Het is niet "als" carnaval eindigt... Da's altijd op dinsdag, dacht ik. Maar de redenatie klopt wel hoorquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Palau het volgende:
[..]
Het gaat om de dinsdag. Als carnaval op dinsdag eindigt is het 40 dagen anar Pasen toe.
Als in betekenis van wanneer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Het is niet "als" carnaval eindigt... Da's altijd op dinsdag, dacht ik. Maar de redenatie klopt wel hoor
dat is ook niet waar, ik ga het even opzoeken. De datum van carnaval (begint altijd op een zondag) wordt bepaals aan de hand van Pasen. Hiervandaan wordt er zeven weken terug geteld voor de eerste carnavalsdag, dus een zondag. Jij hebt het over een dinsdag, bovendien wou je toch de officiele begindatum (ten minste dat haalde ik uit je vraag)quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Palau het volgende:
[..]
Het gaat om de dinsdag. Als carnaval op dinsdag eindigt is het 40 dagen anar Pasen toe.
Carnaval is in Brabant 4 dagen hoor. En de dinsdag en pasen schelen dacht ik 40 dagen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:16 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dat is ook niet waar, ik ga het even opzoeken. De datum van carnaval (begint altijd op een zondag) wordt bepaals aan de hand van Pasen. Hiervandaan wordt er zeven weken terug geteld voor de eerste carnavalsdag, dus een zondag. Jij hebt het over een dinsdag, bovendien wou je toch de officiele begindatum (ten minste dat haalde ik uit je vraag)
precies het is een aantal dagen en die sluiten aan op dat veertig dagen vasten, toch?quote:
jij zeurt hier. Hij vraagt hoe het bepaald wordt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:18 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dan moet je ook niet zeuren dat ik met een correct antwoord kom.
Ik vraag alleen hoe de datum van carnaval wordt bepaald...quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:18 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
dan moet je ook niet zeuren dat ik met een correct antwoord kom.
Succes. Uit de OP (de regels dus):quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:18 schreef Jayhawk het volgende:
Ik teken protest aan. Ik ben het er niet mee eens
.quote:De vraagsteller beslist wie het punt toebedeeld krijgt.
carnaval is meer dan alleen maar een avond je helemaal schijnheilig klem zuipen hoorquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:19 schreef dndiek het volgende:
[..]
Ik vraag alleen hoe de datum van carnaval wordt bepaald...![]()
maar altijd op een zondag,7 weken terug en je hebt het begin van carnaval. Carnaval is niet een dag!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:20 schreef Soempie het volgende:
pasen valt iedere dag op een andere datum.
Klopt. Oorspronkelijk was het een manier om de voorraad bederflijke waar op te krijgen voordat de vastenperiode begon.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:20 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
carnaval is meer dan alleen maar een avond je helemaal schijnheilig klem zuipen hoor
joh je meent hetquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:20 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
carnaval is meer dan alleen maar een avond je helemaal schijnheilig klem zuipen hoor
dat bedoel ik..en vastenperiode is 40 dagen tot aan pasen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Klopt. Oorspronkelijk was het een manier om de voorraad bederflijke waar op te krijgen voordat de vastenperiode begon.
je hoeft niet per se van de begindatum uit te gaanquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:21 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
maar altijd op een zondag,7 weken terug en je hebt het begin van carnaval. Carnaval is niet een dag!!
Scherpquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
Eigenlijk belachelijk:
Jezus wordt elk jaar op 25 december "geboren" en gaat elk jaar op een andere datum "dood". Niet echt consequent te noemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |