abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40253600
Welkom in het algemene Gavin DeGraw-topic!

Gavin DeGraw is een Amerikaanse singer/songwriter die het op dit moment zowel in Nederland als in andere Europese landen aardige aan het doorbreken is. In Amerika is hij al langer bekend en daar heeft zijn debuut album ‘Chariot’ al de status ‘goud’ bereikt. Op het moment is Gavin bezig met het opnemen van zijn tweede album, wat hopelijk eind 2006, begin 2007 zal uitkomen. Enkele nummers die op dat nieuwe album zullen verschijnen zijn: Medicate the Kids, Cop Stop, Sometimes You Need a Few Drinks to Fall in Love, Relative en I Wanna Be Free.

Albums (NL)
- Chariot Stripped (2005)

Singles (NL)
- I Don’t Wanna Be
- Follow Through
- Chariot
- Just Friends (alleen radio single)

Optredens (NL)
01-06-05 Paradiso Amsterdam, Kleine Zaal

14-11-05 Paradiso Amsterdam, Grote Zaal

15-08-06 Vredenburg Utrecht
16-08-06 Vredenburg Utrecht

Gavin’s Band
Brian Dennis: Gitaar en Backing Vocals

Whynot Jansveld: Bass en Backing Vocals

Rodney Howard: Drums en Backing Vocals

Handige Links
GdG.com
GdG.us
GdG.co.uk
GdG.nl

Vorige Topics
Gavin DeGraw

[ Bericht 3% gewijzigd door Jill-RMC op 27-07-2006 23:26:11 ]
pi_40254799
Gavin en zijn band zijn echt top.
*telt de dagen af* Ik heb dr zin in!

Alhoewel ze toch wel heel hard hun best moeten gaan doen willen ze die vorige 2 (met name dat 1e) concerten hier overtreffen..
pi_40270163
Meteen maar een TVP'tje dan
pi_40310595
Nog 11 nachtjes!!
pi_40403169
Omdat iemand te lui is om te posten en het afschuift op Top Gear (ja Margo ga je maar schuldig voelen ) zal God zich er dan maar even mee bemoeien

SC heb je nog interesse in het kaartje voor de 16de?
pi_40405158
Wat ik een beetje jammer vind aan die 3 nummers die een single zijn geworden (naast dat ik het verschrikkelijk slechte muziek VIND), is dat ze alledrie wel heel erg sterk op elkaar lijken. Zelfde tempo, zelfde pianoriedeltje. Is de rest van zijn cd anders of is het allemaal volgens hetzelfde standaardconcept geschreven?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_40421523
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 01:14 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat ik een beetje jammer vind aan die 3 nummers die een single zijn geworden (naast dat ik het verschrikkelijk slechte muziek VIND), is dat ze alledrie wel heel erg sterk op elkaar lijken. Zelfde tempo, zelfde pianoriedeltje. Is de rest van zijn cd anders of is het allemaal volgens hetzelfde standaardconcept geschreven?
De cd is minder en behoorlijk bijgeschaafd. Je kan beter de stripped cd een "lenen" of gewoon een live concert van archive.org "lenen".
pi_40423399
Stripped is wel een lekker plaatje . Misschien nog wel beter dan de originele :$. Wanneer komt er nieuw materiaal?
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_40423924
Voor zover ze nu weten wordt uitgegaan van januari (voor de Amerikaanse release).

Hij heeft in maart al een heel aantal dingen gedemo't, maar 't zal nog wel even duren allemaal. Heb liever dat ie er zijn tijd voor neemt, beter dan dat dit weer zo'n overgeproduceerde plaat wordt. Misschien anders gewoon in 1 take opnemen zoals Stripped

Een paar van de nr's die ie in een eerder interview noemde als kandidaten voor op de nieuwe cd zijn nr's die al via archive.org te downloaden zijn in de live uitvoering...
pi_40424951
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:48 schreef mark_03 het volgende:
Wanneer komt er nieuw materiaal?
Of je leest de OP even....
pi_40425393
Zelfs ik had niet gelezen dat t daarin stond, haha. *schaam*
pi_40437161
Heerlijke nummers... tvp dus.
pi_40501244
Bijna de 9de
pi_40507578
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:07 schreef Gosjke het volgende:
Een paar van de nr's die ie in een eerder interview noemde als kandidaten voor op de nieuwe cd zijn nr's die al via archive.org te downloaden zijn in de live uitvoering...
Zoals?
Take no prisoners... take no shit!
pi_40508468
A Few Drinks, Cop Stop, Relative, I Wanna Be Free

En dan nog andere nr's die ie al zo lang speelt dat ze waarschijnlijk niet meer op 't nieuwe album komen, maar daarom niet minder leuk, zoals: You Believe in Yesterday, Close Up, Dreams, Dancing Shoes, Never The Same, Help Me, Mistake, Glass, Control, Get Lost (stond als bonus track op de UK versie van Chariot) en de originele, langere versie van We Belong Together...
Sommige daarvan zijn ook te vinden op gavindegraw.us, zn officiele fansite.
pi_40511093
Hmz, er zitten nog best goede nummers tussen zoals: Dreams, Dancing Shoes, Cop Stop, etc. Maar eigenlijk vind ik de meeste van die nummers meer rijp voor een b-side album. Met andere woorden; net iets te licht bevonden voor een goed studioalbum. Veel van deze nummers waren er ook al ten tijde van Chariot. Dus het zou me sterk verbazen al Gavin deze nummer nú wel erop zou zetten en toen niet. Maar zoals altijd blijft het op dit moment slechts gissen. We moeten het maar afwachten.
Take no prisoners... take no shit!
pi_40512107
Zoals uit de OP blijkt zijn Medicate the Kids, Cop Stop, Sometimes You Need a Few Drinks to Fall in Love, Relative en I Wanna Be Free nummers die volgens de man zelf met grote waarschijnlijkheid WEL op het album komen.
Dreams en Dancing Shoes zijn al op zijn allereerste EP verschenen en kwamen daarom niet meer uit op een ander album.

Chariot is alweer uit 2003, dus nummers als Cop Stop en A Few Drinks waren toen wellicht nog niet volledig genoeg om Chariot te halen (ookal worden ze wel al tijden live gespeeld). Ik zou het inderdaad niet vreemd vinden als die het nieuwe album dus wel zouden halen. Al had ik persoonlijk liever écht nieuwe nummers.
pi_40518422
Voorprogramma voor beide dagen in Vredenburg: Buster Cottam
pi_40518466
Je bent er trots op dat je 't gevonden hebt, he?
pi_40519005
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:33 schreef Gosjke het volgende:
Je bent er trots op dat je 't gevonden hebt, he?
Nee maar denk gooi het hier ook ff neer...voordat je strax weer 6 mensen hebt met : Was het VP?
pi_40520859
Das leuker, dan kun je antwoorden met mojo.nl, learn it, love it, haha.
pi_40520985
Was dat niet google? Weet niet maar vind mojo niet zo lief dat ik wil promoten eigenlijk
pi_40628410
Nog 5 uurtjes!

En SC mail nog even je kaartje.
pi_40628483
ik vind dat laatste nummer wel erg "let it be" achtig klinken, met een vleugje "imagine" (althans het pianomuziek)

vind het eigenlijk helemaal niks aan verder....
pi_40769201
Alvast even 2 video's van Norway:

Mistake:
http://www.youtube.com/watch?v=1R19I0TKxMw

Help Me:
http://www.youtube.com/watch?v=BOPqzWMZoh4

Rest van de video's moet ik ff verkleinen, past weer niet op YouTube.
Verslagje volgt ook nog...nu ff eten en chillen, vroeg naar bed en morgen naar Belgie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')