Ik ken m'n camera niet zo goedquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:40 schreef Daboy het volgende:
Dat heb ik op de Nikon wel die optie !
Advies koop een nikon
quote:
En gelijk heb je.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:08 schreef Daboy het volgende:
Ik denk ik zeg maar koop een Nikon met als die pro Canon mensen hier.
gewoon écht verschillende foto's is de "originele" manier.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
En gelijk heb je.
OT: Ik kan met mijn camera geen RAW schieten, alleen JPEG dus. Is het dan noodzakelijk om 2 of meer aparte foto's te schieten en die naar een HDR om te zetten, of kan ik ook één JPEG via Levels en/of Color balance aanpassen, en het resultaat daarvan met het origineel tot HDR mergen?
Hm ja, duidelijk. Ik heb vandaag de hele dag lopen fotograferen maar qua HDR-experimenten heb ik toch een praktisch probleempje met mijn compact-compact camera (Sony Cybershot), nl. dat ik handmatig de instellingen moet veranderen, nogal een gepiel als de camera niet mag bewegen. Dus inderdaad een tijdspan van een aantal seconden minstens en vaak verschuift het beeld ietsje ten opzichte van de vorige foto. En 2 diafragma-instellingen is wat weinig voor dit werk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
gewoon écht verschillende foto's is de "originele" manier.
RAW is alleen makkelijker: vanuit 1 foto, geen bewogen blaadjes in de wind omdat er toch nét ff een tijdsspan tussen de foto's zit. etc.
Met verschillende JPG's is het effect waarschijnlijk net ff wat beter. (misschien niet eens merkbaar, maar toch). Omdat je echt 3 (of meer) foto's hebt, met hun eigen informatie in de donkere, goed belichtte, en lichte gebieden op de foto.
Bij RAW wordt dit allemaal uit 1 foto "geperst".
Voor HDR moet je dus in elk geval wel denken aan minimaal 3 foto's.
Die zie je "2 keer" als je goed kijkt inderdaadquote:Op zondag 4 februari 2007 16:05 schreef Re het volgende:
leuk die auto die net uit het parkeervak rijdt :p
Handiger is om de sluitertijd aan te passen, zodat je scherptediepte gelijk blijft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:38 schreef JAMsper het volgende:
Ook effe geprobeerd gewoon met photoshop, 7 raw images > tiff en automatische positionering.:
[afbeelding]
Nog een andere conversie:
[afbeelding]
Moet je nou de diafragma veranderen, of de sluitertijd?
Jah kan wel, eindelijk dat ik `m opmerkquote:Op woensdag 5 december 2007 18:33 schreef Oosthoek het volgende:
Eindelijk? Deze reeks loopt al eventjes hoor. Wel goeie impuls voor mij om er weer eens mee te experimenteren overigens.
Deze vind ik mooi....quote:Op woensdag 5 december 2007 18:41 schreef Madsick het volgende:
hallo allemaal, mijn eerste post hier.
een HDR van de eiffel toren
[ afbeelding ]
Laat maar weten wat je ervan vindt!
Ik hoop op zeker nog meer posts dan!quote:Op woensdag 5 december 2007 18:41 schreef Madsick het volgende:
hallo allemaal, mijn eerste post hier.
een HDR van de eiffel toren
[ afbeelding ]
Laat maar weten wat je ervan vindt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |