abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:03:32 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40379151
Ik zoek op korte termijn een goede manus van alles in Groningen. Hoe doe ik dat?

-Speciale websites? Ik ken al wel www.casius.com, waar je de klus kan invoeren en waarop dan diverse bedrijfjes kunnen reageren voor een offerte. Maar dat zijn zoals gezegd bedrijfjes. Ik zoek meer de gepensioneerde bouwvakker, de elektricien met tijd over , de hobby-vloerenlegger etc.

-Briefjes in de supermarkt od? Heeft het zin zoiets te proberen? Hoe zijn jullie ervaringen eventueel?

-Via Marktplaats? Wie heeft daar ervaring mee? En waar let je dan op?

Kortom, alle tips over het vinden van een 'mannetje' (hoi Arty ) zijn welkom!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40379288
Probeer eens www.klussenier.nl, krijg je iig wel garantie...
pi_40379323
groningen vind ik toch te ver rijden

je kunt t beste bij collega's en vrienden vragen of die niet iemand kennen, op die manier ben je ervan verzekert dat die persoon minstens 1 klus succesvol en naar tevredenheid heeft afgerond

want via marktplaats en andere advertenties kan natuurlijk iedereen reageren, en (helaas voor de goeie) zitten hier ook weleens rotte appels tussen
die denken vaak dat ze alles goed doen, en dat doen ze dan ook voor zover zij kunnen nagaan, terwijl het misschien niet altijd de juiste oplossing is

daarom: altijd via kennissen vragen, dan heb je de kleinste kans op mensen die niet weten wat ze doen

of anders: heel veel vragen aan het "mannetje", kijken of zn antwoorden logisch klinken, uitleg vragen bij zn antwoorden, en als je zelf weet dat t anders hoort kun je m dus maar beter niet nemen
pi_40379336
Ga eens bij een bouwmarkt binnen om te vragen of ze daar nog mensen kennen die in hun vrije tijd dat soort dingen doen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:11:31 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40379342
Marktplaats kun je goed doen! Waar op te letten:

Let op als het een nieuwe EU'er is! Niet allemaal kunnen vrijelijk in NL werken. Ze zijn vaak een stuk goedkoper en net zo deskundig. Alleen mogen ze van de regering gewoon neit werken!

In de meeste gevallen hebben ze geen te werkstellingsvergunning en/of VAR-verklaring danwel een SoFi-nummer. Op zich geen probleem ze doen het toch zwart? Juist wel een probleem. De arbeidsinspectie volgt deze klusjesmannen tot aan jouw huis (pakkans ca. 42%)! Wat volgt is een boete voor hun, maar ook voor de opdrachtgever. De minimumboete is EUR 4.000,=
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:13:39 #6
80382 manny
30 is best veel
pi_40379379
- Waar is die 42% op gebaseerd ?

Cassius is volgens mij een goede start, als je dan een goed gevoel hebt over zo'n werkmannetje dan vraag je hem terloops of ie eens wil bijklussen in zijn eigen tijd..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_40379552
Tja, vooral je 'sociale' netwerk daarvoor gebruiken. Welke buurman heeft onlangs iemand ingehuurd. Op welke verjaardag werd er geroemd over dat klusmannetje. Wie op de zwangerschapsgym heeft het babykamertje door een gepensioneerde laten doen.

Dat soort trajecten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:25:11 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40379648
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:11 schreef sanger het volgende:

Let op als het een nieuwe EU'er is! Niet allemaal kunnen vrijelijk in NL werken. Ze zijn vaak een stuk goedkoper en net zo deskundig. Alleen mogen ze van de regering gewoon neit werken!

In de meeste gevallen hebben ze geen te werkstellingsvergunning en/of VAR-verklaring danwel een SoFi-nummer. Op zich geen probleem ze doen het toch zwart? Juist wel een probleem. De arbeidsinspectie volgt deze klusjesmannen tot aan jouw huis (pakkans ca. 42%)! Wat volgt is een boete voor hun, maar ook voor de opdrachtgever. De minimumboete is EUR 4.000,=
Ik zie dat op Marktplaats veel bedrijven advderteren met': 'Wij bemiddelen geheel legaal voor Poolse arbeiders!' Daar kan je dan dus niet van op aan? Waar moet ik dan naar vragen om het te checken?

Hoewel ik er ergens toch wel naar neig een 'tradiotionele' klusjesman in dienst te nemen, juist om hem te steunen tijdens de Poolse invasie.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40379660
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:26:20 #10
65960 sanger
pi_40379667
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:13 schreef manny het volgende:
- Waar is die 42% op gebaseerd ?

Cassius is volgens mij een goede start, als je dan een goed gevoel hebt over zo'n werkmannetje dan vraag je hem terloops of ie eens wil bijklussen in zijn eigen tijd..
Dat is volgens info van de arbeidsinspectie zelf.

Ik werk bij een bedrijf met werknemers uit de nieuwe EU landen. Dit soort info is voor ons zeer interessant. Er is ons natuurlijk ook wel wat aangelegen om de illegale zwartwerkers een halt toe te roepen.
pi_40379991
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zie dat op Marktplaats veel bedrijven advderteren met': 'Wij bemiddelen geheel legaal voor Poolse arbeiders!' Daar kan je dan dus niet van op aan? Waar moet ik dan naar vragen om het te checken?

Hoewel ik er ergens toch wel naar neig een 'tradiotionele' klusjesman in dienst te nemen, juist om hem te steunen tijdens de Poolse invasie.
jawel, maar hierin gaat het om geregistreerde 1mans bedrijven in polen, die in nederland opereren. door als bedrijf te werken kunnen ze aan de regels ontkomen, dit is dan ook een groot probleem op het moment
pi_40380004
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:20 schreef Marsepein het volgende:
Tja, vooral je 'sociale' netwerk daarvoor gebruiken. Welke buurman heeft onlangs iemand ingehuurd. Op welke verjaardag werd er geroemd over dat klusmannetje. Wie op de zwangerschapsgym heeft het babykamertje door een gepensioneerde laten doen.

Dat soort trajecten

maar mag dit eigenlijk?? in UVT mag je toch ook niet om handel in drugs vragen??
pi_40380010
zwart dus
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:42:39 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40380085
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:39 schreef HPoi het volgende:
zwart dus
Nee hoeft niet eens per se eigenlijk. Beetje garantie vind ik wel prettig. Ik zoek vooral een betrouwbaar adresje.

Maar zwart of wit, de zoektocht blijft hetzelfde.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40380308
Het is dat ik (vanaf de 10e) in Veldhoven zit. Beetje veel reizen
</post>
pi_40380367
Trouwens, je hebt www.zoekeenmannetje.nl, dienstenplein, marktpaats, 2ehands, speurders, werkbestand.nl
</post>
pi_40380369
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee hoeft niet eens per se eigenlijk. Beetje garantie vind ik wel prettig. Ik zoek vooral een betrouwbaar adresje.

* kliklijn belt
pi_40380386
zoals al eerder gemeld:
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:23 schreef Schimmetje het volgende:
je kunt ook eens kijken bij vlok Dit is een keurmerk voor klusbedrijven. Zij hebben ook een geschillencommissie, voor als het niet naar wens is.
pi_40380431
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Totdat je beide offertse hebt gezien.
pi_40380483
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Totdat je beide offertse hebt gezien.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:08:24 #21
65960 sanger
pi_40380891
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het kan wel legaal indd. Wij doen het immers ook.

Waar je naar moet vragen hangt er vanaf of het een eenmanszaak is of een werknemer van een groter bedrijf.

[ Bericht 9% gewijzigd door sanger op 01-08-2006 12:15:28 ]
pi_40381074
Een klusser te vinden is eigenlijk niet zo moeilijk, kijk de kranten maar na, maar een echte goede klusser die na zijn werk wat bij klus wel , want die vind je niet op een briefjes bord bij de supermarkt en bij doe het zelfs zaken.
Want een goede klusser adverteert niet, dat gaat via mond tot mond reclame en word dan veel gevraagd, zodat hij geen tijd heeft voor anderen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:14:14 #23
65960 sanger
pi_40381084
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:39 schreef Bartgast het volgende:

[..]

jawel, maar hierin gaat het om geregistreerde 1mans bedrijven in polen, die in nederland opereren. door als bedrijf te werken kunnen ze aan de regels ontkomen, dit is dan ook een groot probleem op het moment
Door als bedrijf te werken kunnen ze nog niet aan de regels ontkomen. De Nederlandse wetten en normen (bv. VCA of NEN certificering, arbeidstijdenwet en verblijfsvergunningen danwel tewerkstellingsvergunningen) blijven bestaan. Indien ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving houden worden ze gepakt door de arbeidsinspectie danwel Belastingdienst of andere controlerende instanties.

Wat je ook veel ziet is een Poolse arbeider die zich als Nederlands bedrijf laat inschrijven, een zogenoemde ZZP'er (zelfstandige zonder personeel). Dit is dus een geregistreerd NL bedrijf. Dit gebeurd overigens vaker dan dan de door Bartgast genoemde situatie.

De reden dat die Poolse bedrijven goedkoper kunnen werken?
Ze nemen genoegen met minder salaris. Stellen minder eisen aan kwaliteit van levensonderhoud. Zo drinken ze Euroshopper bier ipv Heineken of Amstel.
Het argument dat ze minder huur betalen gaat ook niet (geheel) op. 9 van de 10 keer betalen ze net zo veel huur als een Nederlander EN hebben ze een huis en gezin in Polen te onderhouden.
pi_40381473
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Door als bedrijf te werken kunnen ze nog niet aan de regels ontkomen. De Nederlandse wetten en normen (bv. VCA of NEN certificering, arbeidstijdenwet en verblijfsvergunningen danwel tewerkstellingsvergunningen) blijven bestaan. Indien ze zich niet aan de Nederlandse wetgeving houden worden ze gepakt door de arbeidsinspectie danwel Belastingdienst of andere controlerende instanties.

Wat je ook veel ziet is een Poolse arbeider die zich als Nederlands bedrijf laat inschrijven, een zogenoemde ZZP'er (zelfstandige zonder personeel). Dit is dus een geregistreerd NL bedrijf. Dit gebeurd overigens vaker dan dan de door Bartgast genoemde situatie.

De reden dat die Poolse bedrijven goedkoper kunnen werken?
Ze nemen genoegen met minder salaris. Stellen minder eisen aan kwaliteit van levensonderhoud. Zo drinken ze Euroshopper bier ipv Heineken of Amstel.
Het argument dat ze minder huur betalen gaat ook niet (geheel) op. 9 van de 10 keer betalen ze net zo veel huur als een Nederlander EN hebben ze een huis en gezin in Polen te onderhouden.
in de havens werken ook erg veel polen als ZZPer. Vaak dat voor bepaalde tijd (half jaar oid) hier zijn, zich helemaal uit de naad werken, geen stuiver uitgeven en met 20 man op 30m2 wonen, om vervolgens een half jaar lang in polen als een God in Frankrijk te kunnen leven. De gemiddelde prijzen in Polen zijn ongeveer een derde van in NL, dus het is heel dik cashen voor hun. Ook voor de bedrijven die deze ZZPers inhuren is het een uitkomst; ze hebben een uurloon waar je als Nederlander nog niet eens je bed voor zou uitkomen. Vaak genoeg gebeurt het dat Polen en Nederlanders hetzelfde werk doen, en de Nederlander krijgt 2x zoveel betaald ervoor.
Gebeurt dus niet alleen in de havens, maar op zo'n beetje alle gebieden. Voor de Nederlandse werknemers niet heel gunstig, maar wel begrijpelijk van de bedrijven en de Polen die het op deze manier doen. Nog een paar jaar, en dan is het toch uit met de pret en zijn de prijzen in Polen zover gestegen dat het niet meer de moeite loont om naar NL of een ander west-europees land te gaan voor werk
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:39:56 #25
65960 sanger
pi_40381837
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

in de havens werken ook erg veel polen als ZZPer. Vaak dat voor bepaalde tijd (half jaar oid) hier zijn, zich helemaal uit de naad werken, geen stuiver uitgeven en met 20 man op 30m2 wonen, om vervolgens een half jaar lang in polen als een God in Frankrijk te kunnen leven. De gemiddelde prijzen in Polen zijn ongeveer een derde van in NL, dus het is heel dik cashen voor hun. Ook voor de bedrijven die deze ZZPers inhuren is het een uitkomst; ze hebben een uurloon waar je als Nederlander nog niet eens je bed voor zou uitkomen. Vaak genoeg gebeurt het dat Polen en Nederlanders hetzelfde werk doen, en de Nederlander krijgt 2x zoveel betaald ervoor.
Gebeurt dus niet alleen in de havens, maar op zo'n beetje alle gebieden. Voor de Nederlandse werknemers niet heel gunstig, maar wel begrijpelijk van de bedrijven en de Polen die het op deze manier doen. Nog een paar jaar, en dan is het toch uit met de pret en zijn de prijzen in Polen zover gestegen dat het niet meer de moeite loont om naar NL of een ander west-europees land te gaan voor werk
Hier ben ik het helemaal mee eens op het stukje over het wonen na.
De Polen die bij ons in dienst zijn wonen in normale woonhuizen. In een huis waar wij als gezin wonen (3 slaapkamers dus) wonen hun met 6 personen (3 stelletjes).

Ik weet dat er andere bedrijven zijn die het "iets" anders doen helaas.

Inderdaad zijn ZZP'ers een uitkomst voor de vaak kleinere bedrijven. Net als detacheringsbureau's zoals wij.
We hebben een aantal klanten die zo goed als failliet waren door de loonkosten. Nu huren ze via ons Polen in (geen ZZP'ers dus!) en krabbelen ze uit het dal.

Wij detacheren voornamelijk in productiewerk. Lopende band e.d. De bedrijven hebben aanzienlijke moeite om Nederlanders te vinden die voor het geboden loon het werk willen doen. Ook hebben we enkele klanten in de agrarische sector en de bouwwereld.

Over het prijsniveau in Polen heb ik een beetje mijn twijfels. In die jaren dat deze handel nu loopt is het niveau slechts marginaal gestegen, terwijl je zou verwachten dat het meer zou stijgen. Zo heb ik een aantal maanden terug, in een exclusief restaurant op het platteland, heerlijk gegeten, vodka en champagne gedronken, dessert toe met 4 personen voor slechts 24 euro.
pi_40382060
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens op het stukje over het wonen na.
De Polen die bij ons in dienst zijn wonen in normale woonhuizen. In een huis waar wij als gezin wonen (3 slaapkamers dus) wonen hun met 6 personen (3 stelletjes).

Ik weet dat er andere bedrijven zijn die het "iets" anders doen helaas.

Inderdaad zijn ZZP'ers een uitkomst voor de vaak kleinere bedrijven. Net als detacheringsbureau's zoals wij.
We hebben een aantal klanten die zo goed als failliet waren door de loonkosten. Nu huren ze via ons Polen in (geen ZZP'ers dus!) en krabbelen ze uit het dal.

Wij detacheren voornamelijk in productiewerk. Lopende band e.d. De bedrijven hebben aanzienlijke moeite om Nederlanders te vinden die voor het geboden loon het werk willen doen. Ook hebben we enkele klanten in de agrarische sector en de bouwwereld.

Over het prijsniveau in Polen heb ik een beetje mijn twijfels. In die jaren dat deze handel nu loopt is het niveau slechts marginaal gestegen, terwijl je zou verwachten dat het meer zou stijgen.
qua wonen verschilt het uiteraard per geval, maar ik weet dat er een aanzienlijke groep is die t zo goedkoop mogelijk probeert te houden en dus in een wat voor ons onleefbare situatie zitten en dit geheel vrijwillig doen.
Wat betreft het prijs-pijl in Polen: ik ben daar de afgelopen 4 jaar een keer of 8 geweest nu (meestal Warschau) en elke keer zie je het weer een stukje duurder worden. Waar je eerst 4Zlt (ongeveer ¤1,-) voor een halve liter bier betaalde ( ) is dat ondertussen "al" gestegen tot 6 a 7Zlt (nog steeds ) dus je merkt t wel, maar gaat erg langzaam nog. Tegelijkertijd gaan steeds meer westerse ondernemingen zich vestigen in Polen (voornamelijk de transport-sector en de financiele sector is booming op het moment) wat voor de Poolse economie uiteraard prima is, maar ook veel westerse mensen met geld mee brengt. Dat laat het prijspijl ook nog enigzins verder stijgen. Nu is Polen nog een cheap-ass land, maar ik denk dat wel eens heel snel verleden tijd zou kunnen zijn.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:47:21 #27
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40382078
telefoon boek??
miss_schaapje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:04:06 #28
65960 sanger
pi_40382646
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

qua wonen verschilt het uiteraard per geval, maar ik weet dat er een aanzienlijke groep is die t zo goedkoop mogelijk probeert te houden en dus in een wat voor ons onleefbare situatie zitten en dit geheel vrijwillig doen.
Wat betreft het prijs-pijl in Polen: ik ben daar de afgelopen 4 jaar een keer of 8 geweest nu (meestal Warschau) en elke keer zie je het weer een stukje duurder worden. Waar je eerst 4Zlt (ongeveer ¤1,-) voor een halve liter bier betaalde ( ) is dat ondertussen "al" gestegen tot 6 a 7Zlt (nog steeds ) dus je merkt t wel, maar gaat erg langzaam nog. Tegelijkertijd gaan steeds meer westerse ondernemingen zich vestigen in Polen (voornamelijk de transport-sector en de financiele sector is booming op het moment) wat voor de Poolse economie uiteraard prima is, maar ook veel westerse mensen met geld mee brengt. Dat laat het prijspijl ook nog enigzins verder stijgen. Nu is Polen nog een cheap-ass land, maar ik denk dat wel eens heel snel verleden tijd zou kunnen zijn.
Ik denk dat het prijspijl van Warschauw niet geheel representatief is voor de rest van het land.

Wij hebben buiten de detacheringstak ook nog wat andere ondernemingen, waaronder in Polen. Een beetje inzicht hebben we dus wel.

Inderdaad is de financiele wereld in Polen nu "booming" echter is de kwaliteit van de opleidingen en dus ook de werknemers niet vergelijkbaar als in NL.
pi_40383921
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat het prijspijl van Warschauw niet geheel representatief is voor de rest van het land.

Wij hebben buiten de detacheringstak ook nog wat andere ondernemingen, waaronder in Polen. Een beetje inzicht hebben we dus wel.

Inderdaad is de financiele wereld in Polen nu "booming" echter is de kwaliteit van de opleidingen en dus ook de werknemers niet vergelijkbaar als in NL.
Warschau is weliswaar iets duurder dan andere steden, maar niet schokkend veel hoor. Wroclaw, Katowice, Krakau etc ligt er net iets onder qua prijs; de kleine plaatsen en dorpjes zijn extreem veel goedkoper. De prijsstijgingen zijn overigens wel overal ongeveer gelijk.
Wat betreft opleidingsniveau lopen ze nog wel iets achter met sommige dingen; hiervoor worden massaal westeuropeanen (duitsers, nederlanders, engelsen etc) aangetrokken om de economie draaiende te houden totdat polen dit zelf over kunnen nemen. Het niveau van de opleidingen is tegenwoordig wel behoorlijk gestegen, het is dus nog even wachten op voldoende afgestudeerde mensen en dat zal enkele jaren duren.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:08:28 #30
65960 sanger
pi_40384601
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Warschau is weliswaar iets duurder dan andere steden, maar niet schokkend veel hoor. Wroclaw, Katowice, Krakau etc ligt er net iets onder qua prijs; de kleine plaatsen en dorpjes zijn extreem veel goedkoper. De prijsstijgingen zijn overigens wel overal ongeveer gelijk.
Wat betreft opleidingsniveau lopen ze nog wel iets achter met sommige dingen; hiervoor worden massaal westeuropeanen (duitsers, nederlanders, engelsen etc) aangetrokken om de economie draaiende te houden totdat polen dit zelf over kunnen nemen. Het niveau van de opleidingen is tegenwoordig wel behoorlijk gestegen, het is dus nog even wachten op voldoende afgestudeerde mensen en dat zal enkele jaren duren.
Al met al is Polen 1 van de landen in opkomst binnen Europa
pi_40384711
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Al met al is Polen 1 van de landen in opkomst binnen Europa
eensch
pi_40390195
Wat dat betreft had ik mazzel. Mijn buurman werkt bij een klussenbedrijf, en weet genoeg "mannetjes".

Interesse? (ik woon in Grunn)
Ik weet iemand voor stucadoren, C.V. / waterleidingwerk, electra, timmerwerk (deur afhangen)
...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:38:38 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40391031
Heeeey.. is de policy veranderd?

Behanger gezocht in het zuid-westen van het land

of geld dat niet in het geval van modje...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40391521
SLOTJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! (srry had niks te doen )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:06:15 #35
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40391720
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:38 schreef avotar het volgende:

O nee ik vraag niet om een klusjesman, ik vraag hoe je er het beste eentje vindt en waar je dan op moet letten (aangesloten bij een vereniging of zo, of referenties?) Was benieuwd naar hoe mensen dat regelen. Ik vind het namelijk nogal lastig gewoon maar een telefoonboek open te slaan er er eentje uit te pikken. Hoe weet je of die betrouwbaar en goed is?

Zo mag je in K&W ook best vragen waar je het beste je gereedschap kan kopen, of hoe je het slimst een huurwoning vindt. Niks mis mee hoor, om ervaringen te delen.

Maar ik heb volgens mij al iets via Marktplaats gevonden nu. Dus als de gemoederen al te zeer oververhit raken en jullie het allemaal geestelijk niet meer aankunnen, mag hier gerust een slotje op

Wel jammer, want ik denk dat een topic met dergelijke tips best handig zou kunnen zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40394397
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:38 schreef avotar het volgende:

Nee, de policy is niet veranderd. Duderinnetje is op zoek naar de weg om de juiste persoon voor de juiste klus te vinden. Dus het gaat om HOE vind ik (een betrouwbaar) iemand. Dit in tegenstelling tot jouw topic, WAAR vind ik iemand.

Duidelijk zo
pi_40394707
Ik stel voor dat we meedenken met de vraag hoe je de meest geschikte persoon voor een klus vindt. Waar vind je referenties, wat bestaan er voor mogelijkheden. Zulke vragen.

Omdat ik bijna alles zelf doe heb ik er nog niet mee te maken gehad. Ik ehb 1 keer een stucer geprobeerd te organiseren via een 'uitzendbureau' maar deze heeft na 3 keer bellen van mijn kant niet meer terug gebeld. Ik heb vooralsnog alleen ervaring met 'verkeerde' klusmannen.

Wel hoor ik op verjaardagen veel aanbevelingen van aannemers, klussers e.d. Bijna altijd wit. Mijn zwager werkt bij een ijzerwarenhandel en via via kan ik e.e.a. regelen.

Schiet me te binnen dat ik via hem een dakdekker voor onze bijkeuken heb gevonden die gewoon wit, dus met factuur en garantie ons dak heeft vervangen.

Het is dus vaak een kwestie van je sociale netwerk aanspreken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:43:51 #38
65960 sanger
pi_40409322
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:57 schreef Marsepein het volgende:
Ik stel voor dat we meedenken met de vraag hoe je de meest geschikte persoon voor een klus vindt. Waar vind je referenties, wat bestaan er voor mogelijkheden. Zulke vragen.
Neem hem dan meteen op in de lijst van handige topics
quote:
Omdat ik bijna alles zelf doe heb ik er nog niet mee te maken gehad. Ik ehb 1 keer een stucer geprobeerd te organiseren via een 'uitzendbureau' maar deze heeft na 3 keer bellen van mijn kant niet meer terug gebeld. Ik heb vooralsnog alleen ervaring met 'verkeerde' klusmannen.
Waarom voel ik me hier nog steeds lullig over
Overigens heb ik hem nog gesproken achteraf. Hij zegt nooit gebeld te zijn. Ik heb besloten mensen niet meer naar hem door te sturen maar naar een andere stucadoor welke maar net iets duurder is.
quote:
Wel hoor ik op verjaardagen veel aanbevelingen van aannemers, klussers e.d. Bijna altijd wit. Mijn zwager werkt bij een ijzerwarenhandel en via via kan ik e.e.a. regelen.

Schiet me te binnen dat ik via hem een dakdekker voor onze bijkeuken heb gevonden die gewoon wit, dus met factuur en garantie ons dak heeft vervangen.

Het is dus vaak een kwestie van je sociale netwerk aanspreken.
Kenniskring is inderdaad de makkelijkste manier. Vaak weten mensen (via via) wel iemand. Zo regelde ik voor mijn ouders een tegelzetter waarmee ik vroeger gevoetbald heb. Kwam hem toevallig tegen in zijn busje dus wist meteen wat hij deed voor werk.

Gewoon rondvragen aan kenissen, vrienden en familie!
pi_40413929
Zoek een goede timmerman. Via advertentiesites ofzo, en dan is het een kwestie van uitproberen. Als hij niet goed is, zoek je verder. Maar:

Timmermannen zijn nodig in alle fasen van de bouw, en kennen zodoende ook veel mensen met uiteenlopende expertises. Het is onze ervaring als je 1 goede timmerman hebt, dat die ook weer goede klusjesmannen kennen, die weer goede klusjesmannen kennen, enzovoort. Zo komen wij aan mensen die voor ons spacken, de cementdekvloer leggen, parket leggen, etc.

Een klusjesman is niet voor niets goedkoop: als hij teveel werk krijgt, gaat zijn tarief omhoog.

My 2 cents ;-)
pi_40417915
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:11 schreef sanger het volgende:

VAR of SOFI nummer is helemaal niet nodig, niet-eu klussers moeten zelfstandig ondernemer zijn en ingeschreven in het land van herkomst. Als ze dat aan kunnen tonen (evt met beedigde vertalingen van inschrijving etc) dan kun je dit volstrekt legaal en wit doen. De klusser moet dan wel gewoon een BTW factuur sturen/geven. Je mag uit de nieuwe eu landen gewoon bedrijven inhuren, dus ook zzp-ers.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:15:41 #41
65960 sanger
pi_40418318
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:02 schreef Wbruins het volgende:

[..]

VAR of SOFI nummer is helemaal niet nodig, niet-eu klussers moeten zelfstandig ondernemer zijn en ingeschreven in het land van herkomst. Als ze dat aan kunnen tonen (evt met beedigde vertalingen van inschrijving etc) dan kun je dit volstrekt legaal en wit doen. De klusser moet dan wel gewoon een BTW factuur sturen/geven. Je mag uit de nieuwe eu landen gewoon bedrijven inhuren, dus ook zzp-ers.
Denk dat jij 2 constructies door elkaar haalt.

ZZP (Zelfstandig Zonder Personeel) is een NL bedrijfje. In dat geval moet de arbeider wel degelijk een SoFi nummer hebben. En eventueel een VAR. Ze staan bij de NL KVK ingeschreven, hebben een werkvergunning en verblijfsdocumenten. Omdat dit NL bedrijven zijn mogen ze dus per uur in rekening brengen.

Als de Poolse (Polen is EU namelijk!) zelfstandig ondernemer hier een klus aanneemt mag hij geen uurloon afspreken maar alleen een vastgesteld bedrag per klus (of het nou 10 uur is of 100 uur). Bv. een wand stuccen voor 400 euro. En niet voor 10 euro per uur. Dit heet aangenomen werk! De controle van de arbeidsinspectie hierop is echt enorm. Wij hebben deze constructie eigenlijk laten varen vanwege de rompslomp (contracten e.d.) die het meebrengt. Als de arbeidsinspectie hier ook maar 1 urenbriefje of iets in die richting vind heb je een probleem.

Overigens is een BTW factuur sturen in de bouwwereld lang niet noodzakelijk.

Overigens zijn de meeste Polen in NL voorzien van een Duits paspoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')