Dit is het volgens mij ook. De rubber ring is versleten/weg. Ik zou alleen geen tape gebruiken, dat helpt in dit geval niet. Ik vermoed dat de lekage tussen wartel en slang doorkomt en niet tussen wartel en kraan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 06:22 schreef 777bas777 het volgende:
Als het goed is sluit een rubberen ring de aansluiting van de slang op de kraan af.
Mogelijk dat die versleten is.
Je kan uiteraard altijd teflon tape gebruiken alleen helpt dat niet altijd goed.
Dat klopt maar als je een wasmachineslang op de kraan aansluit hoeft dat weer niet omdat daar een rubberen ring tussen zit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:37 schreef Ultralaser het volgende:
Als je een waterkraan monteer in een aansluiting moet je de teflon tape gebruiken.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:07 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat klopt maar als je een wasmachineslang op de kraan aansluit hoeft dat weer niet omdat daar een rubberen ring tussen zit.
Nee eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:37 schreef Ultralaser het volgende:
Als je een waterkraan monteer in een aansluiting moet je de teflon tape gebruiken.
Dat rubber ringetje ziet er nog goed uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dit is het volgens mij ook. De rubber ring is versleten/weg. Ik zou alleen geen tape gebruiken, dat helpt in dit geval niet. Ik vermoed dat de lekage tussen wartel en slang doorkomt en niet tussen wartel en kraan.
TS kun je aangeven waar de lekage precies zit?
Een stukje doordraaienquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:44 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wat bedoel je met 'slag' ?
Niet te strak hoor, je hebt vast en "vast". Je kan het namelijk ook kapotdraaien.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:26 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja dat heb ik gedaan. ringetje tegen de kraan aangeduwd en dat plastic eromheen vlak en
stevig aangedraaid (met tang). Hij gaat echt niet verder. rubber ziet er goed uit.
Alles schoongemaakt met viakal.
Maar ik ga toch nog ff proberen of ik niet nog een slag verder kan.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Ga voor een paar Euro een nieuw kraantje kopen bij de bouwmakt ben je gelijk van alle problemen af. Want als dat ringetje eenmaal lekt is er weinig meer aan te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |