alleen als je geld overboekt van je "normale" rekening naar een spaarrekening duurt dat 4 dagen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:34 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik vind juist dat de postbank het relatief snel krijgt
En internetbankieren gebruik ik nu ook al ruim 3jaar volgens mij, en dat werkt tot nu toe ook perfect, op een enkele uitzondering na dat ze storing of iets dergelijks hebben.
Twee werkdagen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:37 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
alleen als je geld overboekt van je "normale" rekening naar een spaarrekening duurt dat 4 dagen.
Ik zit al jaren bij de postbank en heb redelijk veel betalingsverkeer, en ik heb het nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:41 schreef geenaam het volgende:
Het is ook een kutbank.. Laatst is 800 euri wel afgeschreven van de rekening maar is niet bijgeschreven bij de rekening waar het naar toe moest. Als we er niet achteraan gegaan waren was het gewoon weg. En dit gebeurt wel vaker..
En waar heb jij die wijsheden vandaan? Ik kan gewoon met MijnPostbank.nl het internationale overboekings formulier invullen hoor.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef apensnot het volgende:
Met de postbank kun je niet eens elektronisch naar het buitenland overmaken.
Edit: voor de rest wel oke.![]()
Wel goed gecontroleerd of je het juiste rekeningnummer had ingevoerd? Als het om een bankrekening gaat, kan de PB namelijk niet checken of nummer & naam met elkaar kloppen, dat kunnen ze alleen bij een girorekening.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:41 schreef geenaam het volgende:
Het is ook een kutbank.. Laatst is 800 euri wel afgeschreven van de rekening maar is niet bijgeschreven bij de rekening waar het naar toe moest. Als we er niet achteraan gegaan waren was het gewoon weg. En dit gebeurt wel vaker..
waarom duurt het 3 in totaal dus. en waarom duurt het 3 dagen ipv 10 seconden?quote:
Dat is wel mogelijk, al twee keer gedaan naar Duitsland.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef apensnot het volgende:
Alles klopte, maar ze hadden een fout gemaakt bij de postbank.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wel goed gecontroleerd of je het juiste rekeningnummer had ingevoerd? Als het om een bankrekening gaat, kan de PB namelijk niet checken of nummer & naam met elkaar kloppen, dat kunnen ze alleen bij een girorekening.
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Een boeking naar een eigen rekening zou nog veel sneller moeten kunnen dan naar een andere rekening... Misschien dat ik het ergens kan navragen, ik vind het ook vervelend.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
waarom duurt het 3 in totaal dus. en waarom duurt het 3 dagen ipv 10 seconden?
2, domme lul! TWEE!quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
waarom duurt het 3 in totaal dus.
Ik ook heb dat inderdaad ook nog nooit gehad, dus ik denk inderdaad dat dat het is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik zit al jaren bij de postbank en heb redelijk veel betalingsverkeer, en ik heb het nog nooit meegemaakt.
Misschien mogen ze je wel gewoon niet!
Dat vind ik ook fijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Netsplitter het volgende:
Wat ik tegenwoordig briljant vind is wanneer je wat overmaakt naar een ander persoons z'n rekening dat dat bedrag meteen van je totaal gehaald wordt.
Dus wanneer je 1000 euro erop hebt staan en je maakt bv 100 euro over dat je meteen 900 euro overhoudt ondanks dat dat geld nog niet op de rekening van die ander staat.
Overschrijven naar een andere rekening is instant. Naar een bank of spaarrekening duurt het wel 2 dagen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Een boeking naar een eigen rekening zou nog veel sneller moeten kunnen dan naar een andere rekening... Misschien dat ik het ergens kan navragen, ik vind het ook vervelend.
Alle klanten van alle banken krijgen zo'n oproep. Gevolg van de nieuwe WID (Wet Identificatie bij Dienstverlening).quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Nyx96 het volgende:
De Postbank is ook een kutbank. De ABN AMRO idem. Elke week opbellen met het verzoek of ik even langs wil komen met mijn identiteitsbewijs. Waar zie je mij voor aan? Een witwasser van een terroristische organisatie.
Ik zit al jaren bij de postbank maar ik heb dat nog nooit gehad...quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alle klanten van alle banken krijgen zo'n oproep. Gevolg van de nieuwe WID (Wet Identificatie bij Dienstverlening).
Ho wacht... Elke week?
Dan krijg je het binnenkort. Ze zijn nu alle klanten aan het oproepen, gigantische onderneming.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zit al jaren bij de postbank maar ik heb dat nog nooit gehad...
Nouja 'al', bij mij gebeurt dat meteen. Die 'versnellingsactie' van de Postbank is ook aardig laat, bij andere banken wordt het al jaaaren gelijk overgeschreven. Ik snapte tot voor kort echt serieus niet waarom mensen bij de Postbank zaten. We hadden een stelletje ontmoet in Griekenland die op een gegeven moment zonder geld kwamen te zitten, maar die jongen kon wel geld overmaken naar z'n Postbank rekening. Moesten drie dagen op een houtje bijtenquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:47 schreef Roellio het volgende:
Als ik op maandag geld van m'n spaarrekening overboek naar m'n girorekening staat het er volgens mij dinsdag al op hoor...
Ik zit al 10jaar bij de ABN maar gebruik die rekening al jaren niet meer, heb niet eens een pinpas/pincode. En maar om de 2 weken een brief sturen met het verzoek langs te komen om me te legitimerenquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Nyx96 het volgende:
De Postbank is ook een kutbank. De ABN AMRO idem. Elke week opbellen met het verzoek of ik even langs wil komen met mijn identiteitsbewijs. Waar zie je mij voor aan? Een witwasser van een terroristische organisatie.
Na x keer ben ik het gebouw binnengestapt en heb de zooi opgeheven. Wat een gedoe voor een rekening met een saldo van ¤ 11,32. Sukkels. En die Maxtor van jullie doet het ook al niet.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:52 schreef HPoi het volgende:
Ik heb alleen kutervaringen met andere banken. POSTBANK![]()
Oh, dat is nieuw voor me, want van de Rabobank heb ik nooit iets ontvangen of gehoordquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alle klanten van alle banken krijgen zo'n oproep. Gevolg van de nieuwe WID (Wet Identificatie bij Dienstverlening).
Ho wacht... Elke week?
Het is ook nieuw. Zoals ik zei, de nieuwe Wet Identificatie bij Dienstverlening. Banken zijn nu verplicht om een scan van het identificatiebewijs van hun klanten te hebben, evenals een handtekeningkaart.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:54 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Oh, dat is nieuw voor me, want van de Rabobank heb ik nooit iets ontvangen of gehoord. Toch die ik al mijn bankzaken met de Rabobank. Nooit gezeik
.
Ligt eraan wanneer je de rekening geopend hebt. Rabo is een boerenkutbank btw.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:54 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Oh, dat is nieuw voor me, want van de Rabobank heb ik nooit iets ontvangen of gehoord. Toch die ik al mijn bankzaken met de Rabobank. Nooit gezeik
.
Is dat zo dan? Ik zit er nog niet zo lang, dus heb dat nog niet kunnen ervaren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:53 schreef cocobv het volgende:
ik vindt het belachelijk dat de postbank 's weekends niet bijboekt! De Rabo doet dat wel.
Wat moet je er ook? Je kunt vrijwel alles via i-net regelen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb mijn rekening opgezegd bij de postbank![]()
Ik ga toch geen uur wachten op mensen die postzegels moeten kopen of 10000000 munten moeten storten?
Post-kantoor kom ik zo min mogelijk als het ff kan.
Of zijn er ook postbanken die niet in een postkantoor gevestigd zijn?
Ik weet niet wat jij doet, maar ik kom nooit bij een bank. Alleen de geldautomaat en de compu is voldoende.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga toch geen uur wachten op mensen die postzegels moeten kopen of 10000000 munten moeten storten?
kan wel slampamperquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef apensnot het volgende:
26 jaar geleden, door mijn ouders. Ik ben een boer, dus dat komt goed uitquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:56 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je de rekening geopend hebt. Rabo is een boerenkutbank btw.![]()
Dan mag het.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
26 jaar geleden, door mijn ouders. Ik ben een boer, dus dat komt goed uit.
Ze zijn nu bezig aan enorme reorganisaties die de bureaucratie moeten terugdringen. Je kunt echt merken dat het een vml staatsbedrijf is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Overigens heb ik een jaar voor de ING Bank en de Postbank gewerkt op de afdeling Hypotheken. Organisatorisch was het echt een bend. Een afdeling met twee teams verdeeld over twee districten die elkaar moesten beconcurreren.
De keer dat ik langs moet gaan om iets te regelen, dan heb ik geen zin om in een postkantoor te staan. Daarbij het idee dat het in een postkantoor plaats vindt allemaal.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat moet je er ook? Je kunt vrijwel alles via i-net regelen.
Yeah sure.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De keer dat ik langs moet gaan om iets te regelen, dan heb ik geen zin om in een postkantoor te staan. Daarbij het idee dat het in een postkantoor plaats vindt allemaal.
En daarbij heb ik een gruwelijke hekel aan die reclame met die muts
Rekening trouwens opgezegd omdat ik wilde wisselen van bank, ik heb die rekening laten lopen een hele tijd en toen vroegen ze me dat ik langs moest komen om me te legitimeren zoals iedereen moest doen.
Meteen besloten dat ik liever bij de SNS blijf. Sowieso de manier van internet-bankieren is bij de SNS beter. Die formulieren van internet-bankieren van de postbank slaat nergens op.
Nu heb ik een lekker makkelijk apparaat dat alles doet. Bij de postbank moet je met een vel codes werkenKreeg een vel met codes meegeleverd.
Geef mij maar zo'n handig digitaal apparaat.
bij de postbank kun je ook smsjes laten sturen. geen papiergezeik meer.. EN heel belangrijk, je kunt dus vanaf elke computer waar je bent, geld overmaken. veel handiger dan dat digitale ding dus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De keer dat ik langs moet gaan om iets te regelen, dan heb ik geen zin om in een postkantoor te staan. Daarbij het idee dat het in een postkantoor plaats vindt allemaal.
Rekening trouwens opgezegd omdat ik wilde wisselen van bank, ik heb die rekening laten lopen een hele tijd en toen vroegen ze me dat ik langs moest komen om me te legitimeren zoals iedereen moest doen.
Meteen besloten dat ik liever bij de SNS blijf. Sowieso de manier van internet-bankieren is bij de SNS beter. Die formulieren van internet-bankieren van de postbank slaat nergens op.
Nu heb ik een lekker makkelijk apparaat dat alles doet. Bij de postbank moet je met een vel codes werkenKreeg een vel met codes meegeleverd.
Geef mij maar zo'n handig digitaal apparaat.
Mee EENSCH IS! Wat een KUTbank is dat zeg.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mijn salaris is nu maar 1 dag later dan de rest gestort, dus wat dat betreft valt het reuze mee.
ABN-Amro, dát is pas een klote-kakbank! Meteen een dreigbrief als je een paar rotcenten rood staat en dan ook nog een persoonsgegevens door elkaar halen. Nooit wil ik meer klant zijn van die pauperbende!
Je loopt achter. De TAN-codes komen nu per SMS. Superhandig, want zo'n apparaatje heb je ook niet altijd bij je, je foon wel.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Telepathisch?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:12 schreef Laton het volgende:
[..]
bij de postbank kun je ook smsjes laten sturen. geen papiergezeik meer.. EN heel belangrijk, je kunt dus vanaf elke computer waar je bent, geld overmaken. veel handiger dan dat digitale ding dus.
Bovendien kun je bij de postbank telepatisch overmaken als je dat ECHT WIL.
Dan heb je wellicht de opties niet goed bekeken want het kan wel. Ik heb het al een paar keer gedaan en het gaat best makkelijk. Kijk maar bij overschrijven, dan staat er onderaan: buitenlandbetaling.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef apensnot het volgende:
Ik ken hem ja.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:15 schreef Laton het volgende:
[..]
Voor dromenvanger is dat een absolute PRE ! kan ik je vertellen![]()
Voor mij deze spaarpotquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:05 schreef Isegrim het volgende:
De Mijn Postbank-pas was voor mij trouwens wel een zwaarwegende reden om bij de Postbank te gaan.
Die had ik vroeger ook.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:21 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Voor mij deze spaarpot
[afbeelding]
Toen ik een paar jaar terug mijn rekening moest veranderen van pennierekening naar een normale rekening, kreeg ik zo'n zakcomputer.
Niet meer dus.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:25 schreef Theodoric het volgende:
Wel een aardige bank, maar betalingen duren lang
En die Limburgse muts van de SNS bank reclame vind je wel ok?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:08 schreef Dromenvanger het volgende:
.....
Meteen besloten dat ik liever bij de SNS blijf.
Dat weet ik écht niet meer...quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:43 schreef erikh het volgende:
[..]
Ik ook maar bij mij zat er ook nog een vake voor de 5 gulden munten in
je zet het erop en en dan wordt het tussen 2 en 4 verwerkt en dan duurd het nog 2 werkdagen. dus 3 dagenquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Roellio het volgende:
De Postbank en TPG Post zijn nou niet bepaald één en hetzelfde heur...quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:44 schreef Brembo het volgende:
Maar ik ga, never nooit me hypotheek afsluiten waar je ook postzegels kan kopen.
niet dus. als jij hetmaandag erop heb gezet staat het er pas woensdag op. 3 dagen dusquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:47 schreef Roellio het volgende:
Ze hebben gewoon de Chippas hoor. Die is wel apart van de gewone pinpas. Op het werk hebben wij gewoon opwaardeerautomaten staan, verder weet ik het niet, maak er niet of nauwelijks gebruik van.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:50 schreef hollander76 het volgende:
Zit de chipknip-oplader eigenlijk bij een postbank in de pinautomaat? Of doet de Postbank gewoon helemaal niet aan het bestaan van de Chipknip?
'Ja we geven ze wel uit, u moet de chipknip alleen elders opwaarderen'
Nu moet ik het halve dorp doorcrossen omdat er in de buurt alleen maar Postbank pinautomaten staan..... en als die ook de chipknip accepteert, dan is het een stuk makkelijker![]()
De meeste internet bankierders doen dat gewoon thuis hoor, dus dat hoeft een probleem te zijn. Lijkt me ook wel onveilig als je helemaal niks nodig hebt. ww en username is genoeg?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:04 schreef Schaapsel het volgende:
Ik heb bij zowel rabobank als postbank een account, maar de reden dat ik postbank blijf gebruiken is omdat je bij rabobank zo'n apparaat nodig hebt om te kunnen internetbankieren, das niet echt handig, heb geen zin om dat altijd bij me te moeten hebben
Nee, je hebt ook TAN-codes nodig, die je worden toegezonden via SMS.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:08 schreef Sisko het volgende:
[..]
De meeste internet bankierders doen dat gewoon thuis hoor, dus dat hoeft een probleem te zijn. Lijkt me ook wel onveilig als je helemaal niks nodig hebt. ww en username is genoeg?
nee, je krijgt tancodes in een sms-jequote:Op donderdag 27 juli 2006 19:08 schreef Sisko het volgende:
[..]
De meeste internet bankierders doen dat gewoon thuis hoor, dus dat hoeft een probleem te zijn. Lijkt me ook wel onveilig als je helemaal niks nodig hebt. ww en username is genoeg?
Wel jammer dat rabo sinds een tijdje een nieuw apparaatje heeft waar je je pinpas in moet doen. Die vorige heeft dat niet (heb ik gelukkig nog) want als je je pas kwijt bent kan ik tenminste nog geld overboeken naar de mensen waar ik geld van leen omdat ik niet kan pinnen.
Dat kan wel!quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:35 schreef apensnot het volgende:
Een vriend van mij wilde een tijdje terug een rekening openen bij de ABN/AMRO, hij moest daarvoor een afspraak maken en kon pas 3 weken later terrecht. (Dus over wachten gesproken)quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:57 schreef Dromenvanger het volgende:
tegenwoordig wel zeg.., dat ben ik niet van ze gewendquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:36 schreef Roellio het volgende:
Ik ben zeer tevreden over de Postbank. Ze hebben tegenwoordig de stufi volgens mij het snelst van allemaal!
Ach, is alleen voor die mensen die geen computer hebben om bankzaken te regelen...*kuch*sukkel*kuch*quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:24 schreef wapperdamklubik het volgende:
Nee de postbank is een Hoerebank![]()
Op donderdagavond om 5 over 11 denk je hé ik moet nog wat spaargeld overmaken naar me normale rekening van me plusrekeningDus je maakt een luttel bedrag over van een paar honderd euri's naar je normale rekening...... Dan heb je het !@#!@ maandag
op je rekening staan..... beetje jammer....
Of nog zoiets leuks... als je in een gehucht woont met minder als 25000 inwoners dan sta ik dus in de schappen bij de bruna tussen de Breezah agendas en tijdschriften in de rij te staan...kortom de postbank is een klote bank
![]()
Ik doe het 9 van de 10 keer ook thuis, maar het is wel fijn als je ergens anders bent (werk, vakantie, etc), en je wil wat overschrijven, dat dat dan gewoon kan. Bij rabo moet je dan vantevoren dat ding meenemen, en dat doe je in de praktijk toch niet..quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:08 schreef Sisko het volgende:
[..]
Die had ik vroeger ook, met zo'n randje aan de achterkant waar de munten overheen roldenquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:21 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Voor mij deze spaarpot
[afbeelding]
Toen ik een paar jaar terug mijn rekening moest veranderen van pennierekening naar een normale rekening, kreeg ik zo'n zakcomputer.
Ja. En je moest hem met je bankpas openmakenquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die had ik vroeger ook, met zo'n randje aan de achterkant waar de munten overheen rolden.
Ohhh ja, nostalgie!quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:58 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Ja. En je moest hem met je bankpas openmaken.
En de streepjes op het plastic ruitje om aan te geven op hoeveel gulden je zat, bij 10 rijksdaalders stond een streepjes met de tekst 25 gulden. En bij alle munten zoquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:58 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Ja. En je moest hem met je bankpas openmaken.
Wacht even: dus jij hebt een hekel aan mensen die de Postbank een klotebank vinden ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:31 schreef leolinedance het volgende:
Omdat je je salaris 2 dagen later krijgt![]()
Of je het nu de 23e of de 25e krijgt, je moet er toch net zo lang mee doen![]()
Ach ja, het is dan ook een ongeschoold bijbaantje, wat kun je van de werknemers verwachten![]()
Ik betaal anders bijna dertig euro per jaar voor mijn rekening. Bij mijn vorige bank was de rekening gewoon gratis.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:14 schreef LaCoBo het volgende:
Postbank is goed voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. D'r is vanalles gratis, maar dat merk je dan ook. Moet je eens wat overmaken van postbank naar bank. Zit minstens 3 dagen tussen. Als ik iets van mijn spaar- naar m'n bank rekening overmaak staat 't er binnen 5 minuten op, en niet binnen 2 dagen!
Die shit is wel fraudegevoelig; criminelen scannen gebieden af en stelen jouw girofooncode mocht je op dat moment verbinding maken met girofoon. Internetbankieren is veel veiliger.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:38 schreef rival het volgende:
ik ben sinds een tijdje verliefd op de girofoon.... als ik onderling met een vriend geld overboek (doen we best vaak) staat het er al op voordat we de verbinding verbreken! (beide postbank)
Dat lijkt mij een typisch voorbeeld van een broodje aap verhaal.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:21 schreef PimpNLimp het volgende:
[..]
Die shit is wel fraudegevoelig; criminelen scannen gebieden af en stelen jouw girofooncode mocht je op dat moment verbinding maken met girofoon. Internetbankieren is veel veiliger.
owjah een pakketje afgeven doe je natuurlijk ook via de computer.... bankzaken doe je inderdaad via internetbankieren maar je moet altijd wel eens bij de postbank zijn wat je niet via de computer kan doen..quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:28 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ach, is alleen voor die mensen die geen computer hebben om bankzaken te regelen...*kuch*sukkel*kuch*
Waarom zou je in hemelsnaam een pakketje willen afgeven bij een bank? Of bedoel je een pakketje geld?quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:29 schreef wapperdamklubik het volgende:
[..]
owjah een pakketje afgeven doe je natuurlijk ook via de computer.... bankzaken doe je inderdaad via internetbankieren maar je moet altijd wel eens bij de postbank zijn wat je niet via de computer kan doen..![]()
Ik weet ook niet of dat scannen waarheid is, maar de girofoon is in ieder geval veel fraudegevoeliger dan internetbankieren aangezien je geen tan codes nodig hebt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:28 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een typisch voorbeeld van een broodje aap verhaal.
Dit ging over de postbank, daar zit bij ons ook het postkantoor bij inbegrepen... pakketjes met geld breng ik regelmatig naar de bankquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:32 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam een pakketje willen afgeven bij een bank? Of bedoel je een pakketje geld?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:36 schreef Samcali het volgende:
[..]
En die Limburgse muts van de SNS bank reclame vind je wel ok?![]()
Het is alleen andersom. Je brengt je pakketjes naar het postkantoor.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:35 schreef wapperdamklubik het volgende:
[..]
Dit ging over de postbank, daar zit bij ons ook het postkantoor bij inbegrepen... pakketjes met geld breng ik regelmatig naar de bank![]()
Ontzettende badslipper, dus als je bij de abn een rekening neemt sta je niet bij het postkantoor te wachten? Handig zeg, is dat een soort VIP balie voor niet-postbank klanten? Het postkantoor is onderdeel van tnt, oftewel Tnt Post Group (TPG). En is gewoon een bedrijf los van de postbank.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:35 schreef wapperdamklubik het volgende:
[..]
Dit ging over de postbank, daar zit bij ons ook het postkantoor bij inbegrepen... pakketjes met geld breng ik regelmatig naar de bank![]()
Dat overmaken naar een andere niet postbank rekening kost 1 dag.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:14 schreef LaCoBo het volgende:
Postbank is goed voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. D'r is vanalles gratis, maar dat merk je dan ook. Moet je eens wat overmaken van postbank naar bank. Zit minstens 3 dagen tussen. Als ik iets van mijn spaar- naar m'n bank rekening overmaak staat 't er binnen 5 minuten op, en niet binnen 2 dagen!
Dat scannen misschien wel, maar de fraude van de girofoon staat vast.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:28 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een typisch voorbeeld van een broodje aap verhaal.
Weet niet hoe groot de steen was waar je onderuit bent gekropen, ook zo'n standaard rekening met standaard pas kost jaarlijks enkele tientjes. Zo'n leuke MijnPostbankPas waar de Postbank als eerste mee aankwam (dát zie ik zakenkakbank ABN-Amro ook niet zo snel doen, iets leuks) voor de particulier was dan wel voor een periode gratis, maar kost ook geld en zeker geen dubbeltje.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:14 schreef LaCoBo het volgende:
zakenkakbank ABN-Amro is dan weer op zaterdags open.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:40 schreef Dr_Crouton het volgende:
Weet niet hoe groot de steen was waar je onderuit bent gekropen, ook zo'n standaard rekening met standaard pas kost jaarlijks enkele tientjes. Zo'n leuke MijnPostbankPas waar de Postbank als eerste mee aankwam (dát zie ik zakenkakbank ABN-Amro ook niet zo snel doen, iets leuks) voor de particulier was dan wel voor een periode gratis, maar kost ook geld en zeker geen dubbeltje.
Hier niet. Ik woon er bijna naast die bank.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:43 schreef speknek het volgende:
[..]
zakenkakbank ABN-Amro is dan weer op zaterdags open.
De essentie van het klagen ging voornamelijk over het geld overmaken van je plus naar normale rekening, i.c.m. het weekend... dat je dus 3 dagen op je geld moet wachten.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ontzettende badslipper, dus als je bij de abn een rekening neemt sta je niet bij het postkantoor te wachten? Handig zeg, is dat een soort VIP balie voor niet-postbank klanten? Het postkantoor is onderdeel van tnt, oftewel Tnt Post Group (TPG). En is gewoon een bedrijf los van de postbank.
was dat op de desk of backoffice? en welk district zat je dan?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Overigens heb ik een jaar voor de ING Bank en de Postbank gewerkt op de afdeling Hypotheken. Organisatorisch was het echt een bend. Een afdeling met twee teams verdeeld over twee districten die elkaar moesten beconcurreren.
Wilde je een harddisk?quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:54 schreef Nyx96 het volgende:
Maar de rekening van de ABN opende ik, omdat ik zo'n stoere Maxtor wilde. 1997, waar is die mooie tijd?
je levert bijna al je geld aan de bank? daarmee beleggen ze enzo!quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:54 schreef 3st het volgende:
Ik snap niet dat mensen het allemaal zo logisch vinden dat alles maar gratis moet zijn. Een bank moet toch ook ergens van kunnen leven
Een hekel is een groot woord...Ik ben het gewoon niet met de argumentatie eensquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:16 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wacht even: dus jij hebt een hekel aan mensen die de Postbank een klotebank vinden ?
Waar je al niet over kunt zeiken...
Hiervoor moet je in Den Haag zijn. Banken zelf zijn er hoogstwaarschijnlijk ook niet blij mee. Kost alleen geld.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Nyx96 het volgende:
Na x keer ben ik het gebouw binnengestapt en heb de zooi opgeheven. Wat een gedoe voor een rekening met een saldo van ¤ 11,32. Sukkels. En die Maxtor van jullie doet het ook al niet.
Wat voor werk deed je daar dan?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Welke traagheid?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:23 schreef DeBastaard het volgende:
Postbank is gewoon ook een kut bank!!
De traagheid van Giro is echt waardeloos, ben blij dat ik naar de ABN ben gegaan.
Excuses, ik had het over postbankzakelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En waar heb jij die wijsheden vandaan? Ik kan gewoon met MijnPostbank.nl het internationale overboekings formulier invullen hoor.
[afbeelding]
Vroeger werkte het toch ook zo? Ondanks dat er heel veel kantoren waren - in elke wijk wel eentje - en extra personeel in dienst was. En iedere week een afschrift (niet dat ik daar nou nog op zit te wachten). En gratis bank- of giropas. Geld pinnen in het buitenland was veel goedkoper dan nu. En ook toen maakten de banken (veel) winst. Waarom zou je dan tegenwoordig voor alles wat ze daar doen apart moeten betalen, terwijl zij juist dankbaar zouden zijn dat ze je geld mogen gebruiken - zowel salaris dat je gestort krijgt als spaargeld. De bank is er om JOU en MIJ van dienst te zijn, niet andersom.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:54 schreef 3st het volgende:
postbank is gewoon een selfbanking formule. Het is allemaal laagdrempelig en als je daar niet van houd ga je ergens anders heen. zo simpel is dat. Valutering en boekdata zijn bij andere banken volgens mij niet veel anders!
Ik snap niet dat mensen het allemaal zo logisch vinden dat alles maar gratis moet zijn. Een bank moet toch ook ergens van kunnen leven
Dit is normaal bij transactie's tussen 2 bank systemen. Niet vanwege de technische mogelijkheid maar vanwege rente, de banken kunnen dat geld dan tussentijds gebruiken om winst mee te maken, of rente uit te sparen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:41 schreef geenaam het volgende:
Zoals rabobank, zelf helemaal niks over te klagen, zelfs met bkr registratie kan ik in debet staan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:42 schreef dubidub het volgende:
Postbank is gewoon een veredeld postkantoor, ga toch naa reen echte bank, die zijn er zat.
Klopt de postbank is sneller geworden, maar niet sneller dan andere, meeste uitzendbureau's en personeels afdelingen boeken nog steeds de postbank transactie's eerder om te compenseren, aangezien postbank nu op gewone snelheid verwerkt krijg jij het dus eerder.....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:37 schreef postmortum het volgende:
ik kreeg gisteren mijn salaris 3 dagen eerder dan normaal bij de rabobank![]()
Ik heb vorig jaar wat berichten gehad maar ben nog steeds niet geweest en ze zijn opeens opgehouden met aandringen, dus ik vind het wel welletjes, ze mogen niet eens zomaar om de id vragen (zie fok frontpage bericht).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:46 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vind het overigens ook zwaar irritant, moet nu ook langsgaan. Tijdsverspilling
bullshit verhaal, meer interpay die er tussen zitquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:19 schreef toyz80 het volgende:
[..]
Dit is normaal bij transactie's tussen 2 bank systemen. Niet vanwege de technische mogelijkheid maar vanwege rente, de banken kunnen dat geld dan tussentijds gebruiken om winst mee te maken, of rente uit te sparen.
Moet je bedenken wat die verdienen op die miljoenen transactie's per dag.
Daarom heb je bij elke bank ook een optie voor spoed, dan gebeurt het meteen maar betaal je dus wel extra voor de overboeking.
Als je niet weet waar je het over hebt, dan moet je je mond houden. Mensen die alleen hun lopende rekening en een spaarrekeningetje bij een bank hebben, KOSTEN EEN BANK GEWOON GELD.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:41 schreef donald_dick het volgende:
je levert bijna al je geld aan de bank? daarmee beleggen ze enzo! [afbeelding]
Als dat zo is, waarom doen ze het dan? Negen van de tien mensen heeft alleen maar een betaalrekening en een spaarrekening.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:11 schreef vigier het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt, dan moet je je mond houden. Mensen die alleen hun lopende rekening en een spaarrekeningetje bij een bank hebben, KOSTEN EEN BANK GEWOON GELD.
je kan een gsm gesprek niet zomaar scannen!quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:21 schreef PimpNLimp het volgende:
[..]
Die shit is wel fraudegevoelig; criminelen scannen gebieden af en stelen jouw girofooncode mocht je op dat moment verbinding maken met girofoon. Internetbankieren is veel veiliger.
Overmaken naar bank voor 08:00 staat erop de volgende dag. (uitgeprobeert)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 09:03 schreef Specialisme het volgende:
Echt kut die Postbank, met alles rekken ze.
Overmaken van eigen spaarrekening naar priverekening zelfs.
Geef mij maar Abn of Rabo
Hoe kom je daar nu bijquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:13 schreef Djeez het volgende:
Postbank is kut. Mijn vorige baas maakte het loon altijd pas op de laatste werkdag van de maand over. Mijn collega' s die een normale bank hadden, hadden het gelijk binnen, ik moest een week wachten op mijn loon. Toen ging ik naar ABN-AmRo, en ik had het geld ook op de laatste dag. Postbank houdt bij elke transactie het geld een paar dagen vast, om zo nog wat extra rente te pakken.
Mensen weigeren? Dat gaat ook zo maar niet. Daarnaast is een klant die geld kost een klant met potentieel: hij kan geld op gaan leveren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Als dat zo is, waarom doen ze het dan? Negen van de tien mensen heeft alleen maar een betaalrekening en een spaarrekening.
Nou, eerder bepaalde mogelijkheden die niets opleveren niet langer aanbieden. Geen weldenkend bedrijf verkoopt producten die enkel verlies geven...quote:
Het merendeel levert echter niets op als ik jouw stelling moet geloven.quote:Dat gaat ook zo maar niet. Daarnaast is een klant die geld kost een klant met potentieel: hij kan geld op gaan leveren.
Postbank heeft overal een controle op, zodat het geld altijd juist aankom / afgeschreven wordt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:37 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
alleen als je geld overboekt van je "normale" rekening naar een spaarrekening duurt dat 4 dagen.
als je geld stort duur dat ook 2 dagen.
bij de fortisbank is dat meteen geregeld.
waarom bij de fortisbank wel en bij de postbank niet.
Mijn toenmalige baas heeft een ABN-account, vandaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:15 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij
ik krijg loon bv op de 24 dan staat het erop op de 24 05:00 zelf gecontroleerd!
PB is juist razendsnel.
Dan zou ik toch maar eens bij jullie in het bedrijf rond gaan vragen dan. Er worden HEEL VEEL producten "verkocht" die verliesgevend zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, eerder bepaalde mogelijkheden die niets opleveren niet langer aanbieden. Geen weldenkend bedrijf verkoopt producten die enkel verlies geven...
[..]
Het merendeel levert echter niets op als ik jouw stelling moet geloven.
Hoezo 'verkocht' tussen aanhalingstekens? Je betaalt bijna dertig euro per jaar voor een rekening. De ING-groep maakt enorme winsten, dus ik vermoed dat het wel een beetje meevalt. Het zal ongeveer net zo werken als met supermarkten: er zijn enkele productgroepen (bv. brood) waarop verlies gedraaid wordt, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de duizenden producten die wel een flinke winst opleveren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:43 schreef vigier het volgende:
[..]
Dan zou ik toch maar eens bij jullie in het bedrijf rond gaan vragen dan. Er worden HEEL VEEL producten "verkocht" die verliesgevend zijn.
Weet je haar naam? Zo nee, volgende keer opschrijven. Dat is geen manier om met klanten om te gaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:51 schreef Bond het volgende:
* Bond ook klaagt over postbank.
ik had zo'n bankpas naja prima, ineens deed dat ding het niet meer toen ik een tv wilde pinnen (pinpas licht bijna altijd thuis). Dus ik wilde een nieuwe moet je duur nummer bellen zeggen ze doodleuk dat het 7,5 kost (geen groot bedrag maar ik heb dat pasje toch niet gemold) dus krijg ik een nieuwe (komt 1 dag voordat ik op vakantie ga binnen). Dus ik meteen proberen te pinnen, deed dat tering niks. Ik weer aan de lijn met die miep, dus ik zo ik ga morgen op vakantie en nieuwe pas doet het ook niet. Zegt ze dat is niet mijn probleem, niet jouw probleem?? jij werkt voor postbank ik niet. Zegt ze stuur ik wel een nieuwe op. Dus ik weer, heel handig ja kan ik ook zo makkelijk pinnen op me vakantie hoe moet ik nu aan geld komen?? Zegt ze niet mijn probleem en hangt ze op. (gelukkig konden anderen wel pinnen dus er was wel geld) Kom ik terug nieuwe pas, testen ja die doet het. wat wil nu hebben ze voor die nieuwe pas WEER 7,50 afgeschreven. AAAARG
Zoiets heb ik ook een paar keer meegemaakt! Vervelend ...quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:41 schreef geenaam het volgende:
DUHHH dat zeg ik dus. Veel klanten leveren weinig op, aangezien ze de voor de bank interessante producten/diensten niet afnemen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo 'verkocht' tussen aanhalingstekens? Je betaalt bijna dertig euro per jaar voor een rekening. De ING-groep maakt enorme winsten, dus ik vermoed dat het wel een beetje meevalt. Het zal ongeveer net zo werken als met supermarkten: er zijn enkele productgroepen (bv. brood) waarop verlies gedraaid wordt, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de duizenden producten die wel een flinke winst opleveren.
Ik geloof je alleen niet wanneer je zegt dat mensen die enkel een betaalrekening en een spaarrekening hebben, de bank geld kosten. Ik schat dat de Postbank ettelijke miljoenen van dergelijke klanten heeft (de meerderheid zou ik zelfs denken). Als die allemaal geld zouden kosten, zou de PB wel erg dom bezig zijn...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:32 schreef vigier het volgende:
[..]
DUHHH dat zeg ik dus. Veel klanten leveren weinig op, aangezien ze de voor de bank interessante producten/diensten niet afnemen.
Daar heb ik dan ook al vaak over geklaagd... de eerste keer was al een jaar of 4 geleden maar het is nog niet veranderd. Wat is er zo moeilijk aan om in het weekend ook de batch erdoorheen te jassen, of zelfs om het realtime te doen? Het kan toch niet meer tegenwoordig dat het betalingsverkeer in het weekend gewoon stilstaat?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:59 schreef Isegrim het volgende:
Dat is bij de PB een klacht die bovenaan de top tien staat, Scorpioen. Ik vermoed dat het wel gaat veranderen.
Ik begrijp het ook niet helemaal, want andere overboekingen worden wel verwerkt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:07 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Daar heb ik dan ook al vaak over geklaagd... de eerste keer was al een jaar of 4 geleden maar het is nog niet veranderd. Wat is er zo moeilijk aan om in het weekend ook de batch erdoorheen te jassen, of zelfs om het realtime te doen? Het kan toch niet meer tegenwoordig dat het betalingsverkeer in het weekend gewoon stilstaat?
Jawel want daarvoor heb je nog altijd het pasje nodig. Of je moet het pasje uitlezen en kopieren. Dat was eerst ook relatief makkelijk maar dat is nu wat moeilijker gemaakt, door de aangepaste pas-opening waar je niet meer makkelijk een reader kan inbouwen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:04 schreef Isegrim het volgende:
Niet onveiliger dan een pinautomaat dan toch...?
Alles wat Fries is, is sowieso al erg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zat trouwens eerst bij de Friesland Bank.Dát was pas erg.
Da's nou ook weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Alles wat Fries is, is sowieso al erg.
jups idd ik ben ook een keer zo'n bedrag kwijt geraakt en moest er meer als 2 maanden op wachten ze wisten gewoon niet waar t was!!!! en ik maar boze brieven schrijven en nooit een reactie gehad......k zit nu lekker bij de rabo en uit principie doe ik helemaal nix meer bij de postbank als ik moet pinnen loop ik liever stukje om ipv bij postbank te pinnen!!!!!!!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:41 schreef geenaam het volgende:
maakt toch geen zak uit man. Je moet toch net zo lang met je salaris doen als je collega´s?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:13 schreef Djeez het volgende:
Postbank is kut. Mijn vorige baas maakte het loon altijd pas op de laatste werkdag van de maand over. Mijn collega' s die een normale bank hadden, hadden het gelijk binnen, ik moest een week wachten op mijn loon. Toen ging ik naar ABN-AmRo, en ik had het geld ook op de laatste dag. Postbank houdt bij elke transactie het geld een paar dagen vast, om zo nog wat extra rente te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |