abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:38:04 #176
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47263464
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:36 schreef Webkim het volgende:
...zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Neerkomen wel!
pi_47264000
Wow, die fietsjes zien er flink goed uit, damn, wat beter dan ze hier op het sportcentrum hebben.

En het is wel fijn als je de weerstand kan zien of het aantal rpm, dan is het wel makkelijker om gedetailleerdere instructies te geven tijdens een les lijkt mij en die zijn dan ook wel makkelijker op te volgen. Nu is het bij de lessen die ik volg vaak zoiets van: 'Ja, een slag(je) erbij...' En dat is wel btje irritant soms, omdat je niet precies weet hoeveel zwaarder je moet gaan dan.

Wel blij dat ik sinds kort m'n SPD-schoentjes van Sidi heb, fietst een stuk lekkerder zowel tijdens het spinnen als mountainbiken.
Jack does it in real time...
pi_47265414
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Dat vraag ik me ook af. Het is ook geen peuterschool, dus als iemand te licht fietst dan houd hij/.zij zich/haarzelf voor de gek. Het enige voordeel wat ik zie is dat je je eigen resultaat kan zien, of je nu eens beter of slechter fietst. En als je het bijhoudt, wat is je progressie na een half jaar, gemiddelden genomen. Want dat mis ik nu eigenlijk, ik doe dit nu ruim 4 jaar, en dat merk ik ook wel, maar je weet nu niet hoeveel zwaarder je fietst tov vroegah
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_47266311
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_47266388
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:59 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
pi_47267356
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_47269110
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
Ik vind tempo fietsen alleen leuk als het zwaar is, ik ben meer een klimmer als het ware. Dus bij Les Mills is de nieuwste cd wel lekker bv, Smells like teen spirit als eindnummer, helemaal loos gaan!

En natuurlijk ga ik verslag doen van de 6 uur. Maar eerst de 3 uur weer doen, maar die heb ik al veel vaker gedaan. Gewoon goed eten de dag vantevoren en dan red je het lichamelijk wel. Ik zie mensen altijd met hele picknick manden de sportschool ingaan, ik drink alleen water
pi_47270866
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_47400134
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:17 schreef Videopac het volgende:
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
Ik wissel water af met 1 of andere sportdrank, maar wel verdund. Dat AA sportdrank etc gebeuren etc is mij te zoet, daar ligt mijn maag 3 dagen van in coma.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:23:10 #185
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_47411225
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_47412045
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
Leuk!

Vanmorgen heb ik op een andere fiets (met scherm etc) de Cauberg gereden, met dank aan spinning ging dat aardig goed, netjes onder de 4 minuten.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:47:05 #187
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47412200
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
hee wat leuk zeg, wil ik ook gaan doen.
heb je voor mij wat informatie over de organisatie en opzet? alvast bedankt.
(mailenmcwops AT tiscali punt nl of pm-en, wat jij wil )
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_50771382
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
pi_50771484
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:11 schreef zoutig het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
pi_50771994
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
pi_50779908
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef zoutig het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
Mijn bovenbenen en kuitspieren zijn zeker wat gespierder geworden. Ik heb niet echt wielrennersbenen natuurlijk, maar het verschil is er duidelijk.
  zondag 24 juni 2007 @ 09:19:17 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50780038
Ik doe ook één uur per week spinning en ik merk echt dat mijn conditie vooruit gaat. Maar wat me het allermeest is opgevallen: ik heb veel meer spierkracht in m'n benen en m'n hamstrings zijn keihard geworden .
Daarnaast doe ik één uur per week bootcamp en ik loop drie keer hard .
Niet meer actief op Fok!
pi_50780337
Leuk om te horen dit! Ik doe het dus zeker niet voor niets!!
  Moderator vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:44:09 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52828947
Vanaf vorige week mee begonnen. Toch wel tof

Nu 3 keer 50 minuten gedaan. Ik ben toch van plan het elke keer te doen als ik in de sportschool ben. 2 tot 3 keer per week zal dat worden Daarna nog 30 minuten steppen en wat roeien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52836567
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.

Laatste serieuze dat ik aan sport heb gedaan was een halve marathon in juni, en verder wat fietsen in de Ardennen daarna, dus ga nu maar 2 keer per week spinnen of zo (uur per keer) en daarnaast wat circuitkrachttraining.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:55 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52837061
Over 2 weken kan ik ook weer spinnen @ de ACLO.
Niet meer actief op Fok!
pi_52838211
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.
Ik kan ook weer vanaf volgende week

Het ziet er alleen op dit moment naar uit dat er alleen normale lessen worden gegeven op de tijden dat ik kan, terwijl ik juist naar de exterme lessen wil. Maar goed, spinnen blijft spinnen en ik hem me voorgenomen om 1 keer per week te spinnen en dan nog elke week een Pilates-les te gaan volgen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_52933934
Spinningmarathons de komende tijd:
zaterdag 8 september:Emmeloord (3 uur)
zaterdag 29 september: Apeldoorn (12 uur, goed doel)
zondag 28 oktober 2007: Schiedam (6 uur, commercieel)
zaterdag 10 november 2007: Rheden (24 uur, goed doel)
zaterdag 15 maart 2008: Naaldwijk (5 uur, goed doel)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:54:09 #199
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52937196
Nog een spinner hier. Een maal in de week, maar bij mij gaat het dan ook vooral als aanvulling op het mountainbiken. Sinds ik spin, vlieg ik met mijn mountainbike alle heuvels op. En ik heb geen tijd om 2 a 3 keer in de week een leuk mountainbikeparcours op te zoeken. Om toch een beetje af te wisselen moet ik dan toch steeds een stukje rijden.

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.

Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Hallo!
pi_52937342
Doe het ook vooral als aanvulling op mountainbiken en het werkt echt perfect daarvoor.

Ook geen tijd en zin om altijd outdoor te fietsen, plus dat je meestal dan nooit zo afwisselend kan rijden als je met spinnen kan simuleren.

Gister was het wel even afzien weer, moest echt even wennen aan het tempo zo nu en dan en aan hoe warm je het er van krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')