abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40313521
quote:
Op zondag 30 juli 2006 01:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar heeft Ajax niet zo´n goede herrineringen aan :´)

Zitten daar nog in Nederland bekende voetballers?
Berglund (flop bij Roda), Gronkjaer en Bergdolmo (bekende namen ) en de Zweden Allback en Linderoth die op het WK aanwezig waren...
  zondag 30 juli 2006 @ 01:54:26 #52
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40313522
quote:
Op zondag 30 juli 2006 01:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar heeft Ajax niet zo´n goede herrineringen aan :´)

Zitten daar nog in Nederland bekende voetballers?
http://www.fck.dk/truppen/spillere/

kijk maar.
  zondag 30 juli 2006 @ 01:55:01 #53
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40313539
quote:
Op zondag 30 juli 2006 01:48 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het is maar een oefenpotje.
mijn wereld is ingestort.
pi_40315379
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:26 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

hij weet het wel.
Dit keer wist ik het echt niet
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_40315613

quote:
Na negentig minuten voetballen tegen Borussia Dortmund was de tweede nederlaag van de voorbereiding een feit. Ajax verloor in het Nattenberg stadionnetje in Lüdenscheid met 2-1 van de Duitse tegenstander, die van het kaliber 'opponent uit de voorronde Champions League' was. ,,Een heel leerzame wedstrijd'', zei trainer Henk ten Cate over het oefenduel waarin Ajax een 1-0 voorsprong verspeelde.

Met de confrontatie tegen (waarschijnlijk) FC Kopenhagen nog elf dagen verwijderd, was de Bundesligaclub een ideale oefenpartner voor de Ajacieden. ,,Dit was een goede test tegen een fysiek sterke tegenstander'', zei Ten Cate, die tot zijn leedwezen had moeten constateren dat zijn ploeg in de eerste helft uit zichzelf niet kon omschakelen als er zich er verrassingen voordeden. ,,Ze hadden hulp nodig vanaf de kant'', zei de coach. ,,Het elftal kon het niet uit zichzelf omzetten. Jongens die het normaal oppakken, konden dat nu eenvoudigweg niet. Jaap Stam had zijn handen vol en bij Gabri is het een kwestie van communicatie. Hij zag het wel, maar hij kon pas in de rust er iets van zeggen. Hier hebben we veel van geleerd en we zullen die fout niet meer mogen maken.'' Borussia speelde met twee spitsen en een speler, oud Ajacied Steven Pienaar, kort daar achter. Ten Cate liet zijn twee centrale verdedigers een op een spelen, om zo de zijkanten vrij te krijgen. ,,Maar die durfden niet te voetballen. Dat was vandaag toch al een probleem; de meesten wilden de bal niet.''
Toch kwam Ajax na een halfuur op voorsprong door Klaas Jan Huntelaar. De spits reageerde het meest attent toen keeper Pirson een vrije trap van Sneijder niet onder controle kreeg waarna de Duitsers de bal niet uit het doelgebied weg kregen. Even later probeerde Huntelaar in de geest van zijn voorganger Zlatan te spelen toen hij al slalommend door de Borussia-defensie sneed. Tot een succesvolle afronding kwam het echter niet.

,,Borussia was in de eerste helft optisch misschien sterker, maar ze hebben maar een echte kans gehad en die kwam al in de eerste minuut'', sprak Ten Cate. Bij de eerste aanval van de thuisclub moest Maarten Stekelenburg meteen handelend optreden. Kringe schoot van de rand van de zestien ongehinderd op doel. De keeper redde en Valdez faalde in de rebound. Op basis van het aantal doelkansen was Ajax de gevaarlijkste ploeg voor rust.

In de tweede helft kwam de ommekeer. Eerst echter had Huntelaar Ajax op 0-2 moeten zetten toen hij na een pass van Perez alleen voor de keeper verscheen. De doorgaans zo koele spits schoot echter over. Huntelaar scoorde niet en voor Ajax brak een moeilijke periode aan. ,,De spelers hebben ervaren hoe het is om tegen een ploeg te spelen die speelt om te winnen'', aldus de Ajax-coach.

De Duitse dadendrang kreeg na 75 minuten gestalte toen Wesley Sneijder de bal verloor en, volgens Ten Cate 'nog vier, vijf spelers de fout ingingen'. Kringe stond niet buitenspel en hij verschalkte Stekelenburg met een hard schot: 1-1. ,,Toen zij hun eerste goal maakten, zag je dat wij het kwijtraakten'', zei Ten Cate. Ajax kon de bal niet meer in de ploeg houden en Borussia zette nog een keer aan. De genadeklap kwam toen aanvoeder Wörns zich weer eens liet vallen en scheidsrechter Metzger een overtreding van Jan Vertonghen gezien dacht te hebben. Penalty voor de Duitsers, geel voor de invaller. Kruska schoot de elfmeter onhoudbaar binnen.

Pas in de slotseconden kreeg Ajax weer een mogelijkheid toen Ryan Babel na een goede aanval zijn harde schot gestopt zag worden door Pirson. De scheidsrechter beëindigde het duel, dat 50 minuten te laat begon omdat de spelersbus van Borussia Dortmund pech had gekregen, meteen. ,,Een nederlaag tegen zo'n ploeg is geen reden om in paniek te raken'', vond Ten Cate. De coach was wel ontevreden over het feit dat zijn spelers zich niet goed verweerden bij de soms harde overtredingen van de thuisclub. ,,Dat mannetje daar'', zei hij wijzend op Steven Pienaar die zijn oude teamgenoten kwam begroeten, ,,heeft er wat neergeschoffeld. En dat is prima hoor, hij speelt met zijn hart. Maar dan vliegt hij ook maar eens door de lucht, hoe aardig hij ook is.''

De waardevolle les was eigenlijk niet eens zo duur. Het betrof hier slechts een oefenduel, tegen een goede opponent. Wel vond Ten Cate dat sommige van zijn spelers nog een inhaalslag te maken hebben. ,,Het bestrijden van een tegenstander die zo fysiek speelt, is een mentale kwestie. Je moet pijn durven lijden, je moet je duels ten koste van alles willen winnen.'' De samenstelling van zijn elftal staat voor de trainer in grote lijnen vast. ,,De lengteas staat zo wel.'' Over invaller Jan Vertonghen was de Amsterdamse oefenmeester opnieuw zeer te spreken. ,,Hij is niet bang en speelt heel fris, met flair en lef. We stoppen hem ook niet vol met opdrachten. Hij speelt gewoon voor god en vaderland weg en dat staat me erg aan.''

[ Bericht 82% gewijzigd door Mangoworks2002 op 30-07-2006 09:25:18 ]
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_40315858
Op www.sportweek.nl is een samenvatting te zien.
  zondag 30 juli 2006 @ 09:49:38 #57
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_40315875
Je hoeft trouwens niet meer met de boot naar Kopenhagen. Er ligt nu een brug over de Store Baelt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 30 juli 2006 @ 10:36:39 #58
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_40316275
quote:
Op zondag 30 juli 2006 09:46 schreef Urquhart het volgende:
Op www.sportweek.nl is een samenvatting te zien.
Die kans van Huntelaar
Jawel, je keek.
pi_40316665
quote:
Op zondag 30 juli 2006 01:54 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

http://www.fck.dk/truppen/spillere/

kijk maar.
Mooie website.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:19:44 #60
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_40316914
Kan helaas niet naar LG AT
pi_40316975
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:19 schreef DeTolk het volgende:
Kan helaas niet naar LG AT
Ik denk er nog steeds over te gaan. Wie gaan er nog meer?
pi_40317090
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:22 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Ik denk er nog steeds over te gaan. Wie gaan er nog meer?
Genoeg mensen. Amsterdam Tournament 2006

Ik niet iig
pi_40317478
Heb wel zin in het AT. Ik ga niet, maar toch altijd leuk om te zien.
pi_40317882
Op de Ajax site staan de nieuwe pasfoto's van de spelers.
Misschien een idee om deze in de OP te zetten?
I like my sugar with coffee and cream!
Beastie Boys - Intergalactic
  zondag 30 juli 2006 @ 11:58:05 #65
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_40317953
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef Fral het volgende:
Op de Ajax site staan de nieuwe pasfoto's van de spelers.
Misschien een idee om deze in de OP te zetten?
[afbeelding]
Nee.
pi_40318250
Heb ik nou gewoon deel 410 gemist .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40318289
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Heb ik nou gewoon deel 410 gemist .
Ja en nee.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_40318344
Ah, was het zo'n topic...
In Southern Sun
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 juli 2006 @ 12:26:56 #69
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_40318903
Grappige sponser bij Kopenhagen

Is die uitwedstrijd dinsdag of woernsdag ?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_40318927
Nog niet bekend... 2 augustus is de return, zal daarna wel komen...
In Southern Sun
pi_40319096
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoop 8 augustus, bij 9 augustus is het twijfelachtig of ik mee kan..
  zondag 30 juli 2006 @ 12:33:30 #72
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40319115
iedereen al over de kater van gisteren heen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 juli 2006 @ 12:34:11 #73
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_40319141
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Hopelijk de dinsdag.

Ik vroeg het me af omdat ik nieuwsgierig was of ik zowel LFC als Ajax zou kunnen zien (LFC speel woensdag de 9e de eerste wedstrijd)

http://www.supershoppen.dk/eWeb/products/getProduct.asp?iDp=931&langID=1&iDc=40&iDsc=11

Goed shirt
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_40319190
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:33 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik hoop 8 augustus, bij 9 augustus is het twijfelachtig of ik mee kan..
Ik kan sowieso niet heen, domweg geen geld voor .
In Southern Sun
  zondag 30 juli 2006 @ 13:18:44 #75
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_40320413
Kan jammer genoeg ook niet heen Kom in de nacht van 8 op 9 augustus terug van vakantie, dus hoop op 9 augustus, kan ik het tenminste nog kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')