wat is daar het voordeel van dan?quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:36 schreef Webkim het volgende:
...zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben.*blij is*
Dat vraag ik me ook af. Het is ook geen peuterschool, dus als iemand te licht fietst dan houd hij/.zij zich/haarzelf voor de gek. Het enige voordeel wat ik zie is dat je je eigen resultaat kan zien, of je nu eens beter of slechter fietst. En als je het bijhoudt, wat is je progressie na een half jaar, gemiddelden genomen. Want dat mis ik nu eigenlijk, ik doe dit nu ruim 4 jaar, en dat merk ik ook wel, maar je weet nu niet hoeveel zwaarder je fietst tov vroegahquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
wat is daar het voordeel van dan?
iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:59 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.
In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.
Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar![]()
Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.
Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
Ik vind tempo fietsen alleen leuk als het zwaar is, ik ben meer een klimmer als het ware. Dus bij Les Mills is de nieuwste cd wel lekker bv, Smells like teen spirit als eindnummer, helemaal loos gaan!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen
Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
Ik wissel water af met 1 of andere sportdrank, maar wel verdund. Dat AA sportdrank etc gebeuren etc is mij te zoet, daar ligt mijn maag 3 dagen van in coma.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:17 schreef Videopac het volgende:
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
Leuk!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
hee wat leuk zeg, wil ik ook gaan doen.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:11 schreef zoutig het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
Oh dat scheelt dan inderdaad wel!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!![]()
Mijn bovenbenen en kuitspieren zijn zeker wat gespierder geworden. Ik heb niet echt wielrennersbenen natuurlijk, maar het verschil is er duidelijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef zoutig het volgende:
[..]
Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
Ik kan ook weer vanaf volgende weekquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |