ik kom jou echt overal tegen ejquote:Op donderdag 7 september 2006 17:21 schreef Stansfield het volgende:
Even wat anders dan alleen aandelen. Wat vinden jullie van het rendementsplan van Spaarbeleg? Niet echt zelf beleggen is dat maar meer een beleggingsfond waar je 50 euro per maand inlegd.
Kan je meer in leggen? Wat zijn de verwachtte rendementen? Wat zijn de rendementen van de laatste 5 jaar?quote:Op donderdag 7 september 2006 17:21 schreef Stansfield het volgende:
Even wat anders dan alleen aandelen. Wat vinden jullie van het rendementsplan van Spaarbeleg? Niet echt zelf beleggen is dat maar meer een beleggingsfond waar je 50 euro per maand inlegd.
Ja ik jou ook, misschien veel dezelfde intresses. Ik post ook in steeds meer verschillende onderwerpen dus dat heeft er ook wel mee te maken.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:22 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik kom jou echt overal tegen ej
http://www.spaarbeleg.nl/periodiek/rendementplan/quote:Op donderdag 7 september 2006 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je meer in leggen? Wat zijn de verwachtte rendementen? Wat zijn de rendementen van de laatste 5 jaar?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:16 schreef VD het volgende:
ADBE
+12%. Iemand enig idee waarom? Ik zit er niet mee maar ik vraag me wel af waar die plotselinge stijging vandaan komt.
Bron: finance.yahoo.com / http://biz.yahoo.com/bizj/060915/1347107.html?.v=1quote:'The Photoshop and Acrobat software maker reported third-quarter net income Thursday of $94.4 million, down 35 percent from $144.9 million a year earlier, but 24 percent more revenue, growing to $602.2 million from $487 million.'
Als ik je goed begrijp heb je die limiet gezet omdat je een goeie winst hebt, ik snap de klacht wel, maar voorlopig staan ze nog niet op 13/15¤, ik vind dat ook niet zo heel reëel overigens. Wees blij dat je verkocht hebt, je hebt je winst veilig gesteld.quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:32 schreef Whoho het volgende:
heb ik net KPN op verkopen gezet met een limiet van 10 euro (heb ze al vanaf het begin dat ze kelderden, dus heb al een goede winst gepakt) zie ik dat bijna alle analisten het erover eens zijn dat een koersdoel van 13/15 euro heel reëel is
Als jij je order nabeurs hebt ingevoerd, dan lijkt het mij sterk dat de order is afgehandeld. Als het je echt dwars zit kun je erover bellen natuurlijk. Verder snap ik niet hoe je erbij komt dat je nu al 3 to 5¤ mist. Er is namelijk echt niemand die dat kan zeggen en zoals je weet is KPN al een paar jaar niet aan knallen qua koers, al biedt dat geen enkele garantie voor de toekomst. Maar je praat hier over 30-50% koersstijging, dat is echt niet zomaar gebeurt, ik snap niet dat je je zo laat leiden door iets wat een paar analistjes zeggen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:37 schreef Whoho het volgende:
hij staat bij internetbankieren onder te lichten verkoop. hij staat ook niet meer met zijn waarde in mijn portefeuille, al is het nog niet bijgeboekt op mijn rekening. ik meen dus dat het al gebeurt is.
de order is iig niet meer te editen.. (met de winst ben ik uiteraard tevreden, maar 3/5 euro erbij met een koers van 10 euro is wel veel)
ik volg de beurs (m.n. AEX) lang genoeg dat 30/50% geen rendement is wat zomaar gehaald wordt. zeker niet met alleen fondsen, maar ik ook maar kleinschalig in actief ben.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:34 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als jij je order nabeurs hebt ingevoerd, dan lijkt het mij sterk dat de order is afgehandeld. Als het je echt dwars zit kun je erover bellen natuurlijk. Verder snap ik niet hoe je erbij komt dat je nu al 3 to 5¤ mist. Er is namelijk echt niemand die dat kan zeggen en zoals je weet is KPN al een paar jaar niet aan knallen qua koers, al biedt dat geen enkele garantie voor de toekomst. Maar je praat hier over 30-50% koersstijging, dat is echt niet zomaar gebeurt, ik snap niet dat je je zo laat leiden door iets wat een paar analistjes zeggen.
Ik denk zelf dat KPN blij mag zijn als ze die 10¤ eerst maar eens vasthouden, volgens mij gaan er grote partijen uit op dit niveau (zeker gezien het verloop van afgelopen vrijdag).
Dan snap ik je klacht niet helemaal.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:54 schreef Whoho het volgende:
ik volg de beurs (m.n. AEX) lang genoeg dat 30/50% geen rendement is wat zomaar gehaald wordt. zeker niet met alleen fondsen, maar ik ook maar kleinschalig in actief ben.
Ik ben gewoon een particulier. Ik baseer het op het feit dat er vrijdag steeds flinke hoeveelheden werden verkocht op 9.95, niet dat ik er inzage in heb, maar dat las ik overal en uit meerdere bronnen, voor de rest lul ik ook maar wat. Ik verwacht gewoon dat een hoop mensen dit een mooi punt vinden om uit te stappen, 10¤ is mooi rond, het is meer een gevoel dan iets wat ik kan onderbouwen, dus mijn redenering kan net als wat die analisten vertellen zo in de kliko.quote:wat is jou achtergrond als ik vragen mag, als je denkt dat er grote partijen uitgaan? (of baseer je dit puur op het koersverloop)
quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:13 schreef elcastel het volgende:
Ik ben gewoon een particulier. Ik baseer het op het feit dat er vrijdag steeds flinke hoeveelheden werden verkocht op 9.95, niet dat ik er inzage in heb, maar dat las ik overal en uit meerdere bronnen, voor de rest lul ik ook maar wat. Ik verwacht gewoon dat een hoop mensen dit een mooi punt vinden om uit te stappen, 10¤ is mooi rond, het is meer een gevoel dan iets wat ik kan onderbouwen, dus mijn redenering kan net als wat die analisten vertellen zo in de kliko.
gemiddeld om de 5-7 jaarquote:Op zondag 17 september 2006 11:14 schreef ronald181 het volgende:
Wanneer denken jullie dat er weer een dip op de beurs zal komen? Rond '98 en daarna '03 waren de laatste en met een beetje fantasie zit er rond 2007-2008 weer een aan te komen denk ik?
www.iex.nlquote:Op maandag 18 september 2006 16:18 schreef Whoho het volgende:
.
iemand nog goede tips wat betreft websites met beursnieuws/analyzes?
Ik reken voor de verwachte opening van de volgende dag gewoon het resultaat door van de Dow als wij dicht zijn. Omrekenen in een percentage, en je hebt al snel een relatief betrouwbare indicatie.quote:Op maandag 18 september 2006 16:57 schreef elcastel het volgende:
Ik kijk vooral op dft.nl en soms op wallstreetweb.nl voor het nieuws. De eerste is wel snel met beursnieuws, de tweede is handig om te kijken hoe de AEX het in de VS doet na sluiting.
Ik bedoel ook absoluut niet dat mensen geen mening mogen ventileren over individuele aandelen of reacties mogen peilen hoor. Sterker nog, ik denk dat dit misschien wel een van de beste plekken is om dat te doen. En daarom is dit topic sowieso nuttig - ongeacht of je er nu veel of weinig verstand van hebt.quote:Op maandag 18 september 2006 18:37 schreef elcastel het volgende:
Mwah macondo, moet kunnen toch dat mensen wat kwijt willen ? Ik vind het altijd wel leuk om de kijk van een ander aan te horen. Wat ik ermee doe is een tweede, maar als we het allemaal zo goed wisten, dan was dit topic ook overbodig natuurlijk (wat het ook eigenlijk is, ...).
Hoorde iets van de Amerikaanse huizenmarkt 'die aan het inzakken is' en dat oa de valuta en grondstoffenmarkt al flink aan het dalen zijn...... Dat zouden signalen zijn dat volgend jaar de beurs ook flink af kan gaan koelen. Maarja...koffiedik kijken....quote:Op zondag 17 september 2006 11:14 schreef ronald181 het volgende:
Wanneer denken jullie dat er weer een dip op de beurs zal komen? Rond '98 en daarna '03 waren de laatste en met een beetje fantasie zit er rond 2007-2008 weer een aan te komen denk ik?
Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 18 september 2006 20:45 schreef macondo het volgende:
Ik bedoel ook absoluut niet ....
Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar Akzo Nobel maar ik denk niet dat er nog veel meer dan 50 euro inzit. Weliswaar gaat de lijn nog steeds rustig omhoog maar ik zie daar toch verandering in komen. De hoge winst kwam vooral door incidentele resultaten en volgend jaar zal dat Organoiets eruit gaan en juist dat deel zorgde voor een grote stijging. Ik hoop zelf dat het aandeel binnen een jaar rond de 30 euro in een dip zit en dan stap ik wel in. 47 euro voor Akzo zit weinig potentieel in.quote:Op maandag 18 september 2006 22:16 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Hoorde iets van de Amerikaanse huizenmarkt 'die aan het inzakken is' en dat oa de valuta en grondstoffenmarkt al flink aan het dalen zijn...... Dat zouden signalen zijn dat volgend jaar de beurs ook flink af kan gaan koelen. Maarja...koffiedik kijken....
Overigens, wat vinden jullie momenteel van Akzo Nobel? Koopwaardig?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:26 schreef ronald181 het volgende:
Tegelijkertijd ben ik niet echt superervaren in beleggen dus neem het vooral niet te serieus.
Ik ben redelijk vast op Akzo. Het dividendrendement is redelijk met 3,2 procent en het feit dat Organon er uit gaat is juist bijzonder positief. Daar wordt al jaren op gewacht eigenlijk. Een "dipje" naar de 30 euro zie ik niet gebeuren, zou het ook eerder een crash noemen.. Maar ja.. het heeft al wel een mooie koersontwikkeling laten zien, ben wel bang dat ik er te laat mee ben.. Overweeg wel om er een paar van te kopen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:26 schreef ronald181 het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar Akzo Nobel maar ik denk niet dat er nog veel meer dan 50 euro inzit. Weliswaar gaat de lijn nog steeds rustig omhoog maar ik zie daar toch verandering in komen. De hoge winst kwam vooral door incidentele resultaten en volgend jaar zal dat Organoiets eruit gaan en juist dat deel zorgde voor een grote stijging. Ik hoop zelf dat het aandeel binnen een jaar rond de 30 euro in een dip zit en dan stap ik wel in. 47 euro voor Akzo zit weinig potentieel in.
Het goedkoopste alternatief is een tracker op de beurs van Taiwan kopen. Hoe je daar losse aandelen kunt kopen is mij niet bekend - en ja, daar komen veel kosten bij kijken als het ergens wel lukt. Wel een paar vraagjes voor jou:quote:Op donderdag 21 september 2006 16:27 schreef TFD het volgende:
hallo is er hier iemand die weet hoe ik aandelen kan kopen op de taiwanese beurs? (de tsec)? Ik heb hier namelijk een aantal interessante bedrijven gezien waar ik wel aandelen van wil hebben. Kan dit vanuit nederland en via een bank of website? komen hier veel kosten bij etc?
Ik weet niet of er in NL banken of brokers zijn die dat voor je kunnen doen.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:27 schreef TFD het volgende:
hallo is er hier iemand die weet hoe ik aandelen kan kopen op de taiwanese beurs? (de tsec)? Ik heb hier namelijk een aantal interessante bedrijven gezien waar ik wel aandelen van wil hebben. Kan dit vanuit nederland en via een bank of website? komen hier veel kosten bij etc?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |