wat zeur je dan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef SvenM het volgende:
De post was niet voor mij
je klaagt dus over andermans post dat nat wordt?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef SvenM het volgende:
De post was niet voor mij, daar niet van.. maar het was wel nat!
....ze moeten de post van elk individu natuurlijk in een waterdichte verpakking tot net aan de brievenbus brengen, daarna hun handen afdrogen..én evt de brievenbus...de opening van de waterdichte verpakking tegen de spleet van de brievenbus positioneren en d.m.v. lichte doch voldoende druk de post uit de verpakking via de brievenbusspleet ín de woning deponeren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:37 schreef DDude het volgende:
oh, dus omdat ze weer en wind trotseren om jou optijd je post te brengen, zijn het noobs?
Dat was al duidelijk. Aangezien bankafschriften en bekeuringen meestal niet zo vroeg in de maand verstuurd worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:42 schreef SvenM het volgende:
De post was niet voor mij, daar niet van.. maar het was wel nat!
..da's op zich dan wel weer sociaal he..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:45 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
je klaagt dus over andermans post dat nat wordt?
Je vergeet dat ze eerst de brievenbus moeten ontdoen van aanhangende regendruppels voor ze de post uit het waterdichte zakje halen en door de gleuf duwen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:46 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
....ze moeten de post van elk individu natuurlijk in een waterdichte verpakking tot net aan de brievenbus brengen, daarna hun handen afdrogen..én evt de brievenbus...de opening van de waterdichte verpakking tegen de spleet van de brievenbus positioneren en d.m.v. lichte doch voldoende druk de post uit de verpakking via de brievenbusspleet ín de woning deponeren.
wel meer...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze eerst de brievenbus moeten ontdoen van aanhangende regendruppels voor ze de post uit het waterdichte zakje halen en door de gleuf duwen.
Ook dat ze dan slechts twee straten kunnen doen per dag en je postzegel 6 euro 54 gaat kosten
...eh het staat er toch?.....das ze hun handen moeten afdrogen én evt. de brievenbus...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze eerst de brievenbus moeten ontdoen van aanhangende regendruppels voor ze de post uit het waterdichte zakje halen en door de gleuf duwen.
Ook dat ze dan slechts twee straten kunne doen per dag en je postzegel 6 euro 54 gaat kosten
dùùùsquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:54 schreef SiemeN het volgende:
Omdat jij zo'n vervelend ettertje bent wat meteen begint te zeiken als z'n post niet stipt op tijd in de bus valt, heb ik besloten al je brieven aan de hond te voeren, ja! Behalve de blauwe, die krijg je straks. Als het droog is. Eikel!
..wel wijs...én lief. Ze hebben nog respect voor hetgeen ze uitvoeren. Meer respect voor een postbode dan voor wie dan ook...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:55 schreef Jordy-B het volgende:
Er zijn wel postbodes die helemaal plastic zakken meenemen voor de post... maar die zijn niet helemaal goed wijs...
Klopt, niet goed gelezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:52 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
...eh het staat er toch?.....das ze hun handen moeten afdrogen én evt. de brievenbus...![]()
..maar dat van die postzegel is onvermijdelijk....
Men kan natuurlijk ook een regenpak ontwikkelen waarin de postzak is ingebouwd incluis een soort luchtsluis om de post droog van binnen (je lekker zweterige) regenpak droog door de brievenbus te krijgen...
...je kunt ook mailen...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt, niet goed gelezen
Je kun took verlangen van diegene die je de post opstuurt, dat hij waterdichte enveloppen gebruikt, blijft je postzegelprijs binnen de perken...
Zo horen we het graag.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:56 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
..wel wijs...én lief. Ze hebben nog respect voor hetgeen ze uitvoeren. Meer respect voor een postbode dan voor wie dan ook...![]()
Idd... Het is Nederland, dus het regent nog wel eens. Als de post (de inhoud) nat wordt, is dat ook de schuld van de verpakking. En de verpakking is de verantwoordelijkheid van de afzender.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt, niet goed gelezen
Je kun took verlangen van diegene die je de post opstuurt, dat hij waterdichte enveloppen gebruikt, blijft je postzegelprijs binnen de perken...
Nu niet gelijk overdrijven he, ze kunnen de post best in de waterdichte verpakking laten zitten en zo door de brievenbus gooien. Dan hoeven ze ook niet alles af te drogen. Verder een goed plan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:46 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
....ze moeten de post van elk individu natuurlijk in een waterdichte verpakking tot net aan de brievenbus brengen, daarna hun handen afdrogen..én evt de brievenbus...de opening van de waterdichte verpakking tegen de spleet van de brievenbus positioneren en d.m.v. lichte doch voldoende druk de post uit de verpakking via de brievenbusspleet ín de woning deponeren.
Nou...ik denk dat dat juridisch niet helemaal steek houdt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Idd... Het is Nederland, dus het regent nog wel eens. Als de post (de inhoud) nat wordt, is dat ook de schuld van de verpakking. En de verpakking is de verantwoordelijkheid van de afzender.
Ja maarr......dan wordt mijn gang nat...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nu niet gelijk overdrijven he, ze kunnen de post best in de waterdichte verpakking laten zitten en zo door de brievenbus gooien. Dan hoeven ze ook niet alles af te drogen. Verder een goed plan.
....zouden die desbetreffende postbodes dan de Marrokaanse nationaliteit hebben??quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef nsfw het volgende:
Postbodes in nederland zijn inderdaad echt gewoon Laffe twatten!!!!
Waar is de tijd dat postbodes nog een compleet uniform met pet hadden!
't zijn mietjes! Zek unnen de post niet eens droog bezorgen en weet je wat nog et ergste is? Ze stelen vaak ook gewoon post om het zelf te lezen! Vooral tijdschriften enzo! die worden gewoon gestolen door die KUT postbodes!
Daar had ik even niet aan gedacht. Wij hebben een brievenbus aan de gevel hangen, dus dan heb je dat probleem niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Ja maarr......dan wordt mijn gang nat...
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:07 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
....zouden die desbetreffende postbodes dan de Marrokaanse nationaliteit hebben??
Ownee...dat kan niet....die werken natuurlijk allemaal niet....![]()
Ach die grappen over niet werkende Marrokkanen kennen we nu wel denk ik zo.quote:
...eh...'t was een sarcastische opmerking naar hem toe, omdat hij zich generaliserend uitsprak over postbodes m.b.t. die paar rotte appels die post jatten etc..?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:13 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Ach die grappen over niet werkende Marrokkanen kennen we nu wel denk ik zo.![]()
Ja, maar je moet er als afzender rekening mee houden dat het wel eens kan regenen. Je hebt enveloppen die na twee regendruppels al veranderen in papier-maché...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Nou...ik denk dat dat juridisch niet helemaal steek houdt.
Op 't moment dat je een postpakket/-enveloppe voldoende gefrankeerd en correct geadresseerd afgeeft ter bezorging dan wel in de juiste rode/oranje brievenbus deponeerd is de verdere afhandeling de verantwoordelijkheid van de bezorgende instantie. "Hij" is verantwoordelijk voor 't correct en onbeschadigd ver- en bezorgen.
.....in mijn bescheiden optiek dan...
true....ik heb 't ook over 't beginsel van verantwoordelijkheid.....'t moet idd allemaal redelijkerwijs en met de beste intenties haalbaar zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar je moet er als afzender rekening mee houden dat het wel eens kan regenen. Je hebt enveloppen die na twee regendruppels al veranderen in papier-maché...
Ik heb één keer een discussie gehad met een mevrouw die naar buiten kwam met een grote envelop waarvan de lange kant nat was geworden. Die envelop steekt uit de bundel en komt tegen de rand van de fietstas... als het regent wordt de binnenkant van de fietstas nat (want je moet ook wel eens post uit je tas halen) en die envelop dus ook. Dat had ik dus met goed fatsoen niet kunnen voorkomen en blijft het dus de verantwoordelijkheid van de afzender.
Haha die reactiesquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:49 schreef KZoUTNiEWeTeN het volgende:
Waar woonde je ook alweer??
Stuur ik morgen je post wel terug hoor!!
Reden: Geweigerd wegens nattigheid
Misschien moet JIJ maar eens zelf de post ophalen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:35 schreef SvenM het volgende:
Het regent een beetje en die lui kunnen niet eens normaal droge post bezorgen... stelletje nubs!
Wat ik wel vaak deed is dat ik de plastic zak waar m'n regenpak in zat (veel handiger dan zo'n hoesje waar je het ding nooit weer in krijgt) over de bundels hing die half uit de fietstas hingenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:55 schreef Jordy-B het volgende:
Er zijn wel postbodes die helemaal plastic zakken meenemen voor de post... maar die zijn niet helemaal goed wijs...
'k heb m'n regenpak gewoon opgefrommeld op m'n bagagedrager of aan het stuur...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wat ik wel vaak deed is dat ik de plastic zak waar m'n regenpak in zat (veel handiger dan zo'n hoesje waar je het ding nooit weer in krijgt) over de bundels hing die half uit de fietstas hingen
En wat regen betreft zat je op de zaterdag nog redelijk goed, veel post in plastic waarmee je de rest een beetje droog houdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |