Het is een heugelijke dag in gadgetland:
![]()
![]()
Mijn draadloze router en mijn nabaztag zijn toegekomen. De draadloze router wordt in de zetel gezet, de tijdelijke switch die er eerst in zat gaat naar de bar. De router kan ook in de laats van de router beneden maar ik wil een zuivere verbinding voor mijn nabaztag
![]()
Het netwerk kan eenvoudiger om de eerste router te vervangen door de D-Link, maar dat doe ik pas als er problemen zouden opduiken in het netwerk.
Binnenin ziet de oude zetel er nu zo uit:
![]()
Komt wel goed
![]()
Wat is een nabaztag? (de vraag die ons allen bezighoudt nu, hou je niet van gadgets, lees dan niet verder want je gaat je de haren uit je hoofd trekken en in verbijstering vaststellen dat er echt mensen zijn die dat kopen
![]()
)
Nabaztag is armameens voor konijn, en dat is wat het is. Het is een sprekend Wifi konijn. Het is niet alleen een sfeermaker die u wat amuseert als ge op de PC zit, hij kan ook uw mails voorlezen, waarschuwen als die er zijn, wekker spelen, RSS feeds aflezen, met de lichtjes aangeven wat de status van de lucht/verkeer/beurs is. Die oren bewegen enzo (je moet maar es zoeken op YouTube naar filmpjes ervan)
Mensen kunnen er ook naar smssen of via het internet een berichtje (
http://www.nabaztag.com/vl/action/messages.do sturen welke die dan afleest, vooral leuk onder medeowners
![]()
. Je kan je ook -gratis- inschrijven voor iets als podcasts, maar dan voor uw konijn. Dat wil zeggen dat je je inschrijft op zo'n service en dat die dan op geregelde tijdstippen wat berichten naar uw beest zenden. Bv poëzie (niet dat dat ik mij ga inschrijven op dat kanaal
![]()
)
De naam van mijn beest is 'Ohiboki', dat is arabisch.
Alle hardware van het beestje is ook te programmeren in Perl, which is great.