abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40199121
Hoi, ik ben nu al zo een 3 maanden werkzaam bij een werkgever en in die periode zijn er heel wat dingen gebeurd met mij waardoor ik niet lekker in mijn vel kwam te zitten.
Hierdoor ben ik 2 keer eerder een dagje ziek geweest.
Nu heb ik sinds een paar dagen de griep en dat heb ik ook doorgegeven aan mijn managers, en ben ik afgelopen zondag naar huis toegestuurd omdat het echt niet meer houdbaar was (ik zag gewoon alles voor me ogen draaien).
gisteren toch weer geprobeerd om te gaan werken en kwam een van me managers naar me toe die er die dagen daarvoor helemaal niet was en dus ook niet weet dat ik de griep heb.
En die vroeg wat er aan de hand was omdat ik wat fouten had gemaakt op het werk...waarop ik uitlegde dat ik niet goed in me vel zat en dat ik ook nog eens ziek was en onder de medicijnen zit.
Hij zei echter dat dit geen reden mocht wezen om fouten te maken , maar ik ben van mening waar mensen werken worden fouten gemaakt en ik gaf toe dat ik wat fouten had gemaakt.
Hij zei dat ik de volgende dag als ik op het werk zou komen me medicijnen mee moest nemen zodat hij daarnaar kon kijken.
Ziek als ik me al voelde ging ik weer naar huis want de einde van mijn dienst zat erop, heb thuis wat gelegen op de bank en me warme maaltijd opgegeten.
waarna ik dus krampen voelde in mijn maag en ik aan de dunne zat en de hele tijd overgaf.
Uiteindelijk dus naar mijn werk gebeld en kreeg iemand aan de telefoon waarbij ik me ziekmelde en de reden doorgaf.
Enkele minuten later rinkelt mijn mobiele telefoon en heb ik mijn woedende manager aan de telefoon,
dat hij net een gesprek heeft gehad met mij en of ik toen al niet wist dat ik morgen niet zou komen.
Na hem te hebben uitgelegd van datgene wat er aan de hand is dat ik dus al enkele dagen grieperig ben maar dat het nu toch echt losbarst...
zegt hij doodleuk tegen mij dat ik morgen maar op het werk moest komen en we het wel zouden bekijken of het ging.
waarna ik hem dus duidelijk maakte dat ik mij al ziek heb gemeld bij zijn en mijn collega en dat ik zelf wel kan beslissen of ik ziek genoeg ben om thuis te blijven of niet en dat hij wel controle mag langs sturen (ben echter echt ziek).
zei hij dat hij wel een groot probleem had want dit zou dan de 4de keer wezen dat ik me had ziek gemeld en hij had maar 2 cassieres zitten dan (schiphol restaurant) en dat hij weer eens geld mocht gaan neerlappen omdat ik ziek ben.
en dat de managers met elkaar overlegden (als dat het geval was dan wist hij allang dat ik ziek was, en zo zijn er wel meer dingen voor gevallen) waarvan ik dus weet dat dit niet het geval is.
En uiteindelijk zei hij dus we hadden je niet eens door je proeftijd mogen laten gaan maar in goed vertrouwen hebben wij dat toch gedaan.
Mijn klaagpunt is dus als ik ziek ben dan beslis ik zelf wel of ik ziek genoeg ben.
Neem genoeg mensen aan en ontsla niet gelijk iedereen waarvan zijn of haar kop je niet aanstaat, zodat je ook genoeg mensen hebt als het druk is en je zieken of uitvallers hebt.
Overleg beter met elkaar als managers zijnde
life is like a present you never know what is in it
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:03:55 #2
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_40199212
Cassière
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_40199224
Gewoon naar je werk gaan en de boel onder kotsen
Wedde dat je zo weer naar huis mag.
pi_40199241
Tja, ik ken t, bij de appie hier in hoofddorp hebben we ook een groot gebrek aan communicatie.

Iig beterschap meid komt allemaal goed
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_40199294
Kadoter je kan wel lachen maar ik ben niet alleen cassiere, ik ben gewoon werkzaam in een restaurant op schiphol met een centrala kassa...
waar ook weleeens werkzaamheden achter moeten gebeuren dus.
pi_40199385
Restaurant beheren - zieke mensen laten werken.

Goede manager.

Ze moeten daar dan wel heeeeeeel gezonde dingen verkopen.

Waar kun je die Keurmeester Rob bereiken?
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:31:15 #7
37811 hemmes
Prietprater
pi_40200151
Als ik jou was zou ik eens de arbeidsinspectie op hun dak afsturen. Dit kan natuurlijk niet!

Arbo bellen zou ik zeggen!
Praatprieter
pi_40200273
Jij hebt het recht om je ziek te melden dus je baas moet niet zeuren, anders ontslaat ie je maar.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:36:55 #9
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_40200363
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:06 schreef Stampurtjuh het volgende:
Kadoter je kan wel lachen maar ik ben niet alleen cassiere, ik ben gewoon werkzaam in een restaurant op schiphol met een centrala kassa...
waar ook weleeens werkzaamheden achter moeten gebeuren dus.
Foto?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 juli 2006 @ 13:37:38 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40200389
Schijt/kots het bureau van je baas onder En vraag dan vriendelijk of je naar huis mag.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:44:55 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40200680
Die holtoer heeft niet eens te beslissen of jij thuisblijft. Dat beslis jij zelf, eventueel in overleg met een (dedrijfs)arts. En dat hij jouw medicijnen wil zien is helemaal belachelijk, hij heeft daar ten eerste geen verstand om daar een oordeel over te geven en ten tweede is het een grove inbreuk op je privacy. Kan je niet naar zijn chef gaan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:23:30 #12
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40233849
Waarom zit je niet zo lekker in je vel?
pi_40234072
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:03 schreef kadoter het volgende:
Cassière
En welke geweldige baan heb jij dan kneus?
pi_40234423
Vind het maar een jankverhaal, het spijt me dat ik het zeg. "Ik bepaal zelf wel of ik ziek genoeg ben of niet." Hierdoor blijven dus heel veel mensen thuis die veel geld kosten. Er zijn veel mensen die zich al erg snel ''ziek'' voelen en zich een keer of 4, 5 per jaar ziek melden.

Als je na drie maanden al zulk gezeur hebt iedere keer kan ik me voorstellen dat je baas dit zegt. Er zitten genoeg klaplopers bij die om de haverklap ziek zijn. Ik zeg niet dat je er zelf een bent, maar anders ben je gewoon de dupe van een trieste mentaliteit van je voorgangers.

Als je daar nu al jaren zou werken en altijd goed werk zou leveren zou het een ander verhaal zijn, maar blijkbaar ben je er nog niet in geslaagd een goede indruk achter te laten. Trek dan je conclusies en zoek een andere baan.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:51:12 #15
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_40234696
Je zegt dat je na je werk een maaltijd at en daarna krampen kreeg.
Daarna bel je op naar je werk dat je ziek bent terwijl je de volgende dag pas hoeft te werken.

Idd nogal een jankverhaal, volgens mij ben je zo'n type die echt heel vaak (al dan niet terecht ) ziek is.
Nogal irritant voor je collega's die jou werk dan erbij moeten doen, ik zou jou dus echt niet als collega willen hebben.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_40234881
Ik vind dat je niet handig bezig bent.
Je gaat keer op keer ziek naar je werk zodat je fouten maakt en halverwege de dag naar huis gestuurd moet worden.
Dat wordt terecht niet gewaardeerd. Jij denkt waarschijnlijk dat je heel stoer bent en dat iedereen het fijn vindt dat je toch komt. Nee dus, want als je aanwezig bent wil men 100% op je kunnen rekenen. Aanwezig zijn en ziek op een krukje zitten is NIET genoeg.
En als je dat dan ook nog een aantal keer achter elkaar doet zonder één keer echt uit te zieken...
dan weet men dus gewoon NIET wat men aan jou heeft, want je kwakkelt er wekenlang bij zonder beter te worden...
en dan ook nog met een zieke kop een discussie met een manager aangaan terwijl je je niet lekker voelt.

Dus: Gewoon één keer uitzieken. Daarna ben je beter. Klaar.
pi_40235400
Ben ik even blij dat ik doorstudeer. Ik zie mezelf al als vakkenvuller van de C1000
pi_40237938
Leuker werk zoeken en wegzwezen. Het gore lef nog om die medicijnen te vragen!
Maar niet weggaan voordat je een andere baan hebt, ga je niet impulsief gedragen door ineens weg te blijven, want dan krijg je natuurlijk geen cent.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:53:43 #19
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_40238512
volgens mij moet de TS gewoon die manager gaan vertellen dat hij die baan kan stoppen daar waar de zon niet schijnt...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_40239699
ja dat ga ik ook doen , maar inderdaad zoals eerder gezegd is ga ik wel eerst een andere baan zoeken.
maakt me niets uit of ik minder betaal het gaat mij erom of ik een leuke baan heb...
en op deze manier ga ik niet met plezier naar mijn werk.
en vindt hij het gek dat er zoveel zieken zijn, ze zetten ons heel erg onder druk (teveel werkzaamheden voor te weinig mensen).
mensen die daar al een jaar of 15 werken willen er zelfs weg en zijn daar ook bezig mee
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:12:59 #21
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_40247109
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En welke geweldige baan heb jij dan kneus?
Ik geef maar aan dat je bij bepaalde functies nou eenmaal sneller dit soort gezeik hebt.
Niet dat het dan minder plezierig is
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_40247280
Ik zou ontslag nemen, ga eervol weg. Ga niet door tot je ontslagen wordt, je merkt nu toch al dat ze niet om je geven, dat is dus geen bedrijf waar je moet blijven. Je vindt heus wel een andere baan.
pi_40247567
Al zou je bij mij werken zou ik jou er ook uit tiefen.

4 X ziek in 3 mnd
Problemen met je zelf. (psycisc in de knoop( kut /-/ werkt niet meer)

Je kost alleen maar geld en maakt nog fouten ook....
pi_40248165
het feit is dat het welgeteld mijn 2de keer zijn dat ik ziek ben maar dat hij daar 4 keer van maakt kan ik ook niets aan doen... heb ze verteld dat ik het die ene dag zou proberen namelijk, maar ja als het niet lukt houdt het op.

en ten tweede waar mensen werken worden fouten gemaakt, of wou er iemand hier op dit forum beweren dat hij nog nooit fouten in zijn leven heeft gemaakt? dan ben je namelijk wel heel erg schijnheilig
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:11:44 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40248531
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:42 schreef Metal_Mart het volgende:
Vind het maar een jankverhaal, het spijt me dat ik het zeg. "Ik bepaal zelf wel of ik ziek genoeg ben of niet." Hierdoor blijven dus heel veel mensen thuis die veel geld kosten. Er zijn veel mensen die zich al erg snel ''ziek'' voelen en zich een keer of 4, 5 per jaar ziek melden.

Als je na drie maanden al zulk gezeur hebt iedere keer kan ik me voorstellen dat je baas dit zegt. Er zitten genoeg klaplopers bij die om de haverklap ziek zijn. Ik zeg niet dat je er zelf een bent, maar anders ben je gewoon de dupe van een trieste mentaliteit van je voorgangers.
Ik kan me dat niet echt voorstellen. Als die manager twijfelt moet hij maar een bedrijfsarts langs sturen. Die heeft ook de kundigheid om vast te stellen of en hoe ziek iemand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')