abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40416769
Over een kleine twee weken ga ik voor drie maanden naar Thailand. Ik ga daar een tijdje vrijwilligerswerk doen. Van de Engelse organisatie waarbij ik dat heb geregeld hoorde ik dat ik automatisch een visum bij aankomst in Bangkok krijg, dat 30 dagen geldig is. Aangezien ik aan de grens van Laos zit, is het mogelijk daar heen te gaan, om op deze manier bij binnenkomst in Thailand weer een visum voor 30 dagen te krijgen.

Ik dacht: "leuke manier, net iets goedkoper, doen we !"

Nu hoorde ik ineens, dat omdat mijn ticket als terugkeerdatum eind november heeft, dat ik bij binnenkomst in Thailand al een visum nodig heb tot aan de terugkeerdatum . Klopt dat? Zo ja, dan moet ik als een malle dat visum nog gaan regelen anders kom ik Thailand niet eens binnen . Stress all over tha place! Wie weet hoe dat zit?
pi_40419759
Het beste bel je even met de ambassade.

=> http://www.ambassade-abc.(...)nederland-index.html

De organisatie waarbij je dit geregeld hebt, zal dit hopelijk goed genoeg weten. Als je er gaat werken zul je waarschijnlijk officieel toch een ander visum nodig hebben.
pi_40420452
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:28 schreef da_blonde het volgende:
Over een kleine twee weken ga ik voor drie maanden naar Thailand. Ik ga daar een tijdje vrijwilligerswerk doen. Van de Engelse organisatie waarbij ik dat heb geregeld hoorde ik dat ik automatisch een visum bij aankomst in Bangkok krijg, dat 30 dagen geldig is. Aangezien ik aan de grens van Laos zit, is het mogelijk daar heen te gaan, om op deze manier bij binnenkomst in Thailand weer een visum voor 30 dagen te krijgen.

Ik dacht: "leuke manier, net iets goedkoper, doen we !"

Nu hoorde ik ineens, dat omdat mijn ticket als terugkeerdatum eind november heeft, dat ik bij binnenkomst in Thailand al een visum nodig heb tot aan de terugkeerdatum . Klopt dat? Zo ja, dan moet ik als een malle dat visum nog gaan regelen anders kom ik Thailand niet eens binnen . Stress all over tha place! Wie weet hoe dat zit?
ja en nee

ten eerste: voor werk zou je best wel eens (lees: zeer waarschijnlijk) een bijzonder visum nodig kunnen hebben (probeer eens het visumbureau www.visum.nl , die zou je dat prima telefonisch kunnen voorleggen.).

voor toeristen geldt dat je offcieel bij een retourticket > 1 maand, en geen onward ticket een visum nodig hebt.
Echter: de Thiase douane vraagt nooit naar een onward ticket. Als ze vragen kun je zeggen dat je naar Loas gaat (by bus ): geen punt. Je krijgt dan een visa exempt stempeltje voor 30 dagen (geen maand . Uitreizen naar Laos en weer terug: zelfde recept.
Het probleem zit ´m in de airline maatschappij. Sommige (lees Amerikaanse) willen wel degelijk hierop controleren, en je toegang tot het vliegtuig weigeren, omdat zij een boete krijgen als ze jou zonder geldig visum en zonder onward ticket vervoeren.
Dus je zou eigenlijk bij je ariline maatschappij moeten informeren. Wij hebben gevlogen met China Arilines en Eva Air, en maken nergens een probleem van. Bij mijn weten maken de meeste airlines hier geen punt van.

Overigens heeft Sizzler op dit forum hetzelfde gedaan (vrijwilligerswerk voor een paar maanden), dus die moet het weten
pi_40427075
China Airlines en EVA Airlines maakt daar geen problemen mee, echter het probleem zit hem soms in de incheck trolly dolly's van KLM.
Deze hebben de officiële instructie om te controleren of je aan de 'visa-eisen' voldoet, ga je binnen 30 dagen terug, geen enkel probleem, ga je langer moet je officieel een visa hebben.

Fijne discussie gehad met zo'n dame dat ik niet mee mocht omdat ik geen 6 maanden visa had, dat ik een electronisch ticket had met Air Asia naar Singapura deed niet terzake, ik moest en zou een retourticket met KLM hebben binnen 30 dagen Uiteraard onzin, dat begreep de manager ook wel, maar het zou met inchecken dus problemen kunnen opleveren.

In Thailand wordt aan een 'blanke' farang niet gevraagd of gekeken naar je retourticket, mocht je de pech hebben er Indisch of Arabisch uit te zien en ook nog eens met zo'n maatschappij te vliegen, bereid je voor op een kruisvehoor en zeer lastige douane!
(Gelijk een tip, mocht je een korte rij zien, maar daar staan allemaal Indische / Pakistaanse mensen, ga er NIET achter staan, kies de rij met de 'blanke' gezinnen! (Ja ik weet klink misschien wat zwart / wit maar is wel de realiteit).))
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40427179
Maar kunnen ze je echt de toegang tot Thailand weigeren? Stel dat de KLM niet zo cooperatief is....dan mag ik misschien niet met het vliegtuig mee. Aan de andere kant; heel veel mensen bezoeken nog Vietnam, Cambodja, Maleisie en Laos en weten niet hoe lang ze in elk land verblijven. Dan kunnen ze toch niet verwachten dat je voor al die landen bijvoorbeeld 3 maanden en visum regelt?

Ik vlieg trouwens met Eva airlines.
pi_40427390
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:32 schreef da_blonde het volgende:
Maar kunnen ze je echt de toegang tot Thailand weigeren? Stel dat de KLM niet zo cooperatief is....dan mag ik misschien niet met het vliegtuig mee. Aan de andere kant; heel veel mensen bezoeken nog Vietnam, Cambodja, Maleisie en Laos en weten niet hoe lang ze in elk land verblijven. Dan kunnen ze toch niet verwachten dat je voor al die landen bijvoorbeeld 3 maanden en visum regelt?

Ik vlieg trouwens met Eva airlines.
In Thailand zullen ze je niet weigeren, wees daar echt niet bang voor, in theorie kunnen ze je wel weigeren bij het inchecken..

Dus vraag of een 3 maanden visum aan, of, en dat is een goedkopere optie als je zeker wilt zijn, boek een Air Asia vlucht (eventueel enkele reis als je echt niet wilt gaan) naar bijvoorbeeld Singapore / Penang binnen 30 dagen na binnenkomst van Amsterdam en hopza het is geregeld...

Al zou ik met een E-ticket, mocht je dat van EVA Airways hebben helemaal geen zorgen maken, gewoon thuis inchecken, bagagae afgeven, en je kunt zo boarden!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40428631
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ten eerste: voor werk zou je best wel eens (lees: zeer waarschijnlijk) een bijzonder visum nodig kunnen hebben (probeer eens het visumbureau www.visum.nl , die zou je dat prima telefonisch kunnen voorleggen.).
Het is niet echt werk wat ik ga doen, want ik krijg niet betaald. Bovendien kan ik toch zeggen dat ik drie maanden ga reizen? Wie controleert dat nou?
pi_40432730
Als je vrijwilligerswerk gaat doen heb je vrijwel zeker geen apart visum nodig. Het volstaat gewoon om een toeristenvisum aan te vragen. Pas als je echt geld gaat verdienen met werken in Thailand heb je een aparte werkvergunning/visum nodig!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:44:35 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_40594803
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:39 schreef ozzietukker het volgende:

Al zou ik met een E-ticket, mocht je dat van EVA Airways hebben helemaal geen zorgen maken, gewoon thuis inchecken, bagagae afgeven, en je kunt zo boarden!
Euh, nee.

Ik vloog afgelopen december met E-ticket met EVA Air en had een overstay van een dag of 5.
Ik kreeg een telefoontje van de maatschappij.
Hoewel ik zei dat ik nog naar Cambodja ging moest ik mij voor vertrek toch melden bij hun balie op Schiphol.
Daar had ik geen zin in, dus ik heb gewoon een visum gekocht. (Dat is op het consulaat in Amsterdam of bij de ambassade in Den Haag in een paar uur geregeld overigens.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_40611529
Shit! Dus toch een visum regelen?Hoezo moest je je melden dan?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:26:20 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_40614472
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:53 schreef da_blonde het volgende:
Shit! Dus toch een visum regelen?Hoezo moest je je melden dan?
Omdat de retourdatum buiten de 30 dagen lag.
Waarschijnlijk wilden ze dat ik een papiertje ondertekende waarbij EVA Air niet aansprakelijk gesteld kon worden.

Bel EVA Air anders even, als je zeker weet dat je steeds binnen 30 dagen even naar Laos kunt wippen is er waarschijnlijk niets aan de hand.
pi_40635005
Ik heb net Eva Airways gebeld en zij zeggen dat er absoluut geen probleem is. Dus...ik ga geen visum regelen!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:37:07 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_40637691
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:04 schreef da_blonde het volgende:
Ik heb net Eva Airways gebeld en zij zeggen dat er absoluut geen probleem is. Dus...ik ga geen visum regelen!
pi_40810412
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Overigens heeft Sizzler op dit forum hetzelfde gedaan (vrijwilligerswerk voor een paar maanden), dus die moet het weten
Hoe denk je dat ze aan dat adres gekomen is?

Have fun d_b! En maak veel foto's !!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_40818055
Zo HALLO! Jij bent elke post van mij zeker aan het volgen. Ik voel me gestalkt!
Overigens, nog heel erg bedankt voor het heen en weer rijden! Wat had ik zonder jou moeten doen! Heb trouwens de lonely planet gekocht he. Kon dat boek, ondanks dat ik hem al 6 weken in bezit had, toch ruilen!
pi_40914596
He, even 1 ding. Voor de mensen die geen problemen willen: regel toch maar even een visum. Het was voor mij echt de vraag of ik binnen zou komen. Bij Eva Airways deden ze ineens heel moeilijk en hier ook! Gelukkig hielp een Thaise vrouw mij hier. Dus ik zit nu in een internetcafe te kijken of ik nu een vlucht kan boeken naar de andere kant van Thailand. Helaas had mijn vlucht ook nog eens ruim een dag vertraging zodat ik hier nu midden in de nacht zit en niets open is.

Gaat lekker zo'n eerste dagje Thailand!
pi_40916958
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:41 schreef da_blonde het volgende:
Gaat lekker zo'n eerste dagje Thailand!
Sterkte, succes en veel plezier daar
pi_41024332
Thailand is leuk! Heb gisteren een massage gehad. Zeer aan te raden!
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:54:06 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_41029147
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:41 schreef da_blonde het volgende:
Helaas had mijn vlucht ook nog eens ruim een dag vertraging zodat ik hier nu midden in de nacht zit en niets open is.
Een dag vertraging met EVA air?
pi_41189164
Ja, een dag vertraging! Er waren technische problemen. Gelukkig werd ik wel in een goed hotel gedropt met allemaal eten erbij. Dat was dan wel weer goed geregeld. Helaas heeft ook deze vliegmaatschappij mij verkeerd advies gegeven over het visum. Kortom: geen eva air meer voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')