met een volt-meter..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:27 schreef Arma_Angelus het volgende:
uhm, dat had ik nog niet verteld, de radio is natuurlijk al uit de slede en tevens heb ik al gerommeld met eea. ik vermoed zelf dat de massa geen contact meer maakt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat nu kan nameeten of corrigeren.
je kan beter ook een normale massa gebruiken...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef mark_82 het volgende:
antenne is massa. Is die goed aangesloten?
Dan zou ik dus eigenlijk zelf massa op de radio moeten zetten bedoel je door bijv. m'n multimeter op metaal van de radio te zetten(of de massa ervan) en den anderen tegen een stukje metaal/massa ergens anders in de auto?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef mark_82 het volgende:
Massa kan je meten, door het ene pennetje van de multimeter op de massa. En het andere pennetje op een andere willekeurige metaal stukje/draadje.
Ik heb mij laten vertellen dat de antenne andere massa is..., maar de antenne is eigenlijk mee afgeknapt als aangesloten, dat zou dus het kijken waar kunnen zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef mark_82 het volgende:
antenne is massa. Is die goed aangesloten?
Ik heb vanmiddag een multimeter aangeschaft, maar waar precies moet ik dan die 2 pinnen steken, ik bedoel, als ik ze via de connector op de achterkant aansluit dan geeft hij netjes 12v. aan...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef arnold-d het volgende:
met een volt-meter..
of met zoon lampje die je met de 2 draden moet raken![]()
hoezo? Ik heb zelf de auto radio via de antenna aangesloten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef arnold-d het volgende:
[..]
je kan beter ook een normale massa gebruiken...
en geel zwart?quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:28 schreef Arma_Angelus het volgende:
op mijn rode (vermoedelijk +) draad in combinatie met de zwarte aarde ( -draad) heb ik gewoon -12 volt of +12 volt, afhankelijk hoe ik dit eraan maak.
Prik de rode en de gele maar eens bij elkaar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:30 schreef Arma_Angelus het volgende:
Nou, ik heb alleen op rood 12 volt en op zwart de aarde. Verder zit op geen van de kabels iets.
Nee, contact is stroom, geen contact is niets.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:09 schreef MikeyMan het volgende:
Heb je gemeten met het contact aan?
Heb je met contact aan en met contact uit stroom op je 12v?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |