abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 12:31:20 #176
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40319036
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, noem me een blinde fanboy maar ik vind op deze plaatjes Red Steel toch wel heel wat mooier dan the Matrix! Ben het wel met je eens dat art style veel belangrijker is dan polygonen of textures.
blinde fanboy
The line is a dot to you!
  zondag 30 juli 2006 @ 13:31:02 #177
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_40320754
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:31 schreef kepler het volgende:

[..]

blinde fanboy
Sorry maar die had hij moeten zien aankomen
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:37:34 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_40322425
And therefore, I take great pride in saying "Ich bin ein blinde fanboy!"

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:52:34 #179
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_40332490
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:55:38 #180
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_40332584
quote:
Jammer, toch elk jaar iets om naar uit te kijken. Zeker bij de launch van een nieuwe generatie consoles.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 30 juli 2006 @ 20:58:25 #181
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_40332681
Inderdaad. Ik keek al uit naar volgend jaar, veel speelbare Ps3 en Wii games
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:01:28 #182
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40332782
Komt wel iets anders voor in de plaats
Houd van een lijntje.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:06:21 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_40332928
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Komt wel iets anders voor in de plaats
Ja psies, het is wel jammer, maar het is geen ramp. Misschien nog wel beter, krijg je een meer constante stroom aan informatie, in plaats van een heel jaar wachten op een zo'n grote event.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:07:11 #184
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_40332959
Ik heb liever een grote climax
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 30 juli 2006 @ 22:23:08 #185
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_40335468
Wait till E3
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 30 juli 2006 @ 22:23:55 #186
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_40335495
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Komt wel iets anders voor in de plaats
Hopelijk iets waar het niet zo donker is ofzo.

Heel mooi licht enzo. Wit. Licht. Je weet toch.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 30 juli 2006 @ 23:15:10 #187
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_40337428
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:37 schreef speknek het volgende:
And therefore, I take great pride in saying "Ich bin ein blinde fanboy!"

[afbeelding]
_____________O_____________
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_40340645
The Wii Hardware

- Nintendo Wii’s ‘Broadway’ CPU operates at 729MHZ with a maximum bandwith of 1.9gbyte/sec.
- Nintendo Wii’s ‘HollyWood’ GPU is clocked at 243MHZ, the internal memory of it includes 3mb of embedded graphics memory and 24megabytes of high speed main memory.
- 64megabytes of GDDR3 (MEM2) as the external main memory. Just like the internal memory, it can be accessed from the CPU and GPU with a maximum bandwidth of 4gbytes/sec and can also store programs in the MEM2.
- The GPU of the Wii is identical to the GC’s but it is on average 1.5X faster.

Wii's Optical Disc Drive


- Opitcal Disc Drive (ODD) supports single and dual layer Wii disks, discs eject with software or button and the maximum read speed is the equivalent of DVDx6.
- Two main disc types supported the single sided 12cm single sided 4.7gb and the double sided 8.51 GB. Nintendo GC discs also supported. Some of the capacity of the discs are used by the system and games can not use full disc space.
- Inserting a disc will start the Wii console, even if it was already in an off state. Pressing the eject button will change the console to an on state to take out the disc also.

General Overview


- An optional wired LAN adapter that connects to a USB port is in the pipeline for users who do not possess a wireless LAN set-up currently.
- Internal non-removable 512MB flash memory used to storage game save data and downloadable content thus eliminating the need for a memory card.
- Both Wii discs and Gamecube discs can be played via an intelligent mode swap. When running in GC mode, the Wii’s CPU and GPU will lower to the respective speeds of the GC and some of the MEM2 functions as ARAM.
- Software development environment is an upgrade to the ‘Dolphin SDK’ used with the GC; the same libraries are used so developers can get up to scratch easily as well as the possibility of ports being easier.
- The following interfaces are included with the Wii; SD card slot, Wireless controller, two USB 2.0 ports, wireless LAN, 4x GC controller ports, 2x GC memory card slots and an AV multi output jack (only an analog jack).
- Supports Wii disks (one sided 12cm) and GC discs (one sided 8cm) and console auto switches depends on what disk is inserted
- More than just the Nunchaku is planned as an extension. GC peripherals such as DK bongos can be used in both Wii and GC modes.
- Three power status, on, off and unplugged. To prevent mistaken turn offs, the power button must be held for about a second.

The Wii Control System

- The Wii controller features; Direct Pointing Device, Three axis accelerometer, Wii power button (remotely turn console on/off), buttons, wireless connectivity, indicator LED’s, rumble, battery powered (two AA alkaline batteries) and ability to connect extension unit.
- The Wii controller supports three types of operations; by itself, with a nunchuk extension or with a classic controller. Classic controllers will ship to developers during August 2006.
- The SYNCHRO button on the Wii controller exchanges wireless ID numbers when pressed at the same time as SYNCRHO on the Wii console. Wireless communications are only possible with consoles which have been authenticated.
- The rumble motor can be turned on and off and the intensity can be changed.
- The Wii remote has a pointer for fine movements as well as a motion Sensor +/- 3.4G suitable for larger body movements, the nunchuk attachment has a Sensor of +/- 2G
- The sensor bar must be placed above or below a TV set, the pointer measures coordinates between the ends of the bar which are about 20cm apart.
- The Wii remote has four status, disconnected, communicating, establishing connection and pairing wait status.
- The pointer can measure co-ordinates within bounds of rectangle centered upon the sensor bar, thus it can also measure points beyond the screen. It also responds to strong light sources, windows, fluorescent lamps, fireplaces, mirrors etc.
- Due to players hands shaking while holding the controller, a ring buffer allows a precise direction to be created to hold and average accelerator samples.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=8802
pi_40343150
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:59 schreef depax het volgende:

[..]

zeker maar je moet er beide c voor kunnen
Al code hij het liefste in delphi.

Ach we zien wel eerst wachten.
Kan ie alleen delphi of is ie ook een ZEEEER goede C programmeur of moet ie nog leren (als dat zo is dan zou ik zeggen tot over een paar jaar zoveel tijd kost het wel om een GOEDE C programmeur te worden).
Zelf ben ik een zeer goede C/C++/JAVA programmeur heb wel eens geprobeerd games te maken met wisseld resultaat. Maar dat is toch heel anders dan applicaties bouwen. Wel erg leuk ontbreekt het me aan de tijd en goede ideeen ...

Maar vertel eens wat meer of de 'game'
  maandag 31 juli 2006 @ 08:13:40 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_40343215
GPU klinkt behoorlijk crappy. Je zou zeggen dat je voor minder geld een beter alternatief op de gewone markt hebt. Maar waarschijnlijk zal het wel iets geoptimaliseerds zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40343363
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:13 schreef speknek het volgende:
GPU klinkt behoorlijk crappy. Je zou zeggen dat je voor minder geld een beter alternatief op de gewone markt hebt. Maar waarschijnlijk zal het wel iets geoptimaliseerds zijn.
Net zoals de Gamecube GPU die gewoon erg goed geoptimaliseerd was met zeer goed hardware design kan je beter resultaten bereiken dan domweg processing power er tegen aan te smijten.
pi_40343593
quote:
Op maandag 31 juli 2006 01:07 schreef YourMaster het volgende:
The Wii Hardware

- Nintendo Wii’s ‘Broadway’ CPU operates at 729MHZ with a maximum bandwith of 1.9gbyte/sec.
- Nintendo Wii’s ‘HollyWood’ GPU is clocked at 243MHZ, the internal memory of it includes 3mb of embedded graphics memory and 24megabytes of high speed main memory.
- 64megabytes of GDDR3 (MEM2) as the external main memory. Just like the internal memory, it can be accessed from the CPU and GPU with a maximum bandwidth of 4gbytes/sec and can also store programs in the MEM2.
- The GPU of the Wii is identical to the GC’s but it is on average 1.5X faster.
Cube Turbo dus als deze specs kloppen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:24:09 #193
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_40343895
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:04 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Kan ie alleen delphi of is ie ook een ZEEEER goede C programmeur of moet ie nog leren (als dat zo is dan zou ik zeggen tot over een paar jaar zoveel tijd kost het wel om een GOEDE C programmeur te worden).
Zelf ben ik een zeer goede C/C++/JAVA programmeur heb wel eens geprobeerd games te maken met wisseld resultaat. Maar dat is toch heel anders dan applicaties bouwen. Wel erg leuk ontbreekt het me aan de tijd en goede ideeen ...

Maar vertel eens wat meer of de 'game'
Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.

Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_40343962
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:

[..]

Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.

Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
Ok. Suc6 er mee Goede C programmeurs willen niets liever dan C
  maandag 31 juli 2006 @ 09:29:15 #195
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40343977
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:

[..]

Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.

Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
jullie gaan toch wel voor een virtual console game hoop ik?
The line is a dot to you!
pi_40344065
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:

[..]

Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.

Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
Lijkt me niet dat de Big N geintresseerd is in een game waarvan ze behalve het idee niks van weten en dat er 2 mensen aan werken die nog nooit een spel hebben gemaakt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40344211
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat de Big N geintresseerd is in een game waarvan ze behalve het idee niks van weten en dat er 2 mensen aan werken die nog nooit een spel hebben gemaakt
http://www.warioworld.com/apply/
quote:
To become a Wii authorized developer:

Thank you for your interest in Wii software development.

If you are currently working with an authorized Wii licensee, please send:

1. Licensee's name and specific contact information
2. Platform you are developing for
3. Game title
4. Submission schedule

to:
Sandy Hatcher
Software & Accessory Licensing Manager
sandyha@noa.nintendo.com

When this information is confirmed, you'll receive a Nintendo authorized developer approval letter and a developer non-disclosure agreement.

If you are NOT working with an authorized Wii licensee, we will require some information about your company and its previous development experience. Keep in mind that we typically look for companies that are established game developers.

Please submit this information using our Developer Application form.

* Your company's full legal and incorporated company name (including Ltd., Inc., Co.), address, telephone and fax numbers and a main contact and that person's email address.
* A list of the principal members of your company, and their relevant game industry experience.
* A list of published game titles (any platform).
* A list of any subcontractors, subsidiaries, branch offices or other related companies that you anticipate will aid in development. Please describe how they will serve to assist in software development.
* List any employees under the age of 18 working at your company.

Once we have this information, we can determine if it would be appropriate to send a developer non-disclosure agreement for your review and signature. We will contact you after we have made a decision.

The general terms and conditions of our authorized developer program are:

1. Developer Qualifications: An authorized developer must have demonstrated the ability to develop and program excellent software for Nintendo video game systems or for other video game or computer systems. In addition, an authorized developer must have a stable business organization with secure office facilities, equipment, personnel and financial resources in order to insure the security of Nintendo proprietary information and in order to ensure an effective environment for working with Nintendo and/or its licensees. Home offices do not meet this requirement. Nintendo provides authorized developers with highly proprietary information and many of Nintendo's licensees also rely on recommendations and referrals to authorized developers. For these reasons, Nintendo exercises a very high level of care in approving only a select number of authorized developers.

2. Confidentiality Agreement; Release of Confidential Information: Upon entering into agreements to hold all proprietary information received from Nintendo as confidential, an authorized developer will receive written software programming specifications for the platform they will be developing for, and the ability to purchase software development tools solely for that company's site. Authorized developers will have access to Nintendo's third party support website to discuss all development issues and receive technical updates. Each employee or independent contractor of an authorized developer who has access to the Nintendo proprietary information will be required to sign a suitable confidentiality agreement with the developer and/or Nintendo.

3. Game Development: Rights granted to an authorized developer extend only to the use of Nintendo's proprietary information for the development of games on the platform for which they signed the appropriate non-disclosure agreement. Rights do not extend to the right to manufacture, market, promote or otherwise exploit developed games or the Nintendo proprietary information, whether incorporated in hardware, software or accessory formats. An authorized developer may develop a game on a speculation basis or on a contract basis with an authorized Nintendo licensee. Authorized licensees of Nintendo are licensed to develop and market approved games on the system for which they have an existing Nintendo licensing agreement.

4. Software Development Kits: Approximate development costs range from $2,500 to $10,000. Financial stability is expected by approved developers in order to purchase the necessary development equipment for your project

5. Second Party Publishing with Nintendo: This program is not an offer for Nintendo to publish your game title. It is the responsibility of each developer to secure their own relationship with a third party publisher.

If you have any questions about your application or the application process, please feel free to contact Sandy Hatcher at sandyha@noa.nintendo.com or call her at 425.861.2091.

Thank you again for your interest in Nintendo.

Copyright © 2006 Nintendo of America Inc.

Nintendo Privacy Policy / Information
Email: Support@noa.com
Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)
pi_40344319
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:43 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

http://www.warioworld.com/apply/
[..]

Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)
Zo gaat het bij alle publishers eigenlijk, met alleen het idee kom je er niet
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:18:29 #199
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_40344914
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:43 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

http://www.warioworld.com/apply/
[..]

Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)
En als nintendo nu geen hentai toelaat op de wii dan heb ik dus niks aan een klaar product daarom wacht ik eerst tot ik meer info van hun krijg met betrekking wat toegelaten is ect.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:20:40 #200
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_40344966
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef kepler het volgende:

[..]

jullie gaan toch wel voor een virtual console game hoop ik?
undecided yet.

Was er wel aan het denken eigelijk, maar dan moet het helemaal in de EULA van nintendo passen.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')