Allebei, hoezo? gebruik jij het woordquote:Op maandag 31 juli 2006 01:52 schreef PrintScreen het volgende:
Meuren als in slapen of meuren als in stinken?
Ik gebruik het woordquote:Op maandag 31 juli 2006 01:52 schreef ViezeFreddy het volgende:
[..]
Allebei, hoezo? gebruik jij het woordvies figuur
Jouw meurende zuurstof ook echtquote:Op maandag 31 juli 2006 01:49 schreef ViezeFreddy het volgende:
Die mensen verdienen het niet om mijn zuurstof in te ademenKANKER
vraag me af welke klank ze hebben geprobeerd na te bootsenquote:Op maandag 31 juli 2006 02:19 schreef Schlumberger het volgende:
Meuren... doet me denken aan smør, het Noorse woord voor boter... eet smakelijk
Trouwens, de etymologische Van Dale predikt het volgende:
meuren [winden laten, slapen] - Na 1950 - vermoedelijk klanknabootsend gevormd.
Ik heb nog nooit in het Zuiden gewoond en ken de uitdrukking ook van mijn vader (die btw ook nooit in het zuiden heeft gewoond)quote:Op maandag 31 juli 2006 02:53 schreef duivelinnetje het volgende:
Meuren is ook een vies woord. Ik denk dat het uit de zuidelijke helft van Nederland komt
Meuren betekent slapen of stinken (scheten laten) in het zuiden, niet meer dan dat.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:53 schreef duivelinnetje het volgende:
Meuren is ook een vies woord. Ik denk dat het uit de zuidelijke helft van Nederland komt
"ViezeFreddy"quote:Op maandag 31 juli 2006 01:49 schreef ViezeFreddy het volgende:
Die mensen verdienen het niet om mijn zuurstof in te ademenKANKER
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |