abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:06:48 #1
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_40434842
Kijk ik net naar Nova (ja, sorry... ) vanwege een item over een uitvoering, geheel in Venloos accent, van Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band van de Beatles. Wel geinig.
Het filmpje start bij het meisje van de kostuums, ze is pakweg twintig.
Interviewer: "Voor wie is dat kostuum?"
Meisje: "Voor John Harrison."
Interviewer: "George."
Meisje: "Ja, George. Is vóór mijn tijd."

Natuurlijk is dat vóór jouw tijd, Marieke den Mulder (zo heet het wicht).
De Tweede Wereldoorlog is ook vóór jouw tijd.
Het ontstaan van de rock-'n-roll.
De moord op John F. Kennedy.
Woodstock.
Feminisme.
Om maar wat te noemen.
Allemaal vóór jouw tijd.
Jammer dat je niet wordt gehinderd door enig besef van (cultuur)historie, Marieke den Mulder.

Mijn klacht? We gaan naar een generatie toe die zegt: "De Beatles? Wie zijn dat dan?"
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:07:26 #2
138448 PeZu
Suspended animation
pi_40434868
wie?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_40434927
@ TS ... deal with it...zolang jij maar weet wie ze zijn
pi_40434933
Wie?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:16:45 #5
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_40435245
Daar zijn we al in beland. Kinderen willen of eisen zelfs al mobiele telefoons, internet, merkkleding etc .
Die weten waarschijnlijk niet eens dat dat vroeger nog niet bestond en dat zwart-wit tv nog heel normaal was in de vorige eeuw.
(nee ik ben geen 45, maar 25 )

edit. ik bedoel dus dat ze niet eens verder kijken, in dit geval terug kijken en alles maar normaal vinden.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:24:56 #6
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_40435558
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:16 schreef Rebbedebje het volgende:
Daar zijn we al in beland. Kinderen willen of eisen zelfs al mobiele telefoons, internet, merkkleding etc .
Die weten waarschijnlijk niet eens dat dat vroeger nog niet bestond en dat zwart-wit tv nog heel normaal was in de vorige eeuw.

edit. ik bedoel dus dat ze niet eens verder kijken, in dit geval terug kijken en alles maar normaal vinden.
Het was op zich niet m'n bedoeling om een discussie 'de jeugd van tegenwoordig, tsss...' te starten Hoewel de dooddoener 'vóór mijn tijd' natuurlijk gruwelijk is.
Ik ben echt verbijsterd dat er dus mensen zijn die niet alle namen van de Beatles, waarmee de popmuziek in feite is begonnen, kunnen oplepelen (en misschien ook nog een liedje van ze kunnen zingen)
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_40435652
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:24 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Het was op zich niet m'n bedoeling om een discussie 'de jeugd van tegenwoordig, tsss...' te starten Hoewel de dooddoener 'vóór mijn tijd' natuurlijk gruwelijk is.
Ik ben echt verbijsterd dat er dus mensen zijn die niet alle namen van de Beatles, waarmee de popmuziek in feite is begonnen, kunnen oplepelen (en misschien ook nog een liedje van ze kunnen zingen)
Die shit is outdated, hoef je niks meer mee .
quote:

Wat moet je dan doen? Een ritueel aan al je goederen ofzo opeisen .
pi_40435751
quote:

Dat valt wel mee hoor.
  Redactie Frontpage donderdag 3 augustus 2006 @ 00:30:03 #9
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_40437453
Nog erger is het als ze denken dat al die covers van tegenwoorig de originele versies zijn.Zo kende ik iemand die dacht dat 'Heaven' origineel van Do is, en die van Brian Adams een cover...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:30:24 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40437460
Of dat ze voor het eerst een telefoon zien die met een draad aan de muur zit.

"Waarom zit er een snoer aan?"

"Dan raakt ie niet kwijt"

Maar OT; schandalig idd. dat kids de Beatles niet kennen. Die van mij zullen de Beatles / Stones / Doors / Hendrix / Stevie Wonder / Michael Jackson / Queen etc. wel leren kennen

Mooi voorbeeld was dat donkere grietje ( ) van de Sugababes. In een interview werd iets gevraagd over 'Freak Like Me', dat de muziek gebaseerd was op 'Are Friends Electric' van Gary Numan .Zegt die meid: "Gary wie?"
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:34:09 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40437545
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Die shit is outdated, hoef je niks meer mee .
Tuurlijk wel, elke zichzelf respecterende praatzingneger sampled die oude muk toch ook.
Ik ga naar huis.
pi_40438028
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, elke zichzelf respecterende praatzingneger sampled die oude muk toch ook.
Van de Beatles? .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:56:15 #13
138448 PeZu
Suspended animation
pi_40438107
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Van de Beatles? .
ja

luister maar eens naar the grey album van jay-z

is de door dangermouse remixte versie van the black album, hij gebruikte hiervoor the white album vd beatles
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_40441291
ach, de houdbaarheid van al die nieuwste kutbandjes uit Engeland, alsmede de 'zingende' katoenplukkers haalt de houdbaarheidsdatum van 3 dagen nog niet eens.

al hadden de beatles het natuurlijk wel makkelijk. Alle melodietjes waren nog vrij
pi_40441310
Ik ben wel van die tijd, maar ik vind the Beatles ook volkomen overrated en kut. Domme deuntjes met achterlijke teksten. Ik was ZO the Stones geweest in die tijd...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_40441316
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben wel van die tijd, maar ik vind the Beatles ook volkomen overrated en kut. Domme deuntjes met achterlijke teksten. Ik was ZO the Stones geweest in die tijd...
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
pi_40441531
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben van mening dat als John Lennon nog had geleefd de Beatles lang niet zo 'groots' beschouwd zouden worden. Vind ik van Kurt Cobain en Elvis Presley trouwens ook.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:53:59 #18
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40441935
Doet me denken aan wat een ex huisgenote van me ooit zei toen ik vertelde dat ik geschiedenis studeerde: 'Geschiedenis; wat heb je daar nu aan??
Mijn god; veelzeggend is dat ze zelf de (C)ALO doet...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  Moderator donderdag 3 augustus 2006 @ 10:08:00 #19
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40442184
Beatles?
Oh ... Jovink en de Voederbietels bedoel je .....
F.K.A. SuperwormJim
pi_40442490
De beatles zijn zwaar overhyped. Is allemaal kutmuziek, geef mij maar Zware Metalen
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_40442523
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef SuperwormJim het volgende:
Beatles?
Oh ... Jovink en de Voederbietels bedoel je .....
Nee, dan zijn de Beatles wel weer 100 keer beter.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:22:10 #22
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40442536
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef SeaOfLove het volgende:
@ TS ... deal with it...zolang jij maar weet wie ze zijn
idd....je zult 't altijd hebben. Er zijn ook genoeg mensen van jouw/zijn leeftijd/generatie die niet weten wie bijv. Michiel de Ruyter is..

..nee niet die van de " Broodversierder sinds 1860" ...
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:36:36 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40442884
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:29 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik ben van mening dat als John Lennon nog had geleefd de Beatles lang niet zo 'groots' beschouwd zouden worden. Vind ik van Kurt Cobain en Elvis Presley trouwens ook.
Wat een tijdloos domme opmerking. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:55:19 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_40443400
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:36 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nee hoor. Het overlijden of voortijdig uit elkaar gaan, voorkomt dat de artiesten ver over hun hoogtepunt doorgaan en een karikatuur van zichzelf worden. Zie Rolling Stones; heel vernieuwend tot begin 70'er jaren. Daarna verworden tot commerciele snot en goed geoliede concertmachine ($$$$).

Door overlijden onstaat cultstatus rondom betreffende artiest. Wat dachten jullie van André Hazes. Die kerel trad aan het eind van zijn leven op voor 3 tientjes en een kratje bier op studentenzuipfestijnen en tentfeesten. Dan overlijdt ie en is opeens heel Nederland fan met dramatische toestanden en een live-uitzending van de bijeenkomst in de Arena. Helemaal van de gekke.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:57:23 #25
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40443454
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:36 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het gegeven is natuurlijk niet helemaal onwaar.

Buiten kijf staat dat de kwaliteit en innovativiteit van The Beatles zeker voor die tijd buitengewoon was.
Causaliteit....dat is 't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')