abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40293137
Jaa mijn vrouw is zwanger (en ik dus ook een beetje)

Nu lees ik verhalen dat het niet verstandig is voor de vrouw om boven de verfpot te gaan hangen, maar ik wil toch nog wel een paar plekken van ons huis opfrissen.

Kan ik dit gewoon veilig doen (bijvoorbeeld het trapgat) of moet ik mijn vrouw dan tijdens het verven, tijdens het drogen of totdat de stank van de verf weggetrokken verbannen uit huis?
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_40293160
Verf op waterbasis kan prima, wel goed ventileren natuurlijk.
Muren voorbehandelen kan 't beste met iets als StMarc ipv ammonia.

En gefeliciteerd
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:42:13 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40293446
Zolang ze niet dagelijks een uurtje aan die verfpot hangt te snuiven moet het best kunnen hoor. Ramen en deuren open en gaan. Ik zou alleen niet in een pasgeverfde kamer gaan slapen of zo.
pi_40293572
Als het echt nu geverfd moet worden zou ik de vrouw het huis uit jagen, en ramen en deuren open zetten tot de verf droog is.
Ze hoeft nl helemaal niet boven de verfpot te hangen om de oplosmiddelen binnen te krijgen. Jij hebt namelijk net een verdampingsoppervlak van 25 vierkante meter aangemaakt. Dat doet dus wel iets met de concentratie van de oplosmiddelen (die ook nog in verf op waterbasis voorkomen!).
Ruim tijd geven om te drogen en te luchten; daarna vrouw pas weer naar binnen.
Eerste twee nachten ook maar even de ramen van de geverfde ruimtes open houden.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:12:30 #5
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_40293889
Gefeliciteerd!!!

In mijn vorige zwangerschap vond ik het nodig dat de voordeur nog even geschilderd werd toen ik ruim 38 weken was, heb een mondkapje opgedaan en gewoon geschilderd eigenlijk. Geen last van gehad en mijn dochtertje heeft ook nergens last van gehad

Nu ben ik weer zwanger en we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis eind oktober, ik ben dan 5 maanden. Ga gewoon weer meehelpen denk ik. Als je genoeg lucht en inderdaad niet heel de dag boven een verfpot hangt kan het denk ik weinig kwaad.

Nu moet ik zeggen dat ik wel naar waterverf ga neigen dit keer maar vraag het anders even na aan de verloskundige!

Succes!!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_40294909
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:12 schreef Bibikuif22 het volgende:
[...] heb een mondkapje opgedaan en gewoon geschilderd eigenlijk. [..]

Nu moet ik zeggen dat ik wel naar waterverf ga neigen dit keer maar vraag het anders even na aan de verloskundige!
Omdat het de voordeur is valt het nog wel mee met die dampen... je staat tenslotte niet binnen.
Wel had je jezelf die 3 euro voor een mondkapje kunnen besparen, want dat werkt alleen tegen stof. Damp gaat er dwars doorheen.

Maar ik zou nooit in de aller-aller-allerbelangrijkste ontwikkeling van mijn baby moeder en kind blootstellen aan oplosmiddelen.

Ik zou het dus
1) door de man laten doen.
2) met verf op waterbasis
3) vrouw tijdens het schilderen het huis uit en goed luchten.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:05:03 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40295914
Tsja, er zijn ook vrouwen die hun haar verven tijdens een zwangerschap en dan krijg je een bak ammoniak-achtige zooi binnen (althans, zo ruikt het vind ik) dat wil je niet weten, dus om nou heel angstvallig te doen over gewone verf...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 juli 2006 @ 13:07:06 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40295946
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:11 schreef mgerben het volgende:

[..]

Omdat het de voordeur is valt het nog wel mee met die dampen... je staat tenslotte niet binnen.
Wel had je jezelf die 3 euro voor een mondkapje kunnen besparen, want dat werkt alleen tegen stof. Damp gaat er dwars doorheen.

Maar ik zou nooit in de aller-aller-allerbelangrijkste ontwikkeling van mijn baby moeder en kind blootstellen aan oplosmiddelen.

Ik zou het dus
1) door de man laten doen.
2) met verf op waterbasis
3) vrouw tijdens het schilderen het huis uit en goed luchten.
Laten we collectief zwangere vrouwen oplsuiten in een donkere kelder tot de bevalling.
pi_40296120
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, er zijn ook vrouwen die hun haar verven tijdens een zwangerschap [...] dus om nou heel angstvallig te doen over gewone verf...
Ja, en als die vrouwen nou in de sloot springen, doe jij het dan ook?
En als er zwanger vrouwen zijn die roken, doe jij dat dan ook?
Ik zeg gewoon: je hoeft het niet op te zoeken. Het is makkelijk om aan die verfdampen te ontkomen; doe dat vooral.

Oplosmiddelen zijn geen fijne dingen. Schilders krijgen neurologische en gedragsafwijkingen omdat hun hersenen aangetast worden na jarenlang verfdampen inademen. En dat zijn allemaal hersencellen die al volgroeid zijn.
In negen maanden groeit je baby. Chemische stoffen hebben daarom een veel groter effect op de groeiende baby dan op volwassenen.
pi_40296130
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we collectief zwangere vrouwen oplsuiten in een donkere kelder tot de bevalling.
Waarom alleen zwangere vrouwen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:21:53 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40296175
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef mgerben het volgende:
Ja, en als die vrouwen nou in de sloot springen, doe jij het dan ook?
En als er zwanger vrouwen zijn die roken, doe jij dat dan ook?
Ik zeg gewoon: je hoeft het niet op te zoeken. Het is makkelijk om aan die verfdampen te ontkomen; doe dat vooral.
Maar je hebt 'niet opzoeken' en 'neurotisch vermijden'...
quote:
Oplosmiddelen zijn geen fijne dingen. Schilders krijgen neurologische en gedragsafwijkingen omdat hun hersenen aangetast worden na jarenlang verfdampen inademen. En dat zijn allemaal hersencellen die al volgroeid zijn.
In negen maanden groeit je baby. Chemische stoffen hebben daarom een veel groter effect op de groeiende baby dan op volwassenen.
Helemaal waar, maar om een zwangere vrouw dan maar dagen het huis uit te doen... ik vind dat allemaal wat overdreven.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 juli 2006 @ 13:24:32 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40296224
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef mgerben het volgende:

[..]

Waarom alleen zwangere vrouwen?
Ow, vrouwen mogen in het algemeen niet in de buurt van verf komen bedoel je?

pi_40296273
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow, vrouwen mogen in het algemeen niet in de buurt van verf komen bedoel je?
Nee, ik vroeg me alleen hardop af wat alle vrouwen, zwanger of niet, eigenlijk buiten de kelder hebben te zoeken...
pi_62483856
tja soms kom je er niet onderuit! (ben 14 weken zwanger) nadat ik met manlief afgesproken had dat hij die bekende voordeur zou verven
en dat ik dan binnen zou blijven ver weg van de verf
begon het ineens hard te regenen, tja dat ga ik er met een paraplu bij staan,
k weet dat verfdamp niet goed is en wilde niet gaan verven.
maar soms kom je er niet onderuit.
oja en een tijdje geleden was ik op bezoek bij een vriendin die de schilder over de vloer had. tja moet je dan gauw wegrennen?
pi_62489036
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze er daarna weer uitmogen?
Ik vind dat ze dat moeten verdienen.

On topic: De verhalen over het verdampingsoppervlak en het opgroeiende kind kloppen natuurlijk wel.
Denk even na: Softenon? Iemand? Een pijnstiller, hartstikke goed middel, geen problemen - bij volwassenen. Kinderen-in-de-buik ontwikkelen er de vreselijkste afwijkingen door.
Rode hond? Onschuldige ziekte - maar niet voor zwangere vrouwen. De ongeboren vrucht kan schade oplopen van doofheid, mismaaktheid tot miskraam.

Het ongeboren kind is dus heel kwetsbaar, voor dingen die voor volwassenen totaal onschadelijk zijn.

Dus als er geschilderd moet worden:
- als je de keus hebt doe je het na de bevalling
- als dat niet kan (vertaling: als je dat niet wilt) doe je het zo laat mogelijk
- je gebruikt latex (1e keus) of verf op waterbasis (2e keus).
- De eerste uren zijn het belangrijkst, dan is de concentratie verfdamp het hoogst. In die tijd kan je vrouw toch wel even de verfdampen ontwijken?
Ventilatie:
- Schilder bij voorkeur met raam/ramen open.
- Ventileer goed direct na het schilderen. Minstens 4 uur. Hoe langer hoe beter.
- Als de ramen weer dicht gaan komt er weer verfdamp in de lucht. Zet af en toe dus toch nog eventjes een kwartier - half uur de ramen tegen elkaar open.

[ Bericht 2% gewijzigd door mgerben op 18-10-2008 19:08:47 ]
pi_62490189
Tja, als je niet mag verven tijdens de zwangerschap zullen heel wat kinderkamertjes onafgemaakt zijn als de kleine er is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_62491554
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tja, als je niet mag verven tijdens de zwangerschap zullen heel wat kinderkamertjes onafgemaakt zijn als de kleine er is.
Maar er is een verschil tussen 'we nemen verf op waterbasis en we ventileren' en 'er moet geverfd worden dus gaat de vrouw verven, hoe vroeger in de zwangerschap hoe beter, verf met meer oplosmiddelen is betere verf, en het is koud dus de ramen blijven dicht'.

[ Bericht 12% gewijzigd door mgerben op 18-10-2008 20:59:50 ]
pi_62492011
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Maar er is een verschil tussen 'we nemen verf op waterbasis en we ventileren' en 'er moet geverfd worden dus gaat de vrouw verven, hoe vroeger in de zwangerschap hoe beter, verf met meer oplosmiddelen is betere verf, en het is koud dus de ramen blijven dicht'.

Dus...er kan gewoon worden geverfd, mits je maar goed ventileert. ...en het liefst met verf op waterbasis.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:31:27 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62492397
Softenon was een slaapmiddel, geen pijnstiller.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62499564
Hoe zit het met verven en borstvoeding? Kan dat nog kwaad?
Als we de kleine maar uit de geverfde ruimtes houden tot die goed uitgedroogd zijn? Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')