quote:
Op maandag 4 september 2006 11:55 schreef Gurb het volgende:Net werk, wat voor spul gebruik je om de kussens te vullen, en hoe verwerk je dat (lijmen, schroeven op de mdf?)
En de stof trek je hier gewoon overheen, of verlijm je dit ook weer?
Het skelet is tot nu toe helemaal in MDF gemaakt, dat is verzonken geschroefd en gelijmd. Om de stof vast te zetten gebruik ik dubbele lagen. Een eerste laag om de kussens vast te zetten (kussens bestaan uit ofwel schuimrubber voor de kleinere stukken, en stoffen zakken met stukjes schuim in de grotere kussendelen) en dan de finale laag. Wordt gewoon geniet en dat is voldoende. De moeilijke stukken zoals de hoofdsteunen zijn gestikt en op onzichtbare plaatsen geniet.
Weinig progress tot nu toe want de wijnverkoop blijkt meer tijd op te slorpen dan verwacht en ik voel met niet 100%.
Maar bon, als ik iets wil maken wil ik eerst zien hoe dat er uit ziet voor ik aan de 3d tekeningen begin. Meestal doe ik dat zo:
http://www.youtube.com/watch?v=ODt9kntYG6sgewoon schetsen op een bestaande foto dus, om de te kijken wat hoekig moet zijn en wat niet. Het eerstvolgende dat ik moet maken in 3D en in het echt is die middelste hoofdsteun.
Dat ding helemaal links ben ik nog niet zeker van hoe dat moet worden. Daar kom ik wel op in mn slaap of zo
![]()
Kzal zien of ik het vanmiddag in 3d kan maken, twordt complex omdat die rugleuning moet kunnen openklapen en leeslampjes tevoorschijn moet toveren.