abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40381529
Ik heb net de herhaling van Hart van Nederland gekeken.
Dat stukje over die cavia's en moederpoes met kittens. In een kooi/doos langs de weg. Zonder eten en drinken walgelijk. Dit kan toch niet. Dat er mensen bestaan, die zo weinig gevoel hebben.

En dan die asiels, ze zitten overal overvol en toch hebben deze geweldige mensen, al die beesten die tijdens de vakantie gedumpt worden, toch maar weer opgevangen, want wat moet je dan Je kun ze niet aan hun lot overlaten. Die arme beesten kunnen er zelf niets aan doen.
Het zijn die mensen, die geen verantwoording nemen over de aangeschafte huisdieren. Het lijkt allemaal zo leuk, maar dan, ga je op vakantie. En dan moet je iets regelen voor je huisdier. Dan maar dumpen in het bos
Echt ik kan mij hier zo boos om maken. En waarschijnlijk ben ik niet de enige op F&F die dat doet.

Mijn vraag is daarom ook: Kunnen wij hier met z'n allen niet iets regelen, doormiddel van geld op te halen op de één of andere manier, zodat we de dierenasiels kunnen helpen. Ze hebben het juist zo hard nodig. Al die beesten die verzorgt moeten worden/medicijnen etc. En natuurlijk voor de beestjes zelf. Ze verdienen een kans op een goed leven.

Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
pi_40381686
Misschien iets voor op fok, het grote help de asiel's de zomer door actie ofzo

Ik ben wel bereid iets te doneren
pi_40381757
Zorgen dat er zoveel mogelijk mensen, doneren (hoeft niet perse geld te zijn, voer kan ook toch? Dit zouden de asiels in Nederland ook erg waarderen denk ik), en dit dan met een paar mensen van fok! persoonlijk afgeven aan stichting dierenasiels Nederland.
pi_40381780
Weer z'n akelig bericht op dierenasiel.nl

Wie geeft Stompie vertrouwen in de mens terug?

Stompie: zo genoemd omdat zij al op de leeftijd van 6 weken haar kleine staartje moet missen........... Stompie is gevonden door mensen en naar de Dierenbescherming gebracht. Daar bleek dat ze een naar uitziend staartje had, een dood en erg pijnlijk stuk staart hing er doelloos aan. Bij de dierenarts aangekomen bleek dat haar staartje niet meer te redden was en geamputeerd moest worden. Tijdens de operatie van dit kleine grietje bleek dat er een elastieke omheen zat! Daarom moet ze haar staartje dus missen, omdat mensen het blijkbaar leuk vonden om dit kleine poesje moedwillig pijn te doen. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een onschuldig en hulpeloos diertje zo'n pijn doen en haar vervolgens gewoon op straat zetten. Lees verder>>

Stompie is ongelovelijk bang voor mensen, wat natuurlijk volkomen terecht is. Wel begint ze langzamerhand te begrijpen dat niet ieder mens zo is, dat de bakjes vlees en het schoteltje melk ook van een mensenhand afkomstig is en dat het best fijn is om eens lekker stevig vastgehouden te worden zonder dat ze pijn heeft....... Dit kleine grietje heeft nog een lange weg te gaan, haar lichamelijke herstel gaat voorspoedig, maar haar angst zal ze langzaamaan moeten overwinnen...
Wilt u dit mooie katje daarbij helpen? bel ons dan snel!

Naam: Stompie
Geslacht: poes
Leeftijd: : 6 weken
Kleur: Grijsblauw
Ras: Europese Korthaar

Asiel:
Dierenbescherming afdeling Hardenberg Ommen
Wolfskuil 12
7731 AR Ommen
Telefoon: 06-13290529

Email: astrid-k@wanadoo.nl
Website: http://ommen.dierenbescherming.nl

Openingstijden:
Bellen voor een afspraak

pi_40381883
Het is een steeds terug kerend probleem. Het word tijd voor een mentaliteits verandering bij de mensen. Beter na denken voordat je een dier aanschaft en zorgen dat die dieren niet maar willekeurig voor nageslacht kunnen zorgen.
Ik erger me dan ook aan de topics over jonge kittens en zwangere poezen , juist omdat ik zoveel leed heb gezien op de dierenambulance en in het asiel en kittenopvang adressen.
Niet dat ik niet van kittens houd , of dat ze niet schattig en lief zijn. Maar puur dat er al zoveel zijn en telkens de asielen helemaal vol zitten met deze lieve schattige diertjes die op deze manier geen goede start maken. En wat dacht je van de kittens die ingeslapen worden (helaas gebeurd dit in sommige asielen die te vol zitten , steeds meer , zeker als de dieren een besmettelijke ziekte bij zich dragen.
pi_40381929
Daar heb je 100% gelijk in Xanthe. Maar die mentaliteits verandering zal helaas nooit plaatsvinden bij de mensen, die zulke dingen doen. Juist daarom vind ik dat de asiels alle hulp zo goed kunnen gebruiken. En verdienen!
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:47:03 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40382064
misschien kunnen we iets doen zoals dekens verzamelen, manden speeltjes weet ik veel en dat dan met dierendag brengen?

ik roep ook maar wat
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:48:42 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40382122
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:30 schreef ymme het volgende:
Kunnen wij hier met z´n allen aan mee helpen?
Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!

Er moet iets in de politiek veranderen. Er moeten partijen daar komen die voor dieren opkomen en niet alleen roepen dat ze het ook zielig vinden en dan niets doen.

Daarnaast moet er regels gesteld worden om dit soort dingen niet meer te laten gebeuren en zorgen dat dierenmishandeling aangepakt kan worden met daadwerlijke goede methoden. Te denken aan:
- registratie fokkers, geen particuliere fok + maximum aantal te fokken dieren
- registratie aankopen van mensen
- geen dieren meer in dierenwinkels ter verkoop of zorgen voor een hoge belasting over de aankoop van dieren en minimale prijzen voor dieren. (dit zorgt dat impulsaankopen niet gebeurd). Belastingvrije dieren uit asiels.
- hoge straffen en behandelingen voor mensen die dieren mishandelen, verwaarlozen en dumpen. Plus houdverbod van dieren voor levenslang.
- etc.

Ik denk dat je beter een groot protest kan doen met dierendag. En dan zorgen dat er duizenden, tienduizenden of honderduizenden mensen in Den Haag staan of Amsterdam. Dan laat je pas een stem horen naar de politiek.

Jammer genoeg.. zie ik men dat niet zo snel doen.. geld is makkelijker om te geven, dan zelf ergens naar toe te reizen om een stem te zijn voor al die dieren.
pi_40382134
Maar misschien dat er dan eerder eens iets structureels opgezet kan worden. Doneer geld , voeding , oude handdoeken , honden en katten speeltjes ed. bij een plaatselijk asiel. Zo komt het ook beter verspreid over de asielen. Want als je het aan een stichting geeft en zij moeten het nog gaan verdelen komt alles bij een aantal vestigingen aan , die dan ook nog aangesloten moeten zijn bij deze organisatie , terwijl andere vestigingen niets ontvangen , maar de hulp net zo goed kunnen gebruiken.
pi_40382153
Bestaat er geen landelijke stichting die voor dierenasiels geld en spullen inzameld en ook in dit soort situaties actie's houdt? Anders richten we die op
pi_40382195
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Leuk hoor allemaal dat geld/voer geven, maar brengt dat een structurele oplossing? NEE!!

Er moet iets in de politiek veranderen. Er moeten partijen daar komen die voor dieren opkomen en niet alleen roepen dat ze het ook zielig vinden en dan niets doen.

Daarnaast moet er regels gesteld worden om dit soort dingen niet meer te laten gebeuren en zorgen dat dierenmishandeling aangepakt kan worden met daadwerlijke goede methoden. Te denken aan:
- registratie fokkers, geen particuliere fok + maximum aantal te fokken dieren
- registratie aankopen van mensen
- geen dieren meer in dierenwinkels ter verkoop of zorgen voor een hoge belasting over de aankoop van dieren en minimale prijzen voor dieren. (dit zorgt dat impulsaankopen niet gebeurd). Belastingvrije dieren uit asiels.
- hoge straffen en behandelingen voor mensen die dieren mishandelen, verwaarlozen en dumpen. Plus houdverbod van dieren voor levenslang.
- etc.

Ik denk dat je beter een groot protest kan doen met dierendag. En dan zorgen dat er duizenden, tienduizenden of honderduizenden mensen in Den Haag staan of Amsterdam. Dan laat je pas een stem horen naar de politiek.

Jammer genoeg.. zie ik men dat niet zo snel doen.. geld is makkelijker om te geven, dan zelf ergens naar toe te reizen om een stem te zijn voor al die dieren.
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aan Niets. En dat er veel moet veranderen JA helemaal. Maar het gebeurt niet. De regering en weet ik veel wie allemaal niet meer, zien het niet in. Wij dierenliefhebbers zien dat wel in. En in vind dat de asiels alle mogelijke steun op dit moment hard nodig hebben. Het is niet DE oplossing. Maar voor dit moment wel.
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:52:26 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40382238
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.

het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen.
er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:53:40 #13
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40382271
Ik ben donateur van de dierenambulance en van de dierenbescherming. Lijkt me onnodig om iets op te zetten, het is er allemaal al. Voor 20 euro per jaar sponsor je de dierenbescherming al en krijg je tevens korting op castraties en sterilistaties.

De dierenambulance sponsor ik ook elk jaar met 20 euro, al hebben die de administratie niet zo op orde en moet ik er zelf wel elk jaar even aan denken. Maar aangezien wij een kater van de dierenambulance hebben overgenomen vergeet ik het niet snel.

De dierenambulance zoekt wel vrijwilligers. Je kan ze gewoon bellen en vragen wat je voor ze kan doen. Helpen met de administratie bijvoorbeeld
pi_40382292
Er vallen veel vestigingen onder de dierenbescherming. Dan zijn er nog een aantal particuliere vestigingen. En wat dacht je van alle stichtingen die zijn opgericht om andere soorten dieren op te vangen dan honden en katten? Van schildpadden , slangen , konijnen , cavia's en chincilla's (deze laatste zit ook bom vol in Stadskanaal en dreigt ten onder te gaan omdat ze het financieel niet meer kunnen bekostigingen).
pi_40382304
Ik heb al 3 katten, ene uit asiel de andere zou gedumpt worden in het asiel dus heb ik hem in huis genomen, de andere was als kitten gedumpt in een tuintje. Als ik megarijk zou zijn had ik een huis met flink lap grond en nam zoveel scharminkelsals mogelijk op.
Ik heb dit eens gezien in een docu op tv over een vrouwtje die van haar erfenis een soort asiel liet bouwen. Haast elke dag vond ze dieren aan haar poort gedumpt. Ik snap dit soort mensen niet, net zoals in China waar ze die honden zomaar doodknuppelen het blijft me dwars zitten.
pi_40382309
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
allemaal leuk gezegd techxp, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. dat moet vanuit de regering. wat je daar aan kunt doen is bij de eerstvolgende verkiezingen en masse op de partij voor de dieren stemmen.

het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen.
er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
Dat is dus mijn bedoeling van dit topic. Waarom op fok? Omdat ik het alleen nooit zal redden, en alle hulp ideeen etc meer dan wardeer.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:56:21 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40382350
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:51 schreef ymme het volgende:
Zoals al eerder gezegt. Helemaal gelijk. Maar wat hebben die dieren , die deze vakantie in het bos of dergelijke achtergelaten zijn, daar nu aan Niets. En dat er veel moet veranderen JA helemaal. Maar het gebeurt niet. De regering en weet ik veel wie allemaal niet meer, zien het niet in. Wij dierenliefhebbers zien dat wel in. En in vind dat de asiels alle mogelijke steun op dit moment hard nodig hebben. Het is niet DE oplossing. Maar voor dit moment wel.
Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.
Daar hebben de dieren structureels iets aan.
pi_40382392
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:56 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik dat ook. Het moet anders. Dit is niet structureel. Het is mooi al dat geld en vrijgevigheid naar asielen en opvangs. Ik weet dat er veel heel wat kunnen gebruiken en ga gerust je gang natuurlijk, maar het is volgend jaar hetzelfde liedje. Tuurlijk als de PvdD erin zit zou het weleens zeer kunnen veranderen.. weet ik zeker, maar dat terzijde.. ook de andere politieke partijen moeten veranderen en zien dat het in de samenleving leeft. Dat zien ze niet als het niet in de media komt, daarom is het effectiever om regelmatig aandacht te vragen in de pers. Of bijvoorbeeld een grote demonstratie voor de dieren te organiseren oid.
Daar hebben de dieren structureels iets aan.
Nogmaals daar heb je gelijk in. Maar het gaat nu, om het NU. En juist in deze periode kunnen de asiels alle hulp en spullen goed gebruiken!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:57:30 #19
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40382399
Mooi initiatief. Heb ook die uitzending gezien en vond het ook al zo vreselijk.

Ben zeker bereid op de een of andere manier mee te helpen. 't is dat ik geen huisdieren kan houden nu, maar anders wist ik het wel!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_40382430
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:57 schreef Foeske het volgende:
Mooi initiatief. Heb ook die uitzending gezien en vond het ook al zo vreselijk.

Ben zeker bereid op de een of andere manier mee te helpen. 't is dat ik geen huisdieren kan houden nu, maar anders wist ik het wel!
Dit is de juiste instelling
pi_40382470
Ik ga vandaag even denken over een concreetplan.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:00:23 #22
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40382503
Of we gaan geld inzamelen voor Afrika waar iedere minuut 11 mensen AIDS krijgen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40382527
http://www.vida-nueva.nl/pdf/noodklok.pdf
Dit is de chinchilla opvang die ik bedoelde. Zeer schrijnend stukje.

Ik doe al heel veel , ben vrijwilliger bij de dierenbescherming. Heb in het verleden op de dierenambulance gereden en in het asiel gewerkt. Dit zijn ook zaken waar je aan kunt denken als je iets zou willen doen voor de dieren.
pi_40382536
Mijn ouders en ik geven elk jaar een hoop kattenzooi (voer, speeltjes, mandjes, noem maarop) aan een kattenasiel hier in de buurt .
Daar zijn ze volgens mij zelfs blijer mee dan met geld. (ze mogen maar zoveel geld krijgen ofzo? Anders moeten ze het weer afgeven? Belasting oid?? Weet iemand dat?)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:01:48 #25
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40382555
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
Je denkt fout. Daar kan je wel wat aan veranderen!!!! Niet alleen door de Partij voor de Dieren te stemmen (dat is natuurlijk wel goed )
Maar als de PvdD in de kamer zit, dan hebben ze ook steun van buiten nodig. Er moet een maatschappelijk draagvlak zijn, een maatschappelijke stem tot verandering. Ik denk dat de meeste politieke partijen niet inzien hoe erg het gaat met de dieren. En zeker rond deze tijd denken ze er vast niet aan. Dat moet veranderen. Ze moeten horen hoe erg het in de samenleving leeft.
Daarvoor moet de politiek veranderen, maar ook de instelling van de mensen. Die moeten actiever zijn! Die moeten ergens voor staan, die zouden naar den haag moeten trekken om duidelijk te maken wat ze vinden. Waar zijn al die 'actieve mensen' gebleven? Ja als ze geld mislopen, dan staan ze daar in Den Haag of Amsterdam, maar wanneer gaan ze daar eens staan zonder voor zichzelf daar te zijn? Ik mis ze daar..... (sorry even wat frustratie...)
quote:
het gaat om de dieren en de asiels op dit moment. en ik denk dat we op fok best wat kunnen doen. er is toen toch ook zo'n sokkenactie geweest? dus waarom nu niet iets om de asiels een steuntje in de rug te geven?
Goed idee hoor, maar zouden al die mensen die dan wellicht meedoen ook in den haag staan als er een oproep gedaan werd voor een demonstratie voor de dieren? denk niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')