Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:30 schreef ymme het volgende:
Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:48 schreef TechXP het volgende:
[..]
Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!
Er moet iets in de politiek veranderen. Er moeten partijen daar komen die voor dieren opkomen en niet alleen roepen dat ze het ook zielig vinden en dan niets doen.
Daarnaast moet er regels gesteld worden om dit soort dingen niet meer te laten gebeuren en zorgen dat dierenmishandeling aangepakt kan worden met daadwerlijke goede methoden. Te denken aan:
- registratie fokkers, geen particuliere fok + maximum aantal te fokken dieren
- registratie aankopen van mensen
- geen dieren meer in dierenwinkels ter verkoop of zorgen voor een hoge belasting over de aankoop van dieren en minimale prijzen voor dieren. (dit zorgt dat impulsaankopen niet gebeurd). Belastingvrije dieren uit asiels.
- hoge straffen en behandelingen voor mensen die dieren mishandelen, verwaarlozen en dumpen. Plus houdverbod van dieren voor levenslang.
- etc.
Ik denk dat je beter een groot protest kan doen met dierendag. En dan zorgen dat er duizenden, tienduizenden of honderduizenden mensen in Den Haag staan of Amsterdam. Dan laat je pas een stem horen naar de politiek.
Jammer genoeg.. zie ik men dat niet zo snel doen.. geld is makkelijker om te geven, dan zelf ergens naar toe te reizen om een stem te zijn voor al die dieren.
Dat is dus mijn bedoeling van dit topic. Waarom op fok? Omdat ik het alleen nooit zal redden, en alle hulp ideeen etc meer dan wardeer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.
het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen.
er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:51 schreef ymme het volgende:
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aanNiets. En dat er veel moet veranderen JA helemaal. Maar het gebeurt niet. De regering en weet ik veel wie allemaal niet meer, zien het niet in. Wij dierenliefhebbers zien dat wel in. En in vind dat de asiels alle mogelijke steun op dit moment hard nodig hebben. Het is niet DE oplossing. Maar voor dit moment wel.
Nogmaals daar heb je gelijk in. Maar het gaat nu, om het NU. En juist in deze periode kunnen de asiels alle hulp en spullen goed gebruiken!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.
Daar hebben de dieren structureels iets aan.
Dit is de juiste instellingquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:57 schreef Foeske het volgende:
Mooi initiatief. Heb ook die uitzending gezien en vond het ook al zo vreselijk.
Ben zeker bereid op de een of andere manier mee te helpen. 't is dat ik geen huisdieren kan houden nu, maar anders wist ik het wel!![]()
Je denkt fout. Daar kan je wel wat aan veranderen!!!! Niet alleen door de Partij voor de Dieren te stemmen (dat is natuurlijk wel goedquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.
Goed idee hoor, maar zouden al die mensen die dan wellicht meedoen ook in den haag staan als er een oproep gedaan werd voor een demonstratie voor de dieren? denk niet...quote:het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen. er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |