bootleg van hebben kunnen vinden. Maar goed, Gilmour heeft zijn show in Gdansk laten filmen, en daarbij is dat foutje gelukkig rechtgezet. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.
(Maar verder is Pulse natuurlijk top!)
hebben ze wel kunnen vinden, en was zelfs aangekondigd, maar is op het laatste moment toch niet erbij gezet.
en de shows in Gdansk zijn NIET gefilmd, althans, niet voor DVD release
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:41:27 #284
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41327412
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:44 schreef Norrage het volgende:
er waren 15 Earl's Court shows (..okay...14 ) en daarvan zijn er een aantal gebruikt voor de CD. Dat is echt een wirwar van een aantal concerten: sommige nummers zelf zijn mixen van verschillende avonden zoals Money.
De DVD daarentegen is van de 20e.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:43:31 #285
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41327492
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:59 schreef dveckeveld het volgende:
Ik ben zelf in Gdansk geweest afgelopen weekend.
Daar heeft Gilmour 3 uur gespeeld, hij was erg in vorm.
Zijn gitaarwerk was echt super! Heb hem nog nooit zo goed zien spelen.

Zijn stem werd tegen het einde van show wat minder,
maar van mij mag dat wel na zo'n lange set en op zijn leeftijd.
dat is slechts bij Fletcher en Sheep, hoewel hij bij Sheep wel mee zingt. Tsja, ik heb liever dit dan dat de zanger het helemaal verneuqt zoals Roger Daltrey dat af en toe wel eens doet de afgelopen paar jaren bij The Who...
Maar eigenlijk moeten ze zo'n nummers dan gewoon niet spelen, imo. Tenzij het een vast element van je show is, zoals Comfortably Numb...maar dan is het vrees ik gewoon tijd om te stoppen
quote:
Ben benieuwd naar de DVD van Roger en die van David, we zullen wel zien wanneer ze komen.
David is rond kerst...zoals ik al zei is van de DVD van Roger gek genoeg nog niets gemeld
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:45:47 #286
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41327582
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef Relayer het volgende:
Hopelijk hoeven we daar niet zo lang op te wachten als de DVD-versie van Pulse!
Dat zal wel niet
Want PF was toen gewoon zo dom geweest om het niet met het best mogelijke materiaal op te nemen: zelfs Delicate Sound of Thunder is in veel betere staat.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:46:40 #287
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41327609
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:04 schreef dveckeveld het volgende:
Er zijn toch ook opnames gemaakt tijdens de RAH shows van Gilmour?
ja..dat wordt dus de DVD release. Er zijn 3 avonden opgenomen waaronder een avond met een gastoptreden van Nick, en een avond met David Bowie ( )
pi_41327908
thuis A tree Full of secrets 18 cd's pink floyd , heerlijk genieten lekker lange versies
pi_41328442
Hoe weet je dat Gdansk niet opgenomen is voor DVD?
Waar zouden ze het anders voor opnemen?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 16:07:23 #290
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41330525
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef dveckeveld het volgende:
Hoe weet je dat Gdansk niet opgenomen is voor DVD?
Waar zouden ze het anders voor opnemen?
Brain-damage:
quote:
Stories are starting to appear in the Polish media that the concert will be filmed by David Mallet and a fifty-strong crew, for release on DVD. With the Royal Albert Hall shows from the end of May being prepared for DVD, we thought we'd check the truth of this out with David's management. They confirm that there are currently no plans for Mallet and his crew to record the concert, and also that no DVD of the event is planned, either
En zowiezo was de RAH al maanden geleden geplanned als DVD-release, waarom zouden ze 2 DVD's van dezelfde tour binnen korte tijd releasen. Er waren enkel camera's voor de schermen en wat camera's voor het journaal e.d.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:47:54 #291
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41335622
Maakt het uit, die DVD van de RAH zal ook wel goed zijn.
(Marillion - Neverland)
pi_41338642
Er waren zeker camera;s voor de schermen, dat waren er 6. Deze stonden bij de geluidstafel.
verder waren er cameramensen de hele show aan het filmen en was er ook een grote cameraarm.
Allemaal zijn tot aan het einde aan het filmen geweest.

Een reden om het op DVD uit te brengen is omdat het met orkest was.
We wachten het gewoon af..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:38:58 #293
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41341360
Volgens David Gilmour's officiele site is er ook inderdaad gefilmd. Misschien een paar nummers met orkest als bonusmateriaal op de DVD?
(Marillion - Neverland)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:18:32 #294
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41355770
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:38 schreef Relayer het volgende:
Volgens David Gilmour's officiele site is er ook inderdaad gefilmd. Misschien een paar nummers met orkest als bonusmateriaal op de DVD?
dat zou kunnen...gek dat BD daar dan niets over gemeld heeft.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:25:05 #295
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41355944
ik lees inderdaad dat er een 50 man sterke filmploeg in Gdansk aanwezig was...ookal wil dat bij PF nog niks zeggen of het dan wel gereleased gaat worden. Maar iets van eenn bonus zal er wel inzitten denk ik.
De DVD is trouwens uitgesteld naar begin 2007
pi_41356611
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:59 schreef dveckeveld het volgende:

Pardon? Jij bent dus waarschijnlijk nog nooit naar een concert van hem geweest.
Burning bridges gives you so much more
pi_41357909
Jazeker, ben 3 keer bij een concert van Waters geweest.
In 2002, en onlangs op het Arrow festival en daarna Ahoy.

Op Arrow had ik al het idee dat hij 2 nummers niet echt zong,
zijn stem klonk zo helder, en net zoals op plaats.

Toen ik in ahoy was had ik weer dat idee, en zijn stem klonk weer hetzelfde.

Er zijn meerdere mensen die detzelfde mening hebben als ik.
De show die Waters geeft is overigens geweldig, daar heb ik niks over aan te merken
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:05:53 #298
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41359508
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:26 schreef dveckeveld het volgende:
Jazeker, ben 3 keer bij een concert van Waters geweest.
In 2002, en onlangs op het Arrow festival en daarna Ahoy.

Op Arrow had ik al het idee dat hij 2 nummers niet echt zong,
zijn stem klonk zo helder, en net zoals op plaats.

Toen ik in ahoy was had ik weer dat idee, en zijn stem klonk weer hetzelfde.
hey..sherlock.
Zoals ik al zei is het al lang bekend dat Roger Fletcher en Sheep niet echt zingt
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 14:00:54 #299
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41480792
Voor de echte fans met geld over: het huis van Syd Barrett staat te koop.

SYD BARRETT'S HOUSE FOR SALE
(brain-damage.co.uk)

Following on from our story of August 24th, concerning the sale of items from the estate of Syd Barrett, including signed artwork never seen before, his home was put on the market this weekend by Cheffins, the auctioneers.

The property particulars include an unexpected addition - a section written by Rosemary Breen (nee Barrett, Roger's sister) about her brother and his life, with a focus on the house.

The property is up for sale with a guide price of £300,000. It is a three bedroomed house in a good area of Cambridge, a nice garden, and should sell quickly based on similar properties in the area.

In the personal notes, Rosemary notes that their mother, Winifred Barrett, moved into the house in August 1974, and that Syd joined her there in 1981, where he stayed until his sad passing in July. When he arrived there in 1981, he "settled into the smaller back bedroom. After a while it was clear that Roger needed more space and my mother came to stay with us, initially on a temporary basis that ultimately became permanent."

She continues that he "loved the peace and quiet of St Margarets Square, hearing the children in the road playing and enjoying cycling to the local shops. He put his stamp on the house with frequent redecoration, building his own furniture, changing doors etc. In the front room he did his drawing and painting and wrote at length about art history. In the back room he relaxed and enjoyed listening to jazz. Upstairs he slept in all the bedrooms deciding which one as the mood took him. He had plans to use the loft as an art studio but never quite got round to it. The only intrusion to his peace being the occasional visits from fans. He could never understand why strangers wanted his time as the reason for his fame was always a mystery to him. His neighbours were very protective regarding his fan base and would sometimes deny all knowledge of him or even say he lived in the next road."

Viewing of the property is by prior appointment with Cheffins.

"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_41483435
Ik denk dat er veel "belangstellenden" zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')