abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41057901
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:10 schreef blizzard_rail het volgende:

[..]

Leeg? laat me raden! Groot filiaal, en toch telkens de wagen moeten delen met een ander filiaal, en chaufeurs vers die niet alles mee (kunnen) nemen . Hier in De Bilt een bekkend probleem, gister ochtend stonden er zo'n 80 CC-Rolcontainers omdat voorgaande chaufeurs niet alles mee namen, 's middags stonden er nog eens een stuk of 40. Ik ben benieuwd wat me straks weer te wachten staat .
Klopt helemaal, precies hetzelfde verhaal hier.
En dan wilt de HB chauffeur ook niks meenemen... Als iedereen zo denkt komt het nooit mee natuurlijk.
pi_41062073
Wij hebben na de pasen ooit nog eens zo'n ernstige situatie gehad dat we tevergeefs om een extra wagen hebben gevraagd (leeg), de containers moeten elke nacht naar binnen en de ochtend er op weer naar buiten omdat het magazijn niet groot genoeg is om zo'n 100 containers in op te slaan naast de gebruikelijke goederen. met flink door duwen hebben we beetje bij beetje toch alles weer weg gekregen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:06:30 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_41062706
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:42 schreef blizzard_rail het volgende:
Wij hebben na de pasen ooit nog eens zo'n ernstige situatie gehad dat we tevergeefs om een extra wagen hebben gevraagd (leeg), de containers moeten elke nacht naar binnen en de ochtend er op weer naar buiten omdat het magazijn niet groot genoeg is om zo'n 100 containers in op te slaan naast de gebruikelijke goederen. met flink door duwen hebben we beetje bij beetje toch alles weer weg gekregen.
Dat hadden wij hier voor een paar maanden In het magazijn pasten alleen de restanten, meer niet. De restanten klopten voor geen kant omdat de voorraad niet klopte, etc etc. Nu is, EINDELIJK!!, 4 maanden (!! zo lang hebben wij alles naar binnen+buiten gesleept, elke avond+ochtend), het magazijn weer zo netjes dat de meeste spullen binnen kunnen staan .
pi_41068771
Nou ja. dat is jullie probleem dan denk ik? Als een HB chaufeur niks mee wil nemen zeg je maar dat hij moet wachten en dat je wel ff met expeditie gaat bellen. Dan kan hij het opeens wel meenemen. Net als dat een AGF chaufeur geen papier wil meenemen omdat hij nog voor een ander filiaal erin heeft staan. Mog hij hij ook meenemen. Zolang de baal maar goed getaped is.

En ja willen ze het niet. Bellen met expeditie
pi_41070111
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:48 schreef NovaCain het volgende:
Nou ja. dat is jullie probleem dan denk ik? Als een HB chaufeur niks mee wil nemen zeg je maar dat hij moet wachten en dat je wel ff met expeditie gaat bellen. Dan kan hij het opeens wel meenemen. Net als dat een AGF chaufeur geen papier wil meenemen omdat hij nog voor een ander filiaal erin heeft staan. Mog hij hij ook meenemen. Zolang de baal maar goed getaped is.

Ik heb de laatste tijd ook best vaak expeditie gebeld omdat LVC niet meekwam met vers. Er mag eigenlijk niet eens meer gebeld worden naar expeditie, alleen nog mail
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_41071203
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:37 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd ook best vaak expeditie gebeld omdat LVC niet meekwam met vers. Er mag eigenlijk niet eens meer gebeld worden naar expeditie, alleen nog mail
Jah ook weer zoiets. Vorige week kregen we onaangekondigd 2 deelleveringen. Dus ik wilde maandag gaan bellen. lagen er 2 faxen in de fax (papier was zaterdag op, niet zo slim nee ) met de info van de 2 deelleveringen. Maargoed ze hoorde het gewoon te mailen.

Maar met chaufeurs die dwars liggen kun je geen mail naar dc expeditie doen. Dus gewoon bellen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:14:54 #257
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_41071532
De 2e slag met de Jumbo hebben we ook al gewonnen; ze krijgen maar 10 kassa's terwijl wij er 15 hebben staan (voor de verbouwing zelfs 17). Dat worden dus in het begin lange rijen en ontevreden klanten.

Een fotootje:
Het leven is geen krentenbol.
pi_41072814
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:48 schreef NovaCain het volgende:

Wij gaan voortaan ook gewoon bellen, dan praat die chauffeur wel anders...
pi_41074619
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef Webgangster het volgende:

[..]

Wij gaan voortaan ook gewoon bellen, dan praat die chauffeur wel anders...
My point exactly
pi_41075339
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 20:14 schreef blrrrt het volgende:
De 2e slag met de Jumbo hebben we ook al gewonnen; ze krijgen maar 10 kassa's terwijl wij er 15 hebben staan (voor de verbouwing zelfs 17). Dat worden dus in het begin lange rijen en ontevreden klanten.

Een fotootje:
[afbeelding]
10? En dat was een toplokatie? Blijkbaar schatten ze zichzelf niet hoog in!
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41091609
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:54 schreef highway101 het volgende:

[..]

10? En dat was een toplokatie? Blijkbaar schatten ze zichzelf niet hoog in!
1 van hun '7 zekerheden' is nooit rijen bij de kassa. Concreet betekend dat: sta je als 4e in de rij, is er geen kassa met een kortere rij of zijn alle kassa's open, dan krijg je je boodschappen gratis. Met 10 kassa's in zo'n groot filiaal kunnen heel gemakkelijk alle 10 kassa's worden geopend, en zijn ze dus geen geld kwijt als het even wat drukker is. Goede marketingtrucs, die 7 zekerheden........
pi_41094571
Inderdaad, weinig kassa's is voor Jumbo vaak een handige truc om de loonkosten van de kassa-afdeling in bedwang te houden (veel omzet per kassa, dus kun je ook je caissieres makkelijk verantwoorden en je hoeft geen personeel van je afdelingen weg te halen om bij te draaien...)

Met 10 kassa's kun je ongeveer 10.000 euro in een uur wegdraaien, dus in het meest gunstige geval bij openingstijd 8.00 tot 20.00 uur draaien ze 120.000 euro in 'n dag weg. Knappe Jumbo die dat trekt...
Ter vergelijking, mijn filiaal draait in de spits 11.000 euro per uur met 9 kassa's, en dat levert al mega-frustraties op bij de klanten en rijen tot het middenpad... En dan zijn we nog 'n rustige winkel (3,5k /wk)
"every monkey should know stay up in your f***ing tree"
pi_41095307
Waar werk je?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41095365
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef Rudy-F1 het volgende:

[..]

1 van hun '7 zekerheden' is nooit rijen bij de kassa. Concreet betekend dat: sta je als 4e in de rij, is er geen kassa met een kortere rij of zijn alle kassa's open, dan krijg je je boodschappen gratis. Met 10 kassa's in zo'n groot filiaal kunnen heel gemakkelijk alle 10 kassa's worden geopend, en zijn ze dus geen geld kwijt als het even wat drukker is. Goede marketingtrucs, die 7 zekerheden........
Mja ik was een keer in die nieuwe "geweldige" Jumbo in Groningen. alle kassa's open, een half uur in de rij gestaan. Gelukkig gaan ze in mijn AH weer stevig bezig met 3 in de rij, kassa erbij enzo.

Overigens roept Jumbo dat die nieuwe in Groningen-Euroborg fantastisch moet draaien, maar er is géén AH in die stad die enig omzetverlies heeft
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:08:02 #265
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_41100792
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:07 schreef highway101 het volgende:
Overigens roept Jumbo dat die nieuwe in Groningen-Euroborg fantastisch moet draaien, maar er is géén AH in die stad die enig omzetverlies heeft
Na het openen van Jumbo Groningen-De Beren (drie jaar geleden ofzo) was de paniek bij AH blijkbaar zo groot, dat het personeel van AH liep te folderen voor dezelfde Jumbo om te proberen klantjes terug te krijgen. Geen idee of dat ook gelukt is.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_41102369
Tja AH is toch lange tijd alleenheerser geweest met weinig concurrenten (iig geen landelijke) die dezelfde assortimentsgrootte had. Nu komt Jumbo daarbij, met nog behoorlijk prijsaggressief ook. Geen wonder dat AH niet staat te springen.

Toch denk ik dat winkels als C1000 ook flink last hebben van een Jumbo. En de huidige discounters Dirk, Aldi en Lidl. Die kunnen zich nu helemaal niet meer onderscheiden...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41103032
Net gehoord dat onze bedrijfsleider over 2 weken naar een ander filliaal overgeplaatst word, zijn we helemaal niet zo blij mee! Hij is hier nog maar net een jaartje ofzo, en ik snap echt niet waarom hij nou weer naar een ander filiaal moet.. Beetje jammer!
Software is like sex, its better when its free
pi_41104419
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:19 schreef mrk_ het volgende:
Net gehoord dat onze bedrijfsleider over 2 weken naar een ander filliaal overgeplaatst word, zijn we helemaal niet zo blij mee! Hij is hier nog maar net een jaartje ofzo, en ik snap echt niet waarom hij nou weer naar een ander filiaal moet.. Beetje jammer!
Waarschijnlijk omdat hij zo goed presteert dat hij zn best mag gaan doen bij een filiaal dat slechter loopt. Wat idd vervelend kan zijn. Want dan krijgen jullie waarchijnlijk een slechtere terug
pi_41107111
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:59 schreef NovaCain het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij zo goed presteert dat hij zn best mag gaan doen bij een filiaal dat slechter loopt. Wat idd vervelend kan zijn. Want dan krijgen jullie waarchijnlijk een slechtere terug
Echt jammer, alles begon net lekker en duidelijk te lopen, je bent gewend aan zijn manier van leiding geven, wordt dit weer abrupt afgebroken door een beslissing van hogerhand, en kan je als filiaal weer onder aan de ladder beginnen..
Software is like sex, its better when its free
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:28:38 #270
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_41110211
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef Rudy-F1 het volgende:

[..]

Precies wat ik dus ook al dacht.
Het leven is geen krentenbol.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:39:19 #271
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_41110787
Ik ken het Mrk, wij hadden een baas, echt hele goeie, super, viel goed mee te praten, maar was ook streng op het juiste moment enzo, werd hij weggehaald
de nieuwe is echt slecht, soort kruidenier, vind m echt waardeloos, bemoeid zich ook nergens mee :/ en hij ziet er gewoon onhandig uit!
You might aswell do the white line...
pi_41112523
In principe is die SM jullie baas ook niet, dat is de VM. Tenminste, zo zeggen ze dat hier. Je directe leidinggevende is vaak een VS of een Verkoper B die al langer werkt.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41112596
Bij AH Zwolle-Diezerpoort hadden ze een bestelfoutje gemaakt. 150 colli witte druiven, in plaats van 15colli Of wij wat wilden overnemen. Nouja, 80 colli danmaar, 1 dag niet bestellen, en de volgende dag beperkt. Hadden ze de OZ al úren verstuurd voordat de druifjes er waren. Lekker voor je voorraad
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41112819
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:16 schreef highway101 het volgende:
Bij AH Zwolle-Diezerpoort hadden ze een bestelfoutje gemaakt. 150 colli witte druiven, in plaats van 15colli Of wij wat wilden overnemen. Nouja, 80 colli danmaar, 1 dag niet bestellen, en de volgende dag beperkt. Hadden ze de OZ al úren verstuurd voordat de druifjes er waren. Lekker voor je voorraad
Als ik leidingevende van de groenteafdeling was zou ik eens goed nadenken om een actie.
Ik denk dat je er supervele omzet uit kan halen als je ze maar verkoopt voor ene goed geprjst bedrag waar je toch veel mensen trekt en nog een redleijke winst marge hebt, en eventueel een bordje buitenhangd voor mensen die nooit bij de AH komen maar dan wel voor de druiven...
pi_41113047
mja, maar wellicht hadden ze nog wat teveel voorraad voor de koppen liggen, zoals Royal Gala, Nectarines/Perziken (hoe origineel ), spitskool en trostomaten. Je wilt ook geen ouwe troep verkopen.

We hebben overigens nette bordjes uitgeprint met de uitleg waarom veel groenten niet leverbaar zijn.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')