quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:58 schreef shmoopy het volgende:
Oeh, dit had ik ook laatst.
Wat ik ook deed, niets hielp (Kwaliteit, heur, Axa) en uiteindelijk heeft iemand 'm met een slijptol moeten bewerken, dus ik wens je sterkte.
Inderdaad een Dremel (of namaak) met een 3x een Glasfiber slijpschijf gaat het makkelijkst. 20 minuten werk.. Ik spreek uit ervaring aangezien mijn vriendin altijd 2e hands fietsen koopt waar maar één sleutel bij zit, weigert een sleutel bij te maken (want dat is zonde geld) en daarna haar sleutel kwijtraakt...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:09 schreef Deetch het volgende:
Betonschaar op de omkasting (dus niet de beugel) zetten en hem helemaal rondom open knippen. Vervolgens vindt je een palletje (ergens onder waar de sleutel inmoet) en die moet je doorknippen waarna het slot opengaat.
Handiger is het echter om een slijptol of dremel te lenen.
Oooh, wat een mooie slijper is het tochquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:08 schreef dubidub het volgende:
[afbeelding]
Veel succes, we willen foto's ;p
En anders kan je ook nog een slijpschijf op je boormachine zetten, te koop bij de lokale ijzerhandel, heb ik al heel wat fietsen mee open geslepenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef FloggingMolly het volgende:
Mocht je zelf geen slijptol hebben, dan kan de lokale fietsenboer waarschijnlijk wel even helpen.
Met een Dremel een slot open slijpen? dream on ....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:12 schreef dahei het volgende:
[..]
Inderdaad een Dremel (of namaak) met een 3x een Glasfiber slijpschijf gaat het makkelijkst. 20 minuten werk.. Ik spreek uit ervaring aangezien mijn vriendin altijd 2e hands fietsen koopt waar maar één sleutel bij zit, weigert een sleutel bij te maken (want dat is zonde geld) en daarna haar sleutel kwijtraakt...
ik ben sleutletje waarschijnlijk op bloemenveiling kwijtgeraakt, daar heb ik het al aan diverse mensen gevraagd maar helaas niks gevonden...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:11 schreef Mad-ass het volgende:
Gewoon goed naar de sleutel zoeken![]()
Anders heb je je slot na een hele zware middag eindelijk open, vind je je sleutel op eens.![]()
![]()
in amsterdam wel! wel even je identificeren en dan doen ze het zo voor jequote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:55 schreef kreischer2000 het volgende:
Fietsenmaker helpt je niet met slot open knippen met slijptol aangezien dat niet mag van de politie (hier in Leiden kon ik er iig geen een vinden)
Dus ik zou gaan voor de slijptol!
fietsendiefquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:24 schreef firstwollie het volgende:
[..]
En anders kan je ook nog een slijpschijf op je boormachine zetten, te koop bij de lokale ijzerhandel, heb ik al heel wat fietsen mee open geslepen
Absoluut wel. Inmiddels al twee axa sloten opgejast van mijn vriendin. Je moet alleen wel de goede slijpschijven gebruiken. Die slijpschijven die uit elkaar springen moet je niet hebben...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:31 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Met een Dremel een slot open slijpen? dream on ....
* Isdatzo ookquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef SHERMAN het volgende:
* SHERMAN heeft ervaring met slijptol.
dan heb je wel een cht kut slot..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:32 schreef Isdatzo het volgende:
oja, ik ben een keer door m'n slot heengefietst (was wel een kutslot maar ok).. blijkbaar had ik 'm op slot gezet bij een vriend en toen ging ik terug, stapte ik op m'n fiets, begon met trappen... en dan.. KTRRRRT
ik zo![]()
![]()
en kijk naar m'n fiets.. is m'n slot doormidden
![]()
Hij zegt dat ie z'n sleuteltje kwijt is, waarom zou ik er van uit gaan dat ie liegt?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet nog dat je dit soort topics gewoon met een ringslot DICHTgooide
Maar tegenwoordig is het kennelijk normaal dat FA's en alles met je mee denken hoe je een fiets moet jatten?
Kuske jij crouton in mijn consomméquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:51 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie z'n sleuteltje kwijt is, waarom zou ik er van uit gaan dat ie liegt?
Ouwe zeiksnor.![]()
IDD: heb zelf ook al eens na een lompe actie mn fietsslot open moeten slijpen. lukt wel met een dremelquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:01 schreef dahei het volgende:
[..]
Absoluut wel. Inmiddels al twee axa sloten opgejast van mijn vriendin. Je moet alleen wel de goede slijpschijven gebruiken. Die slijpschijven die uit elkaar springen moet je niet hebben...
Slagroom op mijn vlaflip, je hebt gewoon zin om te rellen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kuske jij crouton in mijn consommé
Je weet best dat ik niet helemaal ongelijk heb
ff beetje schoppen hier en daar kan nooit kwaad natuurlijk, kersje op mijn Kinderijsjequote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:56 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Slagroom op mijn vlaflip, je hebt gewoon zin om te rellen.![]()
zoals eerder gezegd heb een andere fiets geregeld, dat was sneller ik ga me vanmiddag eens bezig houden met het openbrekenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:19 schreef shmoopy het volgende:
Nou, is dat ding nou gvd al open of hoe zit dat?!
Dus je bent een ervaringsdeskundige? Nee dus want dat wil echt wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:31 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Met een Dremel een slot open slijpen? dream on ....
Ja en dan moet je daarna de velg doorzagen en dan kan je het wiel zo uit je slot "toveren"quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
je kan ook alle spaken weghalen natuurlijk
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:18 schreef Boxkeeper het volgende:
verkapt: ik-heb-een-stoere-fiets-gezien-en-jullie-gaan-helpen-het-slot-zo-snel-mogelijk-open-te-krijgen
Ja en nee het wil niet...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 07:56 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dus je bent een ervaringsdeskundige? Nee dus want dat wil echt wel.
en dit lees ik nu pas..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:29 schreef FBIFile het volgende:
Wat je doet is het slot losschroeven van het frame.
Vervolgens draai je het slot zodanig, dat het gedeelte met het rode duw-dingetje naar buiten staat.
Dan pak je een slijptol of slijpschijf, en dan slijp je die pin door, vlak naast dat rode duw-dingetje.
Als je m door hebt gezaagd valt de pin eruit, en kan je het slot er zonder problemen aftrekken .
Nee dat werkt niet, alleen bij verroeste sloten van 10 jaar en ouder.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
en dit lees ik nu pas..
net de jhele tijd los gegaan met hamer+schroevendraaier+beitel
maar dacht dat dat pinnetje boven in (bij het punt waar je sleutel er normaal gesproken in gaat) zit
maar morgen weer een dag
je wilt niet weten hoe gehavend het slot nu is...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:43 schreef FBIFile het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet, alleen bij verroeste sloten van 10 jaar en ouder.
De slijptol is het beste apparaat om te hanteren om een fietsslot open te krijgen.
Niet vergeten de "pin" door te zagen aan de kant van het rode duw-dingetje... als je dat niet doet, blijft er een stuk staal van die pin over ... en die prikt dan je achterband lek.
haha.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:45 schreef mschol het volgende:
[..]
je wilt niet weten hoe gehavend het slot nu is...
alleen heb je die dingen niet direct bij de handquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:11 schreef FBIFile het volgende:
[..]
haha.
een betonschaar wil ook wel es helpen.
alleen heb je die dingen niet direct bij de handquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:11 schreef FBIFile het volgende:
[..]
haha.
een betonschaar wil ook wel es helpen.
ja, kan je doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:23 schreef mschol het volgende:
[..]
alleen heb je die dingen niet direct bij de hand
maar is dit wat:
Betonschaar tot max. 10 mm 4 uur huren = ¤5
Ik heb bij deze methode al te vaak gehoord dat er spaken zijn gebroken. Ik zou hem dus afraden...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gare sloten kan je openkrijgen door een aanloop te nemen en het achterwiel te laten vallen. Dit geld voor alle ringsloten... behalve axa![]()
Flinke slijptol of betonschaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |