abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40272930
OP uit het eerste topic
Ja wat bezielt mensen in hemelsnaam om een Rottweiler of een Doberman in huis te nemen?
Of ieder huisdier dat sterker is dan de mensn maar vooral deze twee omdat ik er zojuist een discussie over heb gehad. Ik bedoel ze zijn gevaarlijk voor kinderen en vaak zelfs sterker dan volwassen. Je hebt bepaalde mensen die niet meer bij je opbezoek mogen en erg mooi zijn ze ook niet. Waarom nemen mensen niet gewoon een Golden Retriever of een Labrador?

(volgens mij zijn we nog niet uigesproken )
Laatste post
quote:
Maar honden horen toch in het straatbeeld tegenwoordig?
Waarom zou je een kind daar dan niet op voorbereiden?
En waarschijnlijk vinden kinderen het nog leuk ook om over honden te leren.

Maar goed, de varnatwoordelijkheid ligt bij ons
Voor mij hoeft een hond niet zo nodig bij het straatbeeld hoor.
En of kinderen het leuk vinden? waarschijnlijk wel dat weet ik niet.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_40273047
Ik snap dat het voor jou niet hoeft, maar voor mij hoeven zwervers niet bij het straatbeeld, maar het is nu eenmaal een feit. Je leert je kind toch ook dat hij/zij niet met vreemden mag praten, niets mag aannemen en zeker niet met ze mee mag aan? Waarom niet leren dat ze een hond niet zomaar mogen aaien?
pi_40273194
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:21 schreef Robar het volgende:
Ik snap dat het voor jou niet hoeft, maar voor mij hoeven zwervers niet bij het straatbeeld, maar het is nu eenmaal een feit. Je leert je kind toch ook dat hij/zij niet met vreemden mag praten, niets mag aannemen en zeker niet met ze mee mag aan? Waarom niet leren dat ze een hond niet zomaar mogen aaien?
Een hond is en blijft vaak een genotsmiddel.
De keuze van de aanschaf blijft altijd bij de eigenaar.
Een zwerver kiest er vaak niet zelf voor om ergens op straat dronken te liggen rotten.
En een persoon dat kinderen van de straat plukt en er rare dingen mee doet hoort natuurlijk al helemaal niet op de straat maar dat is gewoon een heel ander soort gevaar dan het gevaar van een hond
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40273421
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:26 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Een hond is en blijft vaak een genotsmiddel.
De keuze van de aanschaf blijft altijd bij de eigenaar.
Een zwerver kiest er vaak niet zelf voor om ergens op straat dronken te liggen rotten.
En een persoon dat kinderen van de straat plukt en er rare dingen mee doet hoort natuurlijk al helemaal niet op de straat maar dat is gewoon een heel ander soort gevaar dan het gevaar van een hond
Het hoort niet op de straat nee, maar je hebt er wel mee te maken, je kan er niet simpelweg je ogen voor sluiten. Honden kom je ook tegen, dat is gewoon zo. In die zin denk ik dus dat het hetzelfde is. Alhoewel ik minder gevaar zie in een hond dan een kinderlokker, maar ik denk jij uiteraard ook.

Een zwerver kiest er niet zelf voor om dronken op straat te liggn rotten????
Heb je zelf die zin nog een keer nagelezen?
Dat je dronken wordt is toch echt je eigen keuze en zwerven in Nederland is ook echt niet nodig!!!
Dat het een ander soort gevaar is, dat ben ik met je eens, maar waarom wel waarschuwen voor iets wat je relatief minder ziet, dan niet waarschuwen voor iets wat je bijna dagelijks tegenkomt op straat?
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:29 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40273552
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:55 schreef Canisfire het volgende:
ey
[..]

Tot aan die cursus en verantwoording ging het goed.
Maar natuurlijk zijn kinderen ook niet altijd even lief.
Maar om ze wat te leren door er een hand aftebijten gaat nog al ver he
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Vanuit de hond bedoel je?
Voor die voorlichting op scholen gebruiken ze honden die goed opgevoed zijn en die dus geen kinderen bijten, verder zullen ze voorlichtingsfilpjes gebruiken denk ik.
Vanuit de hond gezien, wat heeft een hond verder dan nog om zich te verweren?
De meeste honden geven aan dat ze dingen niet prettig vinden, door weg te lopen bijvoorbeeld, kinderen zien dat niet zo en rennen achter de hond aan, de hond gromt en geeft aan dat hij het spelen niet leuk meer vind of dat het kind te hardhandig is, kinderen luisteren daar niet altijd naar en gaan door, dan komt het voor dat een hond bijt ja, met het verschil dat een hond als hij een andere hond corrigeert zelden letsel toebrengt vanwege de vacht, kindertjes hebben die niet en bovendien zitten kruipende kinderen nog vaak op gezichtshoogte ook met een hond.

Als nu dat kind ook weet wat wel en niet kan ben je toch zowiezo goed bezig?

Overgens geef ik toe dat de vergelijking van erodome met paarden beter is dan mijn vergelijking met de auto's al bedoelde ik er meer mee dat je dingen niet kan verbieden of uitbannen omdat de eigenaar er niet altijd goed mee omgaat of de gevaren niet goed inschat.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40273706
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Het hoort niet op de straat nee, maar je hebt er wel mee te maken, je kan er niet simpelweg je ogen voor sluiten. Honden kom je ook tegen, dat is gewoon zo. In die zin denk ik dus dat het hetzelfde is. Alhoewel ik minder gevaar zie in een hond dan een kinderlokker, maar ik denk jij uiteraard ook.

Een zwerver kiest er niet zelf voor om dronken op straat te liggn rotten????
Heb je zelf die zin nog een keer nagelezen?
Dat je dronken wordt is toch echt je eigen keuze en zwerven in Nederland is ook echt niet nodig!!!
Dat het een ander soort gevaar is, dat ben ik met je eens, maar waarom wel waarschuwen voor iets wat je relatief minder ziet, dan niet waarschuwen voor iets wat je bijna dagelijks tegenkomt op straat?

Omdat een hond nog altijd een genotmiddel is .

En over die zwervers vaak is het al lang geen keuze meer als je al in dat stadium zit helaas

@Senesta

Het proberen te rechtvaardigen dat een hond bijt is onbegonnen werk.
Wanneer een hond bijt zit de hond fout. Een kind zou best wel wat fout hebben gedaan wat de hond dan zou hebben laten bijten maar kom niet van ach een hond kan zich op een andere manier niet verdedigen of van de bedoeling van het beest zijn niet slecht. Dat veranderd niets aan de tand afdruk en het gemis van de huid bij het kind.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40273883
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef Canisfire het volgende:

[..]

En over die zwervers vaak is het al lang geen keuze meer als je al in dat stadium zit helaas
Genotsmiddel of niet, je komt het tegen.

Auto's, fietsen, brommers, scooters, knikkers, TV's, waterkoker, oven, magnetron, enzovoorts.
Allemaal genotsmiddelen, maar daar waarschuw je je kind toch ook voor?????
pi_40273985
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:39 schreef Canisfire het volgende:

[..]

@Senesta

Het proberen te rechtvaardigen dat een hond bijt is onbegonnen werk.
Wanneer een hond bijt zit de hond fout. Een kind zou best wel wat fout hebben gedaan wat de hond dan zou hebben laten bijten maar kom niet van ach een hond kan zich op een andere manier niet verdedigen of van de bedoeling van het beest zijn niet slecht. Dat veranderd niets aan de tand afdruk en het gemis van de huid bij het kind.
De hond zit niet fout als de hond bijt, maar de eigenaar.
Die had het namelijk nooit zo ver mogen laten komen.
Al gaat een kind nog zo ver, een kind doet dat uit onwetendheid.
Een hond zal altijd signalen geven en de eigenaar moet die ook herkennen.
Daarbij is het not done om een kind alleen te laten spelen met een hond, daar moet je altijd bij blijven, dat is een feit. Al is je hond nog zo lief, een hond kan ook kwaad doen terwijl het eigenlijk goed bedoeld is. Dat heb je gewoon met kleine kinderen, die zijn "breekbaar".
pi_40274037
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Genotsmiddel of niet, je komt het tegen.

Auto's, fietsen, brommers, scooters, knikkers, TV's, waterkoker, oven, magnetron, enzovoorts.
Allemaal genotsmiddelen, maar daar waarschuw je je kind toch ook voor?????
Klopt. maar dat zijn geen levende wezens een dus niet onvoorspelbaar.
Behalve de verkeer's aspecten dan.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 15:50:26 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40274097
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:47 schreef Robar het volgende:

[..]

De hond zit niet fout als de hond bijt, maar de eigenaar.
Die had het namelijk nooit zo ver mogen laten komen.
Al gaat een kind nog zo ver, een kind doet dat uit onwetendheid.
Een hond zal altijd signalen geven en de eigenaar moet die ook herkennen.
Daarbij is het not done om een kind alleen te laten spelen met een hond, daar moet je altijd bij blijven, dat is een feit. Al is je hond nog zo lief, een hond kan ook kwaad doen terwijl het eigenlijk goed bedoeld is. Dat heb je gewoon met kleine kinderen, die zijn "breekbaar".
precies.
pi_40274124
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:18 schreef Canisfire het volgende:
OP uit het eerste topic
Ja wat bezielt mensen in hemelsnaam om een Rottweiler of een Doberman in huis te nemen?
Waarom nemen mensen niet gewoon een Golden Retriever of een Labrador?
omdat sommige mensen een labrador of een lassie lelijke beesten vind en rottweiler of doberman niet?
pi_40274176
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:48 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Maar je kind is wel onvoorspelbaar!
pi_40274188
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:48 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Daarbij is een hond nooit en te nimmer onvoorspelbaar, maar dat even terzijde.
pi_40274935
Stiekum een tvp voor later
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_40274997
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:53 schreef Robar het volgende:

[..]

Daarbij is een hond nooit en te nimmer onvoorspelbaar, maar dat even terzijde.
Nooit en te nimmer wil ik niet zeggen, alle levende wezens zijn tot in zoverre onvoorspelbaar, maar in het algemeen mag wel gezegd worden dat honden goed te voorspellen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:09:17 #16
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40293838
Al met al een aardige discussie geworden dit topic

Alleen jammer om te zien dat bepaalde users forse kritiek op hun geliefde viervoeter wel erg persoonlijk nemen.

En dan gelijk in de verdediging:
bij hun gaat alles goed hond gedraagt zich voorbeeldig enz enz.

Waarschijnlijk hebben de hondenliefhebbers in dit topic hun zaakje aardig voor mekaar qua opvoeding en ruimte

Maar je moet niet vergeten dat er honderden zo niet duizenden mensen rondlopen die er toch wat minder goed mee kunnen omgaan.

En als het hun goed uitkomt ook misbruik maken van het feit dat zo'n sterk en gevaarlijk (uitziend)beest andere mensen angst aanjaagt.

Ik vind nog steeds het houden van een groot hondenras heeft teveel impact op de omgeving dan kan je wel 100 euro per jaar hondenbelasting betalen maar dat is een koopje als je ziet hoeveel parken en bossen worden opgeeist.

Ik zeg laat in dit geval de goede onder de kwaden lijden en zorg dat er minder (grote) honden in nederland komen.

En als je het karakter van een grote hond dan zo geweldig vind dan fokken we toch een klein hondje met het karakter van een grote
reach out and touch faith
pi_40297202
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:18 schreef Canisfire het volgende:
OP uit het eerste topic
Of ieder huisdier dat sterker is dan de mensn
Een Golden Retriever of Labrador is ook sterker, dus dan zou je alleen nog maar schoothondjes kunnen nemen.
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef ozzyat105 het volgende:

Ik vind nog steeds het houden van een groot hondenras heeft teveel impact op de omgeving dan kan je wel 100 euro per jaar hondenbelasting betalen maar dat is een koopje als je ziet hoeveel parken en bossen worden opgeeist.
Als je het vergelijkt met katten die buiten rond lopen waar een eigenaar geen belasting voor betaalt en die alle tuinen in de wijde omtrek onderschijten is het een rip-off.
pi_40306111
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef ozzyat105 het volgende:
Al met al een aardige discussie geworden dit topic

Alleen jammer om te zien dat bepaalde users forse kritiek op hun geliefde viervoeter wel erg persoonlijk nemen.

En dan gelijk in de verdediging:
bij hun gaat alles goed hond gedraagt zich voorbeeldig enz enz.

Waarschijnlijk hebben de hondenliefhebbers in dit topic hun zaakje aardig voor mekaar qua opvoeding en ruimte

Maar je moet niet vergeten dat er honderden zo niet duizenden mensen rondlopen die er toch wat minder goed mee kunnen omgaan.

En als het hun goed uitkomt ook misbruik maken van het feit dat zo'n sterk en gevaarlijk (uitziend)beest andere mensen angst aanjaagt.

Ik zeg laat in dit geval de goede onder de kwaden lijden en zorg dat er minder (grote) honden in nederland komen.

En als je het karakter van een grote hond dan zo geweldig vind dan fokken we toch een klein hondje met het karakter van een grote
Ja maar lieverd, waar je steeds overheen kijkt is dat de rassen die je bedoeld, die echt grote jongens, amper tot geen last veroorzaken, ze komen zo goed als niet op de bijtlijsten voor, je gaat dus af op een gevoel, niet op de werkelijkheid.
  zondag 30 juli 2006 @ 01:48:49 #19
84328 Lllaura
painting pictures
pi_40313405
Hoe wordt die lijst met bijtincidenten, áls hier uberhaupt al een betrouwbare en actuele lijst van bestaat, eigenlijk opgesteld en bijgehouden? Wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met het aantal honden dat van een bepaald ras in Nederland voorkomt?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_40316670
nee, volgens mij gaat het gewoon om het absolute aantal beten...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 30 juli 2006 @ 11:09:22 #21
84328 Lllaura
painting pictures
pi_40316715
Daar vallen dus geen conculies uit te trekken.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:51:22 #22
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_40334323
Intressant topic.

Er waren in 2005 rond de 8100 hondenbeten. waarvan: een kwart kind (onder de 18 jaar); 8 procent onder de vier jaar, 10 procent tussen 5 en 12 jaar oud, 7 procent tussen 13 en 18 jaar en 75 procent is 19-plus.

Naar verhouding worden er dus meer kinderen gebeten dan volwassenen. Dit is een teken aa nde wand. Er zouden meer projecten moeten komen om ouders voor te lichten over de gevaren van honden en kinderen en meer 'hond in de klas' projecten om kinderen het te leren. Dat zou dus al 2000 bijtincidenten kunnen schelen.

Maar je hebt ook nog de factor ongeregistreerde bijtwonden. Dat zijn vaak de korte happen. Zonder schade veelal toegebracht door kleine honden. Grote honden happen nu eenmaal met grotere tanden wat grotere schade tot gevolg heeft.
Veel mensen doen geen aangifte van bijtwonden als ze het af kunnen met jodium en pleisters...

Uit eigen ervaring in de winkel, het asiel en andere bedrijven weet ik dat het toch wel kleine hondjes zijn die veel al dreigen en knauwen uit grootheidswaanzin. Te veel vertroetelen van die beesten zorgt er voor dat die 'enkelbijters' denken dat ze de keizer zijn.

Ik heb zelf een collie. Ik ben er van overtuigd dat mijn hond nooit een mens zal bijten, niet omdat dat niet in z'n karakter zit, maar omdat ik hem daarvan weerhoud. Mijn wil maakt dat hij onderdanig is aan mij, hij laat het dan ook aan mij over om mensen en kinderen die niet goed met hem om gaan te straffen. Wat ik ook doe...
Een sterke leider weerhoud zelfs een rottweiler van bijten. Het jammere is dat door z'n 'ik bijt' imago veel mensen hem niet nemen als de lieve, sociale hond die die is. Ze nemen hem als de macho hond die men denkt te zien. En vaak zijn dat juist de mensen die van hondenopvoeden geen kaas hebben gegeten.

Overigens zijn labradors en goldens vervelende jagers die graag een eend opjagen. Erg irritant.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  zondag 30 juli 2006 @ 22:50:43 #23
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_40336564
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef Veulen het volgende:

Overigens zijn labradors en goldens vervelende jagers die graag een eend opjagen. Erg irritant.
Deze opmerking is net zo stom als die kortzichtige opmerkingen over Rottweilers in dit topic.
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 22:51:08 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40336578
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Deze opmerking is net zo stom als die kortzichtige opmerkingen over Rottweilers in dit topic.
  maandag 31 juli 2006 @ 00:46:59 #25
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_40340145
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:50 schreef _Boo_ het volgende:
En dat was geheel en al niet de reden dat ik hem maakte natuurlijk...
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')