quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:28 schreef da_blonde het volgende:Over een kleine twee weken ga ik voor drie maanden naar Thailand. Ik ga daar een tijdje vrijwilligerswerk doen. Van de Engelse organisatie waarbij ik dat heb geregeld hoorde ik dat ik automatisch een visum bij aankomst in Bangkok krijg, dat 30 dagen geldig is. Aangezien ik aan de grens van Laos zit, is het mogelijk daar heen te gaan, om op deze manier bij binnenkomst in Thailand weer een visum voor 30 dagen te krijgen.
Ik dacht: "leuke manier, net iets goedkoper, doen we
![]()
!"
Nu hoorde ik ineens, dat omdat mijn ticket als terugkeerdatum eind november heeft, dat ik bij binnenkomst in Thailand al een visum nodig heb tot aan de terugkeerdatum
![]()
. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik als een malle dat visum nog gaan regelen anders kom ik Thailand niet eens binnen
![]()
. Stress all over tha place! Wie weet hoe dat zit?
ja en nee
ten eerste: voor werk zou je best wel eens (lees: zeer waarschijnlijk) een bijzonder visum nodig kunnen hebben (probeer eens het visumbureau
www.visum.nl , die zou je dat prima telefonisch kunnen voorleggen.).
voor toeristen geldt dat je offcieel bij een retourticket > 1 maand, en geen onward ticket een visum nodig hebt.
Echter: de Thiase douane vraagt nooit naar een onward ticket. Als ze vragen kun je zeggen dat je naar Loas gaat (by bus
![]()
): geen punt. Je krijgt dan een visa exempt stempeltje voor 30 dagen (geen maand
![]()
. Uitreizen naar Laos en weer terug: zelfde recept.
Het probleem zit ´m in de airline maatschappij. Sommige (lees Amerikaanse) willen wel degelijk hierop controleren, en je toegang tot het vliegtuig weigeren, omdat zij een boete krijgen als ze jou zonder geldig visum en zonder onward ticket vervoeren.
Dus je zou eigenlijk bij je ariline maatschappij moeten informeren. Wij hebben gevlogen met China Arilines en Eva Air, en maken nergens een probleem van. Bij mijn weten maken de meeste airlines hier geen punt van.
Overigens heeft Sizzler op dit forum hetzelfde gedaan (vrijwilligerswerk voor een paar maanden), dus die moet het weten