We wachten eerst het antwoord van nintendo af of dit thema toegelaten wordt.quote:
Ligt er echt aan wat nu zo schokkend is aan dat spelconceptquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:12 schreef depax het volgende:
[..]
Trust me als nintendo dit uberhaubt approved krijg ik dit echt niet afgezet in de VSen wel in de eu.
hardcore pr0n?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:17 schreef depax het volgende:
Als het niet voor kinderen is wat zou het dan zijn ?
Geil man, tekenfilms!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef depax het volgende:
Hentai game voor adult entertainment met use van de Wiimote
Ik heb dit al eens geoppered of misschien devs hier mee aan de gang gaan.
Nu heb ik een vriend gevonden die er ook wel wat in ziet.
Dus je denkt dat een adult entertainment spel verboden gaat worden in 1 van de landen met de grootste sexindustrie?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef depax het volgende:
Hentai game voor adult entertainment met use van de Wiimote
Ik heb dit al eens geoppered of misschien devs hier mee aan de gang gaan.
Nu heb ik een vriend gevonden die er ook wel wat in ziet.
Waarom heb ik het gevoel dat je een tentakelig monster bent, en dat het met schoolmeisjes te maken heeft?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:09 schreef depax het volgende:
De style ervan wordt namelijk goed voor de japanse markt
Christus voor de Wiiquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef depax het volgende:
Hentai game voor adult entertainment met use van de Wiimote
Ik heb dit al eens geoppered of misschien devs hier mee aan de gang gaan.
Nu heb ik een vriend gevonden die er ook wel wat in ziet.
Ik had het goed heh?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef depax het volgende:
Hentai game voor adult entertainment met use van de Wiimote
Ik heb dit al eens geoppered of misschien devs hier mee aan de gang gaan.
Nu heb ik een vriend gevonden die er ook wel wat in ziet.
We willen niet te veel tegen de reality komen dan zou het zeker niet toegestaan zijn.quote:
Op een console die in de winkel ligt wel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus je denkt dat een adult entertainment spel verboden gaat worden in 1 van de landen met de grootste sexindustrie?
Hmm der zeg je zoiets wij moeten beiden ( mits nintendo dit approved) wel nog even de vriendin vertellenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:21 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Christus voor de Wii,zoek een vriendin of iets
Waarom niet? Gewoon een 18+ + Parental Advisory sticker op dat ding alleen via mail-order verkrijgbaar stellen en moet je zien hoe dat ding verkoopt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:21 schreef depax het volgende:
[..]
We willen niet te veel tegen de reality komen dan zou het zeker niet toegestaan zijn.
Hentai moet niet al te moeilijk zijn.
Dan zul je ook echt moeten gaan filmen ect.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:27 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon een 18+ + Parental Advisory sticker op dat ding alleen via mail-order verkrijgbaar stellen en moet je zien hoe dat ding verkoopt.![]()
Op de NES waren er wel een hoop vunzige seks spelletjes hoorquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:35 schreef kepler het volgende:no way dat Nintendo een porno-game op de Wii gaat uitbrengen
![]()
![]()
[afbeelding]
echt waar??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Op de NES waren er wel een hoop vunzige seks spelletjes hoor. Weet alleen niet of die indertijd officieel gelicenseerd waren..
Er zijn ook zat /h games voor de GBA. Snes had er ook wat.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:40 schreef kepler het volgende:
[..]
echt waar??![]()
kan het me niet voorstellen dat Nintendo dit zou toestaan, ze houden toch nog redelijk vast aan het 'kiddy'-imago.
Heeft denk ik vooral mee te maken dat de NES, GBA (en SNES een beetje) toen bijkans alleenheerser waren. Toen er meer concurrentie was, en Nintendo zich profileerde als gezinscomputer, gingen de indie developers logischerwijs naar andere systemen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:21 schreef BMH het volgende:
Er zijn ook zat /h games voor de GBA. Snes had er ook wat.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:35 schreef kepler het volgende:no way dat Nintendo een porno-game op de Wii gaat uitbrengen
![]()
![]()
[afbeelding]
Online lijkt me beterquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:13 schreef Tain het volgende:
Depax, in welke winkels verwacht je eigenlijk dat je spel moet komen te liggen?
ik denk dat het zowieso niet luktquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:35 schreef depax het volgende:
[..]
Online lijkt me beterdan scheelt dat een hoop geboycot misschien via Vc ofzo aanbieden.
We zien wel tis nog ver weg.
Als het doorgaat zal het 2008 worden of misschien eind 2007.
Eerder lukt echt niet.
Dacht wel dat je downloads van de online dienst alleen met de classic add-on kon spelen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:52 schreef speknek het volgende:
Nintendo had het er in het begin over dat ze indie developers wilde aanmoedigen om het zo makkelijk mogelijk voor ze te maken. Daarna heb ik er niets meer over gehoord, dus het zal wel een loze belofte geweest zijn, maar het zou op zich nog heel goed kunnen dat je zelfgemaakte spellen aan kunt bieden via de online dienst van Nintendo. Net zoals met Steam van Valve bijvoorbeeld.
Nintendo wilt dat indie devs nieuwe dingen uitbrengen via de online dienst.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:52 schreef speknek het volgende:
Nintendo had het er in het begin over dat ze indie developers wilde aanmoedigen om het zo makkelijk mogelijk voor ze te maken. Daarna heb ik er niets meer over gehoord, dus het zal wel een loze belofte geweest zijn, maar het zou op zich nog heel goed kunnen dat je zelfgemaakte spellen aan kunt bieden via de online dienst van Nintendo. Net zoals met Steam van Valve bijvoorbeeld.
Lijkt me dat dat alleen voor klassieke games geldt? Anders snijden ze zichzelf een beetje nutteloos in de vingers.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:11 schreef Tain het volgende:
Dacht wel dat je downloads van de online dienst alleen met de classic add-on kon spelen.
Q4 2007 pas.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:41 schreef depax het volgende:
Nieuwe Sadness info: ( ik kan niet wachten maar q4 2007 is nog ver weg)
De classic controller was geschikt voor Virtual Console games en Cube games, maar geen idee of ze dan alle downloads rekenen tot de Virtual Consolequote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat alleen voor klassieke games geldt? Anders snijden ze zichzelf een beetje nutteloos in de vingers.
Zouden ze bijvoorbeeld ook geen arcade games kunnen melken.
Wii = BELIEVE!!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:47 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat het zowieso niet luktMaar goed ik wens jullie veel succes
Ooit al eerder een spel gemaakt of niet?quote:
Nee maar mijn vriend heeft wel al verschillende programma;s ( non commercial gemaakt ) waaronder een extensie voor xbmc van de xbox.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:37 schreef Tain het volgende:
[..]
Ooit al eerder een spel gemaakt of niet?
zijn programma's niet heel wat anders dan een spel?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:55 schreef depax het volgende:
[..]
Nee maar mijn vriend heeft wel al verschillende programma;s ( non commercial gemaakt ) waaronder een extensie voor xbmc van de xbox.
Dan vind ik 2007/2008 wel heel erg positief zonder ervaring van het maken van een game met 2 personen. En waarschijnlijk zal het programmeren niet het moeilijkst zijn maar wel het op beeld krijgen van allesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:55 schreef depax het volgende:
[..]
Nee maar mijn vriend heeft wel al verschillende programma;s ( non commercial gemaakt ) waaronder een extensie voor xbmc van de xbox.
zeker maar je moet er beide c voor kunnenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:56 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
zijn programma's niet heel wat anders dan een spel?
en nog wat meer info:quote:July282006
Nintendo Sending Out Free Wii Dev Kits?
« previous post next post »
Just got word of an interesting (and totally unconfirmed) rumor from one of our insiders. It seems that Nintendo is giving Wii development kits to smaller studios. A developer in a big coastal American city apparently received a mysterious package from Nintendo. Office staff, programmers, and even the president weren't aware what was inside. The box was opened, and viola, Wii dev kit. This could be a ploy on Nintendo's part to get as many companies working on Wii games as possible. If this is true, it certainly shows Nintendo has improved its stance towards third party studios, as opposed to the iron-fisted days of yore. As I mentioned, this is totally unconfirmed, could've been some mix-up or miscommunication on the developer's end, but it does come from a good source. Do what you will with this tidbit.
Lichteffecten geupdate waardoor het er nu een stuk mooier uitzietquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:55 schreef depax het volgende:
nieuwe screens van red steel al gezien ziet er alweer beter uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
daarnaast nog meer info er over in de ubisoft redsteel blog:
http://blogs.ign.com/red-steel
en deze rumour:
[..]
en nog wat meer info:
thq over de besturing van hun games:
http://www.siliconera.com(...)-to-use-the-wiimote/
Possible launch time van de Wii op de LGC ( leipzig games convention)
http://gonintendo.com/?p=4125
dat was het
Nee ik trek het ook niet. Maar wie gaat er nu voor RS terwijl Zelda een launchtitel wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:39 schreef kepler het volgende:
ik vind Red Steel er nog steeds niet mooi uit zien.
is Zelda nu nog steeds een GC game die op de Wii kan? Of is de Wii-versie ook echt aangepast aan de grafische hardware van de Wii? (alsin dus iets mooiere graphics ofzo?)quote:Op zondag 30 juli 2006 10:57 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Nee ik trek het ook niet. Maar wie gaat er nu voor RS terwijl Zelda een launchtitel wordt.
Een hoop denk ik nog
En leukquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Whehe Elebits ziet er echt zo bagger uit
http://www.livewii.fr/news/11695/Quelques-scans-dElebits.html
Zelda is een gamecube game die in 16:9 draait op de wii.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:49 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
gewoon ter vergelijking. Nu is het niet alleen de graphics, maar ook gewoon de stijl wat me totaal niet aanspreekt. En voor een Xbox 1.5 vind ik het er grafisch gezien nou niet fantastisch uitzien
Ik vind Zelda er dan wel weer heel mooi uitzien, en dat is oorspronkelijk een GC game (of nog steeds?). Dus het gaat ook vooral om de stijl van de graphics
nou dan vind ik zelfs een GC game er mooier uit zien dan Red Steelquote:Op zondag 30 juli 2006 11:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Zelda is een gamecube game die in 16:9 draait op de wii.
We weten dat de graphics minder zijn.. Over 3 jaar is het verschil nog groter. Je kunt er over door blijven gaan, maar je bereikt niets.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:29 schreef kepler het volgende:
[..]
nou dan vind ik zelfs een GC game er mooier uit zien dan Red Steel
het gaat erom dat de graphics op Wii nu zelfs 'slechter' zijn dan op de huidige gen. Nu is het niet erg dat ze slechter zijn dan op de 360/PS3, maar ik verwacht wel dat ze beter zijn dan op de GC/Xbox/PS2. Echter is Red Steel nog maar 1 game natuurlijk, maar wel met een budget van 10 miljoen...quote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef BMH het volgende:
[..]
We weten dat de graphics minder zijn.. Over 3 jaar is het verschil nog groter. Je kunt er over door blijven gaan, maar je bereikt niets.
imo niet. Maarja. Mario Galaxyquote:Op zondag 30 juli 2006 11:51 schreef kepler het volgende:
het gaat erom dat de graphics op Wii nu zelfs 'slechter' zijn dan op de huidige gen.
Budget van 10 miljoen is misleidend. Dat is namelijk incl. alle dev tools & opstart kosten voor de nieuwe generatie.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:51 schreef kepler het volgende:
[..]
het gaat erom dat de graphics op Wii nu zelfs 'slechter' zijn dan op de huidige gen. Nu is het niet erg dat ze slechter zijn dan op de 360/PS3, maar ik verwacht wel dat ze beter zijn dan op de GC/Xbox/PS2. Echter is Red Steel nog maar 1 game natuurlijk, maar wel met een budget van 10 miljoen...
die vind er dan wel weer goed uitzienquote:
waar iedereen mee te maken heeft, dus dat maakt niks uitquote:Op zondag 30 juli 2006 11:55 schreef BMH het volgende:
[..]
Budget van 10 miljoen is misleidend. Dat is namelijk incl. alle dev tools & opstart kosten voor de nieuwe generatie.
Nou, noem me een blinde fanboy maar ik vind op deze plaatjes Red Steel toch wel heel wat mooier dan the Matrix! Ben het wel met je eens dat art style veel belangrijker is dan polygonen of textures.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:49 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
gewoon ter vergelijking. Nu is het niet alleen de graphics, maar ook gewoon de stijl wat me totaal niet aanspreekt. En voor een Xbox 1.5 vind ik het er grafisch gezien nou niet fantastisch uitzien
Ik vind Zelda er dan wel weer heel mooi uitzien, en dat is oorspronkelijk een GC game (of nog steeds?). Dus het gaat ook vooral om de stijl van de graphics
blinde fanboyquote:Op zondag 30 juli 2006 12:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, noem me een blinde fanboy maar ik vind op deze plaatjes Red Steel toch wel heel wat mooier dan the Matrix! Ben het wel met je eens dat art style veel belangrijker is dan polygonen of textures.
Sorry maar die had hij moeten zien aankomenquote:
Jammer, toch elk jaar iets om naar uit te kijken. Zeker bij de launch van een nieuwe generatie consoles.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:52 schreef MMaRsu het volgende:
E3 gecancelled voor volgend jaar.
http://next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3538&Itemid=2
Ja psies, het is wel jammer, maar het is geen ramp. Misschien nog wel beter, krijg je een meer constante stroom aan informatie, in plaats van een heel jaar wachten op een zo'n grote event.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Komt wel iets anders voor in de plaats
Hopelijk iets waar het niet zo donker is ofzo.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Komt wel iets anders voor in de plaats
_____________O_____________quote:Op zondag 30 juli 2006 14:37 schreef speknek het volgende:
And therefore, I take great pride in saying "Ich bin ein blinde fanboy!"
[afbeelding]
Kan ie alleen delphi of is ie ook een ZEEEER goede C programmeur of moet ie nog leren (als dat zo is dan zou ik zeggen tot over een paar jaar zoveel tijd kost het wel om een GOEDE C programmeur te worden).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:59 schreef depax het volgende:
[..]
zeker maar je moet er beide c voor kunnen
Al code hij het liefste in delphi.
Ach we zien weleerst wachten.
Net zoals de Gamecube GPU die gewoon erg goed geoptimaliseerd was met zeer goed hardware design kan je beter resultaten bereiken dan domweg processing power er tegen aan te smijten.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:13 schreef speknek het volgende:
GPU klinkt behoorlijk crappy. Je zou zeggen dat je voor minder geld een beter alternatief op de gewone markt hebt. Maar waarschijnlijk zal het wel iets geoptimaliseerds zijn.
Cube Turbo dus als deze specs kloppenquote:Op maandag 31 juli 2006 01:07 schreef YourMaster het volgende:
The Wii Hardware
- Nintendo Wii’s ‘Broadway’ CPU operates at 729MHZ with a maximum bandwith of 1.9gbyte/sec.
- Nintendo Wii’s ‘HollyWood’ GPU is clocked at 243MHZ, the internal memory of it includes 3mb of embedded graphics memory and 24megabytes of high speed main memory.
- 64megabytes of GDDR3 (MEM2) as the external main memory. Just like the internal memory, it can be accessed from the CPU and GPU with a maximum bandwidth of 4gbytes/sec and can also store programs in the MEM2.
- The GPU of the Wii is identical to the GC’s but it is on average 1.5X faster.
Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:04 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Kan ie alleen delphi of is ie ook een ZEEEER goede C programmeur of moet ie nog leren (als dat zo is dan zou ik zeggen tot over een paar jaar zoveel tijd kost het wel om een GOEDE C programmeur te worden).
Zelf ben ik een zeer goede C/C++/JAVA programmeur heb wel eens geprobeerd games te maken met wisseld resultaat. Maar dat is toch heel anders dan applicaties bouwen. Wel erg leuk ontbreekt het me aan de tijd en goede ideeen ...
Maar vertel eens wat meer of de 'game'
Ok. Suc6 er mee Goede C programmeurs willen niets liever dan Cquote:Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:
[..]
Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.
Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
jullie gaan toch wel voor een virtual console game hoop ik?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:
[..]
Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.
Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
Lijkt me niet dat de Big N geintresseerd is in een game waarvan ze behalve het idee niks van weten en dat er 2 mensen aan werken die nog nooit een spel hebben gemaaktquote:Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef depax het volgende:
[..]
Hij kan ook C doet laatste jaar Higher Computer science.
Hij programmeert gewoon liever in delphi maar is ook goed in C.
Over de game kan ik niet veel vertellen aangezien we eerst op de Big N wachten.
http://www.warioworld.com/apply/quote:Op maandag 31 juli 2006 09:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de Big N geintresseerd is in een game waarvan ze behalve het idee niks van weten en dat er 2 mensen aan werken die nog nooit een spel hebben gemaakt
Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)quote:To become a Wii authorized developer:
Thank you for your interest in Wii software development.
If you are currently working with an authorized Wii licensee, please send:
1. Licensee's name and specific contact information
2. Platform you are developing for
3. Game title
4. Submission schedule
to:
Sandy Hatcher
Software & Accessory Licensing Manager
sandyha@noa.nintendo.com
When this information is confirmed, you'll receive a Nintendo authorized developer approval letter and a developer non-disclosure agreement.
If you are NOT working with an authorized Wii licensee, we will require some information about your company and its previous development experience. Keep in mind that we typically look for companies that are established game developers.
Please submit this information using our Developer Application form.
* Your company's full legal and incorporated company name (including Ltd., Inc., Co.), address, telephone and fax numbers and a main contact and that person's email address.
* A list of the principal members of your company, and their relevant game industry experience.
* A list of published game titles (any platform).
* A list of any subcontractors, subsidiaries, branch offices or other related companies that you anticipate will aid in development. Please describe how they will serve to assist in software development.
* List any employees under the age of 18 working at your company.
Once we have this information, we can determine if it would be appropriate to send a developer non-disclosure agreement for your review and signature. We will contact you after we have made a decision.
The general terms and conditions of our authorized developer program are:
1. Developer Qualifications: An authorized developer must have demonstrated the ability to develop and program excellent software for Nintendo video game systems or for other video game or computer systems. In addition, an authorized developer must have a stable business organization with secure office facilities, equipment, personnel and financial resources in order to insure the security of Nintendo proprietary information and in order to ensure an effective environment for working with Nintendo and/or its licensees. Home offices do not meet this requirement. Nintendo provides authorized developers with highly proprietary information and many of Nintendo's licensees also rely on recommendations and referrals to authorized developers. For these reasons, Nintendo exercises a very high level of care in approving only a select number of authorized developers.
2. Confidentiality Agreement; Release of Confidential Information: Upon entering into agreements to hold all proprietary information received from Nintendo as confidential, an authorized developer will receive written software programming specifications for the platform they will be developing for, and the ability to purchase software development tools solely for that company's site. Authorized developers will have access to Nintendo's third party support website to discuss all development issues and receive technical updates. Each employee or independent contractor of an authorized developer who has access to the Nintendo proprietary information will be required to sign a suitable confidentiality agreement with the developer and/or Nintendo.
3. Game Development: Rights granted to an authorized developer extend only to the use of Nintendo's proprietary information for the development of games on the platform for which they signed the appropriate non-disclosure agreement. Rights do not extend to the right to manufacture, market, promote or otherwise exploit developed games or the Nintendo proprietary information, whether incorporated in hardware, software or accessory formats. An authorized developer may develop a game on a speculation basis or on a contract basis with an authorized Nintendo licensee. Authorized licensees of Nintendo are licensed to develop and market approved games on the system for which they have an existing Nintendo licensing agreement.
4. Software Development Kits: Approximate development costs range from $2,500 to $10,000. Financial stability is expected by approved developers in order to purchase the necessary development equipment for your project
5. Second Party Publishing with Nintendo: This program is not an offer for Nintendo to publish your game title. It is the responsibility of each developer to secure their own relationship with a third party publisher.
If you have any questions about your application or the application process, please feel free to contact Sandy Hatcher at sandyha@noa.nintendo.com or call her at 425.861.2091.
Thank you again for your interest in Nintendo.
Copyright © 2006 Nintendo of America Inc.
Nintendo Privacy Policy / Information
Email: Support@noa.com
Zo gaat het bij alle publishers eigenlijk, met alleen het idee kom je er nietquote:Op maandag 31 juli 2006 09:43 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
http://www.warioworld.com/apply/
[..]
Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)
En als nintendo nu geen hentai toelaat op de wii dan heb ik dus niks aan een klaar product daarom wacht ik eerst tot ik meer info van hun krijg met betrekking wat toegelaten is ect.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:43 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
http://www.warioworld.com/apply/
[..]
Kijk eens bij punt 1 het wordt wel erg lastig om er tussen te komen met alleen een idee. (ideetje werk het idee uit programmeer het generic op een mac met een Ati grapics kaart die kwa specs het zelfde is als de Wii. (of regel een Dev SDK) en kom met een bijna klaar product bij nintendo en het is goed dan kan je het uitbrengen op de Wii (kijk naar two tribes)
undecided yet.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef kepler het volgende:
[..]
jullie gaan toch wel voor een virtual console game hoop ik?
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!quote:Op maandag 31 juli 2006 09:28 schreef MeZZiN het volgende:
Ok. Suc6 er mee Goede C programmeurs willen niets liever dan C
Het heeft zijn charmesquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Had zelf wat pascal/asm ervaring toen naar C/C++ gegaan op de opleiding wat een feestquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskellquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
want een volwaardige game voor de Wii ontwikkelen, die ook nog eens geld gaat opleveren gaat je nooit lukken met twee personenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:20 schreef depax het volgende:
[..]
undecided yet.
Was er wel aan het denken eigelijk, maar dan moet het helemaal in de EULA van nintendo passen.
Dat was alang bekend.quote:
Ik heb een nieuwe: De wii = Xbox 1.2quote:Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat was alang bekend.
Gaan we het steeds over hetzelfde hebben in dit topic?
Get with the times!
Vind het hele hentai idee, nfi, sowieso vrij lame. Sinds de controller bekend is zijn er al minimaal 3278643568754068975490567241932432 mensen geweest die met het idee gekomen zijn. Daarbij is het nog maar de vraag of een westerling art kan maken die van de kwaliteit is van wat de japanners maken. Westerlingen die anime proberen te copieren ziet er meestal namelijk niet al te best uit. Plus dat ik en vast veel andere geen zin hebben om met een controller te kutten als ze eigelijk alleen maar pr0n willen zien (daarom wil iedereen die CG packs van die hentai games altijd hebben)quote:Op maandag 31 juli 2006 10:18 schreef depax het volgende:
[..]
En als nintendo nu geen hentai toelaat op de wii dan heb ik dus niks aan een klaar product daarom wacht ik eerst tot ik meer info van hun krijg met betrekking wat toegelaten is ect.
Moet wel ff hier op reageren kan het niet laten Java is niet traag ook niet voor GUI applicaties.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskell), maar nu snap ik het wel. Java heeft een veel nettere object-georienteerde structuur, dat komt een stuk beter overeen met de formele methodes die je hier leert. Jammer wel dat je met Java alleen trage kutprogramma's kunt schrijven.
Oh, Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:Oh dit was het Wii topic?.
En toen was het al niet leuk om te gebruikenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Goed gevondenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubesquote:
Begin mei was Ubisoft Red steel nog aan het bakken op gamecube devkits met wii motes erop aangeslotenquote:Op maandag 31 juli 2006 15:03 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubes
gewoon een grote fan op je gamecube en water koeling en overklokken maar instant Wiiiiiiii
quote:Thanks 'TheGuy' for the info!
Big shoutout must go out to the 'TheGuy' for this info!
*UPDATE* The dev mailed us and said he was shocked to see all these cries of 'fake', so he provided some more info to show he's not bluffing...
Broadway CPU
Broadway is Wii's CPU. Broadway functionality and specifications are as follows.
• Operating speed: 729 MHz
• Bus to main memory: 243 MHz, 64 bits (maximum bandwidth: 1.9 gigabytes/sec)
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 instruction cache
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 data cache (can set up 16-kilobyte data scratch pad)
• Superscalar microprocessor with six execution units (floating-point unit, branching unit, system regis
ter unit, load/store unit, two integer units)
• DMA unit (15-entry DMA request queue) used by 16-kilobyte data scratch pad
• Write-gather buffer for writing graphics command lists to the graphics chip
• Onboard 256-kilobyte 2-way set-associative L2 integrated cache
• Two, 32-bit integer units (IU)
• One floating point unit (FPU) (supports single precision (32-bit) and double precision (64-bit))
• The FPU supports paired single floating point (FP/PS)
• The FPU supports paired single multiply add (ps_madd). Most FP/PS instructions can be issued in
each cycle and completed in three cycles.
• Fixed-point to floating-point conversion can be performed at the same time as FPU register load and
store, with no loss in performance.
• The branch unit supports static branch prediction and dynamic branch prediction.
• When an instruction is stalled on data, the next instruction can be issued and executed. All instructions
maintain program logic and will complete in the correct program order.
• Supports three L2 cache fetch modes: 32-Byte, 64-Byte, and 128-Byte.
• Supports these bus pipeline depth levels: level 2, level 3, and level 4.
Reference Information: Broadway is upward compatible with Nintendo GameCube’s CPU (Gekko).
Hollywood GPU
Hollywood is a system LSI composed of a GPU and internal main memory (MEM1). Hollywood is clocked at 243 MHz. Its internal memory consists of 3 megabytes of embedded graphics memory and 24 megabytes of high speed main memory.
Hollywood includes the following.
• Graphics processing unit (with 3 megabytes of eDRAM)
• Audio DSP
• I/O Bridge
• 24 megabytes of internal main memory
• Internal main memory operates at 486 MHz.
Maximum bandwidth between Hollywood and internal main memory: 3.9 gigabytes per second
• Possible to locate a program here
Reference Information: Hollywood is similar to Nintendo GameCube’s Flipper and Splash components.
External Main Memory (MEM2)
Wii uses 64 megabytes of GDDR3 (MEM2) as external main memory. Like internal main memory, MEM2 can be accessed directly from Broadway and the GPU at high speed and has a peak bandwidth of 4 gigabytes/sec. Programs can also be placed in MEM2.
Reference Information: Nintendo GameCube ARAM is used as auxiliary memory for the DSP. The CPU and GPU did not have direct access to it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |