Slaolie?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef jogy het volgende:
Mijn rechteroor zit helemaal dicht en mijn huisarts is op fuckantie. Ik voel met je mee, TS.
Ja, moet ik maar eens gaan doen inderdaad, helaas hebben mijn oren de irritante gewoonte om van die harde oorvetbolletjes te maken die rondstuiteren in mijn buis, slaolie werkt wel een beetje maar er moet toch echt een spuit aan te pas komenquote:
OMFG!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:11 schreef FIawless het volgende:
FF een goede neusspray halen, ben je er zo weer vanaf
De diagnose van de dokter was uitwendige oorontstekingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:24 schreef DENSKIE het volgende:
idd een neusspray kan goed helpen, vooral bij een inwendige ooronsteking!![]()
soort van azijndruppels gekregen?quote:De diagnose van de dokter was uitwendige oorontsteking
Heb hier eigelijk veel last van, al van klein kind al ( heb toen buisjes gehad ).
Veel beterschap en hopelijk kun je weer gauw in het zwembad van je ouders plonzen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:35 schreef snake903 het volgende:
[..]
Yup, en antibiotica, joekels van tabletten.
quote:Ibuprofen slikken en gewoon 5 dagen geduld en het is weer over.
Dat zie ik niet direct zittenquote:Een flinke ui door midden snijden en in een washandje doen en tegen je oor aanhouden helpt.
Middeltje uit grootmoeders tijd
Dat kan je doen door een lege shampoo/afwasmiddelfles te vullen met lauwwarm water en iemand anders dan ff laten spuiten. Succesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, moet ik maar eens gaan doen inderdaad, helaas hebben mijn oren de irritante gewoonte om van die harde oorvetbolletjes te maken die rondstuiteren in mijn buis, slaolie werkt wel een beetje maar er moet toch echt een spuit aan te pas komen.
dit werkt ook goedquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:39 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Dat kan je doen door een lege shampoo/afwasmiddelfles te vullen met lauwwarm water en iemand anders dan ff laten spuiten. Succes
Zeep erin doen ofzo?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:39 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Dat kan je doen door een lege shampoo/afwasmiddelfles te vullen met lauwwarm water en iemand anders dan ff laten spuiten. Succes
Enig idee waar ik dit kan halen?quote:
etos, da, kruidvat, apotheek wellichtquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef snake903 het volgende:
[..]
Zeep erin doen ofzo?
[..]
Enig idee waar ik dit kan halen?
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef snake903 het volgende:
[..]
Zeep erin doen ofzo?
[..]
gewoon lauwwarm water
Enig idee waar ik dit kan halen?
denk drogist
It ain't exactly a pool, man. It's like a big-ass puddle wrapped in blue plastic.quote:
In Belgie, Asquote:
Zuurstofwater, heb ik, doet pijn!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:09 schreef kahaarin het volgende:
Er zijn ook oordruppels op basis van een lichte waterstof-peroxide oplossing, die bruisen overtollig oorsmeer weg.
&!^%$&!^@%$&!#@quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:10 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb een heel goed middel maar ik help geen Belgen.
Jaloers op mijn afdak?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:27 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Bevat jouw huis een golfplaten dak?![]()
Pauper.![]()
Yup, maar dat is vastgenesteld oorsmeer dat los wordt geweekt, ff doorbijten en je bent er met een paar dagen af, van het oorsmeer dan, de ontsteking is wellicht een gevolg van dat vastgebakken oorsmeer, als je de oorzaak opruimt en met die antibiotica de gevolgen bestrijdt en daarna de zaak soepel houdt met audispray ben je misschien over een tijdje van dit probleem af, het blijft natuurlijk een zwakke plek maar beter een beetje onderhoudswerkzaamheden dan steeds de gevolgen bestrijden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:19 schreef snake903 het volgende:
[..]
Zuurstofwater, heb ik, doet pijn!!
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ik heb er zelfs een topic ooit over geopend voordat ik wist hoe dat spul precies heette. Maar ik heb er zelf niet echt goeie ervaring mee, Mn oor zat vast dus dacht ik om met Audispray het te verhelpen.....kreeg een paar dagen naderhand flinke oorontsteking door.quote:
ik gebruik het al jaren wekelijks en tot op de dag van vandaag nergens lastquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:24 schreef ummagumma het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ik heb er zelfs een topic ooit over geopend voordat ik wist hoe dat spul precies heette. Maar ik heb er zelf niet echt goeie ervaring mee, Mn oor zat vast dus dacht ik om met Audispray het te verhelpen.....kreeg een paar dagen naderhand flinke oorontsteking door.
Maar het kan natuurlijk bij ienamd anders wel goed helpen hoor.
Misschien een beetje kip / ei verhaal, was er eerst een irritatie in het oor achter het oorsmeer of kwam de irritatie door de audispray.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:24 schreef ummagumma het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ik heb er zelfs een topic ooit over geopend voordat ik wist hoe dat spul precies heette. Maar ik heb er zelf niet echt goeie ervaring mee, Mn oor zat vast dus dacht ik om met Audispray het te verhelpen.....kreeg een paar dagen naderhand flinke oorontsteking door.
Maar het kan natuurlijk bij ienamd anders wel goed helpen hoor.
Misschien heb je de ontsteking wel eerder door laten breken nu, heb je erger voorkomen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:09 schreef ummagumma het volgende:
de enige irritatie die ik had was dat mn oor al een week vast zat en behoorlijke dove momenten bezorgde.
Tis dak zo vaak last heb van mn oor, kan goed zijn dat er toen een ontsteking zat toen ik audispray gebruikte.
Daar hoef je me niets over te vertellen.... heb oorontsteking vanaf mn kinderjaren. Het kan soms zo heftig worden dat ik echt een week plat lig. Maar zo erg is het de laatse maanden gelukkig niet geweest. Heb nu alleen vaak een paar dagen last en na wat pijnstillers en oordruppels is het weer over.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Misschien heb je de ontsteking wel eerder door laten breken nu, heb je erger voorkomen.
Een ontsteking kan ook naar binnen slaan en middenoorontsteking worden, dat is pas pijnlijk, geloof me dan wil je wel tegen de muur omhoog kruipen.
Ik duw altijd watjes in mn oren als het zo heet is om te voorkomen dat zweet in mn oor loopt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:26 schreef dino889 het volgende:
Ik leef met jullie mee.
Sinds afgelopen zaterdag zit mijn rechteroor ook dicht.
Ik had een afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag, kon niet eerder want mijn eigen huisarts is ook met vakantie en zijn vervanger is enorm druk. Uit laten spuiten...of een poging ertoe.
Lukte toen niet.
Een nieuwe afspraak gemaakt voor afgelopen woensdag, in de ochtemd. lukte nog niet. in de middag nog terug geweest. misschien was het nu wat weker.
Maar nu mag ik maandag weer terug komen. En inmiddels heb ik nu ook volgens mij een oorontsteking erbij die ik eerst ook niet had.
Dus het gaat lekker! :-(
Schrale troost om te zien dat ik niet de enige ben die hier last van heeft in de heetste zomerdagen van de laatste tijd!
Oorpijn komt op als kakken... en gaat net zo snel weer weg. Als je dan eindelijk terecht kan bij een arts, sta je vaak voor joker.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:38 schreef ummagumma het volgende:
[..]
Daar hoef je me niets over te vertellen.... heb oorontsteking vanaf mn kinderjaren. Het kan soms zo heftig worden dat ik echt een week plat lig. Maar zo erg is het de laatse maanden gelukkig niet geweest. Heb nu alleen vaak een paar dagen last en na wat pijnstillers en oordruppels is het weer over.
De huisarts verwijst me niet naar een KNO arts omdat deze in zijn ogen hetzelfde doen als hij. Ooit een keer op aandringen van mn werk wel een verwijsbrief gekregen maar de wachtijd bedroeg 2 maanden. Tja en dan is het natuurlijk weer voorbij.
Gelukkig nog maar 1 keer meegemaakt, vond ik ruim voldoende eigenlijk, als het nu dicht gaat zitten dan pak ik de audispray en zorg dat er even geen water of zweet oid in m'n oor kan lekken, een watje erin en niet m'n hoofd onder water bij het zwemmen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:38 schreef ummagumma het volgende:
[..]
Daar hoef je me niets over te vertellen.... heb oorontsteking vanaf mn kinderjaren. Het kan soms zo heftig worden dat ik echt een week plat lig. Maar zo erg is het de laatse maanden gelukkig niet geweest. Heb nu alleen vaak een paar dagen last en na wat pijnstillers en oordruppels is het weer over.
De huisarts verwijst me niet naar een KNO arts omdat deze in zijn ogen hetzelfde doen als hij. Ooit een keer op aandringen van mn werk wel een verwijsbrief gekregen maar de wachtijd bedroeg 2 maanden. Tja en dan is het natuurlijk weer voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |