Ik zit dan ook (waarschijnlijk) op Kreta, vertek de 10dequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:06 schreef Simmertje het volgende:
13 Augustus, dan zit ik in het vliegtuig opweg naar Kreta
Hehe mijn vakantie gaat toch voor JCS hoor. Het enige wat ik echt kut vind is dat ik nu niet naar Ajax - Kopenhagen kan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zit dan ook (waarschijnlijk) op Kreta, vertek de 10de
Maar het reisbureau is een beetje laks dus officieel is er nog niks rond (stiekem hoop ik dat het wat later wordt zodat ik nog naar de jc schaal kan)
Als het goed is wel ja, alleen eerste ring tot nu toe.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:13 schreef Nega het volgende:
En kaartjes zijn al verkrijgbaar?
Ja, maar je zegt net dat je geen SCC/SuppCC hebtquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:13 schreef Nega het volgende:
En kaartjes zijn al verkrijgbaar?
Ik heb even gekeken, vanaf 3 augustus kan ik mijn kaart(en) halen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als het goed is wel ja, alleen eerste ring tot nu toe.
Mmmm dat zei ik nietquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:16 schreef jna het volgende:
[..]
Ja, maar je zegt net dat je geen SCC/SuppCC hebtHeb je wel een clubcard dan?
Je zei dat je er volgend jaar 1 ging aanvragen, dus dan heb je er dit jaar geen 1quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:18 schreef Nega het volgende:
[..]
Mmmm dat zei ik niet. Maar ik heb een clubcard.
Ik las het ja. Die jongen is goed bezig z'n carriere te verkloten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:13 schreef twi het volgende:
De Jong is nog steeds niet erg gelukkig bij HSV. Weer rood, en daaardoor verlorenHadtie maar moeten blijven
We hadden 'm heel goed kunnen gebruiken dit seizoen.
Mja, dat is waarquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:19 schreef jna het volgende:
[..]
Je zei dat je er volgend jaar 1 ging aanvragen, dus dan heb je er dit jaar geen 1![]()
Ja, hij had beter bij Ajax gebleven. Dan in de zomer vertrokken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:22 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Ik las het ja. Die jongen is goed bezig z'n carriere te verkloten.
Ik had de jong altijd erg hoog zitten maar als jij je op 21 jarige leeftijd te goed voelt om vaste invaller te zijn bij Ajax 1 kan je van mij aan het gas. Vooral omdat hij de beslissing aan het eind van het seizoen 2004/2005 al had gemaakt maar niets heeft gedaan zodat Ajax minder geld kon beuren en hij sneller weg.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:22 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Ik las het ja. Die jongen is goed bezig z'n carriere te verkloten.
Dat doe ik idd al. En ticketbox.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:50 schreef Sethje het volgende:
Houdt gewoon 410.nl in de gaten, daar staat wel wanneer de 2e ring in de verkoop gaat
Duidelijke argumentie, hulde !quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:30 schreef daaaaan het volgende:
De Jongwát een overschatte prutser zeg.
Wie is jullie sterspeler eigenlijk als Kuijt en Kalou weg zijn?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:30 schreef daaaaan het volgende:
De Jongwát een overschatte prutser zeg.
Gyan en als goede tweede Paulus Bosschaart! Onverslaanbaar tandem!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:41 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wie is jullie sterspeler eigenlijk als Kuijt en Kalou weg zijn?
Vergeet Biseswar niet...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:44 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Gyan en als goede tweede Paulus Bosschaart! Onverslaanbaar tandem!![]()
bronquote:Ten Cate’s eerlijkheid straalt af op Ajax
De nieuwe trainer Henk ten Cate predikt vreugde, maar regeert ook met strakke hand. Oprecht en eerlijk. Dat heeft Ajax zo gemist de laatste jaren…
Ajax is nu vier weken onderweg in het nieuwe seizoen. Ik heb alle oefenwedstrijden de afgelopen weken gezien en ben ook regelmatig naar een training geweest. Wat opvalt is vreugde. Je ziet Ajacieden lachen. De nieuwe technische staf onder leiding van Henk ten Cate lacht ook. Soms onder elkaar, soms met de selectie mee. Vrolijkheid is belangrijk. Zonder positivisme, zonder een goed humeur, krijg je ook geen aansprekende resultaten, zegt Ten Cate. Ajax lacht weer, waar het de afgelopen jaren vaak zo sikkeneurig in het veld stond.
Denk niet dat het nu altijd een vrolijke bende is bij de Amsterdammers. De nieuwe coach kan ook hard en direct zijn. Zo werd Rydell Poepon acuut gewisseld nadat hij tot twee keer toe alleen voor de keeper gefaald had. In de daaropvolgende wedstrijd scoorde hij wel en kreeg Rydell van Henk ten Cate publiekelijk een pluim. Robbert Schilder wilde niet langer linksachter spelen en werd de eerstvolgende wedstrijd niet opgesteld. Daarna weer wel, maar het signaal was duidelijk. De Griekse spits Angelos Charisteas mag per direct vertrekken. Een prima speler voor een twee spitsensysteem, maar niet geschikt voor Ajax, waar met drie aanvallers gestreden wordt. Hij kreeg het snel te horen, want hij moest ruim de tijd krijgen om verkocht te kunnen worden. Openheid en duidelijkheid.
Het is die duidelijkheid die de laatste jaren op het veld zo gemist werd bij Ajax. Ronald Koeman kon niet zo goed communiceren. Mido vertelde in september 2003 dat hij daarom wegwilde. De huidige PSV trainer wilde niet communiceren met lastige spelers, want vertelde hij tijdens een persconferentie, “dat doen hun zaakwaarnemers maar, daar ben ik niet voor.” Danny Blind offerde spelers om persoonlijker redenen op. Dat deed hij met Daniel de Ridder toen hij nog bij de B1 zat. Blind deed dat ook publiekelijk met Julien Escudé. Het duurde maanden voor de Fransman weg mocht.
Angelos Charisteas zei thank you, toen hij het slechte nieuws hoorde. Bedankt voor de duidelijkheid, trainer. Bedankt dat ik niet langer bungel, maar op tijd weg mag. Henk ten Cate praat niet snel negatief over een speler. Kenneth Perez bijvoorbeeld trekt als linksbuiten vaak erg snel naar binnen naar de plek van een medespeler. Het continu wisselen van onderlinge posities verloopt nog niet vlekkeloos, dus ontstaat veel ruimte voor de tegenstander, maar de trainer weigert vooralsnog zijn spelers individueel iets aan te rekenen.
Hoewel Ajax nog niet altijd weet te overtuigen, daar zijn de twee verliespartijen tegen de amateurs van Spakenburg (3-2) en Borussia Dortmund (2-1) debet aan, toont het elftal wel progressie. Er gebeurt weer iets op de grasmat, het oogt allemaal een stuk frisser. De vrolijkheid van Ten Cate, die af en toe een dolletje maakt, maar ook heel serieus met zijn vak bezig is, straalt op het elftal af. Er is heel veel positivisme rond het team. Ook de media lijken er vertrouwen in te hebben. Er is minder scepsis, minder negativisme. Dat genereert Ten Cate door zijn openheid en duidelijkheid, die eerlijkheid in de hand werken. En juist daar heeft Ajax de afgelopen jaren veel te weinig van gehad.
Het seizoen gaat voor Ajax komend weekend van start met het Amsterdam Tournament en volgende week de Champions League wedstrijd tegen FC Kopenhagen. Ten Cate’s openheid, eerlijkheid en positivisme kunnen Ajax nog wel eens een heel eind brengen. Succes!
Als je alleen maar komt om dit soort opmerkingen te maken, kun je dat beter ergens anders doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:05 schreef daaaaan het volgende:
Ja, het plezier in het elftal is terug, er onstaat een echt vriendenteam, er heerst een goede sfeer, bladiela
Opbokken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:05 schreef daaaaan het volgende:
Ja, het plezier in het elftal is terug, er onstaat een echt vriendenteam, er heerst een goede sfeer, bladielaStandaard verhaaltje bij een nieuwe trainer.
Heb je OOIT wel eens een zinnnige, normale post van hem gezien dan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je alleen maar komt om dit soort opmerkingen te maken, kun je dat beter ergens anders doen.
Ik vind het gewoon een te standaard verhaaltje. Dit hoor je zowat bij elke nieuwe trainer, bij E. Koeman, bij v. Basten, bij Blind zelfs...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je alleen maar komt om dit soort opmerkingen te maken, kun je dat beter ergens anders doen.
We zullen zienquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:12 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een te standaard verhaaltje. Dit hoor je zowat bij elke nieuwe trainer, bij E. Koeman, bij v. Basten, bij Blind zelfs...
Na 3 verliespartijen slaat alles opeens om naar dat er geen team staat en er geen magie is tussen de trainer en de spelers enz.
Ja, maar ik vind het nu wel een wereld van verschil met Danny Blind. Het kan aan mij liggen, maar het scheelde niet veel of ik werd spontaan depressief van Danny Blind. Elk interview, elke persconferentie; altijd had hij een strontchagrijnige uitstraling. Iets wat hij ook nog had bij zijn analyses voor het NOS tijdens het WK.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:05 schreef Suijk het volgende:
Hehe, bij iedere nieuwe trainer wordt er gezegd dat het eindelijk weer vrolijk is op het trainingsveld.Maar ik hoop dat hij inderdaad de juiste snaar raakt bij de spelers.
Hij heeft een puntquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:12 schreef LoekB het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een te standaard verhaaltje. Dit hoor je zowat bij elke nieuwe trainer, bij E. Koeman, bij v. Basten, bij Blind zelfs...
Na 3 verliespartijen slaat alles opeens om naar dat er geen team staat en er geen magie is tussen de trainer en de spelers enz.
Dan tik je dat voortaan ipv zo'n oneliner om weer reactie's uit te lokken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:12 schreef daaaaan het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |