abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 10:33:03 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316241
Wie weet kun je hersens wel weghalen uit je hoofd, dat je zelfs zonder hersens kunt functioneren

Als alles boven het hoofd gebeurt dus. Dat je boven je hoofd doet denken en opslaan van gegevens.

Maar nu sla ik door.

En om het topic niet helemaal op te eisen stop ik nu met schrijven

Dus nu jullie weer even
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_40316265
In veel gevallen ben ik het wel met je eens.
Maar er zijn ook wel uitzonderingen. mensen die echt een bepaald stofje in hun hersenen missen waardoor ze niet zonder dat dat wordt aangevuld kunnen functioneren.

Zo ken ik iemand die echt schizofreen is. Nu hoeft dat geen gevaar op te leveren maar in zijn geval is dat wel zo. dat is ook diverse malen gebleken. Echt levensgevaar voor anderen en zichzelf.

Dat is niet veroorzaakt door de psychatrie maar door een natuurlijke aanleg en een kunstmatige verstoring van de stofwisseling in zijn hersenen door overmatig drugsgebruik terwijl hij niet kon inschatten dat dit het resultaat zou zijn, toen.
Een soort permanente bijwerking, zeg maar. Telkens wanneer zijn medicijnen worden afgebouwd komt het erger dan voorheen terug.

In zo'n geval ben ik wel blij voor die persoon dat ie begeleiding en medicatie heeft en zo redelijk kan functioneren.
Maar ja... de ene persoonis de andere niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 30 juli 2006 @ 10:41:22 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316329
Nee, zo heb je inderdaad verschillen bij mensen Hoewel ik het altijd frapant vindt dat iedere patient vraagtekens stelt bij de behandeling en bij medicatie. Ook zoals in de film a beautifull mind, in die film heeft die persoon uiteindelijk gekozen om helemaal afstand te doen van medicatie.

Toch geloof ik niet in ziekte. Ik wil niet meteen overdrijven maar ik wil zelfs geloven in een genezing van de hersens als je weet hoe je moet denken met een goede geest. Dat de geest kan genezen dus.

Dat mensen niet weten hoe ze hun geest moeten gebruiken. Als je zieke hersens hebt, dan zou een verse bries van je gezonde geest moeten kunnen zorgen dat je hersens weer optimaal zijn.

En als ik dit dus zeg daar, dan zullen ze me niet geloven en manisch vinden. Maar goed, ik bekijk het woord ziekte heel anders. Zoals ik tegen draculettje en jou zei geloof ik in de kracht van de geest.

Ik heb tijdens depressie ook anti depressiva gekregen omdat ik volgens hen te weinig serotinine had. Maar ik denk dat het gewoon tijd nodig had. Tijd om te herstellen. Zoals alles tijd nodig heeft om te herstellen.

Verder weet ik het niet helemaal nu.

Weet alleen dat ik een zo ruim mogelijk bewustzijn nastreef. De enige manier om me lekker te voelen is een ruim bewustzijn. Dat die medicatie zorgt dat het bewustzijn minder ruim wordt, dat hef ik zoals ik al zei gewoon weer op.

Eenmaal in een fase van ruim bewustzijn kan ik makkelijk 2 maanden vooruit Dan kan ik spontaan 2 maanden lekker in het vel zitten zoals het hoort.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:43:37 #204
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316363
Maar als moet dan moet het. Als medicatie de enige oplossing lijkt, dan lijkt het nodig te zijn.

In mijn geval geloof ik dat ik het niet nodig heb. Ik weet dat van mezelf. Ik heb 23 jaar van mijn leven zonder gedaan en heb het redelijk goed uitgehouden. Waarom zou ik het de overige jaren niet zo kunnen doen?
  zondag 30 juli 2006 @ 10:44:47 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316379
Nu even rusten.

Ben al vanaf 0500 actief en ga even 10 minuten pauzeren
pi_40316452
Misschien dat soms dat ene stofje inderdaad vanzelf weer op gang komt. Maar soms ook niet.
Net als wanneer je insuline nodig hebt omdat anders je glucosehuishouding in mekaar dondert.

Maar ik ken ook iemand die bijvoorbeeld dyslectisch is. Hij heeft daar totaal geen last van omdat hij zijn eigen woordbegrip heeft gecreeerd. heel anders dan enige persoon die dat niet heeft hem zou kunnen leren omdat men gewon niet hetzelfde begrip heeft. Hij heeft er dus mee leren leven en een andere methode ontwikkeld. Heeft daar ook deels zijn werk van gemaakt om kinderen die tegen hetzelfde aanlopen te helpen.

Zo zou je ook met een ander begrip en en andere norm kunnen omgaan met ieder ding dat buiten de bestaande beperkte norm valt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 30 juli 2006 @ 10:58:02 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316539
Inderdaad, de norm kun je verschuiven

De grenzen kun je verleggen ook. Je hele denken kun je verleggen en je hele bewustzijn kun je verleggen en je hebt alles binnen handbereik wat je nodig hebt. Je geest en je denken.

Krappe geest zoals bij depressie vaker het geval is, dan is het een kwestie om door die grens te gaan, de muur ook wel. Bij depressie was het in mijn geval zo dat ik een krappe geest had. Een soort isolement was het. Totaal geen bewegings-ruimte in het hoofd. Overal muren.

En dan is het gewoon een zaak dat je via verruiming je geest weer ruimer maakt. Bewustzijn verruimen. Bewuster proberen te worden. En als je goed weet te spelen daarmee, dan kun je dat zelf helemaal doen. Door de grens te verleggen.

Ik heb dat vaak gedaan door naar kleine dingen te blijven kijken. Steeds proberen om het kleine te waarderen en zo te komen tot een grotere waardering van het leven. En na het grote waarderen nog meer waarderen. Totdat ik tot grote denkbeelden kom

Vandaar dat ik vaker in grote denkbeelden bezig ben. Omdat grote denkbeelden een goed gevoel geven. Grote denkbeelden die ontstaan door een groot bewustzijn. Zonder dat ik nu arrogant loop te doen, ik probeer even onder woorden te brengen hoe ik een depressie te lijf ga dus.

Als je een blad van een boom niet kunt waarderen, dan kun je ook de boom niet waarderen, en kun je de boom niet waarderen dan kun je het bos niet waarderen.

Dus door het blad van de boom te waarderen kom je vervolgens uit tot het waarderen van het hele bos. Zodat je weer levensvreugde krijgt

Simpelweg een ezelsbrug toepassen als het ware. Volgens mij kan ieder mens dat in zekere mate voor elkaar krijgen. Heb je anti depressiva helemaal niet voor nodig

Hoewel bij depressie nog meer zaken meespelen. Maar daar kom ik misschien later op terug. Kom ik later op terug. Sowieso belangrijk voor mezelf om het in kaart te brengen. Eenmaal in kaart gebracht hoeft het nooit meer in kaart gebracht te worden.

Verleggen van grenzen. Van blad tot bos

You don't need eyes to see, you need vision.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:02:24 #208
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316598
Even douchen nu

Ik wil vandaag verder gaan met inzicht verschaffen in depressie. Tevens manie

Die ziekte in kaart brengen vroeg mijn dokter trouwens wel aan mij. Mijn dokter is zo erg nog niet.

De ziekte in kaart brengen en zo genezen. Heb ik mijn ziekte helemaal in kaart weten te brengen, dan ben ik genezen en kan de medicatie in de afvalbak gegooid worden.

De kern van het probleem weten. Het probleem tot in de kiem vastpakken en zo de ziekte uitroeien. Eenmaal in kaart gebracht klapt de ziekte uit, en vliegt de ziekte weg

En nu ik zo bezig ben, klaart het helemaal op

Tweelingen spelen mee bij de ziekte, maar dat moet ik eens aan mijn arts vragen verder. Tweelingen hebben meer kans op die ziekte. Tweelingen worden ook gevraagd om mee te doen met onderzoek. Tis dus technisch van aard ook. Dus is het dan toch een ziekte? Soms denk ik wel eens dat het cryptisch is. Dat het allemaal zo in elkaar steekt dat het allemaal ontcijferd kan worden.

Ik zou best in de psychiatrie willen werken, maar dan niet als voorschrijver van medicatie maar op een heel ander gebied.

Onderzoeken van mensen, met mensen praten die een ziekte hebben. Vastleggen van gegevens van de ziekte. Ziekte in kaart brengen.

Wie weet is dat wel iets voor mij om mee te werken ooit

Maar dan moet ik niet mezelf overschatten
  zondag 30 juli 2006 @ 11:04:48 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40316633
En zo heb ik weer een praat kick

Allemaal bedoeld om de puzzel op te lossen waar ik mee opgezadeld ben

Lifting the curse
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 11:24:40 #210
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40317025
Wauw ik ben zo aan het lezen dat ik helemaal vergeet iets te zeggen.

Goedemorgen allemaal!

Ik ga straks naar mijn schoonzus voor een bbq .
Ik hoop dat het droog blijft
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40317056
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:24 schreef senesta het volgende:

Goedemorgen allemaal!

Had ik ook nog niet gezegd. Zo uit het bed in discussie
Bij deze dan allemaal
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_40317103
quote:
Het slaat van meerdere kanten nergens op. Ook frappant dat na die ban-discussie van een tijdje terug yvonne hier ineens kritische vragen komt stellen en de ethiek van believers aan de kaak stelt

Het lijkt werkelijk waar of ze wat goed te maken heeft, over de ruggen van .....
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 11:30:33 #213
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40317157
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef Beaudillard het volgende:

[..]

Het slaat van meerdere kanten nergens op. Ook frappant dat na die ban-discussie van een tijdje terug yvonne hier ineens kritische vragen komt stellen en de ethiek van believers aan de kaak stelt

Het lijkt werkelijk waar of ze wat goed te maken heeft, over de ruggen van .....
Tja het is een beetje een vreemd verhaal, grrrr was in eerste instantie ook een half jaar geband samen met xebrosius, die ban is ingetrokken of verkort of zoiets.
Ik denk dat ze achteraf het idee hebben misschien te heftig te hebben gereageerd of niet juist.
Het blijft wel een beetje een vreemd verhaal vind ik hoor.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:31:30 #214
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317185
Alsof er toch overal ..... iets inzit. Had dat op mijn weblog al geschreven. In de ziel en de geest en gewoon in alles. Alsof er iets inzit dat fout is. Zo'n vaag voorgevoel heb ik. Tis niet eens een vaag voorgevoel, het is gewoon een feit dat veel niet in orde is.

Dan spreek ik liever niet voor anderen maar toch, ik heb genoeg mensen gezien die niet in orde zijn, en op straat zie je dat ook vaak terug.

Ik ga het dan niet op helderheid gooien maar toch stiekem wel. Helderheid. Heerlijk helder heineken heb je en je hebt een andere helderheid.

Zelf ben ik dan ook niet altijd even helder, en dan neem ik even die depressie mee nu. In die depressie zie je pas hoe duister het kan zijn. Totaal gebrek aan helderheid in een depressie. Vandaar dat ik vaak spreek over helderheid. Het verschil tussen helderheid en depressie.

En dan kun je natuurlijk alles gooien op de hersens maar volgens mij is een depressie meer dan alleen een stof in de hersens dat ontbreekt. Of niet?

Duistere kanten van het leven. De duistere kanten.

Wilde bijna gaan praten over het boek dreamcatcher, waarbij wederom die parasieten naar voren komen, klevers in het bewustzijn en dat heb ik dus ook al vaker geschreven op fok. Je bewustzijn gekoppeld aan de realiteit en dan misschien een of ander iets dat toegang krijgt tot het bewustzijn.

Buitenaardse slechte energie, dan praat ik niet eens over buitenaarse wezens. Maar ik weet het niet zeker dus.

Weet 1 ding wel zeker en dat is dat ik nu helder ben Wilde bijna zeggen dat het te helder voor woorden is, maar het kan altijd nog meer helder.

En die helderheid heb ik dus nooit gehad in het leven, nu pas begint dat vaker terug te komen

Een gevoel van vertrouwen, de omgeving die vertrouwd aanvoelt. Loep-zuiver.

Alsof die negatieve buitenaardse energie weg is. Energie in de kosmos die weg is nu.

En hoe meer ik schrijf, des te helderder het allemaal lijkt

Alsof de vuiligheid weg is

En vroeger was het vuil in de omgeving. Of was het vuil in mijn hersens? Ben ik nu mijn hersens aan het opschonen met gedachten?

Even opgeschreven dus. Soort kladblok. Mag toch wel of niet????
  zondag 30 juli 2006 @ 11:33:39 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317231
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:24 schreef senesta het volgende:

Goedemorgen allemaal!

Hallo

Alles okey?

Ik heb een beetje veel geschreven maar dat is nodig om het op een rijtje te zetten allemaal.

Ik moet alles op een rijtje zetten en dan doe ik dat al snel hier.

Op een rijtje zodat het helder gaat zijn hier. Wat mij betreft kan het niet helder genoeg zijn.

Ben even weg weer, even water drinken ook. Koffie genoeg dus nu water. Zuiver kraanwater
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 11:34:43 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40317256
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hallo

Alles okey?

Ik heb een beetje veel geschreven maar dat is nodig om het op een rijtje te zetten allemaal.

Ik moet alles op een rijtje zetten en dan doe ik dat al snel hier.

Op een rijtje zodat het helder gaat zijn hier. Wat mij betreft kan het niet helder genoeg zijn.
Hoi, ja hoor alles okey, met jou ook hoop ik?
  zondag 30 juli 2006 @ 11:36:53 #217
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317315
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef Beaudillard het volgende:

[..]

Niet te serieus nemen allemaal

Die ene gebruiker die weet zich gewoon niet te gedragen. Tis gewoon een probleem fokker

En dan ook nog stoer lopen doen met hoe die bezig is de hele tijd.

Iemand een tumor wensen en nog meer wat ie steeds doet.

Volgens mij kan ie persoon beter eens langs een huis-arts gaan. Of een therapeut.

Ik maak me daar dus wel druk om maar ook weer niet.

En dat zulke gebruikers ook nog een vinger in de pap hebben is al helemaal belachelijk.

Zonder over die ban te spreken nu.

Iemand een tumor wensen, wat ben je dan voor iemand? Of iemand zeggen dat je een mes in het oog steekt of wat dan ook.

Dan heb ik me hier vaker misdragen maar ik deed het niet continu de hele tijd. En vaak herstelde ik me. Bij die gebruiker lijkt het te zijn alsof hij het echt erom doet de hele tijd. Alsof het zijn manier van fokken is.

Heb natuurlijk niet alle berichten gelezen van die gebruiker, maar ik kan me geen enkele post herinneren waar die opbouwend bezig is geweest. Altijd afkraken wat ik heb meegekregen ervan.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen manier van bezig zijn.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:39:16 #218
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317371
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoi, ja hoor alles okey, met jou ook hoop ik?
Hier ook alles beter

Het was even chaos maar het is hier zo licht aan het worden. Ik overdrijf soms wel eens met schrijven maar nu even niet. Chaos de hele tijd is ook niet prettig.

Het schrijven zorgt hier ervoor dat ik de realiteit aan het veranderen ben. In ieder geval hoe ik de realiteit doe meemaken. Alsof mijn hoofd schoon wordt en ga zo door.

Maar dan doe ik nu weer rustig want ik wil niet uitgeput raken

En vooral rustig dus

Het klaart op De rook is om mijn hoofd verdwenen soms
pi_40317406
groep 7 mentaliteit
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 30 juli 2006 @ 11:40:38 #220
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_40317413
ok ik ik ben een keer in onzin geweest, ik kreeg daar een doodsverwensing..whatever..ik kom er wel overheen hoor ..! om maar een voorbeeld te noemen..

goedemorgen trouwens..dv ik zie je bent al volledig opgeladen
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 11:40:44 #221
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40317415
"De rook is om mijn hoofd verdwenen" dat is toch ook een zin uit een liedje?
  zondag 30 juli 2006 @ 11:42:33 #222
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317450
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:40 schreef nokwanda het volgende:
groep 7 mentaliteit
Zelfs kinderen weten zich beter te gedragen vaak

Dat niveau is gewoon ziek. Vraag me af wat het achterliggende probleem is soms. Maar ik ga liever niet op de man spelen.

Straks wenst ie me nog een tumor toe

Toch hoop ik soms stiekem dat zulke mensen eens flink tegen de lamp lopen, en dan geen tumor maar een andere manier. Ik wens niemand een tumor toe, maar een levensles wel.
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 11:44:18 #223
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40317499
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:40 schreef displission het volgende:
ok ik ik ben een keer in onzin geweest, ik kreeg daar een doodsverwensing..whatever..ik kom er wel overheen hoor ..! om maar een voorbeeld te noemen..

Tja maar daarom kom ik zelden in onzin.
Het gaat er toch niet om dat je er overheen komt, ik bedoel als je met kennissen in discussie bent wens je ze toch ook niet dood als je niet kunt winnen?
De anonimiteit van internet is prachtig maar er word op deze manier ook misbruik van gemaakt en dat vind ik jammer.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:45:03 #224
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317520
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:40 schreef displission het volgende:

Onzin kom ik niet graag. Onzin is van een te laag niveau. Ook de gebruikers in onzin bevallen me niet allemaal. Maar goed, zo zijn veeel meer gebruikers die onzin uit de index gesloopt hebben vanwege het lage niveau daar.

Over dat opgeladen zijn, je hebt van die dagen dat het even in stroomversnelling gaat. Maar dat wek ik dus zelf op helemaal.

Alles in eigen handen houden dus. De controle erop. Maar ook de controle eraf. Ik weet niet eens of ik nu controle heb of niet. Controle hoeft niet goed te zijn, maar kan wel handig zijn.

Qua controle moet ik ook de middenweg vinden nog

Maar wel los

Controle en toch los.

En zo ben ik mezelf verder aan het instellen helemaal

Controle op het denken en voelen, en vervolgens weer loslaten.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:48:29 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40317619
Ben zometeen even sigaretten kopen

Meteen even een wandeling maken. Even frisse lucht en andere omgeving opdoen.

Mijn leven komt nog helemaal goed.

En displission, laat je niet gek maken !!! Geloof in jezelf, vertrouw in jezelf en denk maar zo dat niemand jou kan pakken als jij je niet laat pakken. Gewoon niet aangesproken voelen. Roep een denkbeeldig iets in leven en laat al die reacties daarop los.

Alle negatieve reacties projecteer je gewoon op een denkbeeldig iets. Word je tenminste zelf niet geraakt

Ik ben even weg.

Tot later
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')