Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!quote:Op maandag 31 juli 2006 09:28 schreef MeZZiN het volgende:
Ok. Suc6 er mee Goede C programmeurs willen niets liever dan C
Het heeft zijn charmesquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Had zelf wat pascal/asm ervaring toen naar C/C++ gegaan op de opleiding wat een feestquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskellquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
want een volwaardige game voor de Wii ontwikkelen, die ook nog eens geld gaat opleveren gaat je nooit lukken met twee personenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:20 schreef depax het volgende:
[..]
undecided yet.
Was er wel aan het denken eigelijk, maar dan moet het helemaal in de EULA van nintendo passen.
Dat was alang bekend.quote:
Ik heb een nieuwe: De wii = Xbox 1.2quote:Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat was alang bekend.
Gaan we het steeds over hetzelfde hebben in dit topic?
Get with the times!
Vind het hele hentai idee, nfi, sowieso vrij lame. Sinds de controller bekend is zijn er al minimaal 3278643568754068975490567241932432 mensen geweest die met het idee gekomen zijn. Daarbij is het nog maar de vraag of een westerling art kan maken die van de kwaliteit is van wat de japanners maken. Westerlingen die anime proberen te copieren ziet er meestal namelijk niet al te best uit. Plus dat ik en vast veel andere geen zin hebben om met een controller te kutten als ze eigelijk alleen maar pr0n willen zien (daarom wil iedereen die CG packs van die hentai games altijd hebben)quote:Op maandag 31 juli 2006 10:18 schreef depax het volgende:
[..]
En als nintendo nu geen hentai toelaat op de wii dan heb ik dus niks aan een klaar product daarom wacht ik eerst tot ik meer info van hun krijg met betrekking wat toegelaten is ect.
Moet wel ff hier op reageren kan het niet laten Java is niet traag ook niet voor GUI applicaties.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskell), maar nu snap ik het wel. Java heeft een veel nettere object-georienteerde structuur, dat komt een stuk beter overeen met de formele methodes die je hier leert. Jammer wel dat je met Java alleen trage kutprogramma's kunt schrijven.
Oh, Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:Oh dit was het Wii topic?.
En toen was het al niet leuk om te gebruikenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Goed gevondenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubesquote:
Begin mei was Ubisoft Red steel nog aan het bakken op gamecube devkits met wii motes erop aangeslotenquote:Op maandag 31 juli 2006 15:03 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubes
gewoon een grote fan op je gamecube en water koeling en overklokken maar instant Wiiiiiiii
quote:Thanks 'TheGuy' for the info!
Big shoutout must go out to the 'TheGuy' for this info!
*UPDATE* The dev mailed us and said he was shocked to see all these cries of 'fake', so he provided some more info to show he's not bluffing...
Broadway CPU
Broadway is Wii's CPU. Broadway functionality and specifications are as follows.
• Operating speed: 729 MHz
• Bus to main memory: 243 MHz, 64 bits (maximum bandwidth: 1.9 gigabytes/sec)
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 instruction cache
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 data cache (can set up 16-kilobyte data scratch pad)
• Superscalar microprocessor with six execution units (floating-point unit, branching unit, system regis
ter unit, load/store unit, two integer units)
• DMA unit (15-entry DMA request queue) used by 16-kilobyte data scratch pad
• Write-gather buffer for writing graphics command lists to the graphics chip
• Onboard 256-kilobyte 2-way set-associative L2 integrated cache
• Two, 32-bit integer units (IU)
• One floating point unit (FPU) (supports single precision (32-bit) and double precision (64-bit))
• The FPU supports paired single floating point (FP/PS)
• The FPU supports paired single multiply add (ps_madd). Most FP/PS instructions can be issued in
each cycle and completed in three cycles.
• Fixed-point to floating-point conversion can be performed at the same time as FPU register load and
store, with no loss in performance.
• The branch unit supports static branch prediction and dynamic branch prediction.
• When an instruction is stalled on data, the next instruction can be issued and executed. All instructions
maintain program logic and will complete in the correct program order.
• Supports three L2 cache fetch modes: 32-Byte, 64-Byte, and 128-Byte.
• Supports these bus pipeline depth levels: level 2, level 3, and level 4.
Reference Information: Broadway is upward compatible with Nintendo GameCube’s CPU (Gekko).
Hollywood GPU
Hollywood is a system LSI composed of a GPU and internal main memory (MEM1). Hollywood is clocked at 243 MHz. Its internal memory consists of 3 megabytes of embedded graphics memory and 24 megabytes of high speed main memory.
Hollywood includes the following.
• Graphics processing unit (with 3 megabytes of eDRAM)
• Audio DSP
• I/O Bridge
• 24 megabytes of internal main memory
• Internal main memory operates at 486 MHz.
Maximum bandwidth between Hollywood and internal main memory: 3.9 gigabytes per second
• Possible to locate a program here
Reference Information: Hollywood is similar to Nintendo GameCube’s Flipper and Splash components.
External Main Memory (MEM2)
Wii uses 64 megabytes of GDDR3 (MEM2) as external main memory. Like internal main memory, MEM2 can be accessed directly from Broadway and the GPU at high speed and has a peak bandwidth of 4 gigabytes/sec. Programs can also be placed in MEM2.
Reference Information: Nintendo GameCube ARAM is used as auxiliary memory for the DSP. The CPU and GPU did not have direct access to it.
Sommige mensen vinden specs en hardware nou eenmaal interesant.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef Erwtensoep het volgende:
who cares...
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden specs en hardware nou eenmaal interesant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |