abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40311547

Van 19 augustus tot en met 3 september zal in Japan het WK Basketbal worden gespeeld.

Gespeeld zal er worden in de volgende steden:

Hamamatsu
Hiroshima
Saitama
Sapporo
Sendai

De finale zal in Saitama worden gespeeld (waarom gewoon niet in de Tokyo Dome?)

Voor het eerst in de geschiedenis van de wereldkampioenschappen nemen er 24 teams deel. De groepsindelingen zijn als volgt:
quote:
Groep A:

Argentinie
Frankrijk
Libanon
Nigeria
Servie & Montenegro
Venezuela

Groep B:

Angola
Duitsland
Japan
Nieuw - Zeeland
Panama
Spanje

Groep C:

Australie
Brazilie
Griekenland
Litouwen
Qatar
Turkije

Groep D:

China
Italie
Puerto Rico
Senegal
Slovenie
Verenigde Staten
Het WK Basketbal werd 14 keer eerder gehouden. De voorgaande wereldkampioenen zijn:
quote:
1950 Argentinie
1954 Verenigde Staten
1959 Brazilie
1963 Brazilie
1967 USSR
1970 Joegoslavie
1974 USSR
1978 Joegoslavie
1982 USSR
1986 Verenigde Staten
1990 Joegoslavie
1994 Verenigde Staten
1998 Joegoslavie
2002 Joegoslavie
Joegoslavie is dus de uittredend kampioen, alhoewel dat land niet meer bestaat. Servie & Montenegro bestaat als land officieel ook niet meer, maar het is waarschijnlijk voor het laatst dat in een grote sportcompetitie een team onder die vlag aantreedt.

Regerend olympisch kampioen is Argentinie en regerend Europees kampioen is Griekenland.

De VS zouden een team vol NBA - spelers sturen, met daarin de grote vedetten LeBron James en Dwayne Wade. Het gehele Team USA roster zou als volgt zijn:
quote:
Carmelo Anthony (Denver Nuggets)
Gilbert Arenas (Washington Wizards)
Shane Battier (Houston Rockets)
Chris Bosh (Toronto Raptors)
Bruce Bowen (San Antonio Spurs)
Elton Brand (Los Angeles Clippers)
Kirk Hinrich (Chicago Bulls)
Dwight Howard (Orlando Magic)
LeBron James (Cleveland Cavaliers)
Antawn Jamison (Washington Wizards)
Joe Johnson (Atlanta Hawks)
Brad Miller (Sacramento Kings)
Chris Paul (New Orleans/ Oklahoma City Hornets)
Amaré Stoudemire (Phoenix Suns)
Dwyane Wade (Miami Heat)
Wie kan deze ploeg kloppen? Op papier ijzersterk, alhoewel in Athene heel duidelijk bleek dat Amerikaanse dreamteams allesbehalve onverslaanbaar zijn. Kunnen de Argentijnen of andere teams weer voor zo'n stunt zorgen?

Alhoewel ik het niet zeker weet ga ik er vanuit dat de Argentijnen met Manu Ginobili komen, de Duitsers Dirk Nowitzki in hun gelederen opnemen en dat de Chinezen met Yao Ming naar Japan afreizen. En dan heeft het Canada van NBA MVP Steve Nash zich niet eens gekwalificeerd.

Het beloofd in ieder geval een mooi evenement te worden. De vraag is of we er hier iets van krijgen te zien.

Voor informatie kan men terecht op de officiele website
pi_40312093
In Athene waren een zooi van die topspelers toch niet mee? Iig, het wordt weer nice.
  zondag 30 juli 2006 @ 02:20:55 #3
119606 habanero
577000 Scoville
pi_40313981
Line up zal voor de US zoiezo anders zijn, Amare Stoudemire heeft nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen, maar denk dat US wel gaat winnen LeBron en Wade zijn goeie team spelers en ik hoop dat Chris Paul een starter zal zijn.
pi_40314458
En nergens op geen enkele Nederlandse tv-station wordt hier verslag over gedaan?
  zondag 30 juli 2006 @ 08:43:02 #5
127004 maril
Smeetsfan
pi_40315512
Ziet er goed uit. hoop dat er live tv bij is.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 30 juli 2006 @ 16:15:48 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40324781
Ik mis toch weer heel wat grote jongens bij de VS: Bryant zit nog met een blessure, Shaq heeft geen zin, Billups wil zich ook richten op het seizoen, geen Iverson, geen Pierce, Redd, T-Mac, Carter, Kidd, Marion etc.

Nou weet ik dat er gewoon teveel goede spelers zijn maar dit zijn namen die veel mensen wel kennen. Ik vraag me af wat Stoudemire erbij doet, die zal toch niet veel spelen na zo'n zware blessure.

Op papier natuurlijk met gemak het beste team maar spelen als een team is nog wel eens een probleem gebleken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 16:25:59 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_40325049
Het blijft doodzonde dat Nederland met de langste gemiddelde lengte ter wereld in het basketballen niks voorstelt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40327269
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:15 schreef popolon het volgende:

Op papier natuurlijk met gemak het beste team maar spelen als een team is nog wel eens een probleem gebleken.
Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.

Benieuwd of de Amerikanen er lering uit hebben getrokken.
  zondag 30 juli 2006 @ 17:47:12 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40327343
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:44 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.

Benieuwd of de Amerikanen er lering uit hebben getrokken.
Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs. Ergens kan ik het wel begrijpen, bij de OS denk ik zeker niet als eerste aan basketball.

Vergelijk het met olympisch voetbal, dat doet de Nederlanders ook vrij weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40328386
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs.
Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.

In het ijshockey is de Stanley Cup ook het allerbelangrijkste, maar de Zweden waren wel door het dolle heen met hun gouden medaille in Turijn.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:40:27 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40328783
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.

In het ijshockey is de Stanley Cup ook het allerbelangrijkste, maar de Zweden waren wel door het dolle heen met hun gouden medaille in Turijn.
Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.

Stel dat Nederland olympisch goud haalt met voetbal, krijgen we dan dezelfde euforie als in '88?

Ik ga het zeker kijken, alles wordt uitgezonden maar toch hou ik niet zo van Europese stijl van basketball. Het kan zeker effectief zijn maar mooi is anders.
pi_40328930
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:40 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.

Stel dat Nederland olympisch goud haalt met voetbal, krijgen we dan dezelfde euforie als in '88?

Ik ga het zeker kijken, alles wordt uitgezonden maar toch hou ik niet zo van Europese stijl van basketball. Het kan zeker effectief zijn maar mooi is anders.
Het verschilt per sport en per land.

Misschien dat in Zweden of Tsjechie meer waarde wordt gehecht aan een gouden medaille in het ijshockey dan in Canada of de VS.

In Argentinie zal een gouden olympische medaille in het basketbal wel meer indruk maken dan in de VS.
pi_40329004
Maar ik neem aan dat er onder de Amerikaanse spelers er ook twee kampen zijn: zij die waarde hechten aan landseer en zij die er niks om geven?
pi_40329667
Even helemaal off-topic:

p.s. popolon, jij bent toch uit Zaltbommel afkomstig? Had jij toevallig vroeger een klein zeilbootje dat Impie heette?
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 19:41:43 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_40330382
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef Leatherface het volgende:
Even helemaal off-topic:

p.s. popolon, jij bent toch uit Zaltbommel afkomstig? Had jij toevallig vroeger een klein zeilbootje dat Impie heette?
Tong komt uit Zaltbommel

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40330404
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tong komt uit Zaltbommel

popo toevallig ook niet?
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 19:43:54 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_40330439
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

popo toevallig ook niet?
Lijkt me sterk

zondag 30 juli 2006 @ 21:44:33 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40334116
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:48 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik neem aan dat er onder de Amerikaanse spelers er ook twee kampen zijn: zij die waarde hechten aan landseer en zij die er niks om geven?
Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.

En ik ben nog nooit in Zaltbommel geweest.
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 21:50:27 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_40334294
Kom eens langs

pi_40334367
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:44 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.

En ik ben nog nooit in Zaltbommel geweest.
Ow, dan vergis ik je met iemand anders.
pi_40542591
quote:
Op zondag 30 juli 2006 03:04 schreef Ricard0j het volgende:
En nergens op geen enkele Nederlandse tv-station wordt hier verslag over gedaan?
In Duitsland klagen basketbalfans dat er niks wordt uitgezonden op Duitse TV, ook al hebben ze een goed team met goede vooruitzichten. Als Duitsland zelf al niks uitzendt lijkt het me onwaarschijnlijk dat Nederland dat wel doet. Er is wel een gerucht dat een sportzender de WK Basketbal tóch wil coveren, nadat er zoveel geklaagd was... Maar of wij die zender kunnen ontvangen? Waarschijnlijk niet.

Als iemand weet hoe we de WK basketbal kunnen zien... Let us know!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:09:43 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40543910
Niet het sterkste team, van de USA, verre van een écht dreamteam. Hopen dus op sterke tegenstand van de Zuid Europese teams en Dirk.
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:17:40 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40544137
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:32 schreef LiNo het volgende:

Als iemand weet hoe we de WK basketbal kunnen zien... Let us know!!
Ik denk dat er wel wat Chinese zenders zijn die het uit zullen zenden, ik zal de streams zeker in de gaten houden.
pi_40548775
Ik ben benieuwd wie er bij Brazilie meedoen, ze hebben wel goeie spelers rondlopen in de NBA. Spelers als Araujo, Barbosa, Varejao en Nene.
pi_40548935
Spanje zou met Pau Gasol komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')