Ik heb een irritant probleem met Eneco...
Ik ben pas in een volledig eigen betrekking gaan wonen. de vorige bewoner, die ook student was, heeft flink energie verbruikt op dit adres. Dit kwam neer op een maandtermijn van 264 euro per maand.
Echter kan ik aantonen dat ik een kleine 60 euro per maand verbruik, en ga dan akkoord met een maandtermijn van 70 euro.
Inmiddels al flink wat brieven heen en weer gegaan, puur omdat ze telkens weer nieuwe fouten maken.
Het kost mij enorm veel tijd en aandacht om dit allemaal bij te houden, voordat ze ineens een deurwaarder sturen of iets dergelijks... Ik vindt dit puur laster wat ze doen. En jah, ze weten natuurlijk ook dat mijn airconditioning niets zonder stroom doet.
Ik heb het idee om naar een advocaat te stappen met het probleem, en eens zorgen dat ze het nu eens netjes oplossen... Ze hebben mij inmiddels toegezegd de maandtermijnen allemaal naar 70 euro per maand te zetten, en hebben ze inmiddels vier maandtermijnen geprobeerd te factureren (bijna allemaal foute). Dus zou ik 280 tot nu toe aan hun moeten betalen. Ik had al 230 euro totaal betaald, en zou dan nog 50 euro moeten betalen.
Echter hebben ze zelf ook nog nauwelijks overzicht, want als ik hun overzicht bekijk, heb ik geen zin om uit te zoeken hoe hun die gebruiken (zo rommelig).
Weet iemand of hier een bepaald beschermingsrecht voor is, of zou ik lid moeten worden van de consumentenbond!