abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42859711
Ik ga over 2 weken met mijn vriendin 6 dagen naar Praag;

- Wat is het handigst/goedkoopst met het openbaar vervoer? Een pas voor 3-4 dagen halen? (zodat je hele tijd onbeperkt met de metro kan?)

- Dáár pinnen of wisselen? (kronen zijn minder waar als euros neem ik aan? )

- Zijn er nog dingen die niet zo toeristisch zijn (die niet in alle boekjes staan) maar toch super mooi zijn?

- Zijn er nog dingen die we moeten doen/eten/kopen in Praag, omdat we anders niet 'goed' in Praag zijn geweest
pi_42860120
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:16 schreef WinnarJ het volgende:
Ik ga over 2 weken met mijn vriendin 6 dagen naar Praag;

- Wat is het handigst/goedkoopst met het openbaar vervoer? Een pas voor 3-4 dagen halen? (zodat je hele tijd onbeperkt met de metro kan?)
Niet nodig. het is veel leuker om te voet door de stad en naar de burcht te slenteren. Allemaal prima te doen, zeker als je hotel in het centrum ligt.
quote:
- Dáár pinnen of wisselen? (kronen zijn minder waar als euros neem ik aan? )
Check ff bij je bank hoeveel pinnen in het buitenland kost. Vaak is dat niet veel meer (paar euro's ofzo).
quote:
- Zijn er nog dingen die niet zo toeristisch zijn (die niet in alle boekjes staan) maar toch super mooi zijn?
Over Praag is al veel geschreven .

Veel plezier iig .
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:07:35 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42860728
Sowiezo daar je geld verkrijgen.

Pinnen is het goedkoopste, krijg je de beste wisselkoers, en bij bijvoorbeeld de Rabobank is dat ook nog eens gratis! (Anders betaal je 1,80 Postbank, of 2,25 bij de andere banken).

Wisselen is in Praag ook voordeliger, je krijgt een betere koers bij de vele wisselkantoren in Prague zelf ZONDER commisie, dan bij de banken in NL. (En dan betaal je ook nog eens 4,50 Euro).
En wees niet bang, in de binnenstad van Prague zijn zo'n beetje meer wisselkantoren dan mensen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_42917879
22 t/m 24 november ben ik in Praag. Even Ajax een mooie overwinning zien behalen op Sparta Praag en van het (goedkope en lekkere) bier genieten. Vorig jaar kon ik helaas niet naar Praag, maar ik heb hele goede verhalen gehoord van de jongens die toen wel geweest zijn. Ik heb er zin in
pi_43091404
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:25 schreef the_hunter het volgende:
22 t/m 24 november ben ik in Praag. Even Ajax een mooie overwinning zien behalen op Sparta Praag en van het (goedkope en lekkere) bier genieten. Vorig jaar kon ik helaas niet naar Praag, maar ik heb hele goede verhalen gehoord van de jongens die toen wel geweest zijn. Ik heb er zin in
22-25 hier. . Ff een Fok!-AJAX meetje @ Staromestske Namesti houden. .
pi_43098219
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:57 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Ben jij ook weleens in Warschau geweest?
pi_43098235
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:43 schreef Nordic_Blue het volgende:

[..]

Ben jij ook weleens in Warschau geweest?
Warszawa, yup. 1 keer. Heel kort maar.
pi_43111692
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:57 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Geen idee waar het is haha. Wordt mn eerste keer in Praag. Maar ik heb er zeker zin in
pi_43194486
In de herfsvakantie weer een paar dagen Praag gedaan, dit keer met de trein.

Omdat we vooraf verder niks geregeld hadden qua hotels, moesten we die terplekke nog regelen. Een tip die ik daar geleerd heb: Nooit direct ja zeggen. De meeste hotels zullen rond de 90-100 of zelfs 125 euro vragen als ze merken dat je tourist bent, niet mee akkoord gaan en zeggen dat je op internet oid hebt gezien dat ze maar 50 of 65 (1250 / 1550 Kc) vragen, veelal zullen ze dan ineens een special price hebben

Topper daarbij was overigens een appartement(hotel): 2 slaapkamers, een garderobe, klein keukentje (zonder kook gelegenheid) gescheiden bad/wc voor 60 euro per nacht, inclusief (klein) ontbijt op de kamer. Zat bij Namesti Miru in de buurt.

Leuk en gezellig restaurantje/café is de "konvitska pub" (oid, kan die naam nooit precies onthouden) vanaf de tramhalte Narodni Trida, loop je langs de zijkant van de Tesco, straat oversteken, en dan de eerste straat links. Het is naast een steegje, tegenover een politiebureau. Dichtbij het centrum, lekker eten en goede prijzen. Vanaf een uur of 19:00 begint het er meestal druk te worden.
pi_43235782
Ik ga 7 december weer 4 dagen naar Praag. Een bekende van me heeft daar in een pension gezeten en die eigenaar had geregeld dat ze naar een schietbaan konden en daar met o.a. shotguns konden schieten. Nou leek ons dat ook wel heel vet. Iemand die dat toevallig ook gedaan heeft en er meer over weet?

Vorig jaar zijn we ook dezelfde periode naar Praag geweest. Echt een hele leuke tijd gehad. Nu zijn we helaas met wat minder mensen maar dat gaat de pret niet drukken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_43241034
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 01:42 schreef Friebo het volgende:
-knip-
Konvikt Cafe, Bartolomejstka 11 is het adres. Ken die straat namelijk heel goed. .
pi_43250381
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:52 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Konvikt Cafe, Bartolomejstka 11 is het adres. Ken die straat namelijk heel goed. .
Dat was em ja... Overigens ligt het er maar net aan wie er dienst heeft achter de bar, bij de ene is het meestal veel rustiger dan de ander..
pi_43326507
Ik ga niet meer...

Zou 7-11 dec gaan,ticket geboekt + appartement...was een verrassing voor m'n vriend...maar hij heeft tentamens.
Btw: hij staat nu te koop op V&A

Had me er op verheugd,maar helaas.
Misschien in het nieuwe jaar....
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_43328614
Ah das jammer walking_on_sunshine!
Omdat wintersport toch doorgaat ben ik eind Februari welgeteld 1 dag aanwezig in Praag, wat MOET ik zien?!
How rude!
pi_43332776
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:39 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga niet meer...

Zou 7-11 dec gaan,ticket geboekt + appartement...was een verrassing voor m'n vriend...maar hij heeft tentamens.
Btw: hij staat nu te koop op V&A

Had me er op verheugd,maar helaas.
Misschien in het nieuwe jaar....
Mag ik vragen welk appartement jij hebt geboekt? Ik ben ook nog op zoek naar iets leuks namelijk.
amokaapjeeh O+
pi_43335774
Via bohemia travel
Best veel keus van zo'n 17-30 euro pppn
En veelal in het centrum.
pi_43340102
Thanks! Die appartementen zien er goed uit, net als de locatie en prijs
amokaapjeeh O+
pi_43341618
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:50 schreef Coconut het volgende:
Thanks! Die appartementen zien er goed uit, net als de locatie en prijs
Graag gedaan
Vond ik dus ook!
pi_43352856
Ook van 23 november tot 24 november aanwezig in Praag om ons aller Ajax naar de overwinning te helpen! Ik ben zo blij dat mijn snowboardlerares van vorig jaar in Praag studeert en ik lekker daar kan overnachten. Zodat ik het geld dat ik bespaar op de slaapkosten lekker kan uitgeven aan die heerlijke pivo's in Tsjechie. Ik heb er zin in!
  donderdag 16 november 2006 @ 09:43:41 #195
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_43599809
Volgende week gaan wij ook naar Praag voor Ajax. 4 Dagen bier en voetbal. Toch willen we vrijdag iets anders gaan doen. Toen ik 15 jaar geleden in Praag was ben ik naar een concentratiekamp in de buurt geweest. Daar willen we nu ook naar toe. Weet iemand de naam en eventueel het adres van dat kamp ?
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_43600542
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:43 schreef -Schorpioen- het volgende:
Volgende week gaan wij ook naar Praag voor Ajax. 4 Dagen bier en voetbal. Toch willen we vrijdag iets anders gaan doen. Toen ik 15 jaar geleden in Praag was ben ik naar een concentratiekamp in de buurt geweest. Daar willen we nu ook naar toe. Weet iemand de naam en eventueel het adres van dat kamp ?
naam: Terezin
heeft een grote en een kleine vesting
kleine vesting is nu nog geheel intact, de grote vesting zitten allemaa shops en huizen...'t is meer een dorp geworden

adres weet ik niet, 't is ongeveer een uur rijden van het centrum van Praag
misschien dat dit je bekend voorkomt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BNLJQO4B
pi_44015545
Beetje laat, maar het was echt super hehe

Twee discotheken bezocht daar. Eerste avond viel een beetje tegen. Ben ook de naam van die discotheek vergeten. Was in de buurt van de metrohalte het muszeum. Tweede avond met veel jongens van 410 in Karlovy Lazne geweest. Geweldige avond gehad.

Praag is echt een wereldstad!
  donderdag 30 november 2006 @ 16:08:49 #198
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_44026300
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:35 schreef the_hunter het volgende:
Beetje laat, maar het was echt super hehe

Twee discotheken bezocht daar. Eerste avond viel een beetje tegen. Ben ook de naam van die discotheek vergeten. Was in de buurt van de metrohalte het muszeum. Tweede avond met veel jongens van 410 in Karlovy Lazne geweest. Geweldige avond gehad.

Praag is echt een wereldstad!
Was je daar donderdag of vrijdag the_hunter? Want vrijdag heb ik (op die derde verdieping was het volgens mij met die superfoute muziek ) maar een stuk of tien Ajacieden gezien. Terwijl ik hoorde dat het er donderdag wel vol stond met Ajacieden.

Wel een mooie tent, die Karlovy Lazne. Ook dat bankje aan de muur waar iedereen knetterlam op z'n knieën hangt.
Gourmetten of steengrillen?
pi_44026522
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:08 schreef Silenus het volgende:

[..]

Was je daar donderdag of vrijdag the_hunter? Want vrijdag heb ik (op die derde verdieping was het volgens mij met die superfoute muziek ) maar een stuk of tien Ajacieden gezien. Terwijl ik hoorde dat het er donderdag wel vol stond met Ajacieden.

Wel een mooie tent, die Karlovy Lazne. Ook dat bankje aan de muur waar iedereen knetterlam op z'n knieën hangt.
Donderdag na de wedstrijd waren wij er. Waren aardig wat Ajacieden toen. Vooral 410.
pi_44755039
Supermooie stad lijkt me.
Ga in Juli waarschijnlijk, erg warm daar dan heb ik gehoord?

Is het openbaar vervoer een beetje logisch geregeld?
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')