abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:37:25 #226
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_48335136
Deze zomer weer naar Praag trouwens. Super!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zondag 13 mei 2007 @ 01:02:46 #227
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49320291
Sorry voor de kutkick. Dit topic wil ik morgen even doorlezen. Ik ga eind juni.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:36:26 #228
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49642655
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Deze zomer weer naar Praag trouwens. Super!
21 juli weer grappen en grollen in het Praagse nachtleven. Tevens een jobinterview.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  vrijdag 25 mei 2007 @ 01:14:21 #229
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49748340
ik blijf erbij. Praag mag in de top10 van leukste europese steden; maar blijft met stip op 1 van meest afgestompte/onvriendelijke inwoners.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_49758389
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 01:14 schreef misteriks het volgende:
ik blijf erbij. Praag mag in de top10 van leukste europese steden; maar blijft met stip op 1 van meest afgestompte/onvriendelijke inwoners.
leukste stad als in:
-mooie gebouwen
-mooi standbeelden
-historische gebeurtenissen (er ligt vlakbij een jodenkamp uit WW2)

leukste stad niet als in:
-vrolijke, aangename, postief ingestelde mensen
mag dat ijzeren gordijn daar weg aub
pi_49826299
4 t/m 8 juni met school naar Praha

staan oa yellow market, vblack theatre en al die bullshit bij, iemand enig idee wat dat is? vind er zelf namelijk heel weining over..

En de dames in de disco's/cafes zijn die een beetje wild? heb wel ff zin om een tsjechische meisje op haar bek te pakken.
  zondag 27 mei 2007 @ 18:19:21 #232
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49826530
Solidni Nejistota is wel iets voor jou als je een Tsjechische meid wil pakken. Staat bekent als een easy pick-up place.

www.solidninejistota.cz
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:15:35 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_49894868
Ik ben nu 2 weken in Praag. Aan het werk voor Ministerie van Milieuzaken, een project om een groene strook aan te leggen langs de buitenwijken van Praag. Ik ben bezig met het gebied Dubec, en verblijf zelf op de campus van de universiteit (Suchdol). Het is dat ook georganiseerd vanuit mijn universiteit in NL

Het bevalt mij helemaal super hier. Bier is goedkoop, mooi weer gehad, veel dingen kunnen bezichtigen tijdens en na het werk. De Kalovy Lazny viel alleen wel tegen. Vrijdag maar eens een andere club zoeken die wel de moeite waard is.

Wat is nu momenteel the place to be in Praag

Ik zal een uitgebreider verslag typen als ik terug ben
  woensdag 30 mei 2007 @ 00:28:48 #234
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49912774
Disco's in Praag (CZ) (reviews)

Check dit leolinedance. OP is wel outdated, maar er staat veel info in. Wil je meer weten, moet je even PM'en. Ik weet zelf binnen 8 dagen of ik per september minimaal 6 maanden in Praag ga werken.
pi_50226514
Ben net terug van Praag, en het was

FUCKING FANTASTISCH

COYOTE BAR , WAT EEN CHICKS WERKEN DAARO...
  maandag 18 juni 2007 @ 12:29:30 #236
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50573117
Dit weekend in Praag geweest, wat een mooie stad zeg! Ik vond het net een groot sprookje in de oude binnenstad. Wel erg jammer van de ontzettend vele touristen maar goed, dat mag de pret niet drukken. Overnacht in een erg leuk, klein, gezellig hostel vlakbij station "Muzeum".

Leukste vond ik :
Powder Tower beklimmen
De burcht
Martelmuseum (dat was echt ziek!)

Minder :
de Karlsbrug, ik vind hem maar lelijk en vies, je struikelt over de foto makende touristen.

2 nachtjes zijn we geweest, wel een beetje te kort om de stad echt goed te leren kennen. Genoeg om alle highlights af te gaan. Wil zeker nog wel een keertje terug!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 00:47:08 #237
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_50601299
Komende zomer, om precies te zijn 7 t/m 10 augustus, ga ik voor de derde keer in 3 jaar tijd naar Praag.

Nu maar hopen dat de tent Face to Face net zo zalig afgedraaid is als vorig jaar. Entree was omgerekend ongeveer 10 euro, en toen kon je onbeperkt alles drinken. Je kon met je longdrink glas naar de bar lopen en tot aan het randje laten vullen met wodka. Ik ben uiteindelijk met een pivo op een kruk gaan zitten en heb aanschouwd hoe de ene na de andere local omviel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 00:53:09 #238
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50601445
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:47 schreef Waldheini het volgende:
Komende zomer, om precies te zijn 7 t/m 10 augustus, ga ik voor de derde keer in 3 jaar tijd naar Praag.

Nu maar hopen dat de tent Face to Face net zo zalig afgedraaid is als vorig jaar. Entree was omgerekend ongeveer 10 euro, en toen kon je onbeperkt alles drinken. Je kon met je longdrink glas naar de bar lopen en tot aan het randje laten vullen met wodka. Ik ben uiteindelijk met een pivo op een kruk gaan zitten en heb aanschouwd hoe de ene na de andere local omviel
..

intressant
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_50601514
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:29 schreef Leinonlein het volgende:
Dit weekend in Praag geweest, wat een mooie stad zeg! Ik vond het net een groot sprookje in de oude binnenstad. Wel erg jammer van de ontzettend vele touristen maar goed, dat mag de pret niet drukken. Overnacht in een erg leuk, klein, gezellig hostel vlakbij station "Muzeum".

Leukste vond ik :
Powder Tower beklimmen
De burcht
Martelmuseum (dat was echt ziek!)

Minder :
de Karlsbrug, ik vind hem maar lelijk en vies, je struikelt over de foto makende touristen.

2 nachtjes zijn we geweest, wel een beetje te kort om de stad echt goed te leren kennen. Genoeg om alle highlights af te gaan. Wil zeker nog wel een keertje terug!
Erg herkenbaar. ik was er twee weken terug voor de derde keer en iedere keer dacht ik dat het niet erger kon. Maar helaas kwam ik er nu achter dat de binnenstad veel weg heeft van een soort Disneyland, waar alles wat er niet hoort weggepoetst is. DIt keer geen tijd gehad om wat verder de binnenstad uit te gaan. Ik hoop dat het daar wat meer stedelijk is en minder openlucht museum...

Hotel two golden keys is overigens een aanrader als je op zoek bent naar simpele accomodatie op een zeer makkelijk bereikbare locatie
  dinsdag 19 juni 2007 @ 02:32:23 #240
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50602586
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:47 schreef Waldheini het volgende:

Dat zijn de ALL INCLUSIVE PÁTEK (patek = vrijdag) feesten. Dus alleen op vrijdagen. Vanaf woensdag 4 juli echter ook op woensdag, donderdag en zondag, dus 4 keer per week.

Vrouwen 250 Kc, mannen 350 Kc. Dus idd iets van 10-12 Euro.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 02:48:35 #241
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50602675
Praag wordt ieder jaar meer en meer overspoeld met toeristen en expats. Ik kom er al 7 jaar 1 of 2 keer per jaar en zie het met lede ogen toe, maar goed. Binnenkort ben ik ook een expat in Praag.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:47:42 #242
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50608558
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. ik was er twee weken terug voor de derde keer en iedere keer dacht ik dat het niet erger kon.
Ja ergens snap ik het wel, in elke stad vind je natuurlijk touristen maar dit was wel erg extreem. Het is wel logisch, alles is natuurlijk mooi en goedkoop, maar dat zal dan ook nog wel veranderen. Ik zou echt nog wel een keer terug willen om ook andere wijken buiten het centrum te leren kennen. Was een tijdje rond Kinského zahrada (dat park) en daar was het gelijk al een stuk minder.
Heb 1 biertje gedronken op een terras voor 40 Kroon maar dat is nog best veel of niet?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:51:43 #243
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50608705
Vlakbij de astronomische klok op Staromestske Namesti wordt je afgezet voor 120 kroon per biertje. 28-35 kroon is wel een beetje het gemiddelde nu. 40 is al iets toeristischer geprijst. Praag wordt ieder jaar flink duurder. Het goedkope begint er langzaam een beetje vanaf te raken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:53:13 #244
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_50608762
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 02:48 schreef Aanvoerder het volgende:
Praag wordt ieder jaar meer en meer overspoeld met toeristen en expats. Ik kom er al 7 jaar 1 of 2 keer per jaar en zie het met lede ogen toe, maar goed. Binnenkort ben ik ook een expat in Praag.
Dat merkte ik afgelopen 2 jaar al. Dit jaar hoef ik me gelukkig niet zoveel tussen de toeristen op te houden, want het meeste in de binnenstad heb ik onderhand wel gezien.
pi_50608865
http://www.mercerhr.com/k(...)WCTGOUGCIIQKMZ0QUJLW

Van de 50 duurste steden ter wereld staat Praag op de 49ste plek.

Als je voor iets in New York 100 dollar betaald dan betaal je daar in Praag maar 85.6 dollar voor.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:57:03 #246
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50608921
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:53 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Dat merkte ik afgelopen 2 jaar al. Dit jaar hoef ik me gelukkig niet zoveel tussen de toeristen op te houden, want het meeste in de binnenstad heb ik onderhand wel gezien.
Idd. Ik heb een keer alle toeristische dingen afgelopen om foto's te maken voor thuis. Echt een verschrikking want ik had het allemaal ondertussen wel tig keer gezien en liep er echt een dag lang met tegenzin foto's te nemen. The horror!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:59:13 #247
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50609007
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Idd. Ik heb een keer alle toeristische dingen afgelopen om foto's te maken voor thuis. Echt een verschrikking want ik had het allemaal ondertussen wel tig keer gezien en liep er echt een dag lang met tegenzin foto's te nemen. The horror!
Als je puur voor de foto´s gaat kun je toch ook wel wat shotjes op internet vinden? T lijkt mij ook niet echt een fijne bezigheid haha.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:02:27 #248
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50609141
Volgens mij was het ook tijdens de Cow Parade. Heb ongeveer 50 van de 200 nogwat koeien op de foto genomen. Toen kon ik echt geen koe meer zien. Leuk als je dan weer terug bent in Nederland.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:18:03 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50611706
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:55 schreef Niek. het volgende:
http://www.mercerhr.com/k(...)WCTGOUGCIIQKMZ0QUJLW

Van de 50 duurste steden ter wereld staat Praag op de 49ste plek.

Als je voor iets in New York 100 dollar betaald dan betaal je daar in Praag maar 85.6 dollar voor.
Leuke site!
pi_50617992
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Leuke site!
http://www.mercerhr.com/referencecontent.jhtml?idContent=1128060

Hier zijn ook nog 2 van zulk soort lijstjes,
Worldwide Quality of Living Survey 2007
Worldwide Health and Sanitation Ranking* 2007

In beide lijstjes komt Praag niet voor, Amsterdam laat zeker in het eerste rijtje veel wereldsteden achter zich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')