Hoi, ik ben nu al zo een 3 maanden werkzaam bij een werkgever en in die periode zijn er heel wat dingen gebeurd met mij waardoor ik niet lekker in mijn vel kwam te zitten.
Hierdoor ben ik 2 keer eerder een dagje ziek geweest.
Nu heb ik sinds een paar dagen de griep en dat heb ik ook doorgegeven aan mijn managers, en ben ik afgelopen zondag naar huis toegestuurd omdat het echt niet meer houdbaar was (ik zag gewoon alles voor me ogen draaien).
gisteren toch weer geprobeerd om te gaan werken en kwam een van me managers naar me toe die er die dagen daarvoor helemaal niet was en dus ook niet weet dat ik de griep heb.
En die vroeg wat er aan de hand was omdat ik wat fouten had gemaakt op het werk...waarop ik uitlegde dat ik niet goed in me vel zat en dat ik ook nog eens ziek was en onder de medicijnen zit.
Hij zei echter dat dit geen reden mocht wezen om fouten te maken , maar ik ben van mening waar mensen werken worden fouten gemaakt en ik gaf toe dat ik wat fouten had gemaakt.
Hij zei dat ik de volgende dag als ik op het werk zou komen me medicijnen mee moest nemen zodat hij daarnaar kon kijken.
Ziek als ik me al voelde ging ik weer naar huis want de einde van mijn dienst zat erop, heb thuis wat gelegen op de bank en me warme maaltijd opgegeten.
waarna ik dus krampen voelde in mijn maag en ik aan de dunne zat en de hele tijd overgaf.
Uiteindelijk dus naar mijn werk gebeld en kreeg iemand aan de telefoon waarbij ik me ziekmelde en de reden doorgaf.
Enkele minuten later rinkelt mijn mobiele telefoon en heb ik mijn woedende manager aan de telefoon,
dat hij net een gesprek heeft gehad met mij en of ik toen al niet wist dat ik morgen niet zou komen.
Na hem te hebben uitgelegd van datgene wat er aan de hand is dat ik dus al enkele dagen grieperig ben maar dat het nu toch echt losbarst...
zegt hij doodleuk tegen mij dat ik morgen maar op het werk moest komen en we het wel zouden bekijken of het ging.
waarna ik hem dus duidelijk maakte dat ik mij al ziek heb gemeld bij zijn en mijn collega en dat ik zelf wel kan beslissen of ik ziek genoeg ben om thuis te blijven of niet en dat hij wel controle mag langs sturen (ben echter echt ziek).
zei hij dat hij wel een groot probleem had want dit zou dan de 4de keer wezen dat ik me had ziek gemeld en hij had maar 2 cassieres zitten dan (schiphol restaurant) en dat hij weer eens geld mocht gaan neerlappen omdat ik ziek ben.
en dat de managers met elkaar overlegden (als dat het geval was dan wist hij allang dat ik ziek was, en zo zijn er wel meer dingen voor gevallen) waarvan ik dus weet dat dit niet het geval is.
En uiteindelijk zei hij dus we hadden je niet eens door je proeftijd mogen laten gaan maar in goed vertrouwen hebben wij dat toch gedaan.
Mijn klaagpunt is dus als ik ziek ben dan beslis ik zelf wel of ik ziek genoeg ben.
Neem genoeg mensen aan en ontsla niet gelijk iedereen waarvan zijn of haar kop je niet aanstaat, zodat je ook genoeg mensen hebt als het druk is en je zieken of uitvallers hebt.
Overleg beter met elkaar als managers zijnde
life is like a present you never know what is in it