Mijn tweede gokquote:
Dat is in ieder geval al goed.quote:
You win some, you lose somequote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:35 schreef DeSiever het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al goed.
BwennieBren +1
Was hij een van je gokken, Asmodian?
edit: ja dus.
Jawel maar ik moest ff de OP lezen want ik ben hier voor het eerstquote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:38 schreef Asmodian het volgende:
BwennieBren, zijt ge er nog? Uw icon beweert van niet...
Primaquote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:39 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Jawel maar ik moest ff de OP lezen want ik ben hier voor het eerstIk zal een vraag bedenken. Moment...
Het is wel een zeemonster, dat wel, maar beide creaturen hebben wel een naam gekregen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:50 schreef Asmodian het volgende:
De onderste heet in Engels een Sea Serpent. In't Nederlands misschien een Zeeslang?
neequote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:57 schreef Asmodian het volgende:
Dat zijn toch niet Scylla en Charybdis?
Dat zijn toch twee rotsen?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 02:57 schreef Asmodian het volgende:
Dat zijn toch niet Scylla en Charybdis?
Het zijn monsters in de mythologie, maar Charybdis was meen ik in de vorm van een draaikolkquote:
Bovenste heeft een oud Hebreeuwse naam van een reusachtig dier (wordt soms geïndentificeerd aan het nijlpaard)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:00 schreef Asmodian het volgende:
Is dit afkomstig van de Noorse mythologie?
If so, Jormun-nogwat voor de onderste?
Griekse mythologie en de Argonauten overleefden tijdens hun tocht beide "monsters".quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:04 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Het zijn monsters in de mythologie, maar Charybdis was meen ik in de vorm van een draaikolk
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:06 schreef Asmodian het volgende:
Dat is de bovenste Behemoth (ik ben Israeli)
En dan moet ik even goed over de onderste denken
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:07 schreef Asmodian het volgende:
Het enige zee-monster dat ik kan bedenken uit onze mythologie is Leviathan, maar ik dacht dat dat meer een uber-walvis was?
Yay!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:10 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
[..]
Leviathan is idd een zeeslang maar ik wilde graag de naam weten, bij deze.
Asmodian +1
Mijn hoofd was er echt niet naarquote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:10 schreef BwennieBren het volgende:
PS:
ik lees net dat je Israeli bent maar dan had je toch wel uit mijn hint kunnen halen "hun namen zijn bekend in een zeer bekend geschrift, geschreven, herschreven en nog eens herschreven" dat ik de bijbel bedoelde?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |