FOK!forum / Lifestyle / verfvlekken op kleding na kappersbezoek
Zanawoensdag 26 juli 2006 @ 22:13
Ik was voor het eerst bij een bekende kapsalon. Ik had een cadeaubon ter waarde van 150 Euro voor een metamorfose gekregen. Tijdens het uitwassen van de bruine haarkleur uit mijn haar door een assistente is een grotere hoeveelheid water langs mijn hals en nek gelopen en achteraf zag ik dat mijn witte blouse op de rug nat was en bruine vlekken vertoonde (zeker op een oppervlakte van 20 x 20 cm ). Thuis merkte ik dat ook de kraag bruin was geworden van het spoelwater.
De kapper had een handdoek om mijn schouders gelegd en ik had ook een cape aan, maar toch is het gebeurd. Bij het opstaan zag ik dat ongeveer 1/3 van de ruglening van de stoel nat was. Toen ik de kapper erop aanspraak zei hij tegen mij dat de salon verzekerd is tegen zulke schade en dat hij een soort shampoo op de vlekken smeert, dat het mogelijk maakt dat de vlekken tijdens het wassen misschien volledig verdwijnen.
Ik was niet echt blij, ik was extra 1.5 uur met de trein gereisd om mijn cadeaubon in te wisselen en dan krijg je zoiets.
Natuurlijk kan altijd iets gebeuren en op het moment zelf kan de kapper niet zo heel veel doen, omdat het kwaad al is geschied.
Het is de eerste keer dat mij zoiets is overkomen en ik wil graag weten, wat jullie zouden verwachten hoe het afgehandeld wordt.
Ik heb dezelfde vraag ook op een kappersforum gesteld, maar ben benieuwd, wat klanten redelijkerwijs kunnen verwachten.
Maneki.Nekowoensdag 26 juli 2006 @ 22:29
stomerijvergoeding en als de vlekken er daar niet uitgaan zou ik wel de kosten van de blouse vergoed willen zien.
veldmuiswoensdag 26 juli 2006 @ 22:32
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
stomerijvergoeding en als de vlekken er daar niet uitgaan zou ik wel de kosten van de blouse vergoed willen zien.
Als het met die shampoo waar TS het over heeft eruit gaat, prima, maar anders idd dit.
Rottdogwoensdag 26 juli 2006 @ 22:34
Heb ooit is hetzelfde akkafietje gehad bij een kapper met mijn haar blonderen, mijn trui aan de achterkant was dus ook geblondeerd.

Mocht een nieuwe trui uitzoeken en die heeft de kapper betaalt gewoon netjes opgelost dus.
mvdlubbewoensdag 26 juli 2006 @ 22:46
Wat is het probleem? Hij geeft aan dat het mogelijk met shampoo op te lossen is en dat er, als dat niet lukt, gewoon een verzekering is.
Wat wil je nog meer, emotionele schadevergoeding?
Zanawoensdag 26 juli 2006 @ 23:10
Nu ja, het gaat om een "topkapsalon", de kapper heeft min of meer zijn excuus aangeboden en ze hebben mij naar huis gestuurd met een nog natte bruine vlek op mijn rug en het advies om het gewoon te wassen en als het dan nog erin zit, mocht ik ze weer bellen om het verder af te handelen met de verzekering, op zich is het dus “geregeld”.
Ik was zo overdonderd dat ik er in de winkel ook niet aan dacht om een vergoeding voor de stomerij te vragen en eigenlijk kon ik ook pas thuis de schade goed zien.
mvdlubbewoensdag 26 juli 2006 @ 23:12
Ja goed, als je wil dat ze je reet likken om hun excuses duidelijk te maken moet je wat alerter zijn als het gebeurt he. En niet thuis pas met de ideëen komen.

Technisch gezien lijkt de oplossing me niet slecht. Als je nu erna direct naar een afspraak moest ofzo, dan was het lastiger natuurlijk maar dan had je dat daar ook aangegeven.
Zanawoensdag 26 juli 2006 @ 23:20
wat maakt het uit of je een afspraak hebt of niet, je wilt in elk geval zeker niet vrijwillig met vlekken op de kleding de kapper verlaten.
mvdlubbewoensdag 26 juli 2006 @ 23:25
En toch heb je het gedaan. Ondanks het feit dat de verzekering al ter sprake kwam.

Maar je had liever de kapsalon verlaten zonder shirt? Of dat ze een shirt voor je waren gaan kopen? Wat wil je nu bereiken. Dat allerlei mensen zeggen hoe verschrikkelijk traumatisch het moet zijn geweest om met een bruine vlek over straat te gaan? En dat je nu heftige schadevergoedingen moet krijgen? Als die kapper onbeschoft was ga je er niet meer heen. Simpel toch.
Zanawoensdag 26 juli 2006 @ 23:28
ik wou gewoon weten, hoe zo een probleem normaal wordt opgelost, want ik ben zeker niet de eerste dier het overkomt
moussydonderdag 27 juli 2006 @ 00:15
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef Zana het volgende:
ik wou gewoon weten, hoe zo een probleem normaal wordt opgelost, want ik ben zeker niet de eerste dier het overkomt
nou, zoals ze het je aangeboden hebben

Wees blij dat ze niet in je oor geknipt hebben.
Zanadonderdag 27 juli 2006 @ 01:23
hm, je hebt gelijk, er zijn ergere dingen
mvdlubbedonderdag 27 juli 2006 @ 21:50
Oh, een vrouw moest het zeggen.
Zeg dat dan meteen! .
Zanadonderdag 27 juli 2006 @ 22:27
sommige dingen lijken erger op het moment dat je ze meemaakt, later lach je erover, ik heb nu in elk geval een goed verhal over mijn tripje naar een topkapper...
dat ik iets wat teleurgesteld ben van de reactie van de kapper zou je kunnen verglijken met de volgende situatie. Je hebt een tafel bij een goed (en duur) restaurant besteld, dit gebeurt niet zo vaak, misschien een keer per jaar, en je verheug je op een leuke avond. Per ongeluk laat de bediening een glas rode wijn op je vallen. Niets aan te doen, kan gebeuren. De bediening verontschuldigt zich en zegt tegen je, hier is de rekening voor het eten en probeer maar thuis de vlek eruit te krijgen. Als het niet lukt, kun je mij altijd nog bellen, dan regelen wij iets met de verzekering. Het eten is net zo lekker geweest als altijd, maar toch heeft je leuke avond een deukje opgelopen.
Cyanvrijdag 28 juli 2006 @ 00:43
Tja maar er bestaat geen tijdmachine waardoor je terug in de tijd kan gaan en waardoor dit niet had hoeven gebeuren. Dus helaas ... maar zelfs de beste kappers or what ever maken fouten aangezien het allemaal mensen zijn
Pure-Poisonvrijdag 28 juli 2006 @ 13:33
Heb je je kleding nu schoon gekregen eigenlijk?
releazevrijdag 28 juli 2006 @ 13:46
Ik krijg het gevoel dat je zit te vissen naar een ander antwoord dan "zo doen ze dat nou eenmaal". Ben je van slag omdat de topkapper in dit soort dingetjes toch niet zo verschilt van de gewone kapper? Een illusie minder? Jeetje waar geef ik me geld aan uit, gelukkig was het een waardebon?
Zanavrijdag 28 juli 2006 @ 14:15
mijn blouse heeft geen vlekken meer, gelukkig was het wit en katoen en kon ik bij hogere temperatuur wassen en met bleek aan de gang, er zijn ook nog een paar kleinere plekken op mijn BH en die zijn nog een beetje zichtbaar, maar ja dat is niet zo een drama

en ja, ik heb zeker een illusie minder, ik geef bij een verglijkbaar geval de volgende keer direct aan, dat ik verwacht dat ze de stomerij vergoeden, want haarverf is geen biertje dat over je broek is gevallen en waar je zeker weet dat er geen vlek blijft
Ebayzo.nlvrijdag 28 juli 2006 @ 15:03
Nou meid, de kindertjes in Afrika zullen blij zijn dat je witte shirtje weer schoon is. Zal het slapen lukken vannacht denk je, of was deze hele ervaring té traumatisch?
Zanavrijdag 28 juli 2006 @ 15:07
wat lief dat je zo meelevend bent, ebayzo.nl
Pure-Poisonvrijdag 28 juli 2006 @ 15:28
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef Zana het volgende:
mijn blouse heeft geen vlekken meer, gelukkig was het wit en katoen en kon ik bij hogere temperatuur wassen en met bleek aan de gang, er zijn ook nog een paar kleinere plekken op mijn BH en die zijn nog een beetje zichtbaar, maar ja dat is niet zo een drama

en ja, ik heb zeker een illusie minder, ik geef bij een verglijkbaar geval de volgende keer direct aan, dat ik verwacht dat ze de stomerij vergoeden, want haarverf is geen biertje dat over je broek is gevallen en waar je zeker weet dat er geen vlek blijft
Gelukkig heeft je blouse geen vlekken meer.Mijn schoonzus die een kapsalon geeft in dit soort(zeldzame)gevallen een hoofdmassage ofzo kado,mocht je de vlekken er zelf niet uit krijgen dan krijg je de stomerij of het kledingstuk vergoed.Het is verveelend als zoiets gebeurd maar zoals eerder vermeld het zijn ook mensen!
Zanavrijdag 28 juli 2006 @ 16:01
Bedankt Pure-Poison, aan dit post heb ik echt iets.
Op het kappersforum vonden ze het bijna allemaal raar, dat ik als klant niet echt gelukkig ben, wanneer ik weggestuurd wordt met “probeer eerst maar zelf om de vlekken eruit te krijgen”. Ze verwijten mij dat ik alleen maar uit ben op een hoge schadevergoeding, dat is echt niet zo. Ik denk wel dat het helpt, wanneer een kapper zich een beetje meelevend opstelt en misschien iets kleins aanbiedt als compensatie voor de schrik, verglijkbaar met als wanneer je een drankje op kosten van het huis krijgt, wanneer in een restaurant iets niet helemaal goed gaat. Nu gaat de klant de deur uit met vieze kleding en met het gevoel "de kapper heeft een foutje gemaakt en ik mag het zelf ook nog opknappen".
Pure-Poisonvrijdag 28 juli 2006 @ 16:08
Ja je probeerd toch de schade een beetje te verzachten en de klant toch nog een positief gevoel mee te geven.Bij welke kapsalon ben je geweest als ik vragen mag en was je wel tevreden over het kapsel zelf?
Zanavrijdag 28 juli 2006 @ 16:45
ik wil de naam van de kapper niet op Fok neerzetten, want ik wil niemand in diskrediet brengen en misschien was het eenmalig en lossen ze het in ander gevallen wel "beter" op, maar het ging om een "bekende" kapsalon, ik heb voor mijn cadeaubon van 150 Euro kleuradvies, verven, highlights, knippen en drogen (en vlekken op mijn blouse) gekregen, ach ja en twee kopjes thee…en met mijn kapsel en de kleur ben ik tevreden (maar ik moet toegeven dat ik als niet-professioneel niet direct het verschil met een gewone kapper zie)
Cyanvrijdag 28 juli 2006 @ 16:53
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:01 schreef Zana het volgende:
Bedankt Pure-Poison, aan dit post heb ik echt iets.
Op het kappersforum vonden ze het bijna allemaal raar, dat ik als klant niet echt gelukkig ben, wanneer ik weggestuurd wordt met “probeer eerst maar zelf om de vlekken eruit te krijgen”. Ze verwijten mij dat ik alleen maar uit ben op een hoge schadevergoeding, dat is echt niet zo. Ik denk wel dat het helpt, wanneer een kapper zich een beetje meelevend opstelt en misschien iets kleins aanbiedt als compensatie voor de schrik, verglijkbaar met als wanneer je een drankje op kosten van het huis krijgt, wanneer in een restaurant iets niet helemaal goed gaat. Nu gaat de klant de deur uit met vieze kleding en met het gevoel "de kapper heeft een foutje gemaakt en ik mag het zelf ook nog opknappen".
Oke maar wat had je dan gewild? Ik bedoel, een hoofdhuidmassage is lekker maar lost het probleem niet op. Korting op de behandeling? Had geen verschil gemaakt want die vlekken zaten toch al in je blouse en je betaalde met een tegoedbon.
quote:
Nu gaat de klant de deur uit met vieze kleding en met het gevoel "de kapper heeft een foutje gemaakt en ik mag het zelf ook nog opknappen".
Ja dat is vervelend maar ze hadden je blouse ook niet ter plekke kunnen uitwassen of naar de stomerij kunnen brengen. Ze hebben aangeboden om eventuele kosten te vergoeden en meer hadden ze denk ik ook niet kunnen doen.

Ik denk dat je je iets teveel hebt voorgesteld van je bezoek aan een topkapper. Maar het blijft gewoon een kapper met misschien net een beetje extra advies.
Coconutvrijdag 28 juli 2006 @ 18:38
En voortaan als je naar de kapper gaat niet meer iets met een kraag of capuchon (en ook geen lichte kleur) aandoen
Zanavrijdag 28 juli 2006 @ 18:49
dat kloppt, maar de vlekken waren ook op een ander shirt gekomen waarschijnlijk, misschien had je ze minder gezien
nu ja misschien moeten ze voor donkerhaarige vrouwen zwarte shirtjes als toegangseis bij de kapper invoeren en voor blonde vrouwen iets geels ?
2L0w4Zer0vrijdag 28 juli 2006 @ 19:30
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:46 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat wil je nog meer, emotionele schadevergoeding?
Nou in Amerika had je hier miljoenen dollars voor kunnen krijgen hoor, voor de opgelopen emotionele schade ten gevolge van een zeer traumatische ervaring.