Zoiets, maar dan in 2 lettergrepen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:32 schreef dolle_hond het volgende:
n'djamena?
Tot zover wikipedia.quote:is de hoofdstad van Togo en heeft ongeveer 730.000 inwoners (2005). De stad is het bestuurlijke en industriële centrum met de grootste haven van het land.
De stad ligt aan de Golf van Guinea nabij de Atlantische Oceaan. De stad heeft een lichte industrie en exporteert onder andere cacao en koffie.is het medisch en onderwijscentrum voor heel Togo. Vanuit
gaan er wegen naar de landen Burkina Faso en vanuit daar naar Mali en Niger die niet aan zee liggen. De haven is dus ook voor omliggende landen belangrijk.
én Togo is tot het Eerste Wereldoorlog een kolonie van de Duitsers geweest. Daarna werd het land tot 1960 door de Britten en Fransen bestuurd, waarna het zelfstandig werd.
Oi, ik zat net op te zoeken wat de precieze betekenis is van lome in het nederlands. Hoeft niet meer.quote:
dat is tsjaadquote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:32 schreef dolle_hond het volgende:
n'djamena?
Neleos +1quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:01 schreef Neleos het volgende:
Antananarivo
Afrika ben ik niet zo goed in, maar verder wel aardig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:03 schreef bofneger het volgende:
[..]
Neleos +1
Ken je 80% van alle hoofdsteden, denk je?
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:07 schreef Neleos het volgende:
[..]
Afrika ben ik niet zo goed in, maar verder wel aardig.
Maar jij bent er ook wel goed in, daarom een lastige.
Wat is de hoofdstad van Christmas island?
Nee, dat is 'm niet nee. Ik ben zelf eigenlijk ook aan het zoeken nu. Want volgens de Nederlandse wikipedia heeft Christmas Island een andere hoofdstad dan die ik ken.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:12 schreef bofneger het volgende:
[..]
Very mean
![]()
Maar ik heb het wel ooit geweten.
Het hoort volgens mij bij Australie en dan is het Canberra. Maar dat bedoel je natuurlijk niet
Rings no bell...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:15 schreef Neleos het volgende:
[..]
Nee, dat is 'm niet nee. Ik ben zelf eigenlijk ook aan het zoeken nu. Want volgens de Nederlandse wikipedia heeft Christmas Island een andere hoofdstad dan die ik ken.
Maar ik ga gewoon uit van wat ik weet![]()
De hoofdstad is een soort van "vesting".
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:20 schreef bofneger het volgende:
[..]
Rings no bell...
dat is jammer, want ik moet zo weg. Zie het antwoord dan vanavond wel.
ga nu fietsen van Groningen naar Lelystad
Nee, das natuurlijk ook opzoeken. Maar ik zal wel ff een nieuwe vraag stellen, deze is ook wel erg lastig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:33 schreef wendytje het volgende:
mag een atlas wel? (google etc niet)
Ook de hele nacht doorgegaan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:39 schreef kepler het volgende:
515
286 miljoen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:37 schreef Neleos het volgende:
Hoeveel inwoners heeft de VS?
3 miljoen mag je ernaast zitten.
kijk eens in mijn sigquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:40 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ook de hele nacht doorgegaan?
Lager trouwens.
Ah, kijk. Had ik niet gezien. Maar Christmas Island ligt ook in de buurt daar, ken je dat toevallig?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:42 schreef kepler het volgende:
[..]
kijk eens in mijn sigmijn nacht moet nog beginnen
maar nu ga ik gewoon gokken, ik dacht dat het rond de 500 zou liggen
niet echtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:44 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ah, kijk. Had ik niet gezien. Maar Christmas Island ligt ook in de buurt daar, ken je dat toevallig?
JA!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:45 schreef kepler het volgende:
[..]
niet echt
wel ooit van gehoord, hebben ze daar niet die krabben?
Hoofdstad is by the way "The Settlement".quote:Er wonen ca. 1600 mensen (juli 2005). Het eiland is vooral bekend door de grote hoeveelheid rode krabben die er leven. De jaarlijkse trek van deze krabben is in vele natuurdocumentaires vastgelegd.
jammer dat dat van die krabben niet de vraag wasquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:47 schreef Neleos het volgende:
[..]
JA!
[..]
Hoofdstad is by the way "The Settlement".
Misschien een volgende keer, blijf het topic in de gaten houdenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:50 schreef kepler het volgende:
[..]
jammer dat dat van die krabben niet de vraag was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |