Omdat het de voordeur is valt het nog wel mee met die dampen... je staat tenslotte niet binnen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:12 schreef Bibikuif22 het volgende:
[...] heb een mondkapje opgedaan en gewoon geschilderd eigenlijk. [..]
Nu moet ik zeggen dat ik wel naar waterverf ga neigen dit keer maar vraag het anders even na aan de verloskundige!
Laten we collectief zwangere vrouwen oplsuiten in een donkere kelder tot de bevalling.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:11 schreef mgerben het volgende:
[..]
Omdat het de voordeur is valt het nog wel mee met die dampen... je staat tenslotte niet binnen.
Wel had je jezelf die 3 euro voor een mondkapje kunnen besparen, want dat werkt alleen tegen stof. Damp gaat er dwars doorheen.
Maar ik zou nooit in de aller-aller-allerbelangrijkste ontwikkeling van mijn baby moeder en kind blootstellen aan oplosmiddelen.
Ik zou het dus
1) door de man laten doen.
2) met verf op waterbasis
3) vrouw tijdens het schilderen het huis uit en goed luchten.
Ja, en als die vrouwen nou in de sloot springen, doe jij het dan ook?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, er zijn ook vrouwen die hun haar verven tijdens een zwangerschap [...] dus om nou heel angstvallig te doen over gewone verf...
Waarom alleen zwangere vrouwen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we collectief zwangere vrouwen oplsuiten in een donkere kelder tot de bevalling.
Maar je hebt 'niet opzoeken' en 'neurotisch vermijden'...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef mgerben het volgende:
Ja, en als die vrouwen nou in de sloot springen, doe jij het dan ook?
En als er zwanger vrouwen zijn die roken, doe jij dat dan ook?
Ik zeg gewoon: je hoeft het niet op te zoeken. Het is makkelijk om aan die verfdampen te ontkomen; doe dat vooral.
Helemaal waar, maar om een zwangere vrouw dan maar dagen het huis uit te doen... ik vind dat allemaal wat overdreven.quote:Oplosmiddelen zijn geen fijne dingen. Schilders krijgen neurologische en gedragsafwijkingen omdat hun hersenen aangetast worden na jarenlang verfdampen inademen. En dat zijn allemaal hersencellen die al volgroeid zijn.
In negen maanden groeit je baby. Chemische stoffen hebben daarom een veel groter effect op de groeiende baby dan op volwassenen.
Nee, ik vroeg me alleen hardop af wat alle vrouwen, zwanger of niet, eigenlijk buiten de kelder hebben te zoeken...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow, vrouwen mogen in het algemeen niet in de buurt van verf komen bedoel je?
Bedoel je dat ze er daarna weer uitmogen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we collectief zwangere vrouwen oplsuiten in een donkere kelder tot de bevalling.
Maar er is een verschil tussen 'we nemen verf op waterbasis en we ventileren' en 'er moet geverfd worden dus gaat de vrouw verven, hoe vroeger in de zwangerschap hoe beter, verf met meer oplosmiddelen is betere verf, en het is koud dus de ramen blijven dicht'.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tja, als je niet mag verven tijdens de zwangerschap zullen heel wat kinderkamertjes onafgemaakt zijn als de kleine er is.
Dus...er kan gewoon worden geverfd, mits je maar goed ventileert. ...en het liefst met verf op waterbasis.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Maar er is een verschil tussen 'we nemen verf op waterbasis en we ventileren' en 'er moet geverfd worden dus gaat de vrouw verven, hoe vroeger in de zwangerschap hoe beter, verf met meer oplosmiddelen is betere verf, en het is koud dus de ramen blijven dicht'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |