klopt niet, carnaval begint altijd op een zondagquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:10 schreef dndiek het volgende:
Soempie +1
Ik denk hetquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
LOL. Telepathie, Soempie?
Het gaat om de dinsdag. Als carnaval op dinsdag eindigt is het 40 dagen anar Pasen toe.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:11 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
klopt niet, carnaval begint altijd op een zondag
Het is niet "als" carnaval eindigt... Da's altijd op dinsdag, dacht ik. Maar de redenatie klopt wel hoorquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Palau het volgende:
[..]
Het gaat om de dinsdag. Als carnaval op dinsdag eindigt is het 40 dagen anar Pasen toe.
Als in betekenis van wanneer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Het is niet "als" carnaval eindigt... Da's altijd op dinsdag, dacht ik. Maar de redenatie klopt wel hoor
dat is ook niet waar, ik ga het even opzoeken. De datum van carnaval (begint altijd op een zondag) wordt bepaals aan de hand van Pasen. Hiervandaan wordt er zeven weken terug geteld voor de eerste carnavalsdag, dus een zondag. Jij hebt het over een dinsdag, bovendien wou je toch de officiele begindatum (ten minste dat haalde ik uit je vraag)quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Palau het volgende:
[..]
Het gaat om de dinsdag. Als carnaval op dinsdag eindigt is het 40 dagen anar Pasen toe.
Carnaval is in Brabant 4 dagen hoor. En de dinsdag en pasen schelen dacht ik 40 dagen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:16 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dat is ook niet waar, ik ga het even opzoeken. De datum van carnaval (begint altijd op een zondag) wordt bepaals aan de hand van Pasen. Hiervandaan wordt er zeven weken terug geteld voor de eerste carnavalsdag, dus een zondag. Jij hebt het over een dinsdag, bovendien wou je toch de officiele begindatum (ten minste dat haalde ik uit je vraag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |