Dan zit je hier wellicht verkeerd. In Feedback is te lezen dat Yvonne er niet mee zit om voor grafhoer en meer van dat uitgemaakt te worden...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:11 schreef Divel het volgende:
Mijn onverkorte versie: Respecteer elkaar, gelovig of niet.![]()
Wellicht heb je gelijk. Wat doe ik hier in deze zware materie? Tot kijk!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:14 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
Dan zit je hier wellicht verkeerd. In Feedback is te lezen dat Yvonne er niet mee zit om voor grafhoer en meer van dat uitgemaakt te worden...![]()
Mensen op dit forum respecteren elkaars geloof niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:11 schreef Divel het volgende:
Mijn onverkorte versie: Respecteer elkaar, gelovig of niet.![]()
Nou, je had gelijk hoor. Ik stelde alleen even iets aan de kaak nav jouw opmerkingquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:15 schreef Divel het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk. Wat doe ik hier in deze zware materie? Tot kijk!![]()
Daarom heb ik het topic geopendquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:20 schreef senesta het volgende:
Pfoeh dromenvanger jij durft!
Ik vind wel als ik de topics lees dat er wat meer respect mag zijn voor mensen met een andere levensbeschouwing.
Hoe vaak slaat de discussie niet om in kleineren, cynische opmerkingen of gewoon ronduit schelden.
Ik denk dat het misbruik is van de anonimiteit die internet bied.
Kort door de bocht, mooi voorbeeld van dingen uit z'n verband rukken.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:14 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
Dan zit je hier wellicht verkeerd. In Feedback is te lezen dat Yvonne er niet mee zit om voor grafhoer en meer van dat uitgemaakt te worden...![]()
Dat werkt aan beide kanten zo, de "believers" om ze zo maar te noemen hebben er ook vaak een handje van om of hoog en verheven te reageren "dat de ander het toch niet kan en zal begrijpen"quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:20 schreef senesta het volgende:
Pfoeh dromenvanger jij durft!
Ik vind wel als ik de topics lees dat er wat meer respect mag zijn voor mensen met een andere levensbeschouwing.
Hoe vaak slaat de discussie niet om in kleineren, cynische opmerkingen of gewoon ronduit schelden.
Ik denk dat het misbruik is van de anonimiteit die internet bied.
Daarom heb ik het ook expres neergezet als mensen met een andere levensovertuiging en niet een bepaald kamp genoemd.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat werkt aan beide kanten zo, de "believers" om ze zo maar te noemen hebben er ook vaak een handje van om of hoog en verheven te reageren "dat de ander het toch niet kan en zal begrijpen"
of nemen een huillie houding aan die alleen maar averechts werkt
Uit zijn verband gerukt, ja. Kort door de bocht, nee. Het zegt veel over de cultuur hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kort door de bocht, mooi voorbeeld van dingen uit z'n verband rukken.
Concrete voorbeelden, daar kunnen mensen wat mee. Niet dit abstract gezever.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat werkt aan beide kanten zo, de "believers" om ze zo maar te noemen hebben er ook vaak een handje van om of hoog en verheven te reageren "dat de ander het toch niet kan en zal begrijpen"
of nemen een huillie houding aan die alleen maar averechts werkt
quote:Op zondag 30 juli 2006 11:22 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
Uit zijn verband gerukt, ja. Kort door de bocht, nee. Het zegt veel over de cultuur hier.
[..]
Concrete voorbeelden, daar kunnen mensen wat mee. Niet dit abstract gezever.
Met wie heb je wat goed te maken yvonne?
Euhm, leg uit?quote:Uit zijn verband gerukt, ja. Kort door de bocht, nee. Het zegt veel over de cultuur hier.
Zeg, ik hoef je huiswerk niet te doen zeker?quote:Concrete voorbeelden, daar kunnen mensen wat mee. Niet dit abstract gezever.
Que?quote:Met wie heb je wat goed te maken yvonne?
Even een andere blik op de zaak werpen, TRU staat nog steeds als onderdeel van FOK!, en nu zijn we geen 13 in een dozijn community en ja, veel users die hier zitten hebben een eigen toon, visitekaartje, houding.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook expres neergezet als mensen met een andere levensovertuiging en niet een bepaald kamp genoemd.
Het zal best wel eens van beiden kanten komen, al springen sommige personen er wel steeds uit naar mijn idee.
Een discussie is leuk en een andere zienswijze vind ik echt reuze intressant maar ik snap niet waarom mensen tot het gaatje moeten gaan om andermans visie onderuit te halen, en dan heb ik het nog niet eens over de toon waarop dat gaat.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik me niet heel vaak in die discussie's begeef, maar ik heb al heel wat keren gezien dat als iemand niet te "bekeren" viel er word overgegaan tot belachelijk maken van personen, dat vind ik een beetje zwak.
Nou niet helemaal vind ik.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kort door de bocht, mooi voorbeeld van dingen uit z'n verband rukken.
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even een andere blik op de zaak werpen, TRU staat nog steeds als onderdeel van FOK!, en nu zijn we geen 13 in een dozijn community en ja, veel users die hier zitten hebben een eigen toon, visitekaartje, houding.
Het kan al veel helpen eens op een naam te klikken en te kijken hoe hij of zij verder op het forum post, op die manier leer je de "toon"kennen en zie je dat soep, heet , opgediend enzo
Belachelijk maken van personen is uiteraard not done.
Nou, daarheen dus, precies wat je zegtquote:Op zondag 30 juli 2006 12:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt?
Ik weet best dat we onderdeel van FOK! zijn, een eigen toon prima, een eigen houding prima, maar als iedereen zich hier maar lekker uit kan leven op users omdat we "wel wat moeten kunnen hebben" krijg je dus dat TRU uiteindelijk een soort ONZ word want dingen van paranormale aard durven een hoop mensen nu al niet meer te posten, het lijkt me dat dat de bedoeling niet kan zijn?
Ik en een hoop mensen met mij maken al geen nieuwe topic meer aan gewoon omdat ik geen zin heb om steeds in de verdediging te moeten, ergens is dat toch triest?
Hmmm....maar eens even ontopic reageren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Mensen geloven omdat ze wat meemaken. Mensen geloven niet omdat ze nog nooit wat hebben gezien.
Genoeg zo?
Mensen die het licht niet gezien hebben, kunnen het licht niet omschrijven. Mensen in arme landen weten niet hoe welvaart aanvoelt. Maar dan is die welvaart erbij genomen. Maar wel ook van betrekking.
Je kunt niet meepraten over zaken waar je geen verstand van hebt.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, daarheen dus, precies wat je zegt
Onnodig om TRU te laten ver-onzinnen, maar in je achterhoofd houden dat kritiek of tegengas zonder veroordelen toch ook mogelijk mag zijn? Een normale discussie moet mogelijk blijven imho.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hmmm....maar eens even ontopic reageren.
Ik ben zelf absoluut ongelovig en sceptisch als het om paranormale verschijnselen gaat. Misschien heeft dit te maken met mijn opleiding en beroep ..... Volgens mij is er overal een verklaring voor. Vaak genoeg komt het voor dat men ergens geen verklaring voor kan vinden .... maar dat wil nog niet zeggen dat er geen verklaring ís.
'Mensen geloven omdat ze wat meemaken dat men nog niet heeft kunnen verklaren. Mensen geloven niet omdat ze nog nooit wat hebben gezien dat men nog niet heeft kunnen verklaren.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |