quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:45 schreef Relayer het volgende:
Wat, kun je het niet hebben dat ik een andere mening heb dan jij? Vrijheid van meningsuiting is iets heel moois.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Relayer het volgende:
Tsjonge jonge, jij bent toch degene die roept dat ik de moeite niet waard ben. Wie kan er nou geen discussie winnen? Ga je toch lekker achter een "Wall" verstoppen.
inderdaad harde feitenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:04 schreef Relayer het volgende:
Goed, jij wilt een echte discussie? OK, zal ik hier mijn argumenten geven. Ik op mijn beurt ben bereid om naar de jouwe te luisteren, akkoord?
Mijn redenen om me dood te ergeren aan Roger Waters:
1 Roger Waters is een credit-fraudeur
Denk je nu echt dat Roger Waters alles schreef bij Pink Floyd. Echt niet. David Gilmour heeft vaak gesteld dat 70% van "Sheep" door hemzelf is geschreven, en bij "Is there anybody out there" hoort een credit voor Bob Ezrin. (Het boek "Echoes the story behind every Pink Floyd-song" erkent dit.)
En hoe is het mogelijk dat "The Nile Song" alleen door Roger Waters geschreven zou zijn, en "Ibiza Bar" door de hele groep, terwijl het vrijwel identieke nummers zijn?
2 Roger Waters denkt alleen aan zichzelf
Toen Roger Waters in scheiding lag, en nauwelijks kwam opdagen voor de "Animals"-opnames, maakte niemand bezwaar. Waarom moest hij dan moeilijk doen toen Rick Wright tijdens de "Wall"-opnames in dezelfde situatie zat?
3 Roger Waters behandelt iedereen die niet doet wat hij wil als vuil
Het is bekend dat Roger Waters Rick Wright dwong de band te verlaten tijdnes de opnames van "The Wall". En op "The Final Cut" zien we een soldaat met een filmblik, en een mes in de rug. Dit omdat Andrew Parker niet de filmversie van "The Wall" maakte die hij wil.
4 Roger Waters is toondoof.
In de vroege dagen moest Rick Wright de basgitaar stemmen, omdat Roger Waters toondoof is. (En Syd Barrett stemde de gitaar niet omdat het hem niks kon schelen.) En Rick zei ook dat hij alleen kwaad werd op Roger tijdens een concert als hij door bleef spelen in E terwijl de rest al verder was gaan spelen in D. KOM OP ZEG, hoe kun je van zo iemand verwachten dat hij al die liedjes kan schrijven als hij dat verschil niet kan horen. (Geen wonder dat zoveel nummers maar één riff hebben.)
OK, ik heb mijn zegje gedaan. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ben benieuwd naar jouw mening, die ik zeker zal respecteren, maar dat wil niet zeggen dat ik er mee eens ben.
gast jij begint hier met een opera te vergelijken met een pop/rock albumquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:11 schreef Relayer het volgende:
Mij best, maar kom dan voortaan niet meer roepen over 'een discussie niet kunnen winnen'. Discussies worden namelijk nooit gewonnen, ieder heeft zijn mening en die worden zelden door anderdenkenden gewijzigd.
neequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:16 schreef Relayer het volgende:
Dat is in ieder geval beter dan een vergelijking tussen On an island en een album wat 14 jaar geleden werd gemaakt. Hallo, de heren zijn ondertussen de 60 gepasseerd, is het dan gek dat ze nu rustiger muziek maken?
Graag. Het gaat hier over muziek, over Pink Floyd. Bonje maken kan ergens anders ook!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:08 schreef Hankster het volgende:
Relayer, loop niet zo te ouwehoeren: On An Island is net zo vergelijkbaar alsAbout A Face...wat maakt het jaar van release dan uit
Okay dan..ik vergelijk About A Face met Amused To Death...jij je zin: imo is er een groot klasseverschil tussen die twee albums. het feit dat Roger nog steeds nummers van dat album kan spelen en iedereen de tekst mee blèrt, zegt toch wel even iets dan David die je nu toch echt niet Near The End hoort spelen en de hele zaal mee zingt.
En die opera is een totaal ander project, en in mijn ogen een van de knapste dingen die Roger heeft gedaan. Je kan er dan niet van houden (ik persoonlijk vind er hele geslaagde stukken muziek in zitten) maar het afdoen als niet goed of vernieuwend alleen omdat jij het saai vind is natuurlijk raar.
En ik vraag me af waarom je die 5 punten erbij haalt als we het over de muzikale kunsten van de heren hebben. We weten allemaal dat Roger de grootste eikel in de muziekbuss. was in de jaren 80, ookal is maar de helft waar van wat er over hem gezegd wordt. Want de vergelijking van de situatie van Animals met Roger en die van The Wall met Rick gaat ook niet helemaal op.
Roger is niet de meest geniale bassist ter wereld, maar hij is echt niet toondoof(Je moet niet alles geloven wat de heren over elkaar zeggen)
En het klopt dat David een aantal bassloopjes heeft opgenomen, maar dat was met name tijdens Animals met de reden die jij al noemde. Verder is het helemaal niet zo heel erg raar dat iemand anders een instrument tijdens de opnamen sessies overneemt, dat gebeurt bij meerdere bands.
Roger heeft gewoon het grootste deel van de teksten geschreven en dat heeft David ook altijd bevestigd. Het enige waar ze soms echt ruzie over hebben gehad is met name over de muziek zelf en uyteraerd de hoogte van de royalties. Maar een DSOTM is toch echt voor 3 kwart een Roger plaat, en dat zei David ook toen Roger aankondigde DSOTM op te gaan voeren dit jaar.
En dat over de film The Wall: je begrijpt nog steeds niet dat dat zijn levenswerk is geweest he? Als het dan op film wordt vastgelegd dan wil je daar zelf ook de hand in hebben. Nu moet je daar geen drama over maken, want zulke achteraf acties worden veel vaker gemaakt...zeker in de muziekwereld.
Wie is er beter..wie is er beter....och
David is een van de beste gitaristen ter wereld en kan behoorlijk zingen.
Roger was een grote eikel maar is nu wel bijgeturned. Niet de meest geniale bassist, en zeker geen geweldig zanger, maar de man heeft gewoon een erg goed gevoel voor componeren en al helemaal voor teksten schrijven.
En nu weer normaal verder.
ik ook man!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:37 schreef Relayer het volgende:
Daar drink ik eentje op.
OK, muziek dus...waar waren we gebleven?
Een minpuntje: geen Astronomy Domine. Vreemd dat ze daar zelfs geen bootleg van hebben kunnen vinden. Maar goed, Gilmour heeft zijn show in Gdansk laten filmen, en daarbij is dat foutje gelukkig rechtgezet. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:46 schreef Norrage het volgende:
Oh mijn god wat is dat Pulse concert op DVD geweldig zegIk had volgens mij gewoon 2 uur constant kippevel!
Hoogtepuntjes:
De opbouw naar Time, de Comfortably Numb solo en Run Like Hell waarmee het allemaal eindigde.....Echt geweldig gewoon. Ik wist dat de concerten van Pink Floyd speciaal waren, maar ik had er nog nooit één gezien en deze was mindblowing!
![]()
Nee, gewoon op andere concerten ook audio-opnames gemaakt, maar voor de video/DVD slechts één concert gefilmd.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:44 schreef Norrage het volgende:
Dan nog krijg je het er niet op -_- Je kan niet alles verwachten...
Waarom zie ik trouwens dat op de CD versie van Pulse Astronomy Domine en een aantal anderen er wel op staan? Gewoon studio opnames bijgevoegd?
hebben ze wel kunnen vinden, en was zelfs aangekondigd, maar is op het laatste moment toch niet erbij gezet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Relayer het volgende:
[..]
Een minpuntje: geen Astronomy Domine. Vreemd dat ze daar zelfs geen bootleg van hebben kunnen vinden. Maar goed, Gilmour heeft zijn show in Gdansk laten filmen, en daarbij is dat foutje gelukkig rechtgezet. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.
(Maar verder is Pulse natuurlijk top!)
er waren 15 Earl's Court shows (..okay...14quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:44 schreef Norrage het volgende:
Waarom zie ik trouwens dat op de CD versie van Pulse Astronomy Domine en een aantal anderen er wel op staan? Gewoon studio opnames bijgevoegd?
dat is slechts bij Fletcher en Sheep, hoewel hij bij Sheep wel mee zingt. Tsja, ik heb liever dit dan dat de zanger het helemaal verneuqt zoals Roger Daltrey dat af en toe wel eens doet de afgelopen paar jaren bij The Who...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:59 schreef dveckeveld het volgende:
Ik ben zelf in Gdansk geweest afgelopen weekend.
Daar heeft Gilmour 3 uur gespeeld, hij was erg in vorm.
Zijn gitaarwerk was echt super! Heb hem nog nooit zo goed zien spelen.
Zijn stem werd tegen het einde van show wat minder,
maar van mij mag dat wel na zo'n lange set en op zijn leeftijd.
Kan Roger nog wat van leren ;-) Beetje bandje opzetten en dan playbacken..
David is rond kerst...zoals ik al zei is van de DVD van Roger gek genoeg nog niets gemeldquote:Ben benieuwd naar de DVD van Roger en die van David, we zullen wel zien wanneer ze komen.
Dat zal wel nietquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef Relayer het volgende:
Hopelijk hoeven we daar niet zo lang op te wachten als de DVD-versie van Pulse!
ja..dat wordt dus de DVD release. Er zijn 3 avonden opgenomen waaronder een avond met een gastoptreden van Nick, en een avond met David Bowie (quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:04 schreef dveckeveld het volgende:
Er zijn toch ook opnames gemaakt tijdens de RAH shows van Gilmour?
Brain-damage:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef dveckeveld het volgende:
Hoe weet je dat Gdansk niet opgenomen is voor DVD?
Waar zouden ze het anders voor opnemen?
En zowiezo was de RAH al maanden geleden geplanned als DVD-release, waarom zouden ze 2 DVD's van dezelfde tour binnen korte tijd releasen. Er waren enkel camera's voor de schermen en wat camera's voor het journaal e.d.quote:Stories are starting to appear in the Polish media that the concert will be filmed by David Mallet and a fifty-strong crew, for release on DVD. With the Royal Albert Hall shows from the end of May being prepared for DVD, we thought we'd check the truth of this out with David's management. They confirm that there are currently no plans for Mallet and his crew to record the concert, and also that no DVD of the event is planned, either
dat zou kunnen...gek dat BD daar dan niets over gemeld heeft.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:38 schreef Relayer het volgende:
Volgens David Gilmour's officiele site is er ook inderdaad gefilmd. Misschien een paar nummers met orkest als bonusmateriaal op de DVD?
Pardon? Jij bent dus waarschijnlijk nog nooit naar een concert van hem geweest.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:59 schreef dveckeveld het volgende:
Kan Roger nog wat van leren ;-) Beetje bandje opzetten en dan playbacken..
hey..sherlock.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:26 schreef dveckeveld het volgende:
Jazeker, ben 3 keer bij een concert van Waters geweest.
In 2002, en onlangs op het Arrow festival en daarna Ahoy.
Op Arrow had ik al het idee dat hij 2 nummers niet echt zong,
zijn stem klonk zo helder, en net zoals op plaats.
Toen ik in ahoy was had ik weer dat idee, en zijn stem klonk weer hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |