abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:02:33 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_40514337
waarom niet Anitra? wat mevrouwkorn zegt, het is eigenlijk een enorm compliment, toch? En hoeveel kinderen hebben niet dezelfde namen?
Ik heb de naam Ezra van een lijstje namen wat Vivi hier plaatste
stormy waters...
sailin'
pi_40514398
De meisjesnaam die op nr 1 staat bij ons nu komt hier ook al voor nee, niet Jolie .
Wel een handige site soms: www.babyinfo.nl en dan onder 'fun' klikken op 'namenteller'.
pi_40528372
Wij hebben een Nino (jongen) en een Leigh (meisje).Ook mooi vonden we: Ian (jongen) en Juno (meisje). De laatste viel echter af omdat we Nino al hadden, dan krijg je zo'n "kwik, kwek en kwak" idee....
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 6 augustus 2006 @ 07:11:34 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_40533703
Leigh vind ik een erg mmoie naam Jurk
stormy waters...
sailin'
pi_40543887
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef poemojn het volgende:
De meisjesnaam die op nr 1 staat bij ons nu komt hier ook al voor nee, niet Jolie .
Wel een handige site soms: www.babyinfo.nl en dan onder 'fun' klikken op 'namenteller'.
wij hebben een hele leuke naam.(die ga ik lekker pas in decemeber verklappen)

ik weet niet of ik het hier mee moet aan komen weten een jullie leuke verbastering van:
Hans of Johannes.
mijn opa heet hans en zijn laatste wens is dat het kind naar hem heet als het een jongen word.
een meisje gaat niet meer hebben we al een naam voor.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 16:15:54 #81
43556 miss_dynastie
pi_40544088
Jonas?
pi_40545343
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:09 schreef Popples het volgende:
wij hebben een hele leuke naam.(die ga ik lekker pas in decemeber verklappen)

ik weet niet of ik het hier mee moet aan komen weten een jullie leuke verbastering van:
Hans of Johannes.
mijn opa heet hans en zijn laatste wens is dat het kind naar hem heet als het een jongen word.
een meisje gaat niet meer hebben we al een naam voor.
Als het voor een tweede naam bedoeld is, zou ik het gewoon Hans of Johannes laten.

Voor een eerste naam:
Jonas
Jona
Jonathan
Jo
Henning (Scandinavische naam)
pi_40545515
het is voor een eerste naam opa zei gewoon van ik zou graag willen dat het kind hans heet maar dat past totaal niet bij ons.
maar het is zijn laatste wens. we weten niet eens of hij ons eerste kindje ziet.

bah wat is dat toch moeilijk
mama van 3 kids!
pi_40545553
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:07 schreef Popples het volgende:
het is voor een eerste naam opa zei gewoon van ik zou graag willen dat het kind hans heet maar dat past totaal niet bij ons.
maar het is zijn laatste wens. we weten niet eens of hij ons eerste kindje ziet.

bah wat is dat toch moeilijk
Dan kun je er dus een tweede naam van maken, of Hans als eerste naam maar de roepnaam anders (en dat kan in principe zelfs Theo zijn )
pi_40545705
haha leuk hoor. het is zo ouderwets en het past totaal niet bij ons.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 17:24:14 #86
43556 miss_dynastie
pi_40545942
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, Popples, ik vind het ook niet helemaal eerlijk van opa als ik eerlijk ben, al helemaal niet om zoiets als laatste wens te brengen. Je krijgt dan toch een beetje het gevoel van: hoe kan ik iemands laatste wens nou weigeren?? Toch zou ik dat doen als jullie de naam niet bij jullie of bij het kindje vinden passen. Jullie moeten ermee verder leven, hoe hard dat misschien ook klinkt.
pi_40546184
Waarom moet het per se de eerste naam zijn?
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:36:01 #88
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40546288
Misschien kun je je kindje 2 namen geven. Hans ....., we noemen hem ...... . Er zijn meer mensen die hun kinderen 2 namen geven en de 2e gebruiken. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_40546586
miss_dynastie het is ook niet eerlijk.
dat vind ik ook niet. maar het is en blijft moeilijk.
eigenlijk hoop ik dat ze dinsdag zeggen dat het een meid is.
dan kan het namelijk niet.

chris hij vroeg aan mij of het kind niet hans genoemd kon worden dat was zijn wens.
dus hij zal wel de roep naam bedoelen.

lishe het is wel een idee maar de naam hans vind ik echt niks aan.
dank jullie wel voor het mee denken. het is echt moeilijk
mama van 3 kids!
pi_40546639
Jullie hebben gelijk over de namen
Oke als ik zwanger ben dan krijgt dat kindje een naam van hier oke?
pi_40546898
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:47 schreef Popples het volgende:
chris hij vroeg aan mij of het kind niet hans genoemd kon worden dat was zijn wens.
dus hij zal wel de roep naam bedoelen.

Leg je opa uit dat je jullie eventuele zoon graag naam hem willen vernoemen, maar dat jullie liever een 2e naam hebben. Hij zal zelf toch ook wel begrijpen dat Hans tegenwoordig niet zo past?

Of maak er idd van Hans Jeroen, roepnaam Jeroen.
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 18:00:05 #92
43556 miss_dynastie
pi_40546916
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:47 schreef Popples het volgende:
Dan zou ik het niet doen. Echt niet. Ook als opa er niet meer is moeten jullie verder.
Ik vind het heel erg dat je ermee zit, dat je zelfs hoopt op een meisje om ervan af te zijn (zo interpreteer ik dat dan...). Ik zou je willen zeggen: doe het niet en zit er ook niet mee.
Een vernoeming moet van jezelf uit komen, ik vind het zelf ook wat apart als mensen erom gaan zitten vragen. Als jij tot op heden niet de behoefte hebt gevoeld je kindje te vernoemen, zou ik dat ook niet doen omdat hij dat vraagt. Omdat hij het niet van je mag vragen, echt niet. Je bent geen egoist, of slecht mens, of weet ik het, als je zo'n verzoek naast je neerlegt.
pi_40547156
miss_dynastie het is ook heel moeilijk en idd wens ik een meisje om er van af te zijn.
het maakt me natuulijk niks uit wat we krijgen maar alleen omdat opa dat vroeg wens ik dat.
dank je wel. ik heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen nooit zal vernoemen. misschien in de doopnamen maar niet in de roepnaam.
bijdeze heb ik besloten om het niet te doen! maar het spookt wel in mijn gedachten natuurlijk.
dank jullie wel
mama van 3 kids!
pi_40547176
Ik ben het eens met was Mii-D zegt popples!
Het is jou kindje!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 18:31:50 #95
43556 miss_dynastie
pi_40547691
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:08 schreef Popples het volgende:
bijdeze heb ik besloten om het niet te doen! maar het spookt wel in mijn gedachten natuurlijk.
Lijkt me een goede keuze hoor, als je dat altijd zo gevoeld hebt zou ik daar nu ook aan vast houden.
Geniet van je echo
pi_40548041
dank je dat zal zeker lukken
's avonds vaak de videoband terug kijken denk ik
mama van 3 kids!
pi_40549364
Wat miss_d zegt, Popples! Een vernoeming moet uit jezelf komen en jullie moeten je goed voelen bij de naam.

Door jouw vraag is, dacht ik ineens weer aan een oude vraag van mezelf. Ik zou het leuk vinden om in de naam van ons kind (dat nog niet eens in de maak is, overigens) op een of andere manier de naam van mijn vader te verwerken. Ik wil niet gewoon zijn naam gebruiken omdat het een nogal ouderwetse naam is. Hij heette Gerard. Ik heb al op internet gespeurd e.d. maar zelf nog niet iets geschikts kunnen vinden. Wie weet iets leuks?
pi_40549546
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:49 schreef Anitra het volgende:
Jullie hebben gelijk over de namen
Oke als ik zwanger ben dan krijgt dat kindje een naam van hier oke?
Je kan er dan nog altijd 'Djolie' van maken.
pi_40565223
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:37 schreef sombie het volgende:
Wat miss_d zegt, Popples! Een vernoeming moet uit jezelf komen en jullie moeten je goed voelen bij de naam.

Door jouw vraag is, dacht ik ineens weer aan een oude vraag van mezelf. Ik zou het leuk vinden om in de naam van ons kind (dat nog niet eens in de maak is, overigens) op een of andere manier de naam van mijn vader te verwerken. Ik wil niet gewoon zijn naam gebruiken omdat het een nogal ouderwetse naam is. Hij heette Gerard. Ik heb al op internet gespeurd e.d. maar zelf nog niet iets geschikts kunnen vinden. Wie weet iets leuks?
ik vind gerard niet ouderwets het past misschien niet zo als een kind klein is. maar een andere naam zal eens heel hard denken.
mama van 3 kids!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:40:56 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_40576781
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:02 schreef Belana het volgende:
waarom niet Anitra? wat mevrouwkorn zegt, het is eigenlijk een enorm compliment, toch? En hoeveel kinderen hebben niet dezelfde namen?
Ik heb de naam Ezra van een lijstje namen wat Vivi hier plaatste
! Ik zei toch al (al heb je dat gemist volgens mij): je hebt allebei mijn jongensnamen gepikt, in dezelfde volgorde nog wel! Maar eigenlijk heb je deze dus van mij gepikt!!!!

Maar wel leuk dat ik toch een beetje verantwoordelijk ben voor de naam van je zoontje dan

Sebastian houd ik trouwens wel als 2e naam (mocht ik een jongetje krijgen) omdat de papa van mijn kleine als 2e naam Sebastiaan heeft. (Ik vind Sebastian net iets mooier.)
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')