21 juli weer grappen en grollen in het Praagse nachtleven. Tevens een jobinterview.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Deze zomer weer naar Praag trouwens. Super!
leukste stad als in:quote:Op vrijdag 25 mei 2007 01:14 schreef misteriks het volgende:
ik blijf erbij. Praag mag in de top10 van leukste europese steden; maar blijft met stip op 1 van meest afgestompte/onvriendelijke inwoners.
..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:47 schreef Waldheini het volgende:
Komende zomer, om precies te zijn 7 t/m 10 augustus, ga ik voor de derde keer in 3 jaar tijd naar Praag.
Nu maar hopen dat de tent Face to Face net zo zalig afgedraaid is als vorig jaar. Entree was omgerekend ongeveer 10 euro, en toen kon je onbeperkt alles drinken. Je kon met je longdrink glas naar de bar lopen en tot aan het randje laten vullen met wodka. Ik ben uiteindelijk met een pivo op een kruk gaan zitten en heb aanschouwd hoe de ene na de andere local omviel![]()
Erg herkenbaar. ik was er twee weken terug voor de derde keer en iedere keer dacht ik dat het niet erger kon. Maar helaas kwam ik er nu achter dat de binnenstad veel weg heeft van een soort Disneyland, waar alles wat er niet hoort weggepoetst is. DIt keer geen tijd gehad om wat verder de binnenstad uit te gaan. Ik hoop dat het daar wat meer stedelijk is en minder openlucht museum...quote:Op maandag 18 juni 2007 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Dit weekend in Praag geweest, wat een mooie stad zeg! Ik vond het net een groot sprookje in de oude binnenstad. Wel erg jammer van de ontzettend vele touristen maar goed, dat mag de pret niet drukken. Overnacht in een erg leuk, klein, gezellig hostel vlakbij station "Muzeum".
Leukste vond ik :
Powder Tower beklimmen
De burcht
Martelmuseum (dat was echt ziek!)
Minder :
de Karlsbrug, ik vind hem maar lelijk en vies, je struikelt over de foto makende touristen.
2 nachtjes zijn we geweest, wel een beetje te kort om de stad echt goed te leren kennen. Genoeg om alle highlights af te gaan. Wil zeker nog wel een keertje terug!
Dat zijn de ALL INCLUSIVE PÁTEK (patek = vrijdag) feesten. Dus alleen op vrijdagen. Vanaf woensdag 4 juli echter ook op woensdag, donderdag en zondag, dus 4 keer per week.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:47 schreef Waldheini het volgende:
Komende zomer, om precies te zijn 7 t/m 10 augustus, ga ik voor de derde keer in 3 jaar tijd naar Praag.
Nu maar hopen dat de tent Face to Face net zo zalig afgedraaid is als vorig jaar. Entree was omgerekend ongeveer 10 euro, en toen kon je onbeperkt alles drinken. Je kon met je longdrink glas naar de bar lopen en tot aan het randje laten vullen met wodka. Ik ben uiteindelijk met een pivo op een kruk gaan zitten en heb aanschouwd hoe de ene na de andere local omviel![]()
Ja ergens snap ik het wel, in elke stad vind je natuurlijk touristen maar dit was wel erg extreem. Het is wel logisch, alles is natuurlijk mooi en goedkoop, maar dat zal dan ook nog wel veranderen. Ik zou echt nog wel een keer terug willen om ook andere wijken buiten het centrum te leren kennen. Was een tijdje rond Kinského zahrada (dat park) en daar was het gelijk al een stuk minder.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. ik was er twee weken terug voor de derde keer en iedere keer dacht ik dat het niet erger kon.
Dat merkte ik afgelopen 2 jaar al. Dit jaar hoef ik me gelukkig niet zoveel tussen de toeristen op te houden, want het meeste in de binnenstad heb ik onderhand wel gezien.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 02:48 schreef Aanvoerder het volgende:
Praag wordt ieder jaar meer en meer overspoeld met toeristen en expats. Ik kom er al 7 jaar 1 of 2 keer per jaar en zie het met lede ogen toe, maar goed. Binnenkort ben ik ook een expat in Praag.
Idd. Ik heb een keer alle toeristische dingen afgelopen om foto's te maken voor thuis. Echt een verschrikking want ik had het allemaal ondertussen wel tig keer gezien en liep er echt een dag lang met tegenzin foto's te nemen. The horror!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:53 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Dat merkte ik afgelopen 2 jaar al. Dit jaar hoef ik me gelukkig niet zoveel tussen de toeristen op te houden, want het meeste in de binnenstad heb ik onderhand wel gezien.
Als je puur voor de foto´s gaat kun je toch ook wel wat shotjes op internet vinden? T lijkt mij ook niet echt een fijne bezigheid haha.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Idd. Ik heb een keer alle toeristische dingen afgelopen om foto's te maken voor thuis. Echt een verschrikking want ik had het allemaal ondertussen wel tig keer gezien en liep er echt een dag lang met tegenzin foto's te nemen. The horror!
Leuke site!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:55 schreef Niek. het volgende:
http://www.mercerhr.com/k(...)WCTGOUGCIIQKMZ0QUJLW
Van de 50 duurste steden ter wereld staat Praag op de 49ste plek.
Als je voor iets in New York 100 dollar betaald dan betaal je daar in Praag maar 85.6 dollar voor.
http://www.mercerhr.com/referencecontent.jhtml?idContent=1128060quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |