abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58584274
Over stripped versies gesproken trouwens:

www.strippedmusic.com
  maandag 12 mei 2008 @ 12:26:54 #127
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_58624706
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:39 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen... Wat is zijn nieuwe album een tegenvaller zeg. Misschien komt het ook wel omdat de verwachtingen na het redelijk geslaagde Chariot zo hoog gespannen waren. Het nieuwe album staat vol met voortkabbelende radiovriendelijke popdeuntjes die weinig verrassen. Het mist ook allemaal een beetje pit. Alsof je naar een nieuw Natasha Bedingfield album zit te luisteren wat door Gavin ingezongen is. Om het album nog enigszins op te vullen staan er nog wat liedjes op die hij al jaren live speelt. Daarvan vind ik dat die nummers het live beter doen dan hoe ze nu afgemixt en wel op de cd staan. Na zo lang uitgekeken te hebben naar deze cd, is dit toch wel ff jammer. Ik gun hem al het succes van de wereld, maar hij had beter trouw kunnen blijven aan zijn eigen sound. Het klinkt nu allemaal een beetje 13 in dozijn, fantasieloos en mat.
pi_58635825
Ik ben nog nooit naar Gavin Degraw geweest, dus kon ook de live-nummers niet die op dit album terecht kwamen. Vind het album eigenlijk wel mooi, en vooral she holds the key.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:50:08 #129
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_58741901
Nou, ik vind het een prima plaat, niets mis mee! Er zijn wat liedjes die op elkaar lijken, maar ik houd heel erg van dit genre, dus geen probleem voor mij. Favorieten zijn I'm in love with a girl, Medicate the Kids, Relative en We belong together. En mèn, wat heb ik een zin in Pinkpop na deze plaat!

Heb overigens wat filmpjes op internet zitten bekijken. Check deze, heel mooie live-uitvoering van Chariot:
Zo blij verbaasd zoals hij kijkt na afloop, echt helemaal trots, heerlijk om te zien dat 'ie er zo van geniet.

Kennen jullie overigens het interview op FaceCulture?

[ Bericht 5% gewijzigd door Andromache op 19-05-2008 11:44:42 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_58743616
Ja, dat is echt een leuk interview.

Mmm valt me nu pas op dat daar een beamer hangt....zo even btw...hangt die er normaal ook altijd? Margo jij bent meestal van de details...;)

Nog twee weekjes en dan Duitsland
pi_58745030
Die beamer hangt er wel vaker.
Dat scherm niet.
Maar dat had je vast zelf ook wel gezien... als dat scherm er normaal wel hing
  maandag 19 mei 2008 @ 17:45:49 #132
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_58765064
Heb het album nu een kleine week in huis en moet zeggen dat hij na een paar keer geluisterd te hebben hij nu echt lekker gaat klinken. Moest in het begin even wennen maar vindt het album nu super klinken!

Ik hoop Gavin gauw een keer live te zien.
pi_58799798
Dan ga je toch over een week of wat naar Duitsland?

Ik vind het album nog steeds echt slecht.
pi_58801637
Ik heb het eigenlijk na dat ik het nieuwe Jason Mraz album kreeg niet meer geluisterd.
Het zal wel weer een opleving krijgen na de 31ste...alhoewel ik gok dat dan de live mp3's grijs gedraait gaan worden
pi_59088936
5minuten geleden verzonden persbericht:

GAVIN DEGRAW GEEFT CONCERT IN AMSTERDAM

Maandag 10 november geeft de Amerikaanse singer/songwriter Gavin DeGraw een concert
in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De voorverkoop van dit concert begint
aanstaande zaterdag 7 juni om 10.00 uur.

In 2005 breekt Gavin DeGraw door in Nederland met zijn debuutsingle "I Don’t Wanna
Be". Ook de daaropvolgende singles "Follow Through" en "Chariot", het titelnummer
van zijn debuutalbum, halen hoge noteringen in de hitlijsten. Het Nederlandse
publiek heeft Gavin DeGraw in zijn hart gesloten: In 2006 verkoopt hij met gemak een
concert in het Utrechtse Vredenburg in een paar uur uit en geeft hij een, eveneens
uitverkocht, extra concert. De eigenzinnige DeGraw bewijst ook afgelopen weekend op
Pinkpop maar weer dat hij een zeer sterke live performance heeft.

De nu 31-jarige Gavin, opgegroeid in New York, begint op zijn achtste met zingen en
piano spelen. Na een kort verblijf op de Berklee School of Music in Boston richt hij
zich op eigen kracht op zijn muzikale loopbaan en ziet hij zijn fanbase groeien. In
New York wordt hij ontdekt door Clive Davis en in 2003 verschijnt zijn debuutalbum
"Chariot".

De eerste single "In Love With A Girl" van zijn nieuwe, meer rock georiënteerde
album "Gavin DeGraw" is meteen na het uitbrengen een groot succes. Het nummer is
verkozen tot 3FM Megahit en Alarmschijf op Radio 538 en staat al weken in de Top 40.

3FM presents

Gavin DeGraw

maandag 10 november 2008

Heineken Music Hall - Amsterdam
Entree: ¤ 34 (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:57:36 #136
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_59089234
was zijn optreden zo sterk op PP.
ik kan komende week geen kaarten kopen ivm vakantie
zou dit hard gaan lopen?
pi_59089343
HmH is groot hoor. De vorige concerten gingen razendsnel maar kan me niet voorstellen dat 't binnen 1 week uitverkocht raakt.
pi_59092369
Ik ook niet.
En dat nieuws was al bekend. Werd al t hele weekend geplugd op de schermen bij Pinkpop bij het hoofdpodium.

Zijn optreden op PP was ok. Standaard, exact hetzelfde (minus een paar nr's) als de avond ervoor in Keulen.

Denk niet dat ik ga. Misschien naar Duitsland, in een kleinere zaal. HMH *kots* Gavin in de HMH *dubbel kots* Gavin met zijn nieuwe crappy nummers in de HMH *triple kots*
Denk niet dat het heel hard gaat. Alhoewel ie natuurlijk wel gruwelijk geplugd wordt nu. Ik geef het een week of 3-4?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:35:46 #139
138876 Andromache
pi_59093611
Optreden op Pinkpop was teleurstellend. En ineens snap ik ook wel de kritiek op het laatste album. Op cd is alles echt prima, maar live zijn de nummers te zwak tegenover bijvoorbeeld Chemical Party.

En ik heb her en der horen beweren dat hij zo'n fantastische live-performer is. Nou sorry, maar dat heb ik echt niet teruggezien. Die mensen moeten nog maar even een optreden van Pearl Jam ofzo gaan bekijken, dan snap je wat een goed live optreden is. Gavin heeft eigenlijk niets anders gedaan dan de nummers precies zoals op cd brengen, en daarvoor ga ik niet naar een optreden toe. Overigens ook weinig interactie met het publiek (ja, hij komt een keer tussen de barriers doorrennen, alles leuk en aardig hoor, maar dat is natuurlijk een heel duidelijk signaal dat je muziek geen interactie geeft met het publiek en dat je dus uit arren moede maar handjes komt schudden om de boel nog wat te redden)

Wilde overigens nog mijn cd laten signeren, maar het was heel erg druk en ik wilde The Hives niet langer missen. En ik voelde me ook niet geheel op mijn plaats tussen de 15-jarigen.
pi_59093995
Je moet ook een optreden op Pinkpop niet gaan vergelijken met zn normale show.
Was zaterdag in een zaal met 400 man, dat was toch een stuk intiemer en een super optreden. Het was alleen jammer dat ie oude nummers sinds 2006 niet meer had veranderd en ik die dus al te vaak had gehoord in die versie. De nieuwe nummers boeien nog steeds weinig dus dat hielp ook niet echt mee. Maar als ik de man nog nooit had gezien had ik ws wel onder de indruk geweest
pi_59094106
Ow trouwens>> 10 november HMH.

Kan je dus wederom een intiem optreden vergeten. Stomme HMH
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:58:36 #142
138876 Andromache
pi_59094228
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:49 schreef Jill-RMC het volgende:
Je moet ook een optreden op Pinkpop niet gaan vergelijken met zn normale show.
Was zaterdag in een zaal met 400 man, dat was toch een stuk intiemer en een super optreden.
Dan nog. Ook in een intieme setting wil je toch iets extra's horen in de nummers t.o.v. de cd? Ik hoor wel vaker dat mensen een artiest zo goed vinden omdat hij/zij net zo zingt/speelt/etc. live als op het album. Ik snap dat nooit zo, dat is toch juist niet wat je van een live-optreden wilt?
pi_59094349
Zowel Pinkpop en de HMH zijn totaal ongeschikt voor iemand als Gavin. Maar ja... De platenmaatschappij wil natuurlijk flink aan hem verdienen dus dan zet je 'm niet in Paradiso als hij ook in de HMH kan spelen. Maar ik gok dat 'ie daar weer flink verloren gaat op het grote podium
35 euro ook tssss.
pi_59094738
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:58 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dan nog. Ook in een intieme setting wil je toch iets extra's horen in de nummers t.o.v. de cd? Ik hoor wel vaker dat mensen een artiest zo goed vinden omdat hij/zij net zo zingt/speelt/etc. live als op het album. Ik snap dat nooit zo, dat is toch juist niet wat je van een live-optreden wilt?
Nee, dat is ook zo. En dan doet hij ook niet. Bij de meeste van de nummers geeft ie dan ook wat extra's mee tijdens zn eigen concerten. Andere uithalen, Chemical Party gooit ie Proud Mary enzo doorheen, In love with a girl begon ie met een stukje van Be My Baby, Chariot is wat uitgebouwd. De cover jealous guy had ie nu weer meer uptempo gedaan inplaats van de langzame versie. Helaas was waren de veranderingen in CP en Chariot precies dezelfde als die ie in 2006 ook al deed, dus vandaar voor mij hetzelfde, heb de man al iets te vaak live gezien
pi_59102988
*het ontgaat Margo nog steeds waarom iedereen altijd met Pearl Jam gaat smijten als "perfecte/ultieme" live band*

Ik snap mensen niet die denken dat een Pinkpop optreden representatief is voor de rest van iemand's shows. Bijna alle minder bekende / non-headlining acts (zelfs vermoedelijk Pearl Jam voordat ze onofficieel werden uitgeroepen tot überband) passen hun sets aan voor shows voor een groot publiek met een brede smaak (= festival publiek). Zeker als ze een zo "catchy" mogelijke set willen doen met weinig poespas. Voor sommigen valt dat tegen, in andere gevallen zal het nieuwe fans juist interesseren. Of Gavin dat hier op een slimme manier aangepakt heeft zal ik in het midden laten, maar het is toch wel algemeen bekend dat je uit 1 festival set van 50 min weinig kunt opmaken. Zelfs Pearl Jam heeft weleens een flutshow weggegeven, ja.. echt!
Voor de rest.. wat Jill zei. Hij kan/kon het wel ooit - nummers veranderen, uptempo maken, trager maken, covers erin mixen, unreleased nummers spelen, publiek laten zingen, achtergrondkoortjes toevoegen, gitaarsolo's overal in smijten - hij doet het alleen niet (meer).
pi_59110283
Aan de andere kant dit waren nog wel promo optredens....mss als we geluk hebben dat ie het in November anders aanpakt. Al hoop ik wel op kleine zaaltjes in Duitsland want hij kan het flink aanpakken in de HMH, maar prolly nobody will notice
pi_59112367
Ik denk dat ik 't langzaam op moet gaan geven met Gavin. Het spontane en echte leuke is er een beetje af vrees ik Of misschien hebben we 't zelf geoverkillt door 10 of 11 optredens in 1 jaar en 3 maanden LOL
pi_59112647
Ik proef een Maroon5 effect.
pi_59114118
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:19 schreef jmac het volgende:
Ik proef een Maroon5 effect.
Maroon5 ging volgens mij een stuk sneller van de Paradiso naar de HMH. Of dat leek mss maar zo...moet ff die data eens bekijken in mn concertlijstje.
pi_59119269
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:03 schreef jmac het volgende:
Zowel Pinkpop en de HMH zijn totaal ongeschikt voor iemand als Gavin. Maar ja... De platenmaatschappij wil natuurlijk flink aan hem verdienen dus dan zet je 'm niet in Paradiso als hij ook in de HMH kan spelen. Maar ik gok dat 'ie daar weer flink verloren gaat op het grote podium
35 euro ook tssss.
De platenmaatschappijen boeken die artiesten niet hoor, dat doet Mojo/Livenation/etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')