episch ditquote:Op donderdag 20 november 2008 10:18 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb sinds 3 weken ook spinning"lessen". Erg leuk moet ik zeggen, je hebt echt het gevoel dat je in 50 minuten goed bezig bent geweest. Alleen mijn instructrice is een beetje dom vrees ik. Ze beweerde dat wanneer je intensiever trainde, je minder ver verbrandde. OMG hoe kan je zo dom zijn!!!!
Wat is er episch aan een instructrice die haar vakkennis niet op een rijtje heeft?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
episch dit![]()
heb al tijdje niet gespinned (2 a 3 weken), maar ga vanaf volgende week weer 2 keer inplannen. Hardloopspierpijn is bijna weg, dus moet het wel kunnen
Naast een verkeerde houding op de fiets kan het ook liggen aan het feit dat je knieen zware belasting niet aankunnen. Ik bedoel dus waneer je zwaar "bergop" fietst. Op de weg krijgen ook veel wielrenners last van hun knieen omdat ze een te zware versnelling ronddraaien.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef ColdFeet het volgende:
Dat klinkt wel plausibel.
Ik heb maandag voor het eerst gespind. Vandaag beginnen mijn benen het weer een beetje te doen
In hoeverre belast je met spinnen nou je knieen? Ik heb een knieblessure en volgens mijn bewegingscoach () was dat geen probleem, maar ik geloof dat ik er toch wel last van heb
Misschien heeft ze zich inderdaad verkeerd uitgedrukt, en bedoelde ze wat ik ook bedoel. hoop tenminste van wel. Een uur op 90% hou je inderdaad niet vol, maar je kan misschien wel denken aan een training met 65% als basis met stukken ertussen die op 80 a 90% gedaan worden.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet 't niet...
in theorie klinkt het alsof 't kan kloppen, maar in praktijk houd je een constant tempo dat niet op je max ligt (dus rond de 60 a 70 %) beter vol en blijft je lichaam in constantere vetverbranding, ook als je in een rustfase van je klim zit..
Ik denk dat ze niet bedoelde dat je überhaupt minder vet verbrandt als je meer richting je max gaat, maar dat de kans dat je een constant tempo volhoudt veel redelijker is en, dat je dit wel een uur vol kunt houden. Jezelf opvoeren naar 90%, wat je richting je max brengt en dus intensiever doet kost je/men zoveel energie, dat hou je geen uur lang spinnen vol.
Daarbij, als mensen, afvallende vrouwen bijvoorbeeld, horen dat je alleen afvalt als je keihard gaat zitten fietsen en intensief traint, dat een ieder zichzelf voorbij fietst, terwijl het in principe gaat om ritme en dit constant vasthouden (wel meegaan met de ritmeveranderingen van de muziek uiteraard)
zeg maar
ze weet vast wel waar ze het over heeft...
Scooterquote:Op dinsdag 14 april 2009 05:34 schreef kluivie het volgende:
En de nieuwe voor april staat weer online op me website
Ja thanksquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
ziet er goed uit!
Ik ga vandaag weer 'sselectie voor de politie is op stapel, dus moet keihard trainen om een goede tijd neer te zetten, vind ik
Bedankt voor de tip van die schoenen!quote:Op zondag 31 mei 2009 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jaaaa, helemaal verslaafd sinds een goede anderhalve maand. Doe RPM en ga minimaal 2x per week, liefst 3x.
Deze week ook Shimano schoenen aangeschaft, dat scheelt een hoop!
Ik ga tegenwoordig minstens 3x en liefst 4x. Lukt alleen niet altijd in de planning, naast een fulltime baan. 'quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef hoetlevenis het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip van die schoenen!
Ik ben 3 weken terug begonnen met RPM en ook ik ben inmiddels verslaafd. Ik ga wel 3x pw, heb er de tijd voor.
Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zitten er bij jou leuke mensen in de groep(en)?
Die nieuwe van Corry Koningsquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Even een megaschop
M'n vader viert volgende week z'n verjaardag en hij geeft zichzelf een spinning bike kado. Nu wilde ik voor z'n verjaardag een goeie cd geven waar hij als beginner goed op kan spinnen. Iemand tips?
Voor een beginner is dat een goede CD ja, ik ben momenteel aan het spinnen op de nieuwe CD van Jannes, maar die is wel voor gevorderden.quote:
Ja dat had ik ook met mountainbiken....quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het niet fijn. Heb SPD klikkers en wil voor spinnen écht niet meer anders. Dat geklooi altijd met die bandjes die door veelvuldig gebruik vaak halverwege de les alweer een stuk minder vast zitten. Je kunt niet goed aan de pedalen trekken...
Heb het lang gedaan hoor, met gewone schoenen in de bandjes, maar sinds ik klikkers heb zou ik écht niet meer terug willen...
Geloof me na een aantal lessen wil je snel over op SPD'squote:Op dinsdag 6 september 2011 22:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook met mountainbiken....
Aan de andere kant, om te beginnen en om eerst aan te zien of ik het wel leuk vind, kan ik het dus best wel proberen met de gewone schoenen en als het bevalt, SPD's aanschaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |