Tering.... zo met je eensquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Diablos79 het volgende:
Zo FFX-2 toch maar uitgespeeld, blijkt dat ik net voor eind was gestopt![]()
Blijf het toch echt het minste deel vinden. De gevechten zijn iets te hectisch waardoor je niet echt zo goed een strategie kan uitdenken(niet dat het echt nodig is). Verder is het me allemaal net even te vrolijk, al die rare huppeltjes en dansjes zijn een beetje misplaatst. Ik vind FFX-2 een beetje zoals een 2e deel van een big budget disney film(aladdin bijv), je kan je ermee vermaken maar het heeft lang niet de aandacht gekregen die het origineel kreeg.
Mooi omschreven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:00 schreef Diablos79 het volgende:
Ik vind FFX-2 een beetje zoals een 2e deel van een big budget disney film(aladdin bijv), je kan je ermee vermaken maar het heeft lang niet de aandacht gekregen die het origineel kreeg.
Thnxquote:
Ach, dat is geen probleem. Verhalen zijn nou toch al nooit het sterkste punt van FF geweest, met X wel als meest trieste dieptepunt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Thnx
Maar zo'n gevoel geeft FFX-2 me. Als je die big budget disney films hebt die zijn altijd heel mooi getekend en uitgewerkt, vaak maken ze er een deel 2 van en die zijn altijd veel minder goed uitgewerkt. En dat vind ik bij FFX-2 ook. Het ziet er niet zo goed uit als FFX, De character models(vooral die van de NPC) hebben lang niet zoveel andacht gehad. Ze hebben geprobeerd het battle systeem wat aktievoller te maken(denk ik) maar dat heeft tot gevolg dat alles net wat te snel en onoverzichtelijk gaat. Dat dressphere idee is een leuke variant op het job-principe maar ik miste gewoon de grote "magische" aanvallen die je toch gewend bent van FF. Verder was het verhaal ook niet al te boeind. Als aanvulling op FFX is het leuk maar als een deel op zichzelf is het toch niet wat je van FF verwacht.
Noem eens spellen met een beter verhaal dan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ach, dat is geen probleem. Verhalen zijn nou toch al nooit het sterkste punt van FF geweest, met X wel als meest trieste dieptepunt.![]()
Ik heb het toch niet over andere games...? Enige wat ik zei is dat FF geen goede verhalen hebben. Mischien voor games ja, maar uiteindelijk zijn het nog steeds maar erg matige verhaaltjes. Maarja, imo zijn verhaallijnen sowieso een zéér zwak punt bij games in het algemeen, dus dat valt FF nou niet heel erg aan te rekenen. Enige game waarbij ik enige betrokkenheid voelde met een karakter is Ico, en dat heeft amper een verhaal...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:48 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Noem eens spellen met een beter verhaal dan.
Gemiddelde verhaal in een spel is niks slechter/beter dan in de gemiddelde film. En de verhalen in FF zijn best redelijk. Maar wat veel belangrijker is, is hoe het gebracht/verteld word. In FF worden de verhalen altijd mooi gebracht/verteld. Een matig verhaal mooi verteld is altijd nog erg vermakelijk. Bij FFX-2 is het verhaal al niet veel soeps en het word ook nog eens niet mooi verteld. Dus dat maakt de beleving van het verhaal gewoon sufquote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over andere games...? Enige wat ik zei is dat FF geen goede verhalen hebben. Mischien voor games ja, maar uiteindelijk zijn het nog steeds maar erg matige verhaaltjes. Maarja, imo zijn verhaallijnen sowieso een zéér zwak punt bij games in het algemeen, dus dat valt FF nou niet heel erg aan te rekenen. Enige game waarbij ik enige betrokkenheid voelde met een karakter is Ico, en dat heeft amper een verhaal...
Enige game die ik kan eigenlijk kan bedenken die wel een goed verhaal zou moeten hebben (moet het nog spelen dus heb het niet uit eigen ervaring) is Silent Hill 2.
Dat jij niet van serieus houd betekend niet dat de verhalen van FF slecht zijn. Trouwens het verhaal van FFX-2 is ook redelijk serieus, alleen het word allemaal op een belachelijke manier gebracht waardoor het nergens op lijkt. Dat abilitie-systeem van FFX-2 was best goed, alleen jammer dat bijna alle abilities niks gaafs lieten zien. En dat je met drie chicks speelt maakt het spel echt niet beterquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef ethiraseth het volgende:
Het verhaal in X-2 is het beste van alle FF's. Zo heerlijk zichzelf op de hak nemend, niks serieus aan. En dan ook nog eens een gaaf abilitie-systeem waardoor je doorspeelt om te weten te komen wat je nu weer krijgt voor gaafs én drie chicks die constant van outfit wisselen. Geniaal.![]()
En van welke FF is deze storylinequote:Stuk beter dan "Evil moeder gaat oorlog voeren omdat ze onder invloed is van random bad guy en de prinses gaat haar verslaan", liek GAAP, hoe uitgekauwt.![]()
Ik heb helemaal geen problemen met serieuze verhalen. Alleen zijn die van FF gewoon matig, meer niet. Ik zoek wat meer dan het standaardverhaaltje. Het mag allemaal wat dieper en wat controversiele onderwerpen mogen ook best worden aangesneden. VInd het allemaal maar beetje tam nog steeds.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:57 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat jij niet van serieus houd betekend niet dat de verhalen van FF slecht zijn. Trouwens het verhaal van FFX-2 is ook redelijk serieus, alleen het word allemaal op een belachelijke manier gebracht waardoor het nergens op lijkt. Dat abilitie-systeem van FFX-2 was best goed, alleen jammer dat bijna alle abilities niks gaafs lieten zien. En dat je met drie chicks speelt maakt het spel echt niet beter![]()
[..]
IX. Tenminste, de eerste 2 cd's, daarna ben ik afgehaakt, dus mischien veranderd het nog.quote:En van welke FF is deze storyline. Die NES stories zijn we al lang ontgroeid. Tegenwoordig heeft bijna iedere RPG wel een redelijk verhaal.
Ik vond FFX-2 trouwens geen slechte game ofzo. Vond hem alleen minder vergeleken bij de andere FF's.
November dacht ik?quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:27 schreef H.Flick het volgende:
Ik ben de release datum van XII in de VS vergeten. Hoe lang moet ik nog wachten?
VIIquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:22 schreef Ang3l het volgende:
TVP
(en ik wil mijn PS2 terug want ik moet aan VII beginnen en X-2 uitspelen)
Ja dat hoor ik dus overal. En nu heb ik 'm besteld en hij's binnen maar ik ben de PS2 verloren in de "scheiding" (ik heb de xbox)quote:
Oké, het is maar goed dat dat laatste stukje erbij staat anders dan zag ik je al helemaal in de knoop komen te zitten met het controllersnoertjequote:Lijkt me prachtig om naakt aan te beginnen.... geen idee hebben
Oh, dat zou mooi zijnquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:52 schreef Chocobo het volgende:
[..]
VII
Lijkt me prachtig om naakt aan te beginnen.... geen idee hebben
Nou je mag het letterlijk nemen hoor... ik zou dat spel naakt gamen en naakt willen ontvangen.... zo VERSCHRIKKELIJK goede Final _____O_____quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik dus overal. En nu heb ik 'm besteld en hij's binnen maar ik ben de PS2 verloren in de "scheiding" (ik heb de xbox)sukkel.
[..]
Oké, het is maar goed dat dat laatste stukje erbij staat anders dan zag ik je al helemaal in de knoop komen te zitten met het controllersnoertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |