Als zij volledig tegen zijn zin besluit het kind te houden, vind ik dat hij wel het recht heeft er voor weg te lopen, als dat is wat hij wil.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:24 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? Als zij besluit het te houden dan ben je nog steeds vader. Daar wil en kun je toch niet voor weglopen?
Dat moet je wel over je hart kunnen krijgen. Ik heb helemaal geen kinderwens, maar als ik op zo'n manier vader zou worden dan zou ik er alles aan doen om te zorgen dat het kind zo goed mogelijk wordt opgevoed. Ik zou nooit met mezelf in het reine kunnen komen als ik niet in het leven van zo'n kind zou zijn. Maarja, dat ben ik.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als zij volledig tegen zijn zin besluit het kind te houden, vind ik dat hij wel het recht heeft er voor weg te lopen, als dat is wat hij wil.
ik zeg ook niet dat het gemakkelijk of vanzelfsprekend is, ik zeg alleen dat ik vind dat hij daartoe het recht heeft in mijn ogen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat moet je wel over je hart kunnen krijgen. Ik heb helemaal geen kinderwens, maar als ik op zo'n manier vader zou worden dan zou ik er alles aan doen om te zorgen dat het kind zo goed mogelijk wordt opgevoed. Ik zou nooit met mezelf in het reine kunnen komen als ik niet in het leven van zo'n kind zou zijn. Maarja, dat ben ik.
Je hoeft ook niet bij haar te blijven om het kind, het lijkt me echter dat je er wel moet zijn voor het kind, het is toch hoe je het ook wend of keert jouw kind, het heeft nergens om gevraagd en wordt ook maar op de wereld geschopt door een moeder die haar verantwoordelijkheden niet kent, het lijkt me dat je toch iets van verantwoordelijkheid moet nemen, al is het maar financieel en later als het wat ouder is een luisterend oor.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:02 schreef ItsAllOutThere het volgende:
Nee, maar ik laat mij niet dwingen om vader te worden..
De keus is aan haar om het te houden of niet. Ik kan niet dwingen maar ik laat me ook niet tot het vader worden dwingen. Ik gebruikte opzettelijk die condooms met de bedoeling dat te voorkomen en zoals eerder door iemand gezegd.. dit beslis je samen en ik ben het er niet mee eens.. Spijtig maar het is niet anders.. Heel simpel gezegd.. geen van beide zijn er klaar voor op het moment en zij zou het alleen houden omdat ze zo graag een tweede kind wilt en bang is dat ze zometeen te oud wordt maar zelf kan ze zich nauwelijks onderhouden met 1 kind.. laat staan 2.
Heeft trouwens al aangegeven dat als we ooit kinderen zouden nemen het zou moeten gebeuren voor haar 35 anders zou ze zich te oud vinden. Dus.. Haar kennende houdt ze het, maar ik laat me niet dwingen om te blijven..
Dacht je dat alles weer een beetje op de rails was met je vader.....krijg je dit!quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:43 schreef ItsAllOutThere het volgende:
Haar moeder die is van de oude indo stempel en vind elk kind in de familie best dat weet ik nu al.. Mijn ouders ga ik daar niet mee lastig vallen op het moment aangezien mijn vader net herstellend is van kanker en nou niet echt nog een zorg nodig heeft de god ganse dag..
Maar je gaf min of meer al aan dat arbortus voor haar waarschijnlijk geen optie is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:58 schreef ItsAllOutThere het volgende:
Nou abortus kan tot em met wek 11 toch?? Dus zou volgende week de laatste week zijn. Ik zit op het moment in belgie voor mijn stage en kan dit weekend niet naar NL toe anders had ik dat dan gadaan dus volgende week dan maar..
Als ze geen abortus wil dan ga je weg bij je vriendin en dan bemoei je je ook niet met het kind?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:03 schreef ItsAllOutThere het volgende:
Nee.. dat klopt ook, maar als ze dat zou willen..
Ik meen wel tot week 16. Zoek het op, geeft je wat rust en iets meer tijd. Gebruik die tijd om een beslissing te nemen waar je zelf helemaal achter staat. Als dat dezelfde is als die van je (ex?)vriendin, is het helemaal goed, natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:58 schreef ItsAllOutThere het volgende:
Nou abortus kan tot em met wek 11 toch?? Dus zou volgende week de laatste week zijn. Ik zit op het moment in belgie voor mijn stage en kan dit weekend niet naar NL toe anders had ik dat dan gadaan dus volgende week dan maar..
Ik heb even op de site van het rijk gekeken, het schijnt dus tot de 21 week te mogen, ruwweg tot het kind levensvatbaar is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:58 schreef ItsAllOutThere het volgende:
24 weken, jezus wat walgelijkquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb even op de site van het rijk gekeken, het schijnt dus tot de 21 week te mogen, ruwweg tot het kind levensvatbaar is.
Dat valt dus weer een beetje mee.
Kun je hier geen bijzonder verlof voor krijgen? Het lijkt me dat je werk hier ook onder te lijden heeft.
1 Hoe is zwangerschapsafbreking wettelijk geregeld in Nederland?
In Nederland kan een vrouw wanneer zij ongewenst zwanger is haar zwangerschap laten beëindigen. Volgens de wet is dit mogelijk voor zwangerschappen die niet langer hebben geduurd dan 24 weken. In de praktijk wordt veelal een termijn aangehouden van 21 weken en enkele dagen. Een reden hiervoor is dat artsen er zeker van willen zijn dat zij binnen de termijn blijven. In gevallen waarin de noodsituatie van de vrouw een medische oorzaak heeft, wordt de zwangerschap uiterlijk in de 24e week uitgevoerd. De behandeling vindt plaats in klinieken en ziekenhuizen die een vergunning hebben volgens de Wet Afbreking Zwangerschap (WAZ).
http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=MBZ460896#TOC_4 (bron)
Tja, mee eens, maar dit is de wet.quote:
IJzersterke opmerking!quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
moet je die dames eens vertellen dat de pil doorslkken tijdens de zwangerschap niet echt gezond is voor het kind, zul je zien dat ze nauwelijk in paniek raken....... omdat ze de pil helemaal niet slikten
quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:32 schreef FBIFile het volgende:
het is van een ander.
condooms werken 100 %, er zijn uitzonderingen, maar die bevestigen de regel .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |